BLIV ILDSJÆL

Vil du være en del af Roskilde Festival året rundt?

Roskilde Festival har mere end 1.200 seje frivillige, som laver festival hele året – dem kalder vi ildsjæle. De er rygraden i opbygningen af Roskilde Festival, og fælles for dem alle er, at de påtager sig endnu mere ansvar og lægger en stor indsats i festivalen op til, under eller efter festivalen.

Vil du være Ildsjæl på Roskilde Festival? Så find en tjans herunder, der passer til dig, og ansøg som angivet i opslaget. Se opslagene her nedenfor:

Du kan også følge med på Facebook siden: Roskilde Festival – become a volunteer, hvor der jævnligt deles nye opslag. 

Har du særlige kvalifikationer fra dit job i dagligdagen? Er du fx håndværker, journalist, fotograf eller har et teleskoplæsser certifikat – send da en e-mail med dit CV til volunteer@roskilde-festival.dk, så kan det være, at vi har en særlig rolle til dig.

Vil du være med til at have ansvar for at sikre samarbejde og koordination i forhold til den fysiske planlægning af Camping i West i samarbejde med områdets aktivitetsledere? Så er rollen som teamleder måske noget for dig!

OMRÅDET

Vi søger lige nu en Teamleder for West. West består af fire campingområder; Volunteer Camping, Caravan & MC, Regular camping og muligvis International camping. Hvert af de fire områder har en aktivitetsleder, som har ansvar for den praktiske planlægning og udvikling af områderne. Du vil blive en del af Camping, som er forankret i Division Deltagere. I camping er vi organiseret med en Teamchef, en stabsfunktion med forskellige ansvarsområder (fx HR, foreninger, økonomi mv.), fire teamledere og ca. 15 aktivitetsledere.

ROLLEN SOM TEAMLEDER

Som teamleder har du det overordnede ansvar for at sikre samarbejde og koordination i forhold til den fysiske planlægning af camping i dit område. Som teamleder vil du have 3-5 aktivitetsleder, der hver har 1-2 områder, som de er praktisk ansvarlige for.

Du vil få en vigtig rolle i, at sikre koordination og planlægning med aktivitetsledere i eget område. Derudover vil du være ansvarlig for at sikre koordination med øvrige teamledere i staben for camping, samtidig med at du skal sikre koordination med øvrige teams på tværs af organisationen.

Du vil som teamleder også have til opgave at bistå teamchefen med viden og overblik over udfordringer, opmærksomhedspunkter og andet, samt understøtte samarbejde på tværs af camping.

Dine vigtigste opgaver vil blandt andet være:

  • At sikre et godt samarbejde på tværs af camping og deltagerdivisionen, samt med Byplan i den fysiske planlægning af camping
  • At etablere et godt samarbejde på tværs af aktivitetslederne i din del af camping
  • At bidrage til et godt samarbejde, planlægning og overblik på tværs af camping
  • At bidrage til at fastholde energi og engagement i arbejdet – både for dig selv og andre
  • At sikre frister og processer overholdes af aktivitetslederne.

OM DIG

Det er et stort plus, hvis du har erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival og gerne erfaring med ledelse af frivillige - Det vigtigste er dog, at du brænder for opgaven. Derudover forventer vi, at du

  • I din tilgang til opgaveløsningen og ledelse af dine aktivitetsledere virker proaktiv og bidrager med en positiv energi, initiativ og handlekraft
  • Er struktureret
  • Er dygtig til at have mange bolde i luften samtidig
  • Deltager aktivt før, under og efter festivallen
  • Kan se dig selv som leder
  • Har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
  • Er god til at uddelegere og følge op på opgaver, deadlines og processer
  • Have mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at lave frivilligt arbejde.
  • Er klar på at blive leder og lægge en indsats på +300 timer fordelt over hele året, dog med en del samlet på perioden op til, under og efter festivallen.

SPØRGSMÅL?

Hvis du har spørgsmål, så kontakt gerne teamchef, Linda Howarth (linda.howarth@roskilde-festival.dk) eller HR-ansvarlig, Louise Kure (louise.kure@roskilde-festival.dk)

INTERESSERET?

Hvis rollen bare MÅ være din, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til louise.kure@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.

Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

VILKÅR

Som teamleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Ansvarlig365 vilkår. Det betyder, at du forventes at arbejde +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. Under afvikling af festivallen. Som tak for indsatsen får du:

  • Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
  • Forplejning under afvikling når du er på pladsen
  • Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
  • T-shirt og ildsjælegave
  • Invitation til årsfest og fællesmøder
  • Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
  • 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter, samt adgang for egne børn 0-17 år.

Vi søger to ildsjæle til Responsible Refund, som er en del af Team Pant, der løser alle Roskilde Festivals opgaver i relation til pant.

 

OM OS

Responsible Refund er først og fremmest en social indsats, som er højt prioriteret og tages meget alvorligt som en del af festivalens opgaver. Der er ikke tale om en “vejledning-til-pantsorterings-indsats”. Relationsarbejdet er nemlig essentielt for at pantsorteringsarbejdet og arbejdsmiljøet ude i pantboderne bliver en succes.

Dine opgaver er blandt andet:

  • rekruttering af frivillige guider til at møde de professionelle pantsamlere
  • budgetlægning
  • vagtplanlægning
  • opbygning af loungen, som er et værested for de professionelle pantsamlere.

OM DIG

Du skal have lyst til at lægge en frivillig indsats hele året rundt og blive en del af vores skønne pant-team på Roskilde Festival. Det vil være en fordel, hvis du er fortrolig med at afholde møder fysisk og online med både større og mindre forsamlinger.

Det er et plus hvis du enten har NGO-erfaring med målgruppen, eller har erfaring med at arbejde med sårbare voksne. Det kan også være, at du er ved at tage en relevant uddannelse, og har lyst til at omsætte din teoretiske viden til praksis.

Du skal kunne konflikthåndtere, mægle, snakke og ikke mindst være til stede i relationen med de pantsamlende gæster på Roskilde Festival og personalet i pantboderne. Dette sociale element kan ikke understreges nok, og er altafgørende for at alle, der er tilknyttet pant-indsatsen, får en god tid på festivalen og løfter den sociale ansvarlighed, som Roskilde Festival er kendt for at tage på sig. Derudover skal du kunne finde på løsninger på stående fod, når vi afvikler.                                                           

Ansvarlig for Responsible Refund er en rolle, som er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer fordelt jævnt over hele året.

UDVIKLING ER VIGTIG FOR OS

Både din og opgavens udvikling er vigtig for os. Du får mulighed for at prøve kræfter med praktisk opgaveløsning inden for socialt arbejde – eller bygge videre på de kompetencer, du kommer med. Du får selv indflydelse på, hvordan opgaven skal løses og hvor vi skal udvikle os hen – selvfølgelig inden for opgavens naturlige rammer og i tråd med Roskilde Festivals strategi for området.

SEND EN ANSØGNING TIL OS

Synes du, at det lyder som en spændende rolle som ansvarlig i Responsible Refund, så send ansøgning og CV snarest muligt til Rikke.lindholm@roskilde-festival.dk

Vil du gerne vide mere, kontakter du Teamleder Rikke Lindholm (tlf. 24 40 63 24)

Vi glæder os til at høre fra dig!

Har du blik for at have de rette varer på hylderne, nye tendenser og sjove samarbejder? Banker dit hjerte skiftevis grønt og orange? Grønt, fordi du tror på at vi kan sætte handling bag intentionerne om at skabe en mere bæredygtig fremtid. Orange, fordi du finder glæde ved at skabe samhørighed og begejstring hos ildsjæle og få dem til at arbejde i fælles retning? Så er du den leder for non-food, vi har brug for.

 

OM OS

Team Non-food arbejder hele året med at finde og udvikle de boder, som er til stede på festivalen. Vi skal skabe den rigtige Roskilde-atmosfære og samtidig have en handelsprofil, der støtter op om festivalens overordnede målsætninger med den rette værdi på både den økonomiske, sociale og grønne bundlinje.

OM INDSATSEN

Non-food handel på Roskilde Festival spænder vidt – fra tøj og smykker til accessories og udstyr til campen. Vi ønsker en non-food handel, der kan understøtte vores områders identitet og udfordre vores gæster og omverden, og som aktivt spiller ind i den overordnede strategi for bæredygtighed.

Team Non-food finder og udvælger de handlende og placerer dem i de rette områder. Der arbejdes med udvikling og fastsættelse af varesortiment, og de handlende hjælpes med deres spørgsmål, deadlines og aftaler. De handlende er både gengangere og nye, og de kommer fra hele verden.

Du bliver leder for en gruppe på ca. fem frivillige ildsjæle. Derfor skal du have et ledelsestalent, der kan skabe det rette engagement, du skal dele og efterspørge viden og være ildsjælenes hjælpende hånd og sparringspartner på deres opgaver og udvikling.

Du skal kunne se og arbejde for helheden på Roskilde Festival, spille bold med ledelsen om udvikling og udfordringer ikke mindst understøtte festivalens overordnede strategi og målsætninger. Du skal også arbejde tæt sammen med festivalsekretariatet, planlægge møder og være god til løbende at følge op på løse ender.

Vores non-food handel skal have et løft frem mod Roskilde Festival 2022, som du, sammen med teamets ildsjæle, skal udvikle og føre ud i livet.

Du får derfor stor indflydelse på at sætte holdet for opgaveløsningen, finde på og implementere nye idéer, samt prøve kræfter med en opgave, der har stort fokus i festivalorganisationen.

Team Non-food er placeret i festivalens division for Salg & Forretningsudvikling med Freja Frederiksen som Teamchef. Som teamleder løses der opgaver hele året rundt og selvfølgelig under afvikling af festivalen.

HVEM ER DU?

  • Du kan dedikere dig til opgaven og du brænder for at arbejde frivilligt
  • Du ved at ledelse sker igennem andres engagement
  • Du kan arbejde struktureret samt holde overblik og deadlines
  • Du har erfaring med ledelse – gerne af frivillige – eller ved, hvordan du vil gribe det konkret an
  • Du kender til arbejdet med detailhandel eller har anden relevant erfaring
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med Roskilde Festival – men det er ikke et krav

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er vores nye teamleder senest 22. november 2021 til Organisationschef for Salg & Forretningsudvikling Louise Sonne Dyreborg på louise.dyreborg@roskilde-festival.dk. Samtaler vil blive afholdt løbende.

Spørgsmål kan rettes til Louise på mail eller på telefon 26361363.

Alderskrav: minimum 16 år

Sprogkrav: dansk og engelsk

Team IT-Udvikling arbejder året rundt med en række projekter. Teamet består af ca. 25 personer, primært IT-udviklere, der håndterer en bred vifte af IT opgaver, og du vil derfor få erfaring med at håndtere store IT-systemer. Vi har fokus på at forbedre de eksisterende systemer, tænke nyt og levere de absolut bedste løsninger til gavn for hele Roskilde Festival.

OPGAVEN

IT-udviklingsgruppen søger lige nu nye udviklere til arbejdet frem mod næste års festival i 2022.

  • er minimum 16 år, og taler dansk og engelsk.
  • har lyst til at involvere dig som frivillig ildsjæl hele året rundt (100+ timer).
  • kan arbejde selvstændigt og er opsøgende.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til Roskilde Festival og eventuelt har erfaring som frivillig.

Du bedes i din ansøgning tilkendegive, i hvor høj grad du ønsker at arbejde med følgende kodesprog / frameworks:

 

Slet ikke 

I begrænset omfang

I nogen grad

I høj grad

I meget høj grad

1

2

3

4

5

  • C#
  • Razor / MVC
  • Java
  • React
  • Js
  • Angular
  • HTML & CSS

INTERESSERET?

Du vil blive en del af et team af ligesindede IT-folk, hvor arbejdsformen er fri og hvor du i høj grad har medbestemmelse over egne opgaver.

Vi har et unikt fællesskab og bruger en del tid sammen gennem hele året. Vi mødes bl.a. seks weekender inden næste festivalen for at kode og hygge, da vi synes det er vigtigt, at opgaver og udvikling suppleres med sociale aktiviteter og et stærkt sammenhold. Vores udviklerweekender afholdes på Havsteensvej 11 i Roskilde – Roskilde Festivals hovedkvarter.

De to første udviklerweekender er den 13. november og igen den 15. januar 2022.

Du kan forvente at høre fra os i løbet af oktober.

Send en kort motiveret ansøgning + CV til teamleder Kasper Holm, kasper.holm@roskilde-festival.dk senest søndag d. 19. september 2021

Under opbygning, afvikling og nedtagning af vores fantastiske festival-by, skal vores frivillige helte have noget at spise. Festivalen har her et glimrende samarbejde med Compass Croup, der leverer de i alt ca. 50.000 kuverter der serveres i de forskellige bespisningsområder heraf ca. 20.000 i Vor Frue.

 

Vi mangler en leder, der kan planlægge, drive og koordinere området i Vor Frue – som i år skal ligge et nyt sted, og levere endnu flere kuverter end tidligere. Derfor er planlægningsopgaven ekstremt vigtig, men der vil ud over planlægningsopgaven det første år (uanset om vi afvikler RF21 eller ej) være fokus på læring og god overdragelse af lederrollen samt at få etableret et stærk team omkring bespisningen i Vor Frue.

DIN ROLLE

Team bespisning - Vor Frue består i dag af 2 ansvarlige ledere, 2 helårsfrivillige og 77 festival frivillige under afvikling af bespisning.

Vi ønsker at tilføre en ny ansvarlig – nemlig dig. De nuværende ansvarlige ønsker at stoppe efter denne festival, og derfor vil det fremadrettet være dig som har opgaven. I år vil du vil blive en af de ansvarlige med ansvar for køkken og servering i Vor Frue. Begge dele i tæt samarbejde med teamlederne for Team Bespisning og leverandøren af maden.

Vi har brug for en ansvarlig i Vor Frue, der kan sætte et godt team og sikre en stabil planlægning og afvikling med højt humør.

DINE OPGAVER

  • Overordnet ansvar for opbygning, drift og nedtagning af frivilligbespisning i Vor Frue
  • Planlægning og projektering af fysisk område
  • Rekruttering, oplæring og ledelse af mellemledere
  • Ansvarlig for at daglig afvikling fungerer
  • Samarbejde med ansvarlig køkkenchef fra Fazer
  • Koordinering og samarbejde med det andet område for bespisning Hal 45
  • Reference til Teamledelsen for bespisning – implementering af fælles retningslinjer
  • Etablere et ledelsesteam om bespisnings opgaven i Vor Frue

Vi drømmer om en ny ansvarlig der kender til festival opbygning og kan se det lange perspektiv. Det kommer bl.a. til udtryk ved at du uddelegerer opgaver, investerer i dit ledelsesteam om opgaven, samt kan se og implementere den strategiske retning.

Derudover er det vigtigt, at du kan bevare overblikket under pres, ikke er konfliktsky og kan skabe en positiv og rar kultur for de folk, der skal løse en stor opgave sammen.

Ansvarlig rollen er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer. Vi er i gang hele året, men du kan forvente en intensiv periode fra medio juni – medio juli hvor bespisning i Vor Frue er åben.

SEND EN ANSØGNING TIL OS 

Synes du det lyder som en spændende rolle i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV hurtigt muligt til teamleder Henrik Gøtke på henrik.gotke@roskilde-festival.dk eller teamleder Marie Merrald på marie.merrald@roskilde-festival.dk

Vil du gerne vide lidt mere først, så kan du snakke med Henrik Gøtke på henrik.gotke@roskilde-festival.dk (tlf. 27213020) eller Marie på marie.merrald@roskilde-festival.dk om forventninger til ansvarligrollen og det strategiske blik i Roskilde Festival, da de i praksis vil være dine frivilligledere.

Vi glæder os til at høre fra dig! 

I frivilligbespisningen arbejder vi kontinuerligt med mad- og måltidskvaliteten med fokus på bæredygtighed og tilfredse frivillige. Vi søger frivillige ildsjæle til frivilligbespisningen i Hal45, der skal fungere som daglige afviklingsledere

OM OPGAVEN

Der er tale om en frivillig indsats og funktionen indebærer både et stort ansvar og meget indflydelse.

Vi ønsker at opbygge en mindre gruppe af daglige afviklere, der i samspil er ansvarlige for den daglige overordnede afvikling af måltider i Hal45. Åbningstiden vil blive fordelt mellem jer, så man på skift har det overordnede ansvar. Frivilligbespisningen er i gang fra lørdag d. 19. juni til onsdag d. 30. juni og igen fra søndag d. 4. juli til tirsdag d. 6. juli. De fleste dage er køkkenet i gang fra kl. 06 til 22.

Som afviklingsansvarlig er man ”den daglige blæksprutte” på området og sørger f.eks. indcheckning af frivillige, koordinering mellem køkkenet og spisehallen, debriefing af frivillige ved vagternes afslutning samt en masse ad hoc-opgaver. Køkkenet og madproduktionen har særskilt ledelse, så køkkenfaglig kompetence er ikke en forudsætning

HVEM ER DU?

  • Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at lave frivilligt arbejde.
  • Du kan holde et overblik og have mange bolde i gang på samme tid, og du holder af at være i kontakt med forskellige typer af mennesker.
  • Er i stand til at bevare roen, også når der er drøn på
  • Erfaring med lignende opgaver er ikke must – der er gode lærings- og udviklingsmuligheder
  • Er klar på at blive medskaber365 og lægge en indsats på +100 timer fordelt over hele året, dog med en del samlet på perioden op til, under og efter festivalen

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til teamleder henrik.gotke@roskilde-festival.dk eller marie.merrald@roskilde-festival.dk . Spørgsmål til rollen kan ligeledes rettes hertil.

Synes du det kunne være sjovt at lede et kerneområde for et af festivalens store teams? Så er du måske vores nye Opbygningsleder. Vi opretter i år en ny rolle, som skal koordinere opbygning og nedtagning af Roskilde Fondens 9 barer. Som Opbygningsleder skal man lede et tværgående team på 9 Opbygningsansvarlige, og hjælpe dem med at komme i mål.

Det forventes, at man tager selvstændigt ansvar for planlægning og drift af sit område i tæt samarbejde med Opbygningsansvarlige, Barchefer i barerne og Teamledere. Rollen refererer til Teamlederen i Team Barer. Arbejdet er fordelt over hele året, med meget aktivitet i første halvdel af året.

ROLLEN

Som Opbygningsleder skal man sikre, at alle barer kommer i mål med

  • planlægning af barkonstruktion
  • målfaste tegninger af konstruktion
  • bestilling af materialer mm.
  • aftaler med festivalens byggehold
  • opbygning af bar i dagene op til festival (vi starter typisk 7-10 dage før musikken starter)
  • nedtagning og nedpakning af bar i container efter festival (vi slutter 1-2 dage efter musikken stopper)
  • at budget for materialeindkøb holdes

VI FORVENTER AT DU

  • har et stort personligt drive og lyst og mod til at lede
  • kan arbejde både med hænder og hoved
  • kan lytte til, men også udfordre andres ideer og holde overblikket
  • kan finde de smarte og effektive løsninger både når vi tegner og bygger
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være (meget) til stede i opbygningsdagene og til nedtagning
  • sørger for afholdelse af møder i Opbygningsgruppen i løbet af året

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra Teamleder, samt sparring fra Opbygningsansvarlige og Barchefer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 850 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, SPOT Bar, The BAR’N og TimBar.

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2022, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festivalen 2022, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 800 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bailar Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handelsdivisionen.

OPGAVEN

er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

Du vil have 2-4 frivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene 😊.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere og følge op
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik)

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler så snart vi har den rigtige ansøger!

Har du erfaring med scenesikkerhed, driftsledelse og håndtering af hændelser? Og kunne du tænke dig at være frivillig på Roskilde Festival i en rolle med stort ansvar og masser af mulighed for at bruge dine kompetencer som leder? Så læs videre om rollen som Safety Officer for scenerne, som vi netop nu søger til Scenesikkerhed.

Som Safety Officer bliver du en del af Roskilde Festivals unikke fællesskab. I Scenesikkerhed kan du være aktiv hele året rundt og bliver en af de mange medskabere, som dedikerer sig til festivalen i +100 timer. Safety Officer er Scenesikkerheds vagtgående leder, hvis primære opgave og ansvar er at føre tilsyn med planlægningen af sikkerheden på scenerne og at der afvikles i henhold til det planlagte.

Safety Officers samarbejdsflade er bred både i planlægningen og i driften, herunder teamlederne i Scenesikkerhed, scenekoordinator på Beredskabskontoret, Safety Managers på scenerne, afviklingsleder og myndigheder.

DINE OPGAVER:

  • Indgå som vagtgående leder for alle scenerne, på vegne af teamlederne.
  • Agere som synlig og positiv repræsentant for sikkerhedsorganisationen.
  • Tilsikre at alle Safety Managers er klædt på til opgaven med bemandinger, instrukser og lignende
  • Tilsikre at det centrale sikkerhedskontor og video er klar til opgaverne i forhold til bemanding og teknik.
  • Mødes med Safety Managers og sikre tværgående viden og koordinering af opgaverne.
  • Tilsikre positivt samarbejde med sikkerhedskontor og beredskabskontor
  • Skabe samarbejde på tværs af områderne i Division Deltagere
  • Medvirke til ensartet arbejde for alt sikkerhed på festivalen
  • Tilsikre at det, der er planlagt udføres og virker efter hensigten, samt om nødvendigt at justere dette.
  • Medvirke til at deltagere på festivalen anser sikkerhedspersonalet som kompetente, venlige, serviceorienterede og samarbejdende.
  • Opsætte og klargøre instrukser som planlagt
  • Safety Officer skal under en kritisk hændelse foretage indsats og ledelse, herunder samarbejde og tilkald af beredskabsresurser og sørge for, at de relevante aktører bliver holdt opdateret om hændelsens udvikling. Safety Officers ledelsesansvar ophører når festivalens afviklingsleder eller myndighederne ankommer.

FORVENTNINGER TIL DIG:

  • Du har erfaring med planlægning og/eller udførsel af koncertsikkerhedsledelse
  • Du kan fremvise dokumentation på din erfaring og kurser
  • Roskilde Festival erfaring er et plus men ikke en nødvendighed
  • Du kan læse og omsætte planer til virkelighed
  • Du har gode kommunikationsevner og kan motivere, samarbejde og lede i drift
  • Du mestrer at være både myndig og samarbejdende
  • Du er god til at skabe dig overblik og kan prioritere dine opgaver, når tingene går stærkt
  • Du er klar på at yde en indsats både før, under og efter festivalen
  • Du er klar på at gennemgå træning og uddannelse frem mod festivalen 2022, som klæder dig yderligere på til opgaven
  • Du er klar på at indgå i sidemandsoplæring under afvikling udover dine planlagte vagter
  • Du er klar på at deltage og bidrage til debriefing og evaluering efter festivalen

Hvis du synes Safety Officer rollen lyder spændende og som noget for dig og er indstillet på at involvere dig og lægge +100 timer som frivillig, så send os hurtigst muligt en motiveret ansøgning på frivillig.gs.iw@roskilde-festival.dk, mærket Safety Officer.

Har du yderligere spørgsmål til rollen, er du velkommen til at skrive til teamleder Kasper Wilquin kasper.wilquin@roskilde-festival.dk

 

Vi glæder os til at høre fra dig!