BLIV ILDSJÆL

Vil du være en del af Roskilde Festival året rundt?

Roskilde Festival har mere end 1.200 seje frivillige, som laver festival hele året – dem kalder vi ildsjæle. De er rygraden i opbygningen af Roskilde Festival, og fælles for dem alle er, at de påtager sig endnu mere ansvar og lægger en stor indsats i festivalen op til, under eller efter festivalen.

Vil du være Ildsjæl på Roskilde Festival? Så find en tjans herunder, der passer til dig, og ansøg som angivet i opslaget. Se opslagene her nedenfor:

Du kan også følge med på Facebook siden: Roskilde Festival – become a volunteer, hvor der jævnligt deles nye opslag. 

Har du særlige kvalifikationer fra dit job i dagligdagen? Er du fx håndværker, journalist, fotograf eller har et teleskoplæsser certifikat – send da en e-mail med dit CV til volunteer@roskilde-festival.dk, så kan det være, at vi har en særlig rolle til dig.

Når 130.000 mennesker samles for at bo, feste og dyrke musik, kunst og fællesskabet, skaber det noget affald. Affaldet der opstår på campingområderne, er en kæmpe ressource, hvis det sorteres til genanvendelse. Her kan du gøre en håndgribelig forskel!  

Sprogkrav

Du skal kunne tale og forstå dansk og engelsk

Alderskrav

Min. 25 år

Om holdet

I Team Affaldshåndtering har vi brug for en ildsjæl til at muliggøre affaldssortering for festivalens gæster, der hvor de bor. Dette sker på festivalens Recycling Stations, der er campingområdernes lokale genbrugsstationer. Som ansvarlig for Recycling Stationerne skal du sammen med teamet planlægge, drifte og udvikle Recycling Stationerne. Sammen er det vores opgave at gøre det nemmere, lækre og sjovere for gæsterne på festivalen at komme af med deres affald, og samtidig sørge for at mest mulig bliver sorteret og flest ressourcer genanvendt til gavn for klima og miljø.  

 

Hvad bliver dine opgaver?  

Som ansvarlig for Recycling Stations vil du indgå i Team Affald Ydre, der står for al affaldshåndtering på campingområderne. Vi har tradition for at arbejde sammen om tingene, så du vil finde masser af støtte i teamet. Du vil være ansvarlige for følgende opgaver:    

  • Planlægge hvor stationerne skal placeres og koordinere med områdeansvarlige 

  • Frivilligledelse af frivillige til bemanding af stationerne 

  • Have kontakt til festivalens renovatør 

  • Udvikle stationerne i dialog med Team Affald, så mere affald bliver sorteret.   

Du vil i høj grad selv have indflydelse på, hvordan du løser dine opgaver og der er rig mulighed for at tilføje mere og få gode ideer i spil.   

 

Hvem er du?  

Du skal være klar på at arbejde hele året rundt og lægge en stor indsats op til og under festivalen. Det kræver ikke særlige, faglige kvalifikationer at være ansvarlig for Recycling Stations. Det vigtige er, at du har lyst til at indgå i et forpligtende fællesskab, hvor du bidrager med det, du kan. Så er det bare et plus, hvis du motiveres af at gøre en forskel for festivalens ressource-, miljø- og klimaaftryk og synes det er sjov at løbe rigtig stærkt, når de gode planer møder en festivalvirkelighed.  

Team Affaldshåndterings funktion på festivalen er en central del af festivalens drift. Du vil derfor indgå i et engageret team, hvor vi tager vores opgaver seriøs og løser problemer sammen. Når det er sagt, så er der selvfølgelig plads til festivalsstemning, koncerter og alt det som hører til Roskilde Festival.  

Vi har et enkelt krav om,  at du skal have lyst til frivilligledelse. Det kræver, at du kan møde andre med respekt og god energi og tager ansvar for, at andre frivillige får en god festival oplevelse.  

Fedt! Jeg vil være med, hvad gør jeg nu?!? 

Interesseret?

Vil du høre mere om opgaverne og teamet, er du velkommen til at ringe eller skrive til Sif på 27267777 eller Sif.klemp@roskilde-festival.dk 

Vi glæder os til at høre fra dig! 

Team Affaldshåndtering  

Vi er Team Læring og Ledelse (LoL)! Et team i Roskilde Festival, der arbejder med procesfacilitering, ledelsesudvikling og organisatorisk læring på tværs af vores skønne orange organisation – og vi er på udkig efter vores næste teamleder. 

Som team dyrker vi året rundt det faglige fællesskab omkring vores aktiviteter, vi brænder for sammenhæng mellem teori og praksis og tager gerne en slapper fra hjernearbejdet med en hyggestund i ny og næ. 

Vil du lede vores skønne fællesskab og spændende indsatser, som vores nye teamleder? 

OM TEAMET

Teamet består af 31 helårsfrivillige, der alle er tilknyttet ét fokusområde opdelt i fire selvstændige grupper. 

  • Vi er procesgruppen, der arbejder med procesfacilitering og udviklingsinitiativer i organisationen hvor det efterspørges
  • Vi er LeadershipLab-gruppen, der står bag vores frivilligledelsesuddannelse i festivalen: Roskilde Leadership Lab og nu i år også står bag vores ledertræf.  
  • Vi er en nyetableret gruppe, der arbejder på meningsfulde indsatser for ledelsesudvikling på græs og tæt på afvikling, når organisationen vokser med rekordfart. 
  • Vi er en coach- og psykologgruppe, som er klar, når der er behov for ledelsessparring og støtte hos vores frivillige og frivilligledere gennem fortrolig samtale. 

Vi har brug for en teamleder, der sammen med teamet kan understøtte, at vi fortsat udvikler og skaber meningsfulde indsatser inden for de 4 måder at adressere læring og ledelse på. 

DINE OPGAVER SOM TEAMLEDER I LoL

  • Du lytter bredt efter, hvad der sker rundt omkring i organisationen for at sikre et helhedsorienteret blik på vores indsatser inden for læring og ledelse.  
  • Du sikrer jævnlige møder for ansvarliggruppen i teamet, så vi får det bedste ud af hinanden og vores viden på tværs af teamet. 
  • Du tager sammen med de ansvarlige ansvar for at understøtte både fagligt og socialt engageret og fællesskab i teamet. 
  • Du er til rådighed for sparring i vores team både fagligt og praktisk på konkrete indsatser.
  • Du rekrutterer og oplærer nye ansvarlige, når/hvis behovet opstår. 
  • Du sikrer sammen med ansvarligrollerne en god velkomst og on-boarding til nye frivillige, herunder støtte til oprettelse i rette systemer, People og Office365.

OM DIG

Vi vægter et (spirende) langvarigt engagement for Roskilde Festival højt, da du som vores teamleder skal have lyst til at repræsentere os udadtil i organisationen. Det kommer bl.a. til udtryk, når du deltager i det brede fællesskab via divisionsdage, fællesmøder, online fællesskaber og fællesarrangementer, hvor du indgår i dialog med andre frivilligledere – for fortsat at udvikle og tilpasse vores teams indsatser med nysgerrighed og engagement. 

Derudover ser vi det som et plus, at vores kommende teamleder har bred erfaring med ledelse i praksis og at skabe værdifulde indsatser omkring ledelsesudvikling og læring. Erfaring med frivilligledelse vægter tungt, gerne i Roskilde Festival – og gerne fra andre divisioner. 

Teamlederrollen er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer fordelt jævnt over hele året udover juleferie- og sommerferieperioden. 

SEND EN ANSØGNiNG TIL OS

Synes du det lyder som en spændende teamlederrolle i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV senest d. 17. april til teamchef, Anna de Boer, og afgående teamleder, Signe Frost på anna.boer@roskilde-festival.dk og signe.frost@roskilde-festival.dk 

Vil du gerne vide lidt mere først, kan du tale med Anna (28 13 76 81) om forventninger til teamlederrollen og det strategiske blik i Roskilde Festival, da hun i praksis vil være din frivilligleder eller du kan snakke med nuværende teamleder, Signe (26 19 25 14), for mere indsigt i ledelsesopgaven som leder for et team på 31 helårsfrivillige. Signe er udenlands til d. 11. april, så skriv gerne en mail først for at aftale en alternativ platform at tale over indtil da. 

Vi går efter at holde samtaler i slutningen af april, så du får et par måneders overlap til overlevering sammen med Signe inden hun skifter teamlederrollen ud for en mor-titel i september. 

Vi glæder os til at høre fra dig! 

Synes du det kunne være sjovt at lede et kerneområde for et af festivalens store teams? Så er du måske vores nye Opbygningsleder. Vi opretter i år en ny rolle, som skal koordinere opbygning og nedtagning af Roskilde Fondens 9 barer. Som Opbygningsleder skal man lede et tværgående team på 9 Opbygningsansvarlige, og hjælpe dem med at komme i mål.

Det forventes, at man tager selvstændigt ansvar for planlægning og drift af sit område i tæt samarbejde med Opbygningsansvarlige, Barchefer i barerne og Teamledere. Rollen refererer til Teamlederen i Team Barer. Arbejdet er fordelt over hele året, med meget aktivitet i første halvdel af året.

ROLLEN

Som Opbygningsleder skal man sikre, at alle barer kommer i mål med

  • planlægning af barkonstruktion
  • målfaste tegninger af konstruktion
  • bestilling af materialer mm.
  • aftaler med festivalens byggehold
  • opbygning af bar i dagene op til festival (vi starter typisk 7-10 dage før musikken starter)
  • nedtagning og nedpakning af bar i container efter festival (vi slutter 1-2 dage efter musikken stopper)
  • at budget for materialeindkøb holdes

VI FORVENTER AT DU

  • har et stort personligt drive og lyst og mod til at lede
  • kan arbejde både med hænder og hoved
  • kan lytte til, men også udfordre andres ideer og holde overblikket
  • kan finde de smarte og effektive løsninger både når vi tegner og bygger
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være (meget) til stede i opbygningsdagene og til nedtagning
  • sørger for afholdelse af møder i Opbygningsgruppen i løbet af året

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra Teamleder, samt sparring fra Opbygningsansvarlige og Barchefer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 850 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, SPOT Bar, The BAR’N og TimBar.

Syntes du det kunne være spændende at være med til at skabe de bedst mulige rammer til at motivere og engagere de frivillige på Roskilde Festival? Er du samtidig interesseret i bardrift, og kunne godt tænke dig at havde ansvaret for en lille del af de kommende års festivaler? Så er det måske dig vi leder efter!

I Division Organisation og Kultur arbejder vi blandet andet med at udvikle og drifte spændende faciliteter til alle frivillige på Roskilde Festival. Til den kommende festival er vi i gang med at udvikle et nyt koncept for alle de frivillige på festivalen, nemlig Volunteer HUB East og West. Tanken er at skabe to nye unikke områder til de frivillige med badefaciliteter, toiletfaciliteter, afslapningsområder og en cafe, hvor der kan købes en kold øl, drink, sodavand eller noget let at spise – et i øst og et i vest så vores frivillige faciliteter kommer tættere på alle frivillige på festivalen, uagtet hvor man som frivillig camperer eller har opgaver.

Som Barchef for Cafe West vil du indgå i teamet af frivillige ledere i de interne barer på Roskilde Festival, hvilket består af BarRock, Vounlenteerlounge, Cafe West og Cafe East. Som barchef er man helårsfrivillig og har ansvaret for følgende opgaver:

  • Udvikling af konceptet i tæt samarbejde med Cafe East
  • Budget og omkostningsstyring
  • Frivilligledelse
  • Opbygning og nedtagning af baren
  • Varebestilling
  • Dag til dag bardrift under festivalen
  • Kommunikation med alle brugere af dit område, festivalen og de frivillige
  • Rekruttering og vagtplanlægning af de frivillige

Til at hjælpe dig med opgaven får du 2 frivillige ledere i dit team, som du selv kan være med til at rekruttere. Cafe West har omkring 30 frivillige og skal havde åbent i hele festivalsugen. Samtidig vil du havde masser af mulighed for at hente viden og information på tværs af de fælles ledelsesteam – du kommer ikke til at stå alene med opgaven.

Som Barchef i Cafe West vil du derudover indgå i en gruppe, som arbejder sammen om at udvikle de to nye Volunteer HUBs, som Cafe East og West er en vigtig del af.

Vi forventer at du:

  • At du er interesseret i at prøve kræfter med frivillig ledelse og bardrift på en og samme tid
  • Erfaring med bardrift er et plus – men ikke et krav
  • At du er god til at bruge dit team og løfte i fællesskab
  • At du kan arbejde selvstændigt og i teams på tværs af festivalen
  • Er indstillet på at bruge de timer opgaven kræver – både i løbet af året og under festivalen

Vi tilbyder dig:

  • At blive en del af et unikt fællesskab der laver frivilligt arbejde for den gode oplevelse og for at støtte et godt formål
  • En grundig oplæring af bardrift af en bar til frivillige på Roskilde Festival
  • Mulighed for at blive certificeret frivillig-leder og få dokumenteret ledelseserfaring
  • En rolle som Ansvarlig365.
  • At være med i udviklingen og opstarten af en nyt projekt for de frivillige på Roskilde Festival.

Lyder det som noget for dig så kan du sende en ansøgning til mikkel.pedersen@roskilde-festival.dk og hvis du har spørgsmål til rollen, kan du give et kald på 61304421.

Vi holder løbende samtaler.

Alderskrav: minimum 18 år

Sprogkrav: dansk

Vi er Læring og Ledelse – et team i Roskilde Festival, der arbejder med procesfacilitering, ledelsesudvikling og organisatorisk læring på tværs af vores skønne orange organisation.

Som team dyrker vi året rundt det faglige fællesskab omkring vores aktiviteter højt, vi brænder for sammenhæng mellem teori og -praksis og tager gerne en slapper fra hjernearbejdet med en hyggestund i ny og næ.

Lyder det som et frivilligteam for dig? Så læs med her!

HVAD LAVER VI I TEAM LÆRING OG LEDELSE?

Vi har i foråret fået et nyt opdrag i teamet, som findes her – og det er det opdrag, som er udgangspunktet for, at vi nu søger en håndfuld nye legekammerater i roller som Medskaber365, dvs. en frivilligindsats på ca. 100 timer fordelt jævnt over hele året. Vi er samlet set på udkig efter 8 seje legekammerater i alle aldre.

Vi har organiseret os i fire grupper, hvori du vil have din nære tilknytning i én af grupperne. Vi rekrutterer for nu primært til procesgruppen samt til en nyetableret gruppe med fokus på frivilligledelse, når festivalens frivilligledere står ude på græs og er tæt på afvikling. Derudover hører vi gerne fra dig, hvis gruppen bag vores ledelsesuddannelse Roskilde Leadership Lab og festivalens to årlige ledertræf er det mest fængende for dig, selvom det ikke er her vi har vores rekrutteringsfokus i øjeblikket. Sidst og mindst består vi også af festivalens Coach- og psykologteam, som pt er fuldt besat. Du kan læse mere om de tre førstnævnte grupper herunder.

FRIVILLIGLEDELSE "PÅ GRÆS"

Som nyt indsatsområde skal vi bidrage til, at ledere helt i front under festivalen har de bedste muligheder for at sørge for, at opgaven løses samtidig med at der skabes et værdifuldt fællesskab om opgaven. Konkret skal vi samarbejde med Division Handel omkring foreningernes frontledere og Division Deltageres frontledere. Vi skal sammen udvikle og afprøve et antal relevante sessions - evt. et forløb.

Vores målgruppe er frivilligledere (medskabere og 32 timers festivalfrivillige), som skal lede små og store hold af 24-32 timers festivalfrivillige. Opgaven for disse ledere er at informere og instruere frivillige i opgaven (herunder forventningsafstemning), at håndtere holdskift og på kort tid motivere de frivillige til at løfte opgaven. En særlig spændende dimension ved den indsats, som vi sammen skal udvikle, er at motivere de frivillige ledere til at være med i ledelsesudviklingen. Det stiller krav til vores kreativitet og det rigtige ledelsesfokus. Fællesskabende e-læring, praksisnære virtuelle cases eller?

Du har indsigt i og interesserer dig for frivilligledelse. Du ved noget om og har oplevet frivilligledelse i frontlinjen – måske som frivillig (leder) eller deltager på festival. Du er optaget af konkret at udvikle læringsforløb – virtuelle såvel som ved fysiske møder.

Vi bliver en samlet gruppe på 6 medskabere, 1 festivalfrivillig og 1 ansvarlig som sammen skal starte og udvikle indsatsen.

PROCESGRUPPEN

Procesgruppen er en veletableret gruppe i festivalen, som står klar til at designe og facilitere procesworkshops eller arrangementer med emner omkring læring og ledelse i alle kroge og hjørner af organisationen, når behovet opstår derude. Derfor kan man komme vidt omkring i festivalen og få et særligt blik på tværs, når et team fx skal lære hinanden bedre at kende, idéudvikle, sætte nye initiativer i søen, evaluere med hinanden, have perspektiv på frivilligledelse, træffe svære beslutninger og lignende. Som noget nyt i år vil vi i procesgruppen arbejde med at etablere et netværk for frivillige, der arbejder med HR-lignende opgaver i organisationen.

For at kunne understøtte de mange gode idéer, der opstår året rundt, så ruster vi lidt op i gruppen og vi kommer til at være ca. 11 medskabere og 1 ansvarlig. Vi mødes månedligt i gruppen for at spise sammen og koordinere opgaverne, der er dukket op og høre, hvordan det går.

ROSKILDE LEADERSHIP LAB OG LEDERTRÆF

Roskilde Leadership Lab støtter både frivillige og ansatte ledere med at udvikle sin frivilliglederrolle under mantraet ”mangfoldig ledelse af et mangfoldigt fællesskab”. Vi fokuserer på, at frivilligledere i Roskilde Festival arbejder med deres personlige lederskab, at de får konkrete ledelsesværktøjer og et refleksionsrum, samt at de kan skabe et ledelsesmæssigt netværk på tværs af divisioner og ledelsesniveauer. I det kommende år kæder vi som noget nyt disse erfaringer og viden op på nogle større ledertræf på tværs af alle seks divisioner i festivalen.

Her i gruppen er vi ca. 10 engagerede medskabere og 1 ansvarlig, der i fællesskab sikrer, at festivalens ledelsesuddannelse og ledertræf løbende bliver videreudviklet, tilrettelagt og udført gennem hele året. Under festivalen tager vi på besøg og tjekker ind hos dem, hvis ledelsesrejse vi har fulgt det forgangne år.

HVAD KIGGER VI EFTER I VORES KOMMENDE FRIVILLIGKOLLEGER?

Vi vægter et (spirende) langvarigt engagement for Roskilde Festival højt og ser det som en fordel, hvis du også har faglig erfaring med procesfacilitering eller ledelse(sudvikling) i en frivillig kontekst, måske du tidligere har begået dig som frivillig i en festival eller lignende frivilligbaserede organisationer og har gjort dig en masse gode erfaringer, som du gerne vil dele ud af. Derudover er du i besiddelse af en stor portion nysgerrighed og lyst til at lære nye hjørner af Roskilde Festival at kende og gennem dialog med frivilligledere derude tilpasse og udvikle vores teams indsatser. Vi kigger ind i et år, som formentlig fortsat vil kredse rundt om nogle af de spørgsmål, som vi er blevet konfronteret med i 2020 – og som du kan bidrage til at sætte ord og perspektiv på:

  • Hvad er frivilligledelse i Roskilde Festival under en pandemi?
  • Hvordan styrker vi vores orange fællesskab, hvis vi ikke må forsamles stort og skal holde afstand?
  • Hvilke muligheder er der for udvikling, mens vi afventer?
  • Hvordan kan vi arbejde med motivation og engagement hos frivillige på vej mod den næste festival?

Vi tilbyder dig til gengæld et spændende rum for faglig og personlig udvikling med store ambitioner på teamets vegne, højt til loftet, en udforskende tilgang til opgaverne med et interessant og understøttende perspektiv på det at være en del af Roskilde Festival som årsfrivillig.

SKAL DU MED?

Vil du lege med i vores frivillige fællesskab, så send os lidt om dig, din erfaring og motivation for at deltage i vores team til lol@roskilde-festival.dk. Fortæl os gerne i din mail, hvilken gruppe i teamet som du bedst ser dig selv bidrage til.

Vil du gerne vide lidt mere inden, så er du også velkommen til at give teamleder, Signe Frost, et kald på 26192514 på hverdagsaftener efter 19 og i weekender eller på signe.frost@roskilde-festival.dk.

Vi inviterer løbende ind til samtaler, da vi drømmer om at mødes med dig og de andre i teamet allerede til fællesmøde d. 5. november eller til julehygge d. 11. december, så vi glæder os til at høre fra dig snart!

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2021, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festivalen 2021, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 800 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bailar Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handelsdivisionen.

OPGAVEN

er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

Du vil have 2-4 frivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene 😊.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere og følge op
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik)

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler så snart vi har den rigtige ansøger!

Scenesikkerhed under divisionen deltagere søger fire tværfaglige scenekoordinatorer, som kan hjælpe med at logge og koordinere den tværfaglige indsats ved hændelser. Din opgave er vigtig og helt afgørende for, at samarbejdet på tværs af indsatser kan fungere. Du vil få adgang til alle kameraer, og i opvarmningsdagene også få ansvar for at styre kameraerne, hvorfra du kan følge med i afviklingen af koncerter.

Er du ansvarsfuld og har du mod på at løse en vigtig sikkerhedsopgave under Roskilde Festival så læs videre:

Det forventes at du er med til løbende at evaluere og optimere indsatsen. Og da det omhandler folks sikkerhed så er netop det en vigtig del af din opgave. Du skal hertil kunne være undersøgende og analyserende på de beslutninger der er taget i den foregående vagt og komme med forslag til, hvordan indsatsen kan optimeres fremadrettet og ved lignende hændelser. Her vil du få mulighed for at se tilbage på videoklip fra de konkrete hændelser og din analyse vil blive taget alvorligt og brugt i år - men også i de kommende år.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil du sidde på divisionskontoret tæt på beredskabskontoret, hvor du ville kunne arbejde tæt med de øvrige koordinatorer og linke ind med din viden om det, der er planlagt og det du vurderer til at blive dagens udfordringer.

Du vil blive tilknyttet et ledelsesteam omkring scenesikkerhed. Og det er her essentielt, at du er en aktiv del af teamet og deltager i de møder, sociale arrangementer og lignende, som afholdes i sceneorganisationen i løbet af foråret - hvor du også vil blive klædt på til opgaven.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG OG DIN OPGAVE

  • At du kan holde overblik over alle scener og har en analytisk tilgang til dine opgaver. Det kunne være i forbindelse med analyse af hændelser, så du hurtigt kan reagere og koordinere next-step.
  • At du har gode IT kundskaber og kan logge i et raskt tempo.
  • At du har en analyserede tilgang til alt, der foregår før, under og efter koncerterne, som har med den tværgående koordinering og indsats at gøre.
  • At du kan holde hovedet koldt og træffe fornuftige beslutninger under pres.
  • At du er god til at sikre et godt informationsflow for den tværgående indsats.
  • At du har sceneerfaring og kender til scenesikkerhed, ikke nødvendigvis fra Roskilde Festival. En erfaring som du kan bruge til at få øje på eventuelle udfordringer.
  • Har erfaring med radiokommunikation.
  • Har god koordineringssans og sans for at lede tværgående samarbejde.
  • Tager opgaven alvorligt og kan træffe ledelsesmæssige beslutninger jf. Sikkerhedsplanen.
  • Deltager aktivt i de sikkerhedsopgaver der kommer forud for festivalen, hvor det også forventes at du kan forholde dig kritisk til Sikkerhedsplanen.
  • Deltager i evalueringen ca. 2 uger efter festivalen.

DET MED SMÅT

Under festivalen vil du have ca. 4 vagter á 9 til 12 timers varighed. Disse fordelt på tider hvor scenerne er i drift eller ved at gøre klar til drift. Din deltagelse vil give 100+ timer, hvilket betyder at du betragtes som medskaber og en del af planlægningsteamet.

Det forventes at du deltager i de indkaldelser der er op til festivalen og i evalueringen efter festivalen. Indsatsen udløser bl.a. adgang til overnatningsmulighed i sovebyen, adgang til Backstage Village, medskaber gave, invitation til årsfesten og meget mere.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Kan du se dig selv i rollen som tværgående scenekoordinator, så send en ansøgning til sisse.larsen@roskilde-festival.dk, hvor du skriver lidt om dig selv, dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi glæder os til at høre fra dig samt at byde dig velkommen i teamet.