Do you want to take part in creating Roskilde Festival?


Roskilde Festival has more than 2,500 volunteers who make the festival all year round or in the months leading up to the festival. They are the heart and soul of Roskilde Festival. 

Read more about being an all-year volunteer here

See available year-round roles below. Apply as indicated at the bottom of each posting.

Can't find a role that matches your interest and experience? Do you have special qualifications that you would like to bring into play at Roskilde Festival? Then write to volunteer@roskilde-festival.dk and we will help you in the right direction.

Language requirements: Danish

Age requirements: +18 years

Minimum hours: 200+ hours

Role: Responsible365

 

OM OS

Team EL planlægger, dimensionerer, opstiller, afvikler og nedtager hele elproduktionen, når Roskilde festival bliver til Danmark 4 største by på kun 3 uger. Samlet er vi en masse hold med forskellige roller. Der er både lyskæde-hold, folk der ruller kabler ud og ind, hold som monterer tavler og tester tavler, og hold som sikrer drift af alle scener, barer og boder. Team EL er et stort team med mere end 250 frivillige. Mange arbejder året rundt, og omkring festivalen bliver gruppen mangedoblet. Der er et stærkt sammenhold og masser af social aktivitet. Teamet holder til i Vor Frue, hvor gruppen har et fantastisk baseområde. Du bliver chef for en ledergruppe på 8-10 personer, som alle arbejder året rundt på at skabe den bedste festival.

OM ROLLEN

Som leder af Teamet EL skal du bl.a.:

  • Lede, inspirere og udvikle gruppen
  • Lede og deltage ved teamledermøder
  • Holde styr og følge op på budgetter
  • Sikre at opstillingsplaner og nedtagningsplaner er udfyldt, og at der er bemanding helt til vi er i mål
  • Være med til at skabe en god tone og et stærkt fællesskab og understøtte teamet, så alle kan levere det de skal, til aftalt tid
  • Have fokus på frivilligheden og det sociale sammenhold
  • Sørge for evaluering efter festivalen

Vi leder efter en profil, der ønsker at være med i mange år, og som både kan sikre, at der er godt styr på driften og motivere, men også har øje for og lyst til at udvikle Team EL, så det bliver det mest innovative og det mest attraktive håndværkerhold at være på.

OM DIG

Vi er på udkig efter en projektleder med et skarp øje for mennesker.

Du:

  • Kan motivere og holde styr på en masse løse ender
  • Kan sikre information af hele teamet
  • Har flair for budgetlægning og opfølgning
  • Kan skære igennem, når det er nødvendigt
  • Kan uddelegere og følge op på planer

Det er ikke vigtigt, du har erfaring med el, da der allerede er en høj faglighed i teamet. Det vigtigste for os er, at du kan holde overblikket og lede gruppen af dygtige frivillige

VI TILBYDER

Med rollen vil du kunne udvikle dine lederegenskaber og tydeligt se, at du er en succes, når der kommer lys over hele Roskilde festival.

Du vil

  • Møde en masse engagerede folk, der alle brænder for at levere.
  • Blive motiveret af, at dit team har brug for dig, og det du tilfører.
  • Lære utroligt meget om at navigere i en organisation med en lang kultur og historie, der rækker langt ude over Danmarks grænser.
  • Kunne tage din ledererfaring med videre i dit alm job.

Du kommer ikke til at være alene, men bliver en del af masse fællesskaber og ledelsesforums.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Ved spørgsmål kontakt chef for plads og logistik Andreas Balslev-Olesen mail andreas.bo@roskilde-festival.dk eller mobil 40843645. Samtaler vil blive holdt løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning. Vi er allerede godt i gang med planlægningen, så vi håber du er klar på at gå i gang med det samme.

Sprogkrav: dansk og engelsk

Alderskrav: + 18 år

Indsats: 300+timer

Rolle: Ansvarlig365

OM OS

Team Byplan er et nyoprettet team, som skal fungere som festivalens byplanfaglige rådgivere omkring festivalbyen, dvs. det fysiske område, som festivalen dækker over, altså Indre Plads (Dyrskuepladsen), Campingområdet og de omkringliggende områder, som festivalen også spreder sig ud over, når festivalen står på.

Teamet har forskellige opgaver afhængig af tidspunktet på året:

Juni – august:

  • Står for de årlige rumlige registreringer, analyser og evalueringer af festivalbyen.

August – september:

  • Præsenterer de rumlige analyser og nye arkitektoniske principper ved bl.a. strategiseminar og udviklingsworkshops

Oktober – marts:

  • Står for “Identitetsforum”, netværket for identitetsansvarlige, dvs. de ansvarlige byplanlæggere/arkitekter, som står for de enkelte områder på festivalen
  • Formidler “Værktøjskassen” og de øvrige arkitektoniske principper og retningslinjer, vi planlægger og designer områderne ud fra lang og kort sigt
  • Giver arkitektonisk feedback, sparring og rådgivning til områderne på bl.a. kort sign-off (2 møder årligt) og områdeplanmøderne (3 møder årligt)
  • Rådgiver og giver feedback omkring tilgængelighed og universelt design
  • Rådgiver, giver feedback og koordinerer indsatser omkring wayfinding
  • Udfører/koordinerer udvikling af arkitektoniske koncepter på tværs af festivalens områder

April – juni:

  • Planlægger egne teams rumlige registreringer og analyser på den forestående festival

Teamet til at bestå af en teamleder (dig), en universelt design-rådgiver, arkitektoniske/byplanfaglige rådgivere og ressourcepersoner til tværgående opgaver og udvikling af designkoncepter og retningslinjer

OM ROLLEN

Som teamleder får du det overordnede teamleder-ansvar for en kreativ gruppe af frivillige. Du skal lede og fordele opgaverne, planlægge møder og arrangementer, understøtte en god kultur i teamet og deltage i teamets faglige indsats.
Samtidig kommer du til at indgå aktivt i den bredere ledergruppe, som står for den overordnede tværgående planlægning af festivalen.
Dermed må du forvente, at du skal deltage i og til dels også stå for møder, workshops, fysiske besøg på pladsen mv. året rundt. Ofte vil det være dig, som skal præsentere teamets byplanmæssige anbefalinger og den aktuelle rumlige udvikling af festivalen.

Teamet skal i første omgang startes op. De øvrige medlemmer af teamet skal du rekruttere med hjælp fra Teamchefen for Plan og Proces og divisionschefen for Byplan & Logistik.
Dermed skal du i opstartsfasen også være med til at definere teamet, dets opgaver og kulturen omkring teamets frivillige indsats.

OM DIG

Som teamleder for Team Byplan skal du have kendskab til opgaver vedrørende rumligheder og byudvikling. Måske er du uddannet arkitekt eller byplanlægger.
Du skal brænde for ledelse af frivillige og have lyst til at indgå i festivalens kæmpe store frivillige fællesskab og engagement.

VI TILBYDER

I denne rolle får du både et meget stort festival- og byfagligt netværk, og du bliver del af det store festivalfællesskab. Du får et indgående kendskab og forståelse for, hvordan vi udvikler og hvert år skaber en midlertidig by, som, når festivalen står på, er landets fjerde største by. Festivalen er et stort bygge-eksperimentarium, og du kommer til at påvirke og være med til at afprøve løsninger indenfor midlertidig arkitektur og fremtidens bæredygtige byggeri i kæmpe skala!

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send din ansøgning til Divisionschef for Byplan og Logistik, Kim Kristensen, på Kim.Kristensen@roskilde-festival.dk Tlf. 22850810.

Ansøgningsfrist 15. Februar.

 

Language requirements: Danish

Age requirements: +18 år

Minimum hours: 100+

Role: Co-creator

 

OM OS

Festivalen bruger hvert år 1200 radioer under afholdelsen af Roskilde Festival. Team arbejdsradioer organiserer alt det praktiske i den forbindelse, således at både camping vagter, crowd safety, teknikere og håndværkere - alle har en radio der virker. Team Arbejdsradio er et lille team på 7 frivillige, som hører under Team Materiel, fysisk placeret i depotet i Vor Frue under festivalen.

OM ROLLEN

Teamet står for at programmere og pakke radioerne til festivalens frivillige, samt modtage dem igen efter festivalen. Derudover vil der altid opstå nogle fejl og mangler i løbet af en festival, som vi hjælper med at få udbedret.
Der vil være faste vagttider før festivalen og i ugen efter festivalen. Derudover vil der under festivalen være en vagtordning, hvor man står til rådighed, såfremt der opstår radioproblemer.

Som medskaber forventer vi at man lægger en indsats på +100 timer. Med den indsats er du med til at generere festivalens overskud, som doneres til velgørende formål.

OM DIG

Du har et godt gåpåmod, er serviceminded og kan håndtere nye udfordringer med et smil. Du må gerne være teknisk skarp, men opgaverne er ikke nødvendigvis teknisk krævende og man bliver selvfølgelig lært op til at håndtere de nødvendige opgaver.

Vi bruger festivalens bestillingssystem (Business Central), hvor vi indtaster alt radiomateriellet, og det er derfor en fordel hvis du har flair for at arbejde på en PC og har god præcision for indtastning af tal.

VI TILBYDER

Hos Team Materiel og Team Arbejdsradioer går vi op i at have et stærkt socialt fællesskab, en god stemning når vi er sammen, og vi gør meget ud af at få nye frivillige inkluderet i fællesskabet. Team materiel har et bagområde med terrasse, hvor man kan slappe af i pauserne og hvor der afholdes flere sociale arrangementer under festivalen. Derudover er der adgang til strøm, køleskab og kaffe.

Udover at du bliver en del af Team Materiel-fællesskabet, så får du som medskaber selvfølgelig adgang til hele Roskilde Festival, samt forplejning mens du er på vagt, tilbud om forskellige overnatningsmuligheder, en ildsjælegave, print/tryk på en t-shirt, adgang til egne børn under 14 år, samt en invitation til årsfesten.
SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis ovenstående har fanget din interesse, eller hvis du har nogen spørgsmål til ovenstående, så ring eller skriv til Louis Werner Hansen, på 2383 1968 eller Louis.Hansen@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv, din alder og erfaring på Roskilde festival mm.

LANGUAGE REQUIREMENTS: English

AGE REQUIREMENTS: 18+

REQUIRED HOURS: 100+ hours

 

ABOUT THE TASK

Roskilde Festival IT is looking for volunteers for cabling and setting up WiFi for both the audience and stalls, a task that doesn't require any specific qualifications, except the ability to handle pliers and come up with creative solutions. We provide all the training you need, and we also have the tools! What we offer is a co-creator role, meaning there is no fixed schedule, and we are active every day within the following time frames. The task is carried out from June 21st to July 3rd when the inner area opens. (We emphasize that this is NOT a role as a festival volunteer but a co-creator role.)

ABOUT YOU

Craftsmanship skills are a plus for the task. We start at 9:00 in the morning and continue until the day's tasks are completed. Our volunteers work in teams, so you are never alone with a task, and we help each other reach our goals.

ABOUT US

Festival IT contributes to creating the technical framework for the festival. In Festival IT, we value everyone being part of the celebration, where our HR department takes good care of us, and we also have festive events during the music.

WE OFFER

Festival IT is one of the groups where people keep coming back. Our tasks are diverse, and you will get to meet many different people and build a good network. We live close to catering and sleeping areas, and we arrange social activities locally at our bunker.

WANT TO JOIN US?

Contact Kasper via email at kasper.jorgensen@roskilde-festival.dk or phone at 22433619 Then we'll have a chat about the task.

Sprogkrav: Dansk

Alderskrav:  +18 år

Indsats: +100 timer 

Rolle: Medskaber

OM OS

Vi er et byggehold, som skaber de hyggelige rammer i Bazar området. Du kan være med til at udvikle og bevare de gode projekter, vi sidste år lykkedes med. En vigtigt del er, at vi primært bygger cirkulært, så vi gør alt for at genanvende materialer. Holdet består af venner, bekendte og nyankomne, som gerne vil hinanden og yde en indsats for fællesskabet.

OM ROLLEN

Vi begynder allerede at bygge på vores projekter i starten af April, hvor vi holder til i en hal / garage på RF's område, som vil være i weekender op mod festivalen. Et par weekender før festivalen, så snart vi kan komme ned på græs, begynder vi at gøre det hele klar på selve pladsen i vores Bazar område. Der vil være INGEN vagter under festivalen, men søndag efter festivalen er obligatorisk og fastlagt.

Rollen vil være Medskaber, og det vil sige, at der ligges 100 timer i frivillighed, som svarer til 12 vagter. Vi skal blandt andet bygge A-spær, borde/bænke, blomsterkasser, pergolaer samt andre projekter, som vores arkitekter sidder og lægger sidste hånd på.
Alle kan være med, og vi søger 10 personer, som har lyst til at være en del af vores fantastiske byggehold.

OM DIG

Du skal have lyst til at være en del af et hold og yde en indsats for at bevare det gode fællesskab. Altid godt at medbringe godt humør, god energi, og gerne lidt kendskab til brug af værktøj, men intet krav.

VI TILBYDER

Et helt fantastisk fællesskab, hvor alle er åbne og imødekommende, og sikrer at inkludere alle i holdet, og sørge for  at alle føler sig som en del af et hold. Vi gør meget ud af, at have en fælles lejr, hvor vi hygger, fester, går til koncerter sammen, og altid inkluderer alle i fællesskabet.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

For mere information og/eller tilmelding, skriv til bettina.ravn@roskilde-festival.dk, så vil jeg melde tilbage hurtigst muligt.

Sprogkrav: Dansk

Alderskrav: +18 år

Indsats: +100 timer

Rolle: Medskaber

OM OS

Festival IT leverer og supporterer internet og kasseapparater til en midlertidig by på over 120.000 mennesker hvert år. Dette bygger vi op på kun fjorten dage. Det kræver en ihærdig planlægningsindsats og koordinering, der involverer mange mennesker året rundt. Vi er en dejlig social og dedikeret flok på over 300 frivillige med vidt forskellige baggrunde og høj faglighed. Vi arbejder tæt sammen for at nå i mål år efter år. Festival IT fungerer derfor som en hel unik IT-organisation med mange spændende opgaver og et dejligt fællesskab.

OM ROLLEN

Festival IT har hjemme i lokaler, som står året rundt ude i Vor Frue. Disse lokaler har behov for løbende vedligehold og derfor søger vi dig, som synes, det er hyggeligt at arbejde på håndværksprojekter af forskellig art. Opgaverne er primært knyttet til vedligehold og forbedring af vores lokaler, så det vil typisk være noget, der skal repareres og andet, der skal bygges fra bunden. Du vil blive en del af Frivillig og Base –gruppen i Festival IT, som har til formål at koordinere alt det praktiske omkring vores lokaler og passe på vores frivillige. Du vil referere direkte til ansvarspersonen for Frivillig og Base, som vil koordinere dine opgaver med dig. Vi går på græs ugen før publikum rykker ind (d. 21/6) og er der helt frem til d. 10/7 (dog vil du have fri i main dagene)

OM DIG

Vi forestiller os, at du:

  • Er interesseret i og nysgerrig på at indgå i et frivilligt fællesskab på helårs basis
  • Er faglært håndværker (Meget gerne tømrer)
  • Har hænderne godt skruet op, er født med en hammer i hånden (og alle de andre klicher☺) og
    trives med at lave en masse projekter året rundt
  • Er proaktiv i forhold til dine opgaver, og samtidigt ikke er bange for at stille spørgsmål
  • Er typen, der følger en opgave til dørs og begejstres af, at netop din indsats har været med til at
    gøre livet lettere for andre mennesker
  • Kan samarbejde med mange forskellige slags mennesker og sætter en ære i at være holdspiller

VI TILBYDER

Du bliver en del af Roskilde Festivals fællesskab for helårsfrivillige. Endvidere bliver du en del af Festival IT som består af fagligt dygtige og dedikerede folk fra alle mulige faggrupper, som alle er med til at drive en frivillig IT-organisation på et højt professionelt plan. Der vil derfor være rig mulighed for at skabe sig et fremragende netværk og møde mennesker, som du kan sparre med både fagligt og socialt.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Synes du, at det lyder spændende så skriv til Ditte på ditte.marie@roskilde-festival.dk, hvor du fortæller lidt om dig selv og hvorfor du kunne tænke dig at være helårs handymand i Festival IT.

Language requirements: Danish

Age requirements: Min. 18 years old

Minimum hours: 100+ hours

Role: Co-creator365

 

OM OS

Vi er det hold på Roskilde Festival, der hjælper alle de andre hold med at fylde stolene. 

I vores team hjælper vi altså hele året rundt, divisionens og festivalens teams, partnere og foreninger så de kan komme i mål med rekrutteringen af frivillige op til årets festival. I Handel og Gastronomi har vi blandt andet ansvar for at understøtte rekrutteringen af frivillige til alle festivalens madboder, barer, festivalens handlende mv.  

Du bliver en del af et lille team, der ligger deres indsats i løbet af året, men bare rolig vi hjælper hinanden!

OM ROLLEN

Så hvad skal du lave? 

  • Sørge for at Roskilde Festivals hjemmeside den spiller! Vi lægger alle frivilligrollerne på hjemmesiden og agerer redaktører på opslagene, så vi kan tiltrække de gode frivillige.
  • Besvare og videresende mails der er kommet ind til mailboksen volunteer@roskilde-festival.dk. Vi kalder det en mailvagt, og den går på skift mellem de rekrutteringsansvarlige i de forskellige divisioner.   
  • Deltage og hjælpe med at afholde diverse rekrutteringsevents, hvor vi møder mange af de andre seje ildsjæle på tværs af festivalen.
  • Rekruttering er mange ting, og vi kan godt finde på nye projekter løbende, også tager vi altid imod gode forslag og innovative tilgange - så tøv ikke, hvis du har en god idé?

OM DIG

Vi håber på at finde en person, som: 

  • Har interesse for rekruttering og kan det med kommunikation. 
  • Har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook. 
  • Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team-aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København eller Roskilde.   
  • Evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i de perioder, der er ekstra travle.   
  • Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).  
  • Er dygtig til at skabe relationer og ikke er bange for at tage kontakt. 

Du skal have lyst til at være en del af Roskilde Festival hele året rundt (100+ timer). Indsatsen foregår hele året, med allerflest opgaver koncentreret omkring februar-juni i festivalåret. Indsatsen foregår også under selve festivalen, hvor vi mødes løbende, tager os af akutopgaver, besvarer mails, holder møder og helt sikkert også har tid til at hygge sammen - nå ja, og så har vi stadig massere tid til at gå på festival og nyde den, præcis som man foretrækker!

VI TILBYDER

  • En ildsjælerolle på Roskilde Festival som Medskaber365, der selvfølgelig giver adgang til festivalen og en række andre ildsjæle fordele.  
  • Erfaring med rekruttering af frivillige for Nordeuropas største musikfestival   
  • Muligheden for at blive en del af et stort, levende og givende frivilligt fællesskab, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig både personligt og fagligt - Roskilde Festival har endda sit eget ledelse program.
  • Vi synes selv, at lige dette team, er et af de bedste :-)

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send en mail til Teamleder Stine Gregers på stine.gregers@roskilde-festival.dk, fortæl lidt om dig selv og hvorfor du har lyst til at være med. Vedhæft meget gerne dit CV.  

Deadline: Hurtigst muligt. Vi indkalder til samtale løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette. Vi er i fuld gang og vi ser derfor gerne, at du kan starte hurtigst muligt. 

Language requirements: Danish

Age requirements: Min. 18 years old

Minimum hours: 100+hours

Role: Co-creator

 

OM OS

Festival IT leverer og supporterer internet og kasseapparater til en midlertidig by på over 120.000 mennesker hvert år. Dette bygger vi op på kun fjorten dage. Det kræver en ihærdig planlægningsindsats og koordinering, der involverer mange mennesker året rundt. Vi er en social og dedikeret flok på over 300 frivillige med vidt forskellige baggrunde og høj faglighed. Vi arbejder tæt sammen for at nå i mål år efter år. Festival IT fungerer derfor som en hel unik IT-organisation med mange spændende opgaver og et dejligt fællesskab.

OM ROLLEN

Du vil blive en del af Frivillig og Base –gruppen i Festival IT, som har til formål at koordinere alt det praktiske omkring vores lokaler og hygge om vores frivillige (herunder sørge for forplejning, overnatning afvikling af arrangementer osv.)

OM DIG

Har du lyst til at:

  • være med til at tage imod de nye frivillige der ankommer
  • snakke med mange forskellige mennesker
  • skabe hygge i og omkring vores baseområde der ligger i nærheden af Bycenter Øst
  • hjælpe med opfyldning af drikkevarer og lettere rengøring
  • holde styr på vores lagerbeholdning og indkøbe det vi mangler
  • hjælpe til med at gøre klar til arrangementer og møder
  • pakke snacks osv.

VI TILBYDER

Som medskaber hos Festival IT modtager du naturligvis et armbånd til festivalen for din indsats. Derudover har du mulighed for at få overnatning i en sovevogn i Soveby Vor Frue, tæt på hvor vi holder til.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Har du lyst til at prøve Roskilde Festival på en anderledes måde, få en fed oplevelse i et dedikeret og socialt team af frivillige, så send mig en mail på ditte.marie@roskilde-festival.dk senest d. 15.5.24.

Language requirements: Danish or english

Age requirements: Min. 18 years old

Minimum hours:100+hours

Role: Co-creator

 

ABOUT US

Team Cabling at Festival IT is responsible for "tying" all the technical gadgets together. The entire festival relies deeply on IT, and Team Cabling is one of the teams present throughout most of the festival. From wiring cash registers and card terminals in a beer booth to cabling work at the Orange Stage, Team Cabling consists of approximately 60 Volunteers & Co-Creators, making it one of the largest teams at Festival IT. We are based at Depot Vor Frue, the depot hidden behind East City.

ABOUT THE TASK

As a Co-Creator at Team Cabling, you will join a dedicated team with a specific area of the festival assigned as your responsibility. You will work alongside experienced individuals and quickly gain greater responsibility for daily tasks. Tasks include wiring stalls, bars, internal offices, stages, etc. This involves using regular network cables, but as a Co-Creator at Team Cabling, we expect a commitment of over 100 hours. These hours fall between June 22nd and July 3rd, with the possibility of shifts during the music days, but only by arrangement.

Days start at 9:00 AM and end when we finish the day's tasks. This could be at 6:00 PM, but undoubtedly there will also be opportunities to experience the almost legendary night cabling. Consideration will be given to any requests for a day off during the period.

ABOUT YOU

The task itself doesn't require specific skills, but being an electrician (or apprentice) or having another technical background is advantageous, though not required. Enthusiasm, good humor, and an ability to think creatively and find solutions are equally important. In principle, there's nothing difficult about the task we undertake, and what you might not know when we start, you'll quickly learn.

WE OFFER

As a Co-Creator at Team Cabling – and indeed within Festival IT as a whole – you'll be part of a uniquely strong team. We have a super strong community spirit, which for many extends beyond the weeks we spend on-site. Our mantra is that it should be fun to work at the festival, and despite sometimes long, busy, and late shifts, we have fun. It's partly for this reason that we see many people return year after year.

WANT TO JOIN US?

If this sounds like something that could be interesting to you, don't hesitate. Send an email with any questions to the cabling team leader, rune.nielsen@roskilde-festival.dk, and you'll quickly receive a response via email or phone.

Language requirements: Danish or english

Age requirements: Min. 18 years old

Minimum hours: 100+ hours

Role: Co-creator

 

ABOUT US

In the container moving team, we assist the driver in loading containers and ensure they are placed correctly according to drawings and instructions from the recipient. Precision may be required. Before the festival, the containers need to be positioned on-site. During the festival, there will only be occasional urgent tasks, and after the festival, the containers need to return to the depot. We are part of the mobile equipment team and are based at depot 3, but containers are located in multiple places.

ABOUT THE TASK

Co-Creators willing to commit to +100 hours over approximately 4 weeks, 2 weeks before the festival and 1 week after.

You will assist our drivers in ensuring that all containers used during the festival are transported and placed correctly on-site. Since we move around the site, there will be a fair amount of up and down from both the truck and the container. Familiarity with the site will be an advantage but is not required.

ABOUT YOU

We are looking for someone with good physical fitness, a good sense of direction, and the ability to make independent decisions.

WE OFFER

We are one of several teams based at depot 3, where many people pass by.

There's always coffee brewing and time for a piece of cake. We cover the entire site as all stalls, stages, and events require containers.

WANT TO JOIN US?

Contact dennis.rasmussen@roskilde-festival.dk or 22329002 before May 1st. We start container transport on June 14th, so we need to have the schedule in place during May.

Language requirements: Dansk og Engelsk

Age requirements: Min. 18 years old

Minimum hours: 100+

Role: Co-creator

 

OM OS

Team Camping laver rammerne for de ca. 80.000 mennesker, som vælger, at Roskilde Festival skal være deres midlertidige hjem i en uge. Vi er et team med masser af erfaring, stor aldersspredning (ca. 25-55 år) og god energi. Vi har deltagerne i fokus, med alt hvad vi laver, og vi forsøger hele tiden at give deltagerne de bedste rammer for en uforglemmelig campingoplevelse.

OM ROLLEN

Du vil have en administrativ HR rolle for campingområderne L og N i øst. Dit arbejde vil inden festivalen bestå i at håndtere e-mailkorrespondance med de mange frivillige, der skal arbejde i L og N samt udarbejde vagtplaner for dem. Under festivalen vil du fortsat være de frivilliges primære kontaktperson og foretage ændringer i vagtplanen hvis nødvendigt.

OM DIG

  • Har lyst til at være med til at danne rammerne for vores mange campister.
  • Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).
  • Har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook.
  • Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team-aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København eller Roskilde. 
  • Evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i de perioder, der er ekstra travlt. 

VI TILBYDER

  • Du bliver en del af et drønhyggeligt campingteam, hvor vi vægter det sociale højt. Under festivalen tager vi til massere af koncerter sammen og generelt hygger, når vi finder tiden til det.
  • Det er primært fjernarbejde, og du kan udføre opgaverne, når det passer ind i din kalender. Forvent dog, at arbejdsbyrden vil stige jo tættere vi kommer på festivalstart.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis dette lyder som noget for dig, så send en mail hvor du skriver lidt om dig selv, og hvorfor du passer godt til rollen. Mailen sendes til: niclas.jensen@roskilde-festival.dk.

Language requirements: Danish and English

Age requirements: Min. 18 years old

Minimum hours: 100+

Role: Co-creator 

 

ABOUT US

Flokkr is the small yet impactful activity stage where events like drag shows have previously been held. Flokkr is the place that initiates conversations and sheds light on things you may not necessarily encounter in your everyday life.

We are the Flokkr building team, a central part of Flokkr's volunteers, responsible for ensuring that we have a stage ready for execution when the festival kicks off. As part of Flokkr, you will encounter many different volunteers with varying levels of festival experience, all working together to ensure we have the coolest stage. This means we're good at welcoming and making sure you feel at home.

ABOUT THE TASK

Are you passionate about building and tinkering? Or do you think it sounds exciting to be part of creating something collectively with others? Then Flokkr's building team is perfect for you!

As a volunteer on Flokkr's building team, you'll help create and construct the Flokkr stage and assist with dismantling everything afterward. This includes helping to build the Flokkr stage itself, decorating the stage, creating an inviting and cool area, and taking down the constructions after the festival. The work is physical, but don't let that deter you; we're all ready to help each other, even if you're not a pro with a saw.

The work will take place both before (June 22nd - June 29th) and after the festival (July 7th - July 10th).

ABOUT YOU

We expect you to be at least 18 years old before the festival begins on Saturday, June 29th. Furthermore, you should be willing to be part of a great building team where we can have a good time while working and are ready to tackle tasks as they come. Prior building experience is not required; just be enthusiastic and willing to learn and help out. The tasks will take place in a lively and vibrant part of the camping area, so you should be prepared to work among many other volunteers.

WE OFFER

A fantastic volunteer team and a great community where you can proudly say you helped create the Flokkr stage.

  • Catering during the work periods
  • Food and drink vouchers
  • Possibility of accommodation access during the work periods and the festival
  • RF enthusiast gift

WANT TO JOIN US?

Do you want to be part of the team?

Then send an email to either emilie.nielsen@roskilde-festival.dk or william.hvilsom@roskilde-festival.dk - and indicate "Flokkr building team volunteer" in the subject line of the email.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: 300+ timer

 

 

OM OPGAVEN

Team Affald & Genbrug og Bad- & Toiletservice består af en række mindre teams, som hver ledes af en frivillig teamleder. Hvert team består af frivillige med ansvar for de enkelte opgaver. Det kan f.eks. være affaldssortering på camping.

I løbet af året er vi omkring 30-35 ildsjæle, og vi mødes ca. en gang om måneden. Derudover mødes teamledelsen også en gang om måneden.

OM DIG

Som frivillig teamchef er den vigtigste opgave at lede teamlederne og sikre, at der udvikles i den rigtige retning i tæt samarbejde med forskellige tværgående funktioner.

Udover ledelsen af teamledere bliver du også en del af Divisionsledelsen for Divisionen ’Deltagere,’ som er en af Roskilde Festival fem divisioner. Det betyder en bred kontaktflade til hele organisationen bag Roskilde Festival, hvor samarbejdet på tværs er helt afgørende for et godt resultat.

En særlig tæt intern samarbejdspartner bliver Roskilde Festivals team og 'program’ for grøn omstilling, som understøtter, at Roskilde Festival som helhed bliver så grøn og cirkulær som muligt.

OM OS 

Det er ikke et krav, at du er specialist i affald, bad- eller toiletservice, men interesse for og viden om områderne, er naturligvis en fordel. Vigtigst er det, at du har lyst til opgaven med at lede, motivere og støtte vores teamledere i det tværgående samarbejde og synes, at ledelse af forandring er spændende.

Det er ikke en lille opgave, og du skal være forberedt på, at der vil være en del mødeaktiviteter. Vi sammenligner det ofte med at være dedikeret inden for en sportsgren, med træning et par gange om ugen og kamp i weekenderne. Men det er både sjovt og givende at være med.

Du kan læse mere om Roskilde Festivals ambitioner om at være en cirkulær festival i vores ressource- og affaldsplan her: cirkulaer-festival_ressource-affaldsplan.pdf

VI TILBYDER

Roskilde Festival er altid i udvikling og forandring – også indenfor grøn omstilling. Rollen som teamchef giver derfor mulighed for at beskæftige sig med ledelse af forandring helt tæt på. Du bliver en del af et dedikeret team og en teamledelse med høj faglighed. Vi vil gerne have mere fokus på de sociale fællesskaber i teamet, her får du også en central rolle.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du tænker, at rollen er noget for dig, så skriv til os og fortæl lidt om dig selv og hvorfor du synes, at det ville være et godt match – senest d. 1. juni 2024. Du skal skrive til Divisionschef Henrik Bondo henrik@roskilde-festival.dk.

Du er også velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål og gerne vil høre mere. Vi regner med at tage nogle uformelle samtaler løbende.

Frem mod festivalen i 2024 vil der være et meget tæt samarbejde om teamchefopgaven sammen med både Divisionschefen for Deltagere og programlederen for grøn omstilling. Vi aftaler sammen, hvordan og hvorledes med fuld overdragelse af rollen.

Language requirements: Danish

Age requirements: +18 years old

Minimum hours: 100+ hours

Role: Co-creator

 

ABOUT US

Du bliver en del af Roskilde Festivals Art Productions Byggehold, som en del af Program divisionen. Her arbejder vi med udvikling, planlægning og levering af programmet til Roskilde Festival på tværs af musik, kunst og aktivisme. Vi er et passioneret fællesskab, der producerer et ambitiøst program med fokus på at skabe engagerende og innovative projekter på tværs af kunstformer og produktionsmetoder.

ABOUT THE TASK

Du vil blive en del af et byggeteam ledet af en frivillig holdleder. Din rolle begynder ugen op til festivalen, hvor vi starter opbygningen af de produkter der skal være på festivalpladsen. Du vil arbejde sammen med andre frivillige, som kan både kan være håndværkere og folk med andre baggrunde og færdigheder. Dit job er at være med til at bygge produktionerne op, og gøre pladsen klar til festivalgæsterne i samarbejde med de andre frivillige.

Din rolle som medskaber indebærer at lægge 100 timers arbejde. Vi arbejder fysisk på pladsen fra tirsdag d. 25. juni og en uge frem til selve festivalpladsen åbner onsdag. Der kan også være arbejde en formiddag under musikdagene. Derudover er søndag efter festivalen, hvor oprydning og nedtagning er, påkrævet.

ABOUT YOU

Du skal have lyst til at være en del af et hold, og yde en indsats for at skabe et godt fællesskab. Vi sætter altid pris på et godt humør, god energi og sætter stor pris på erfaring med værktøj.

Alle kan være med, og vi søger 10 personer, som har lyst til at være en del af vores fantastiske byggehold.

WE OFFER

En inkluderende og åben stemning blandt vores frivillige, hvor alle er velkomne. Vi vægter højt at skabe en positiv stemning og et fællesområde, hvor vi hygger os, fester og inkluderer alle i fællesskabet.

Derudover indeholder rollen fordele såsom overnatning, forplejning og drikkevarer under arbejdstiden, samt vouchers til brug under festivalen.

WANT TO JOIN US?

For mere information om rollen og/eller tilmelding, skriv til mads.eriksen@roskilde-festival.dk
der vil vende tilbage så hurtigt så muligt.