TIME TO CREATE

Roskilde Festival søger kreative professionelle til at levere indhold til vores kanaler

Der er lukket for ansøgninger til Time to Create, imens vi fokuserer på 'Roskilde Festival – do it yourself'. Læs mere om vores DIY-initiativ her.


Coronavirussen har sat sit præg på Danmark. Mange selvstændige får få eller ingen indtægter. Især de kreative fag er hårdt ramt.

De kreative fag og Roskilde Festival går hånd i hånd. Vi samarbejder med kreative professionelle, både som musikere og kunstnere i vores festivalprogram og som grafikere, illustratorer og filmmagere i vores kommunikation.

Med Time to Create åbner Roskilde Festival nu dørene for alle selvstændige kreative. Vi stiller vores digitale kanaler til rådighed for dit indhold. Du får en dagsløn. Vi får et kvalitetsprodukt i vores kanaler.

Vil du være med? Så læs med og ansøg nedenfor.

Vi lægger løbende bidrag ud på denne side

Olga Ravn er en dansk digter, oversætter, kritiker og redaktør. Hun bidrager med teksten FLASKE VERSUS BRYST, som du kan se her som PDF. Læs mere om Olga Ravn på hendes hjemmeside olgaravn.com

 

HVEM ER DU?

Du er en kreativ professionel. Måske er du musiker, illustrator, animator eller skuespiller. Du er selvstændig og lever af dit kreative virke. Du har en hjemmeside eller en portefølje, der viser, hvem du er.

 

Jeg vil gerne være med. Hvad gør jeg?
For det første må du gerne læse kravene her på siden grundigt igennem. Hvis du fortsat vil være med, og du opfylder kravene, beder vi dig om at sende os din idé (link til formular nederst på siden). Hvis vi kan lide din idé, tager vi straks fat i dig, og så går du i gang med at producere. Bemærk venligst at vi forventer, at du kan sende os et færdigt produkt inden for 3 dage.

Er der et honorar?

Ja. Vi giver en dagsløn på 6.800 kr. + moms (svarende til 850 kroner i timen for 8 timer) til de færdige produkter, vi viser. Hvis I er flere om at lave produktet, deler I honoraret.

Skal mit produkt være originalt?
Vi forventer, at dit produkt laves til formålet. Vi beder om en ny produktion og ikke genbrug af, hvad du allerede har lavet i anden kontekst.

Hvad er deadline?
I løbet af juni måned publicerer vi kreative produkter i vores kanaler. Vi godkender ansøgninger løbende. Deadlinen er ikke en fast dato, men vi råder til at søge tidligt.

En lille disclaimer
'Time to Create'-kampagnen er udviklet i den mærkelige tid under coronavirus-udbruddet, og produkterne, som laves og publiceres er skabt til dette formål alene og har ikke nogen relation til eventet Roskilde Festival 2020 som sådan.

 

TEMAET

Da Roskilde Festival 2020 ikke finder sted, mærker vi et enormt savn blandt alle, der er med til at gøre festivalen til en unik oplevelse. Alle produktioner skal derfor behandle temaet 'festivalsavn'. Hvordan du vælger at gøre, det er op til dig.

 

PRODUKTET

Vi tager i princippet imod alle gode idéer. Så længe de kan realiseres digitalt i vores kanaler (Facebook, Instagram og website), kan realiseres inden for én arbejdsdag svarende til 8 timer og taler ind i vores tema ’festivalsavn’.


Det kan være en tale, en tegneseriestribe, en podcast, en animation, en fotoserie, komik, et digt, en film, en dans... alle kreative fag er velkomne!

Husk at du skal levere et færdigt produkt. Hvis du laver en tekst, skal du selv sikre opsætning (hvis du ønsker opsætning). Hvis du laver en sang, skal du selv sikre indspilning. Hvis du laver en performance, skal du selv sikre, at den optages/klippes osv.

Er der krav til formater?
For at dit produkt skal tage sig godt ud i vores kanaler, er der nogle få tekniske krav, som du gerne må overholde.

Designanbefalinger

  • Filtype: .mov eller .mp4
  • Format: 1:1, 9:16 eller 16:9
  • Videolængde: Min. 30 sek, maks. 60 min.
  • Filstørrelse: Maks. 4 GB

Designanbefalinger

  • Filtype: .jpg, .gif eller .png
  • Format: 1:1
  • Filstørrelse: Minimum 1080x1080 px
  • Max antal billeder: 10

Designanbefalinger

  • Filtype: .mp3 eller .wave
Spørgsmål?


Vi har svarene. Du er velkommen til at kontakte os på kommunikation@roskilde-festival.dk

ANSØG NU