Vil du med helt ind i maskinrummet, og have ansvaret for at planlægge og afvikle et Special Camping campingområde på Roskilde Festival? Så har du nu muligheden!
OMRÅDET
Vi søger en aktivitetsleder til område M (Special Camping East), hvor festivalen udbyder betalingsprodukterne Get A Tent og Tenthouse. Gæsterne på dette område er typisk lidt ældre end på de øvrige campingområder. Derudover huser området vores communityområde med plads til mangfoldighed, som bebos af folk med små og store fysiske og psykiske handicap samt deres venner, familie og hjælpere.
Opsætning og nedtagning af enheder (telte og Tenthouse) samt den daglige drift står vores skønne serviceforeninger for under kyndig vejledning af dig.
OPGAVEN SOM AKTIVITETSLEDER
Som aktivitetsleder bliver du en del af de helårsfrivillige ildsjæle i Division Deltager, der er dedikeret til festivalen 365 dage om året. Du bliver en del af Camping, hvor i alt 14 aktivitetsledere har ansvar for hvert deres campingområde.
Du er ansvarlig for planlægning af driften af området, hvilket eksempelvis inkluderer:
- At sørge for at serviceforeningen ved, hvordan de skal drifte området
- At afstemme hvilken bemanding der er behov for på området under afvikling
- At beslutte om der skal være aktiviteter for gæsterne
- At planlægge hvordan enhederne skal placeres på området
- At fastlægge hvordan stier/veje skal placeres
- At placere agora, reception, toilet/bad osv. på området samt sikre at der er strøm, internet osv. på området, når det skal bruges.
Alt dette foregår naturligvis med inspiration fra de andre aktivitetsledere og i samspil med Teamleder Camping samt Byplan og Produktion og Handel.
Din indsats ligger både i planlægningen og under afviklingen tæt sammen med serviceforeningen på området, som står for selve driften (campingværter, toilet/bad service etc.). Hvis der sker en hændelse på området (alt fra mudder foran toiletterne til brand eller voldsepisoder) vil serviceforeningen tage kontakt til dig, og du hjælper med at sikre, at hændelsen bliver håndteret korrekt. Det betyder, at du skal være tilgængelig via telefon hele festivalperioden – dog med mulighed for at aktivitetslederne aflaster hinanden, så der også bliver tid til at feste.
I forbindelse med planlægning er det dig der kommer med inspiration til, hvordan området bliver endnu mere bæredygtigt, og hvordan vi giver gæsterne en endnu bedre festivaloplevelse. Du kommer også med input til effektiviseringer, så vi hele tiden kan yde den bedste service indenfor de givne økonomiske rammer.
OM DIG
Det er et plus, hvis du har erfaring som helårsfrivillig/ildsjæl på Roskilde Festival eller en anden festival eller erfaring med ledelse af frivilige, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du brænder for opgaven og har mod på en stejl indlæringskurve, hvis du ikke kender Roskilde Festival på forhånd.
Du vil i høj grad få frie hænder til at sætte dit hold på 2-3 personer til at løse opgaven sammen med dig.
Derudover forventer vi, at du
- leder dit team i den Orange ånd
- tager ansvar for opgaven og bidrager med en positiv energi, initiativ og handlekraft
- har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
- er dygtig til at have mange bolde i luften samtidig
- har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde.
- er klar på at blive leder og lægge en indsats på +300 timer fordelt over hele året, og at du deltager aktivt før, under og efter festivalen
Det er desuden vigtigt, at du har mod på at bidrage med gode idéer, når det kommer til den bæredygtige omstilling, som Roskilde Festival er i gang med. Målet er at blive en mere cirkulær festival, og det kræver nye løsninger overalt. Du skal på ingen måde løfte opgaven alene, men det er vigtigt at der kommer bidrag fra ”frontlinjen” hvor mange tiltag i sidste ende skal udføres.
Rent praktisk vil det blive forventet af dig, at du er på festivalpladsen i perioden fra onsdag før camping-områderne åbner, til søndag/mandag efter camping lukker, altså i alt ca. 10 dage. Det er vigtigt, at du kan balancere i en opgave som kræver, at du er tilgængelig under afviklingen, men også at du nyder festivalens mange muligheder, koncerter og sociale tiltag med bl.a. folk fra teamet omkring camping og dine øvrige venner på festivalen.
I planlægningen skal du være indstillet på 1-2 møder om måneden, som oftest ligger om aftenen eller i weekenderne på vores hovedkontor i Roskilde. Derudover vil der regelmæssigt være onlinemøder, der typisk placeres efter kl. 17.
VILKÅR
Som aktivitetsleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Ansvarlig365-vilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:
- Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
- Forplejning under afvikling når du er på pladsen
- Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
- T-shirt og ildsjælegave
- Invitation til årsfest og fællesmøder
- Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
- 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.
SPØRGSMÅL?
Hvis du har spørgsmål, så kontakt Katrine Grønhøj, Teamleder Camping Øst på mail katrine.gronhoj@roskilde-festival.dk eller tlf. 29932882.
ANSØGNING
Hvis rollen bare MÅ være din, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til william.bjarnoe@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.
Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.