Q&A OM CHIPARMBÅND

Hvad er et chiparmbånd?
Chiparmbåndet er dit normale festivalarmbånd, der nu har fået en chip i. Chippen kan du bruge, når du skal bytte dine genbrugsglas i boderne. Det er også muligt at koble sit betalingskort til og bruge armbåndet som betalingsmiddel i udvalgte boder på festivalområdet.

Hvorfor indføre chiparmbånd?
Det skal være let og enkelt at være gæst på Roskilde Festival og vi mener, at teknologien kan hjælpe med at skabe en smartere festivaloplevelse. Vi har en ambition om at samle hele festivaloplevelsen på dit armbånd, herunder adgang til festivalen, forudbestilte produkter, indgangsbooking, betaling mv. I år udforsker vi et begrænset antal funktioner på chiparmbåndet, så vi kan blive klogere på, hvor teknologien giver en bedre oplevelse for alle.

Hvad sker der ved ankomst til indgangene?
Når du ankommer til indgangene og skal have dit armbånd, er processen helt den samme, som den plejer. Den eneste forskel er, at ens armbånd nu har en chip i.

Er chippen personlig, og hvad betyder det?
Chiparmbåndet er personligt, hvilket vil sige, at man som tidligere ikke må overdrage sit armbånd til andre. For at koble dig med dit chiparmbånd skal du oprette en profil i appen ’RF Wallet’. Når du har gjort dette, har vi registreret at netop det armbånd, du har om håndleddet, er dit personlige armbånd.

Hvilke data har I om mig fra chiparmbåndet?
Du kan selv vælge, om du vil bruge chiparmbåndets ekstra funktioner. Gør du dette indtaster du dine persondata: navn, adresse, telefonnummer og e-mail i appen ‘RF Wallet’. Vælger du yderligere at koble dit betalingskort til chiparmbåndet, opgiver du dine kreditkortoplysninger. Læs mere om, hvordan vi behandler dine data her.

Kan man med chippen se, hvor jeg har bevæget mig på festivalen?
Nej. Chippen indeholder ikke tracking. Vi kan ikke se, hvor du er på noget som helst givent tidspunkt.

Kan jeg helt undgå at opgive min personlige data ifm. chiparmbåndet?
Ja. Dit armbånd i sig selv fungerer som adgangstegn til festivalen. Som festivalgæst kan du sagtens lade være med at oprette din profil i appen ’RF Wallet’. De øvrige funktioner på chiparmbåndet er ligeledes nogle, du kan tilvælge, og de kan alle fungere anonymt.

Er min indgangsbooking koblet med chiparmbåndet?
Hvis du har tilkøbt indgangsbooking, vil det ikke være koblet med chiparmbåndet. Du vil som tidligere år få udleveret et midlertidigt armbånd, når du kommer ind på pladsen via en indgangsbooking. Du skal derfor have din kvittering fra Ticketmaster med, når du skal have adgang til det pågældende område.

Er mit Special Camping-produkt koblet med chiparmbåndet?
Hvis du har tilkøbt et Special Camping-produkt, vil det ikke ligge på dit chiparmbånd. Du skal derfor have din kvittering fra Ticketmaster med, når du skal indløse dit produkt eller have adgang til det pågældende område.

Jeg har koblet mit betalingskort til chiparmbåndet. Hvad kan jeg?
Der vil i år være udvalgte boder, hvor man kan bruge sit chiparmbånd som betalingsmiddel. Hvis du vil gøre brug af dette, skal du lægge et bestemt beløb på chiparmbåndet ad gangen, f.eks. 500 kr. Du kan vælge at have automatisk optankning, så du automatisk får indsat nye 500 kr. fra dit betalingskort til chiparmbåndet, når du har brugt de første 500 kr. Ved at have koblet dit betalingskort til chiparmbåndet vil du, efter festivalen er slut, få tilbagebetalt det beløb du måtte have på dit chiparmbånd. Du kan altid, som tidligere, bruge dit almindelige betalingskort i alle boder.

Jeg har kontanter som jeg gerne vil bruge. Kan de lægges på chiparmbåndet?
Da festivalen er kontantløs, kan man ikke betale med kontanter i boder på Roskilde Festival. I stedet kan man få lagt kontanterne på sit chiparmbånd og bruge armbåndet som betaling. Du skal henvende dig ved Cash Card Station, som ligger i toppen af L, for at indbetale kontanter på chiparmbåndet. Her kan du også få udbetalt kontanter fra chiparmbåndet igen.

Jeg har spørgsmål vedrørende mit chiparmbånd, hvor går jeg hen?
Skriv til chip.support@roskilde-festival.dk eller henvend dig i en af chip support-boderne. Chip support-boderne ligger i:

1. Lost & Found ved Central Park
2. Chip support ved Gloria
3. Billethusene ved indgangene.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg mister eller får ødelagt mit chiparmbånd?
Mister du, eller bliver dit chiparmbånd ødelagt, så start med at fjerne dit armbånd via appen ‘RF Wallet’, hvis du har dette tilkoblet chipharmbåndet. Henvend dig derefter i en af chip support boderne, eller i dét billethus hvor du fik dit armbånd på, for at få hjælp med at få et nyt armbånd.

Jeg har mistet min chip, men har ikke oprettet en profil i appen ‘RF Wallet’. Betyder det, at jeg også har mistet værdierne på mit chiparmbånd?
Ja. Derfor opfordres alle til at oprette en profil i appen ‘RF Wallet’ og dermed øge chancen for at vi kan genskabe det, du har haft liggende på dit armbånd. Vær dog opmærksom på, at dit armbånd, og de værdier du har på din chip, er værdigenstande som du selv har ansvaret for. Mister du dit armbånd, så fjern det straks i appen ‘RF Wallet’.

Hvordan bruger jeg mit chiparmbånd i forbindelse med genbrugsglas?
Du kan som noget nyt gemme dit genbrugsglas på dit chiparmbånd. Du gør dette ved at indlevere dit brugte genbrugsglas i en af boderne, der sælger drikkevarer i genbrugsglas. Næste gang du køber en drikkevare, kan du få scannet dit armbånd og indløse et af dine registrerede genbrugsglas. Du slipper dermed for at betale for dit nye genbrugsglas.

Hvordan ser jeg hvor mange genbrugsglas jeg har på mit armbånd?
Du kan se hvor mange genbrugsglas du har på dit chiparmbånd i appen ‘RF Wallet’, hvor du også kan overføre dine genbrugsglas til dine venner.

Hvordan får jeg udbetalt mine penge og genbrugsglas fra chiparmbåndet?
For at få udbetalt dine penge eller genbrugsglas fra chiparmbåndet henter du appen ‘RF Wallet’, hvor du tilknytter dit betalingskort til chiparmbåndet. Du vil automatisk få de resterende penge overført til dit betalingskort kort efter festivalen. For tilbagebetaling vil der være et administrationsgebyr på 5 kr.