BLIV ILDSJÆL

Vil du være en del af Roskilde Festival året rundt?

Roskilde Festival har mere end 1.200 seje frivillige, som laver festival hele året – dem kalder vi ildsjæle. De er rygraden i opbygningen af Roskilde Festival, og fælles for dem alle er, at de påtager sig endnu mere ansvar og lægger en stor indsats i festivalen op til, under eller efter festivalen.

Vil du være Ildsjæl på Roskilde Festival? Så find en tjans herunder, der passer til dig, og ansøg som angivet i opslaget. Se opslagene her nedenfor:

Du kan også følge med på Facebook siden: Roskilde Festival – become a volunteer, hvor der jævnligt deles nye opslag. 

Har du særlige kvalifikationer fra dit job i dagligdagen? Er du fx håndværker, journalist, fotograf eller har et teleskoplæsser certifikat – send da en e-mail med dit CV til volunteer@roskilde-festival.dk, så kan det være, at vi har en særlig rolle til dig.

Chip Support er en enhed, der sørger for support i alle tænkelige afskygninger til deltagerarmbånd for medarbejdere og gæster. Chippen i alles armbånd er forbundet til et enormt IT-system, som bla. giver adgang til selve festivalen, penge og mm.

Vores opgave går i luften den 18.6 – 2.7.

Du vil indgå i et dynamisk team med 7 ildsjæle, som driver det nye Chip Support hold. Du vil agere supervisor for vores frivillige før og under festivalen. Du være med til at præge udviklingen i tæt samarbejde med hele RF-organisation.

DIN ROLLE:

  • Ledelse af vores frivillige i vores 3 lokationer.
  • Behandling af online opgaver i dialog med leverandører.
  • Dag-til-dag drift under festivalen.
  • Kommunikation med alle interessenter til chippen.
  • Håndtering af vagtplaner for de frivillige
  • Opbygning og nedtagning af IT udstyr.
  • Mødeaktivitet og planlægning før festivalen.

VI FORVENTER:

  • At du er interesseret i at prøve kræfter med frivillig ledelse.
  • At du har et åbnet sind og er servicemindet
  • At du er god til at bruge dit team og løfte i fællesskab
  • At du kan arbejde selvstændigt og i teams på tværs af festivalen
  • Er indstillet på at bruge de timer opgaven kræver – også i løbet af året
  • Du bestrider med rimelighed empati og kan løfte i fællesskab.
  • RF erfaring er en fordel.

VI TILBYDER DIG:

  • At blive en del af et unikt frivilligt fællesskab for den gode oplevelse og for at støtte et godt formål.
  • En oplæring til håndtering af frivillige på Roskilde Festival med mulighed for udvikling.
  • Mulighed for få dokumenteret ledelseserfaring
  • En rolle som IldsjælAnsvarlig365.
  • At være med i udviklingen og opstarten af et nyt projekt for de frivillige på Roskilde Festival.

Lyder det som noget for dig så kan du sende en kort ansøgning til Sijmen.dekker@roskilde-festival.dk og hvis du har spørgsmål til rollen, kan du give et kald på 22485140.

ALDERSKRAV: minimum 18 år

HVEM ER VI?

I support afdelingen modtager vi fejlmeldinger over telefonen fra alle vores boder, kontorer og scener.

OM OPGAVEN:

1st Level: Som frivillig sidder du i vores centrale ”bunker” sammen med teamet og modtager opkald fra hele festivalen, men primært boderne.
Hvis problemet ikke kan løses over telefonen, koordinerer du den videre indsats med vores onsite tekniker hold.

Du kommer til at tale med hele festivalen – fra cigaretboder til Orange Scene. En lidt anden måde at være frivillig på, idet vores indsats foregår indendørs og via digitale værktøjer.

Onsite: Ligesom 1st. level har du fast base i ”bunkeren”, men dit ”kontor” er hele festivalpladsen. Du får mange forskellige tekniske cases indenfor hardware, netværk og software som du skal løse. Der vil selvfølgelig være oplæring i de forskellige værktøjer, kasseapparater og dankortterminaler.

VI TILBYDER:

Et spændende blik ind bag den tekniske infrastruktur som gør at festivalen kan fungere. Mulighed for tage ansvar og lægge en selvstændig indsats med mange forskellige opgaver.

  • Du får adgang til Roskilde Festival
  • Mad og drikke på vagter
  • Mulighed for at handle i vores medarbejder bar/cafe med billig mad og drikke
  • Du kommer til at indgå i en gruppe af dedikerede frivillige med fokus på det faglige og sociale.
  • Medskaber rolle ca. 100 timers - Adgang til lukket medarbejder camping eller soveby -herunder gratis varme bade og toiletter. Her får du 7 vagter af 12 timer fordelt i tidsrummet 20. juni til 3. juli.

VI FORVENTER:

  • At du er teknisk begavet og god til at sætte dig ind i software og hardware
  • At du er udadvendt og kan du lide at fungere som tovholder
  • At du er servicemindet og forstår hvad det vil sige at arbejde i et team
  • At du forstår at have det sjovt selvom der er stress på
  • At du er fyldt 18 år ved festivalens start
  • At du har mod på at yde IT support på en anderledes måde

ER DU INTERESSERET?

Har du lyst til at bruge dine kompetencer på en ny måde, få en fed oplevelse i et dedikeret og socialt team af frivillige og komme på festival – eller er du blot nysgerrig efter mere info?

Så må du meget gerne kontakte Nikolaj Schmølker på  nikolaj@schmolker.com eller Ditte Marie Pedersen på Ditte.Marie@roskilde-festival.dk med reference: 1st. level support eller Onsite support

Kunne du tænke dig at blive en del af VestScenernes ansvarshold – og har lyst til at prøve kræfter som frivilligleder - så er rollen som byggeleder på Countdown og Mantra måske noget for dig?

 

OM OS
VestScenerne består af Apollo, Pavilion og Countdown/Mantra, hvor Countdown spiller i warm-up dagene og ændrer navn til Mantra i main-dagene. VestScenerne har til sammen næsten 400 frivillige, hvoraf de ca. 15 hører til Countdown/Mantra.

OM BYGGELEDERROLLEN
Som byggeleder får du ansvaret for alt uden om selve scenen – bagområde, kontorer, kunstnerområde, hegn, dekoration etc. – så scenen står klar til at spille under warm-up dagene. Derefter skal du sikre overgangen fra Countdown til Mantra ved skiftet til main-dagene. Når hele festivalen er løbet af stablen, er du ansvarlig for at alt nedtages igen. Selve opførelsen af scenen vil blive klaret af et andet frivillighold fra VestScenerne sammen med sceneleverandøren.

Dine frivillige består primært af medskabere (100 timers). Det er din opgave at sørge for at fordele arbejdet til de frivillige, herunder udfærdige vagtplaner mv.

Din egen rolle er en Ansvarlig365, hvilket er en ansvarsrolle med +300 timer fordelt på opgaver hen over hele året, men selvfølgelig med en større vægt på perioden op til, under og lige efter festivalen.

At lave festival er i høj grad en fælles ting, hvorfor du kommer til at arbejde tæt sammen med de øvrige ansvarspersoner på VestScenerne. Sammen skal vi være med til, at de frivillige får en fantastisk oplevelse – og derfor kommer igen år efter år.

OM DIG
Du må meget gerne have erfaring med festival som frivillig. Du skal have en god flair for arbejdsplanlægning og ledelse af frivillige. Du skal være god til at motivere og være klar på at trække i arbejdstøjet, når det gælder. Der vil være god mulighed for sparring med de øvrige ansvarspersoner om ledelsesopgaven – og der bliver løbende afholdt kurser og workshops i regi af Roskildefestivalen. Du behøver derfor ikke have konkret ledelseserfaring, men det er bestemt heller ikke en ulempe.

Hvis du kunne være interesseret i at vide mere, så er du meget velkommen til at kontakte Karsten Grejsen på mail karsten.grejsen@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Lyder en tjans i den friske luft med glade medfrivillige, hvor indsatsen lægges før og efter musikken spiller som noget for dig?

Så har vi din næste ildsjæl-udfordring til dig i team containerflytning, hvor vi flytter alle containere som benyttes under festivalen, vi hjælper chaufføren med at klargøre plads og container til løft og anviser hvor den skal sættes på pladsen. Ca. 14 dage før festivalstart kører vi om aftenen (enkelte hele dage), ugen efter musikken er slut kører vi fra morgen til aften.

Vi er et lille team på 5 ildsjæle, som er en del af en større gruppe, vi mangler 1 frivillig mere som vil lægge nogle timer i det.

Der er mad og drikke, samt godt selskab på alle vagter som du selv er med til at planlægge. Henvendelse til dennis.rasmussen@roskilde-festival.dk eller 22329002

ALDERSKRAV: du skal være fyldt 18 år ved festivalens start
SPROGKRAV: du skal kunne tale dansk eller engelsk
Vil du være med til at skabe årets festival, og samtidig få et unikt indblik i hele opbygningen af Roskilde Festival, så kan det være dig vi søger.
Festival IT´s kablingshold mangler et antal medskabere til den omfattende opgave med at trække netværkskabler overalt på festivalen. Vi er i alle boder, barer, på- og bag scenerne, i div. kontorer osv osv. Opgaven kræver ikke specielle IT-kompetencer, er du derimod elektriker (evt. lærling), eller har anden håndværksmæssig baggrund er det en fordel. Ellers kommer du også langt med en nogenlunde logisk tankegang, godt humør og gå-på-mod. Som medskaber vil du blive en vigtig brik i det store projekt det er at bygge en festival fra grunden. Vi lægger ikke skjul på at vi er i gang mange, og indimellem også lange dage, men du kommer til at indgå i et sammenhold, som gør at mange kommer igen år efter år. Som medskaber hos Festival IT modtager du naturligvis et adgangsgivende armbånd til festivalen. Derudover vil du få en plads i Soveby Vor Frue, tæt på hvor vi holder til. Du får adgang til Volunteer Village og andre områder for frivillige, fuld forplejning alle dage samt lidt mad og drikkebilletter til musikdagene. Derudover kommer der også en invitation til den store frivillig-fest som afholdes efter festivalen.Vi starter lørdag den 18. juni og er i gang hver dag frem mod musikken starter den 29. juni. En enkelt vagt under musikdagene kan komme på tale, men det er yderst sjældent at der sker noget på en vagt.Det forventes at medskabere bidrager 100+ timer om året, de timer går hurtigt hos os, og vi er stadig fleksible ifht. evt. fridage under opbygningen. Hvis du kan se dig selv i rollen som medskaber hos Festival IT Kabling, så skal du kontakte Rune Høj Nielsen (Gruppeleder for Kabling) i en fart, skriv lidt om dig selv til rune.nielsen@roskilde-festival.dk

Vil du med helt ind i maskinrummet, og have ansvaret for at planlægge og afvikle et Special Camping campingområde på Roskilde Festival? Så har du nu muligheden!

OMRÅDET

Vi søger en aktivitetsleder til område M (Special Camping East), hvor festivalen udbyder betalingsprodukterne Get A Tent og Tenthouse. Gæsterne på dette område er typisk lidt ældre end på de øvrige campingområder. Derudover huser området vores communityområde med plads til mangfoldighed, som bebos af folk med små og store fysiske og psykiske handicap samt deres venner, familie og hjælpere.

Opsætning og nedtagning af enheder (telte og Tenthouse) samt den daglige drift står vores skønne serviceforeninger for under kyndig vejledning af dig.

OPGAVEN SOM AKTIVITETSLEDER

Som aktivitetsleder bliver du en del af de helårsfrivillige ildsjæle i Division Deltager, der er dedikeret til festivalen 365 dage om året. Du bliver en del af Camping, hvor i alt 14 aktivitetsledere har ansvar for hvert deres campingområde.

Du er ansvarlig for planlægning af driften af området, hvilket eksempelvis inkluderer:

  • At sørge for at serviceforeningen ved, hvordan de skal drifte området
  • At afstemme hvilken bemanding der er behov for på området under afvikling
  • At beslutte om der skal være aktiviteter for gæsterne
  • At planlægge hvordan enhederne skal placeres på området
  • At fastlægge hvordan stier/veje skal placeres
  • At placere agora, reception, toilet/bad osv. på området samt sikre at der er strøm, internet osv. på området, når det skal bruges.

Alt dette foregår naturligvis med inspiration fra de andre aktivitetsledere og i samspil med Teamleder Camping samt Byplan og Produktion og Handel.

Din indsats ligger både i planlægningen og under afviklingen tæt sammen med serviceforeningen på området, som står for selve driften (campingværter, toilet/bad service etc.). Hvis der sker en hændelse på området (alt fra mudder foran toiletterne til brand eller voldsepisoder) vil serviceforeningen tage kontakt til dig, og du hjælper med at sikre, at hændelsen bliver håndteret korrekt. Det betyder, at du skal være tilgængelig via telefon hele festivalperioden – dog med mulighed for at aktivitetslederne aflaster hinanden, så der også bliver tid til at feste.

I forbindelse med planlægning er det dig der kommer med inspiration til, hvordan området bliver endnu mere bæredygtigt, og hvordan vi giver gæsterne en endnu bedre festivaloplevelse. Du kommer også med input til effektiviseringer, så vi hele tiden kan yde den bedste service indenfor de givne økonomiske rammer.

OM DIG

Det er et plus, hvis du har erfaring som helårsfrivillig/ildsjæl på Roskilde Festival eller en anden festival eller erfaring med ledelse af frivilige, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du brænder for opgaven og har mod på en stejl indlæringskurve, hvis du ikke kender Roskilde Festival på forhånd.

Du vil i høj grad få frie hænder til at sætte dit hold på 2-3 personer til at løse opgaven sammen med dig.

Derudover forventer vi, at du

  • leder dit team i den Orange ånd
  • tager ansvar for opgaven og bidrager med en positiv energi, initiativ og handlekraft
  • har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
  • er dygtig til at have mange bolde i luften samtidig
  • har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde.
  • er klar på at blive leder og lægge en indsats på +300 timer fordelt over hele året, og at du deltager aktivt før, under og efter festivalen

Det er desuden vigtigt, at du har mod på at bidrage med gode idéer, når det kommer til den bæredygtige omstilling, som Roskilde Festival er i gang med. Målet er at blive en mere cirkulær festival, og det kræver nye løsninger overalt. Du skal på ingen måde løfte opgaven alene, men det er vigtigt at der kommer bidrag fra ”frontlinjen” hvor mange tiltag i sidste ende skal udføres.

Rent praktisk vil det blive forventet af dig, at du er på festivalpladsen i perioden fra onsdag før camping-områderne åbner, til søndag/mandag efter camping lukker, altså i alt ca. 10 dage. Det er vigtigt, at du kan balancere i en opgave som kræver, at du er tilgængelig under afviklingen, men også at du nyder festivalens mange muligheder, koncerter og sociale tiltag med bl.a. folk fra teamet omkring camping og dine øvrige venner på festivalen.

I planlægningen skal du være indstillet på 1-2 møder om måneden, som oftest ligger om aftenen eller i weekenderne på vores hovedkontor i Roskilde. Derudover vil der regelmæssigt være onlinemøder, der typisk placeres efter kl. 17.

VILKÅR

Som aktivitetsleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Ansvarlig365-vilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:

  • Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
  • Forplejning under afvikling når du er på pladsen
  • Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
  • T-shirt og ildsjælegave
  • Invitation til årsfest og fællesmøder
  • Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
  • 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.

SPØRGSMÅL?

Hvis du har spørgsmål, så kontakt Katrine Grønhøj, Teamleder Camping Øst på mail katrine.gronhoj@roskilde-festival.dk eller tlf. 29932882.

ANSØGNING

Hvis rollen bare MÅ være din, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til william.bjarnoe@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.

Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

Alderskrav: Min. 21 år

Sprogkrav: Dansk

Har du erfaring/uddannelse i håndtering af mennesker, herunder konfliktløsning? Gerne indenfor områder som publikums sikkerhed eller beredskab. Kunne du tænke dig at være med til at skabe Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

Vil du være festivalens mand på gulvet? Kan du se dig selv som værende den første kontakt til både vores gæster og andre frivillige? Så får du her en mulighed for ofte at være første person på stedet og derfor ofte også den første problemknuser. Du har en tæt kontakt til vores gæster, til de øvrigt frivillige, til afviklingsleder samt andre beredskabsenheder. Din vurdering og din mening tæller.

Vi søger personer med hjertet på rette sted og med lysten til at gøre en forskel.

Du vil indgå i et team med andre Safety Værter og Safety koordinatorer. Du vil indgå i teams af 2-3 personer og du vil dække hele festivalområdet.

DINE OPGAVER

  • Rundering på festivals området
  • Konflikthåndtering
  • Hvem-Hvad-Hvor: Videre formidling af viden om alt muligt
  • Ledelse af hændelser (tilskadekomst, uro, flow styring mv.)
  • Deltagelse møder op til, under og kort tid efter festivalen
  • Deltagelse i kurser

DIN BAGGRUND

Vi lægger vægt på at du har interesse og evnen til at være holdspiller og samtidig vise vejen. Du skal kunne være selvstændigt og samtidig kunne indgå i teams. Har du viden om og erfaring med driftsledelse er det et plus. Du skal være proaktiv og kunne bidrage positivt til driftsafvikling og du skal se problemstillinger som udfordringer, der er til for at blive løst gennem positiv kommunikation, fremfor magtanvendelse.

Du skal være forberedt på at kunne ligge i alt 4-5 vagter. Vagterne vil være fordelt i ugen op til festivalen, under festivalen og i dagene efter festivalen.

Du skal være fyldt 21 år og kunne fremvise en ren straffe attest.  

Hvis ovenstående har fanget din interesse så besvar spørgsmålene i Ansøgning

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via denne mailadresse frivillig.safety@roskilde-festival.dk

Vi ser frem til at høre fra dig.

ALDERSKRAV: du skal være minimum 21 år ved festivallens begyndelse

SPROGKRAV: du skal kunne tale, læse og skrive dansk

Er du vores nye ansvarlige for forplejning? Beredskabskontoret på Roskilde Festival søger Ansvarlig for forplejning. Team Beredskabskontoret opgave er primært den tekniske indretning og drift af Beredskabskontoret, samt bemanding og uddannelse af de Beredskabskoordinatorer der tager imod alarmopkald.

FUNKTIONEN

Funktionen er nyoprettet med det formål, bedre at kunne forberede og udføre den forplejning af primært vagtgående personel på Beredskabskontoret. Funktionen er underlagt Servicefunktioner og den ansvarlige vil skulle indgå i et tæt samarbejde med Ansvarlig Servicefunktioner.

OPGAVEN

- Planlægning:
Planlægge og koordinere med de forskellige enheder med faste pladser på Beredskabskontoret, om på hvilke vagter de ønsker at gøre brug af tilbuddet om forplejning. Udarbejde tidsplan som er tilpasset enheders vagter, så Ansvarlig Servicefunktioner kan tilpasse den overordnede vagtplan. Derudover at indgå aftaler med boder og fælleskøkken for bestillinger og afhentning af mad.
- Afvikling:
Assistere og følge op på de planlagte afhentninger, samt koordinere brug af runnere med Ansvarlig Servicefunktioner. Administrere og holde regnskab med indløsning af madbilletter. Samarbejde og koordinere med øvrige servicefunktioner om evt. indkøb under afvikling.
- Evaluering:
Deltage i evalueringen af festivalen, samt bidrage med inputs til planlægningen frem mod næste års festival.

INDSATSEN

Rollen er Medskaber, hvilket vil sige +100 timer op til, under og efter festivalen.
Til gengæld tilbydes øget forplejning, samt mulighed for overnatning i soveby eller egen enhed.

FORVENTNINGERNE

Vi forventer at du er åbensindet og fleksibel, har evner og overblik til at udføre opgaven, samt tid og lyst til at indgå i et team og et miljø, hvor aktiviteten og intensiteten til tider er høj, ikke mindst under afvikling.

ANSØGNING

Så har du lyst, så skriv en mail til anders.findsen@roskilde-festival.dk senest: søndag d. 10. april 2022. Har du spørgsmål, eller bare ønsker at høre mere om opgaven, er du velkommen til at ringe eller skrive.
Med venlig hilsen
Anders P. Findsen
Teamleder Beredskabskontor
Division Deltagere
+45 40 52 13 02

ALDERSKRAV: Min. 18 år

SPROGKRAV:  Dansk eller Engelsk

 

Har du altid tænkt det kunne være sjovt at opleve opbygning af Orange Scene? Så er din chance kommet nu. Orange scenes byggehold, aka. Canopy Crew søger frivillige Medskabere til opbygning og nedtagning.

OM OS

Canopy Crew er det hold som bygger Orange scene og en masse andet – og piller det ned igen efter festivalen. Vi har et stærkt fællesskab og du får en unik festivaloplevelse sammen med os.

OM DIG

  • Du skal være fyldt 18 år
  • Du skal være klar på en fysisk udfordring, da vi byder på mange og lange dage.
  • Det er en fordel, men ikke et krav at du har erfaring med opbygning.
  • Er klar på at lægge 100+ timer og er tilgængelig alle dage i opbygnings- og nedtagningsperioden.

VI TILBYDER

Til gengæld for din indsats får du en unik festivaloplevelse med fede forhold og stærkt fællesskab på Canopy crew. Vi sover i skurvogne med adgang til toilet og bad og har vores eget bagscenetelt, Blackstage, lige bag Orange scene. Derudover får du som frivillig adgang til forskellige tilbud som f.eks. Volunteer Village.

HVORNÅR

Vi bygger hver dag fra den 22. juni til Orange åbner den 29. juni, og piller ned igen den 3.-5. juli. Bortset fra en enkelt vagt har vi fri under festivaldagene.

LYDER DETTE SOM NOGET FOR DIG

Hvis det lyder som noget for dig eller har du spørgsmål til indsatsen så skriv til Holdleder Tina på tina.gill@roskilde-festival.dk.

Canopy Crew

Kunne det være spændende for dig at have en finger med over flere områder, så er en rolle i vores team måske noget for dig. Vi mangler en Ansvarlig365 til at holde overblik over bestillinger.

OM OS

Vi er Team Enheder, som står for koordinering af levering af Enheder. Enheder i denne forbindelse er containere med både køl og ikke køl, kontorer i forskellige afskygninger, sovevogne, telte, toiletter og bade Det er et godt sammentømret team som både hygger sig under opbygning og nedtagning.

DIN OPGAVE VIL VÆRE AT

  • tage imod bestillinger og sende dem videre i systemet til leverandørerne
  • have overblik over, hvad der er bestilt og hvad der mangler
  • hjælpe bestillerne med at finde de rigtige enheder
  • hjælpe bestillerne med at løse problemer med bestillinger
  • deltage i møder igennem hele planlægningsfasen af festivalen

OM DIG

Det ville være en fordel hvis du kender til indretning af pladsen, så du ved hvor de forskellige ting ligger. Vi har indtil nu brugt Excel til at holde overblik, så kendskab til dette eller lignede er en fordel. Et basiskendskab til de forskellige enhedstyper vil gøre det være nemmere at lære resten.

Vi forestiller os, at du allerede nu skal være med som ”føl” i den sidste hektiske fase frem mod sommerens festival. Til gengæld vil der ikke være meget at lave når musikken spiller. Efter festivalen forventes det at du, i løbet af efteråret, overtager det fulde ansvar omkring bestillinger.

LYDER DETTE SOM NOGET FOR DIG?

Hvis det gør eller har du spørgsmål til rollen så tøv ikke med at tage kontakt til teamleder Per Rasmussen på per.rasmussen@roskilde-festival.dk

Vi ser frem til at høre fra dig.

Team Enheder

Alderskrav: minimum 25 år

Er du ansvarsfuld, og har du mod på at løse en vigtig sikkerhedsopgave under Roskilde Festival så læs videre:

Scenesikkerhed under Divisionen Deltagere søger en tværfaglig scenekoordinator, som kan hjælpe med at logge og koordinere den tværfaglige indsats ved hændelser. Din opgave er vigtig og helt afgørende for, at samarbejdet på tværs af indsatser kan fungere. Du vil få adgang til alle kameraer, og i opvarmningsdagene også få ansvar for at styre kameraerne, hvorfra du kan følge med i afviklingen af koncerter.

Det forventes, at du er med til løbende at evaluere og optimere indsatsen. Og da det omhandler folks sikkerhed, så er netop det en vigtig del af din opgave. Du skal hertil kunne være undersøgende og analyserende på de beslutninger, der er taget i den foregående vagt og komme med forslag til, hvordan indsatsen kan optimeres fremadrettet og ved lignende hændelser. Her vil du få mulighed for at se tilbage på videoklip fra de konkrete hændelser og din analyse vil blive taget alvorligt og brugt i år - men også i de kommende år.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil du sidde på Divisionskontoret tæt på Beredskabskontoret, hvor du vil kunne arbejde tæt med de øvrige koordinatorer og linke ind med din viden om det, der er planlagt og det, du vurderer til at blive dagens udfordringer.

Du vil blive tilknyttet et ledelsesteam omkring Scenesikkerhed. Og det er her essentielt, at du er en aktiv del af teamet og deltager i de møder, sociale arrangementer og lignende, som afholdes i sceneorganisationen i løbet af foråret, hvor du også vil blive klædt på til opgaven.

VORES FORVENTING TIL DIG OG DIN OPGAVE

Vi forventer at du:

  • Kan holde overblik over alle scener og har en analytisk tilgang til dine opgaver. Det kunne være i forbindelse med analyse af hændelser, så du hurtigt kan reagere og koordinere next-step.
  • Har gode IT kundskaber og kan logge i et raskt tempo.
  • Har en analyserede tilgang til alt, der foregår før, under og efter koncerterne, som har med den tværgående koordinering og indsats at gøre.
  • Kan holde hovedet koldt og træffe fornuftige beslutninger under pres.
  • Er god til at sikre et godt informationsflow for den tværgående indsats.
  • Har sceneerfaring og kender til scenesikkerhed, ikke nødvendigvis fra Roskilde Festival. En erfaring, som du kan bruge til at få øje på eventuelle udfordringer.
  • Har erfaring med radiokommunikation.
  • Har god koordineringssans og sans for at lede tværgående samarbejde.
  • Tager opgaven alvorligt og kan træffe ledelsesmæssige beslutninger jf. Sikkerhedsplanen.
  • Deltager aktivt i de sikkerhedsopgaver, der kommer forud for festivalen, hvor det også forventes at du kan forholde dig kritisk til Sikkerhedsplanen.
  • Deltager i evalueringen ca. 2 uger efter festivalen.

DET MED SMÅT

Under festivalen vil du have ca. 4 vagter à 9 til 12 timers varighed. Disse fordelt på tider hvor scenerne er i drift eller ved at gøre klar til drift. Din deltagelse vil give 100+ timer, hvilket betyder, at du betragtes som medskaber og en del af planlægningsteamet.

Det forventes, at du deltager i de indkaldelser, der er op til festivalen og i evalueringen efter festivalen. Indsatsen udløser bl.a. adgang til overnatningsmulighed i sovebyen, adgang til Backstage Village, medskaber gave, invitation til årsfesten og meget mere.

LYDER DETTE SOM NOGET FOR DIG?

Kan du se dig selv i rollen som tværgående scenekoordinator, så send en ansøgning til sisse.larsen@roskilde-festival.dk, hvor du skriver lidt om dig selv, dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi glæder os til at høre fra dig samt at byde dig velkommen i teamet.

Har du blik for at have de rette varer på hylderne, nye tendenser og værdiskabende samarbejder? Banker dit hjerte skiftevis grønt og orange? Grønt, fordi du tror på, at vi kan sætte handling bag intentionerne om at skabe en mere bæredygtig fremtid. Orange, fordi du finder glæde ved at skabe samhørighed og begejstring hos ildsjæle og få dem til at arbejde i fælles retning? Så er du den teamleder for non-food, vi har brug for.

 

OM OS

Team Non-food arbejder hele året med at skabe rammer for, udvikle og udvælge de boder, som udgør festivalens non-food handel på hele festivalen. Det handler om at skabe den rigtige Roskilde Festival atmosfære og samtidig sikre en handelsprofil, der støtter op om festivalens overordnede målsætninger med den rette værdi på både den økonomiske, sociale og grønne bundlinje.

OM INDSATSEN

Non-food handel på Roskilde Festival spænder vidt – fra tøj, smykker og merchandise til campingudstyr og forskellige services fx hairstyling. Praktisk står Team Non-food for at:

  • Finde, udvælge og placere de handlende i de rette områder.
  • Sikre dialog og information til de handlende, og hjælpe dem med deres spørgsmål.
  • Sikre deadlines og lave aftaler.

De handlende er både gengangere og nye, og de kommer fra hele verden.

Vi har lige nu et særligt fokus på at få styrket og udviklet vores non-food handel så det spiller ind i den overordnede strategi for bæredygtig udvikling og cirkulær festival. Men vi mangler den helt rigtige teamleder, der sammen med teamets ildsjæle kan løfte, udvikle og udføre dette. Vi ønsker en non-food handel, der kan spille ind i og understøtte de forskellige områders identitet, tilbyde det deltagerne står og mangler, give plads og kendskab til nye bæredygtige produkter og løsninger.

Du bliver leder for et team med ca. 10 frivillige ildsjæle. Derfor skal du have et ledelsestalent, der kan skabe det rette engagement, du skal dele og efterspørge viden og være ildsjælenes hjælpende hånd og sparringspartner på deres opgaver og udvikling.

Du skal kunne se og være frivillig for helheden på Roskilde Festival, spille bold med ledelsen om udvikling og udfordringer ikke mindst understøtte festivalens overordnede strategi og målsætninger. Du skal løse opgaver i tæt samarbejde med festivalsekretariatet, planlægge møder og være god til løbende at følge op på løse ender.

Team Non-food er placeret i festivalens division for Salg & Forretningsudvikling, hvor du refererer til Teamchef Kristine Lewinsky Hald Foghmar. Som teamleder skal du løse opgaver hele året rundt, og det forventes, at du løbende deltager i møder og samlinger i relation til din rolle og dine opgaver, og at du selvfølgelig vil have opgaver under afviklingen af Roskilde Festival.

HVEM ER DU?

  • Du kan dedikere dig til opgaven og du brænder for at yde en frivillig indsats
  • Du ved at ledelse sker igennem andres engagement
  • Du kan arbejde struktureret samt holde overblik og deadlines
  • Du har erfaring med ledelse – gerne af frivillige – eller ved, hvordan du vil gribe det konkret an
  • Du har forståelse for forretningsudvikling og/eller indblik i detailhandel

  • Det er en fordel, hvis du har interesse for bæredygtig udvikling og bæredygtige værdikæder

  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med Roskilde Festival – men det er ikke et krav

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er vores nye teamleder til Teamchef for Handel Kristine Lewinsky Hald Foghmar på kristine.hald@roskilde-festival.dk. Samtaler vil blive afholdt løbende.

Spørgsmål kan rettes til Kristine på mail eller på telefon 42 64 67 64.

Brænder du for koordinering, planlægning og afvikling? Er du superbruger i et Excel ark, og synes du ordet ‘optimering’ er sexet? Så er dig vi søger som medskaber 365 i Hub West.

OPGAVEN

HUB West, er en lille bar, hvor der vil være udskænkning af alkohol, og snacks for Roskilde Festivals frivillige.

Dine opgaver som driftsansvarlig bliver bl.a.:

  • Ansvar for drift, før, under og efter Roskilde Festival.
  • Ansvar for leverancer, og kontakt til leverandører.
  • Sortiment, og varer bestilling
  • Budget i forbindelse af varer forbrug.

Du kommer til at indgå i barens ledelsesteam, der er aktivt hele året med planlægning. Det forventes, at du kan deltage under afviklingen af Roskilde Festival i uge 27.

Din indsats lægges i løbet af hele året. Opgaverne vil være koncentreret om årets første halvår, herunder afviklingen af Roskilde Festival og efterfølgende opsamling. Du skal påregne at yde en løbende indsats med opgaverne samt have mødeaktivitet i København og Roskilde. Omfanget kan tilpasses til ambitioner, og muligheder – det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i festivalens arbejde.

HVEM ER DU?

  • Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at arbejde frivilligt.
  • Du interesserer dig for drift af en bar, relationer og ledelse
  • Du har erfaring med at organisere og planlægge opgaver af forskellige karakter
  • Du er god til at samarbejde med andre i et team – også når der er drøn på
  • Du har sans for at finde nye løsninger og muligheder, og du byder ind med dine idéer
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med drift, optimering af en bar, ledelse af frivillige eller erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival.

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat senest den 11. marts 2022 til Barchef Katrine Aagaard, mail: katrine.aagaard@roskilde-festival.dk

Synes du det kunne være sjovt at være med til at drive Roskilde Festivalens barer? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

INTRODUKTION

Driftlederens rolle er at have overblik over den ”tekniske” del af driften af Team Barers barer og at være bindeled mellem Tema Barer og de leverandører, som leverer og vedligeholder de drikkevareinstallationer, som er nødvendige for at drive en bar, herunder øl-anlæg, cocktails-on-tap-anlæg og postmix-anlæg.

Rollen indgår som en del af lederteamet på Team Barer og er en helårsrolle, der driver processen før, under og efter afvikling. Dog vil den primære indsats ligge under afvikling. Rollen refererer til Teamleder (TL), Team Barer. Driftslederen har, sammen med TL, overordnet til ansvar at sørge for, at installationerne fungerer som de skal og at den nødvendige hjælp tilkaldes fra partnere til at udbedre evt. fejl. Driftslederen skal desuden udarbejde og vedligeholde en samlet oversigt over alle installationer som er i brug i de forskellige barer.

OPGAVER

Før afvikling

  • Udarbejde plan for det samlede behov for installationer for alle barer
  • Assistere Barchefer og Foreningsansvarlige med at vurdere behov og hensigtsmæssig placering af udstyr i forhold til indretning af den enkelte bar sammen med Opbygningsleder
  • Besvare spørgsmål og håndtere løbende kontakt med leverandører
  • Deltage i TB ledermøder

Under afvikling

  • Overordnet ansvarlig for driftsspørgsmål
  • Problemløsning af rimelige tekniske problemer, som barerne møder under afvikling
  • Samarbejde med leverandørers tekniske teams ved løsning af større problemer
  • Samarbejde med festival-teams, f.eks. El og VVS
  • Deltage i daglige møder

Efter afvikling

  • Udarbejde afrapportering og evaluering i samarbejde med TL
  • Deltage i evalueringsmøder

Vi forventer at du

  • har teknisk flair og hænderne skruet rigtigt på, erfaring med installation af øl/postmix er et stort plus
  • har et stort personligt drive og lyst til at tale med alle typer mennesker
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under festivalen, fra opbygning til nedtagning

Vi tilbyder dig

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret erfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk. Du er også velkommen til at række ud hvis du har spørgsmål til rolle eller opgaver.

                                                                       

 

 

SPROGKRAV: Du skal kunne tale dansk

Vil du med helt ind i maskinrummet, og have ansvar for at planlægge driften af regular camping i West på Roskilde Festival. Så har du muligheden nu, hvor vi søger en aktivitetsleder til område B, C, D og E.

OMRÅDET
Vi søger lige nu en aktivitetsleder for campingområde B, C, D og E, som er regular camping i West. Regular Camping er festivalens traditionelle camping, hvor deltagerne selv vælger deres yndlingsplads på festivalen. Du vil have ansvar for den praktiske planlægning og udvikling af området, som breder sig over ca. 110 felter.

Du vil blive en del af Camping, som er forankret i Division Deltagere.

I camping er vi organiseret med en Teamchef, en stabsfunktion med forskellige ansvarsområder (fx HR, foreninger, økonomi mv.), fire teamledere og ca. 15 aktivitetsledere.

ROLLEN SOM AKTIVITETSLEDER 

Du bliver en del af Camping West, som består af en teamleder og 2 andre aktivitetsledere. Derudover vil du i flere sammenhænge sparre med de i alt 14 andre aktivitetsledere på camping.
• Du sikrer en god og rolig ankomst for de mange gæster
• Du leder dit team i den Orange ånd
• Du klæder serviceforeningen på til at drifte området og sikre en god dialog
• Du planlægger hvordan enhederne skal placeres på området
• Du planlægger bemanding på området under afvikling
• Du designer området, placere agora, reception, toilet/bad mm. på området samt sikre, at der er strøm, internet osv. på området
• Du udvikler en kultur som understøtter vores bæredygtighedsstrategi
Alt dette foregår naturligvis i samspil med Teamlederen for West, resten af campingorganisationen, Byplan og Produktion samt Handel. Du samarbejder både i planlægningen og under afviklingen tæt med serviceforeningen på området, som står for selve driften (campingværter, toilet/bad service etc.). Under afvikling vil du, udover eget hold, være i tæt dialog med managers og supervisors.

OM DIG 
Det er et stort plus, hvis du har erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival og gerne erfaring med ledelse af frivillige - Det vigtigste er dog, at du brænder for opgaven.
Du får i høj grad frie hænder til at stille dit hold på 2-3 personer til at løse opgaven sammen med dig. Derudover forventer vi, at du:

• I din tilgang til opgaveløsningen virker proaktiv og bidrager med en positiv
energi, initiativ og handlekraft
• Er struktureret
• Er dygtig til at have mange bolde i luften samtidig
• Deltager aktivt før, under og efter festivallen
• Har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
• Har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde.
• Er klar på at blive leder og lægge en indsats på +300 timer fordelt over hele året, dog med en del samlet på perioden op til, under og efter festivallen.

SPØRGSMÅL?
Hvis du har spørgsmål, så kontakt gerne Teamleder for West, Bo Bønnelycke
(Bo.boennelycke@roskilde-festival.dk) eller teamchef, Linda Howarth (linda.howarth@roskilde-festival.dk)

INTERESSERET?
Hvis rollen bare MÅ være din, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til louise.kure@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.
Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

VILKÅR
Som aktivitetsleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Ansvarlig365-vilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:
• Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
• Forplejning under afvikling når du er på pladsen
• Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
• T-shirt og ildsjælegave
• Invitation til årsfest og fællesmøder
• Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
• 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.

Synes du det kunne være sjovt at sætte dit præg på hvordan et stort maskineri fungere, så er du måske vores nye ansvarlige. Genbrugsglas mangler en ansvarlig til at styre vaskemaskinerne for genbrugsglas, så der er brug for struktur og at du brænder for afvikling. Derudover har du mulighed for at være en del af et team med grønt klima fokus på Roskilde Festival.

I 2019 implementerede Roskilde festival genbrugsglas og det skal vi fortsætte med. Teamet er nyt og der er højt til loftet. Vi mangler dog dig, som kan være ansvarlig for at vi får vasket glas, så vores gode kollegaer i barerne kan servere drikkevare til publikum. Dit team har udover dig selv 2-3 frivillige medskaberer der sammen med dig står for at maskinerne er i drift under afviklingen. Det er en helårs rolle men med størst aktivitet i første halvår op mod afviklingen af Roskilde Festival.

ROLLEN

Som ansvarlig for Vaskemaskiner står du blandt andet for:

  • Udarbejdelse af vagtplaner
  • Rekruttering af supervisere/forårs frivillige
  • Koordinering med logistik & kontorholdet
  • Få planlagt den bedst muligt struktur for driften

Vi forventer at du:

  • Har et personligt drive og lyst til at lede opgaven
  • Kan holde overblikket
  • Tage ansvar for opgaven omkring driften af opvaskemaskinerne
  • Frivillig arrangement

VI TILBYDER DIG:

  • En lærerig oplevelse & at blive en del af frivilligt fællesskab
  • Mulighed for at skabe noget nyt på Roskilde Festival
  • At opbygge dit eget hold omkring vaskemaskinerne
  • At blive en del af et nyt og dedikeret team af frivillige med godt sammenhold
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til heidi.petersen@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Genbrugsglas består af omkring 8 årsfrivillige og 130 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Genbrugsglas hører hjemme i Salg & forretningsudviklings divisionen, og vi levere glas til alle barer og madboder på Roskilde Festival og har derved en bred og vigtig berøringsflade.

 

Alderskrav: Min. 18 år

Sprogkrav: Du skal kunne tale og forstå dansk

Har du erfaring med scenesikkerhed, driftsledelse og håndtering af hændelser? Og kunne du tænke dig at være frivillig på Roskilde Festival i en rolle med stort ansvar og masser af mulighed for at bruge dine kompetencer som leder? Så læs videre om rollen som Safety Officer for scenerne, som vi netop nu søger til Scenesikkerhed.

Som Safety Officer bliver du en del af Roskilde Festivals unikke fællesskab. I Scenesikkerhed kan du være aktiv hele året rundt og bliver en af de mange medskabere, som dedikerer sig til festivalen i +100 timer. Safety Officer er Scenesikkerheds vagtgående leder, hvis primære opgave og ansvar er at føre tilsyn med planlægningen af sikkerheden på scenerne og at der afvikles i henhold til det planlagte.

Safety Officers samarbejdsflade er bred både i planlægningen og i driften, herunder teamlederne i Scenesikkerhed, scenekoordinator på Beredskabskontoret, Safety Managers på scenerne, afviklingsleder og myndigheder.

DINE OPGAVER:

  • Indgå som vagtgående leder for alle scenerne, på vegne af teamlederne.
  • Agere som synlig og positiv repræsentant for sikkerhedsorganisationen.
  • Tilsikre at alle Safety Managers er klædt på til opgaven med bemandinger, instrukser og lignende
  • Tilsikre at det centrale sikkerhedskontor og video er klar til opgaverne i forhold til bemanding og teknik.
  • Mødes med Safety Managers og sikre tværgående viden og koordinering af opgaverne.
  • Tilsikre positivt samarbejde med sikkerhedskontor og beredskabskontor
  • Skabe samarbejde på tværs af områderne i Division Deltagere
  • Medvirke til ensartet arbejde for alt sikkerhed på festivalen
  • Tilsikre at det, der er planlagt udføres og virker efter hensigten, samt om nødvendigt at justere dette.
  • Medvirke til at deltagere på festivalen anser sikkerhedspersonalet som kompetente, venlige, serviceorienterede og samarbejdende.
  • Opsætte og klargøre instrukser som planlagt
  • Safety Officer skal under en kritisk hændelse foretage indsats og ledelse, herunder samarbejde og tilkald af beredskabsresurser og sørge for, at de relevante aktører bliver holdt opdateret om hændelsens udvikling. Safety Officers ledelsesansvar ophører når festivalens afviklingsleder eller myndighederne ankommer.

FORVENTNINGER TIL DIG:

  • Du har erfaring med planlægning og/eller udførsel af koncertsikkerhedsledelse
  • Du kan fremvise dokumentation på din erfaring og kurser
  • Roskilde Festival erfaring er et plus men ikke en nødvendighed
  • Du kan læse og omsætte planer til virkelighed
  • Du har gode kommunikationsevner og kan motivere, samarbejde og lede i drift
  • Du mestrer at være både myndig og samarbejdende
  • Du er god til at skabe dig overblik og kan prioritere dine opgaver, når tingene går stærkt
  • Du er klar på at yde en indsats både før, under og efter festivalen
  • Du er klar på at gennemgå træning og uddannelse frem mod festivalen 2022, som klæder dig yderligere på til opgaven
  • Du er klar på at indgå i sidemandsoplæring under afvikling udover dine planlagte vagter
  • Du er klar på at deltage og bidrage til debriefing og evaluering efter festivalen

Hvis du synes Safety Officer rollen lyder spændende og som noget for dig og er indstillet på at involvere dig og lægge +100 timer som frivillig, så send os hurtigst muligt en motiveret ansøgning på frivillig.gs.iw@roskilde-festival.dk, mærket Safety Officer.

Har du yderligere spørgsmål til rollen, er du velkommen til at skrive til teamleder Kasper Wilquin kasper.wilquin@roskilde-festival.dk

 

Vi glæder os til at høre fra dig!

Vi søger to ildsjæle til Responsible Refund, som er en del af Team Pant, der løser alle Roskilde Festivals opgaver i relation til pant.

 

OM OS

Responsible Refund er først og fremmest en social indsats, som er højt prioriteret og tages meget alvorligt som en del af festivalens opgaver. Der er ikke tale om en “vejledning-til-pantsorterings-indsats”. Relationsarbejdet er nemlig essentielt for at pantsorteringsarbejdet og arbejdsmiljøet ude i pantboderne bliver en succes.

Dine opgaver er blandt andet:

  • rekruttering af frivillige guider til at møde de professionelle pantsamlere
  • budgetlægning
  • vagtplanlægning
  • opbygning af loungen, som er et værested for de professionelle pantsamlere.

OM DIG

Du skal have lyst til at lægge en frivillig indsats hele året rundt og blive en del af vores skønne pant-team på Roskilde Festival. Det vil være en fordel, hvis du er fortrolig med at afholde møder fysisk og online med både større og mindre forsamlinger.

Det er et plus hvis du enten har NGO-erfaring med målgruppen, eller har erfaring med at arbejde med sårbare voksne. Det kan også være, at du er ved at tage en relevant uddannelse, og har lyst til at omsætte din teoretiske viden til praksis.

Du skal kunne konflikthåndtere, mægle, snakke og ikke mindst være til stede i relationen med de pantsamlende gæster på Roskilde Festival og personalet i pantboderne. Dette sociale element kan ikke understreges nok, og er altafgørende for at alle, der er tilknyttet pant-indsatsen, får en god tid på festivalen og løfter den sociale ansvarlighed, som Roskilde Festival er kendt for at tage på sig. Derudover skal du kunne finde på løsninger på stående fod, når vi afvikler.                                                           

Ansvarlig for Responsible Refund er en rolle, som er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer fordelt jævnt over hele året.

UDVIKLING ER VIGTIG FOR OS

Både din og opgavens udvikling er vigtig for os. Du får mulighed for at prøve kræfter med praktisk opgaveløsning inden for socialt arbejde – eller bygge videre på de kompetencer, du kommer med. Du får selv indflydelse på, hvordan opgaven skal løses og hvor vi skal udvikle os hen – selvfølgelig inden for opgavens naturlige rammer og i tråd med Roskilde Festivals strategi for området.

SEND EN ANSØGNING TIL OS

Synes du, at det lyder som en spændende rolle som ansvarlig i Responsible Refund, så send ansøgning og CV snarest muligt til Rikke.lindholm@roskilde-festival.dk

Vil du gerne vide mere, kontakter du Teamleder Rikke Lindholm (tlf. 24 40 63 24)

Vi glæder os til at høre fra dig!

Alderskrav: minimum 16 år

Sprogkrav: dansk og engelsk

Team IT-Udvikling arbejder året rundt med en række projekter. Teamet består af ca. 25 personer, primært IT-udviklere, der håndterer en bred vifte af IT opgaver, og du vil derfor få erfaring med at håndtere store IT-systemer. Vi har fokus på at forbedre de eksisterende systemer, tænke nyt og levere de absolut bedste løsninger til gavn for hele Roskilde Festival.

OPGAVEN

IT-udviklingsgruppen søger lige nu nye udviklere til arbejdet frem mod næste års festival i 2022.

  • er minimum 16 år, og taler dansk og engelsk.
  • har lyst til at involvere dig som frivillig ildsjæl hele året rundt (100+ timer).
  • kan arbejde selvstændigt og er opsøgende.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til Roskilde Festival og eventuelt har erfaring som frivillig.

Du bedes i din ansøgning tilkendegive, i hvor høj grad du ønsker at arbejde med følgende kodesprog / frameworks:

 

Slet ikke 

I begrænset omfang

I nogen grad

I høj grad

I meget høj grad

1

2

3

4

5

  • C#
  • Razor / MVC
  • Java
  • React
  • Js
  • Angular
  • HTML & CSS

INTERESSERET?

Du vil blive en del af et team af ligesindede IT-folk, hvor arbejdsformen er fri og hvor du i høj grad har medbestemmelse over egne opgaver.

Vi har et unikt fællesskab og bruger en del tid sammen gennem hele året. Vi mødes bl.a. seks weekender inden næste festivalen for at kode og hygge, da vi synes det er vigtigt, at opgaver og udvikling suppleres med sociale aktiviteter og et stærkt sammenhold. Vores udviklerweekender afholdes på Havsteensvej 11 i Roskilde – Roskilde Festivals hovedkvarter.

De to første udviklerweekender er den 13. november og igen den 15. januar 2022.

Du kan forvente at høre fra os i løbet af oktober.

Send en kort motiveret ansøgning + CV til teamleder Kasper Holm, kasper.holm@roskilde-festival.dk senest søndag d. 19. september 2021

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2022, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festivalen 2022, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig.