På denne side finder du pressemateriale, der kan hjælpe dig med at dække den 50. udgave af Roskilde Festival.

Månederne op til og under festivalen får vi mange pressehenvendelser, som vi så vidt muligt bestræber os på at besvare indenfor eventuelle deadlines.

Hvis du som journalist har et spørgsmål til festivalens presseafdeling, opfordrer vi til, at du først og fremmest benytter dig af relevant materiale og links her på siden, hvorefter du er velkommen til at tage kontakt med eventuelle opfølgende spørgsmål eller ønsker om interviews.

Klik her for pressekontakt.

Musik, kunst og aktivisme

Herunder kan du dykke ned i yderligere info og faktuel viden om programmet til Roskilde Festival 2022.

Musik

Kunst og aktivisme

Bæredygtighed

Roskilde Festival har et stort, helhedsorienteret fokus på bæredygtighed.

Læs om de nye bæredygtige initiativer på RF50, samt hvordan og hvorfor vi arbejder strategisk med bæredygtighed frem mod 2024 her.

Generel information om Roskilde Festival

Roskilde Festival arrangeres af Foreningen Roskilde Festival og skabes af 30.000 frivillige. Alt overskud fra festivalen doneres til humanitært, almennyttigt og kulturelt arbejde til gavn for især børn og unge. Siden begyndelsen i 70’erne har Roskilde Festival genereret cirka 409 millioner til udlodning.

Roskilde Festival 2022 varer 8 dage mellem lørdag 25. juni og lørdag 2. juli 2022.

Fakta om deltagerne

Fakta om billetterne

Følg med, når indhold om alt fra gastronomi og medskabere til ankomst og sikkerhed på festivalen løbende tilføjes til denne side frem mod Roskilde Festival 2022.