BLIV ILDSJÆL

Vil du være en del af Roskilde Festival året rundt?

Roskilde Festival har mere end 1.200 seje frivillige, som laver festival hele året – dem kalder vi ildsjæle. De er rygraden i opbygningen af Roskilde Festival, og fælles for dem alle er, at de påtager sig endnu mere ansvar og lægger en stor indsats i festivalen op til, under eller efter festivalen.

Vil du være Ildsjæl på Roskilde Festival? Så find en tjans herunder, der passer til dig, og ansøg som angivet i opslaget. Se opslagene her nedenfor:

Du kan også følge med på Facebook siden: Roskilde Festival – become a volunteer, hvor der jævnligt deles nye opslag. 

Har du særlige kvalifikationer fra dit job i dagligdagen? Er du fx håndværker, journalist, fotograf eller har et teleskoplæsser certifikat – send da en e-mail med dit CV til volunteer@roskilde-festival.dk, så kan det være, at vi har en særlig rolle til dig.


Mediehuset er hjertet i vores fortællende kommunikation året rundt. Ca. 60 ildsjæle er engagerede i formidlingsarbejdet – også når der ikke er festival. Vi leder nu efter endnu en ildsjæl, der kan være med til at skabe engagement, motivere og vise vej for Mediehusets frivillige.

Lad os bare være ærlige: I en tid med dobbelt-op på aflyst festival er det ikke helt nemt at være frivillig. Og for verden omkring os er det måske også svært at se, hvad Roskilde Festival bidrager med.
I sådan en situation er Mediehusets rolle vigtigere end nogensinde før. For Roskilde Festival eksisterer året rundt og står bag en række events, initiativer og donationer, som vi også vil fortælle om.

Mediehuset fortæller engagerende historier om fællesskaber, ungdomskultur, almennyttighed, kunst og bæredygtighed. Vi udvikler nye stemmer og talenter i et trygt og inspirerende miljø – og vi gør det året rundt. Også når der ikke er festival.

I Mediehuset bor seks grupper af frivillige, der arbejder med hhv. sociale medier, podcast, foto, video, Orange Press og kommunikation via Roskilde-festival.dk.

VIL DU VÆRE MED?
Sammen med Mediehusets anden leder er du med til at vise vejen for Mediehusets ca. 60 frivillige. I lægger ca. 200 timer i arbejdet årligt og understøtter samarbejde på tværs af grupperne i Mediehuset.

Du er drivkraften i at arrangere faglige og sociale events, som kan engagere, motivere og udvikle vores ildsjæle, og du kan fungere som bindeled mellem frivillige og ansatte. Der vil også løbende være administrations- og koordineringsopgaver – særligt i forbindelse med afvikling af festivalen.

INTERESSERET?
Ræk ud til Mediehusets co-leder, Sara Løppenthin, på sara.loppenthin@roskilde-festival.dk eller 3077 9515 og hør mere. Det er også her, du kan aflevere en ansøgning senest 1. juli 2021.  

Vi glæder os til at høre fra dig.

Vil du være med til at omsætte holdning til handling og understøtte den bæredygtige udvikling af Roskilde Festival?

Som teamchef skal du samarbejde tæt med både frivillige ildsjæle og ansatte i hele organisationen for at sikre, at vi når i mål med vores store ambitioner på bæredygtighedsområdet.

Som teamchef bliver du en del af divisionsledelsen i Organisation og kultur, hvor vi bl.a. fokuserer på bæredygtig udvikling og i fællesskab sikrer de bedste rammer for de mange frivillige på Roskilde Festival.
Hos Roskilde Festival hænger bæredygtighed naturligt sammen med at være en almennyttig festival.

Vi har et stort ansvar for at undersøge, hvilke løsninger, indhold, produkter og forandringer, der skal til for, at vi er med til at skabe bæredygtig forandring hos os selv og i samfundet. Som teamchef skal
du være med til at udfolde bæredygtighedsindsatser på Roskilde Festival.

Læs mere om vores bæredygtighedsindsats her.

Som teamchef for bæredygtighed vil du blive en central driver af en proces, hvor du, sammen med programlederen for bæredygtighed, integrerer nuværende teams og projekter på
tværs af organisationen.

Dine opgaver består bl.a. af

  • Udvikling af teamet i samarbejde med ildsjælene
  • Hjælpe ildsjæle i teamet med at lykkes med deres tværgående projekter
  • Ledelse og sparring med teamledere
  • Facilitere møder og skabe forbindelser og netværk på tværs af divisionerne
  • Rekruttering af ildsjæle til bæredygtigheds-teams
  • At indgå i divisionsledelsen af Organisation og kultur og sparre med andre teamchefer i divisionen

DU ER

  • Bekendt med festivalorganisationen eller vant til at sætte dig ind i nye organisationer og villig til at investere den tid, det kræver.
  • Komfortabel med projektlederopgaver og mødefacilitering
  • Opsøgende og nysgerrig på andre dele af organisationen
  • God til at omsætte strategi til handling og planlægge vejen derhen
  • Nysgerrig og glad for at møde og snakke med mange slags mennesker og lytte til deres udfordringer.

Du skal have lyst til at lægge en frivillig indsats hele året rundt og påtage dig ledelsesansvar for frivillige. Interesse for og viden om bæredygtighed er en fordel, men ikke et krav.

Er det som noget for dig?
Så send en kort motiveret ansøgning og CV til Organisationschef i Organisation og kultur, Mika Christoffersen på Mika.christoffersen@roskilde-festival.dk senest d. 31/5.

Vi inviterer løbende til samtaler.
Spørgsmål til rollen som teamchef kan rettes til Mika på mail.
Vi ser frem til høre fra dig!

Under opbygning, afvikling og nedtagning af vores fantastiske festival-by, skal vores frivillige helte have noget at spise. Festivalen har her et glimrende samarbejde med Compass Croup, der leverer de i alt ca. 50.000 kuverter der serveres i de forskellige bespisningsområder heraf ca. 20.000 i Vor Frue.

 

Vi mangler en leder, der kan planlægge, drive og koordinere området i Vor Frue – som i år skal ligge et nyt sted, og levere endnu flere kuverter end tidligere. Derfor er planlægningsopgaven ekstremt vigtig, men der vil ud over planlægningsopgaven det første år (uanset om vi afvikler RF21 eller ej) være fokus på læring og god overdragelse af lederrollen samt at få etableret et stærk team omkring bespisningen i Vor Frue.

DIN ROLLE

Team bespisning - Vor Frue består i dag af 2 ansvarlige ledere, 2 helårsfrivillige og 77 festival frivillige under afvikling af bespisning.

Vi ønsker at tilføre en ny ansvarlig – nemlig dig. De nuværende ansvarlige ønsker at stoppe efter denne festival, og derfor vil det fremadrettet være dig som har opgaven. I år vil du vil blive en af de ansvarlige med ansvar for køkken og servering i Vor Frue. Begge dele i tæt samarbejde med teamlederne for Team Bespisning og leverandøren af maden.

Vi har brug for en ansvarlig i Vor Frue, der kan sætte et godt team og sikre en stabil planlægning og afvikling med højt humør.

DINE OPGAVER

  • Overordnet ansvar for opbygning, drift og nedtagning af frivilligbespisning i Vor Frue
  • Planlægning og projektering af fysisk område
  • Rekruttering, oplæring og ledelse af mellemledere
  • Ansvarlig for at daglig afvikling fungerer
  • Samarbejde med ansvarlig køkkenchef fra Fazer
  • Koordinering og samarbejde med det andet område for bespisning Hal 45
  • Reference til Teamledelsen for bespisning – implementering af fælles retningslinjer
  • Etablere et ledelsesteam om bespisnings opgaven i Vor Frue

Vi drømmer om en ny ansvarlig der kender til festival opbygning og kan se det lange perspektiv. Det kommer bl.a. til udtryk ved at du uddelegerer opgaver, investerer i dit ledelsesteam om opgaven, samt kan se og implementere den strategiske retning.

Derudover er det vigtigt, at du kan bevare overblikket under pres, ikke er konfliktsky og kan skabe en positiv og rar kultur for de folk, der skal løse en stor opgave sammen.

Ansvarlig rollen er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer. Vi er i gang hele året, men du kan forvente en intensiv periode fra medio juni – medio juli hvor bespisning i Vor Frue er åben.

SEND EN ANSØGNING TIL OS 

Synes du det lyder som en spændende rolle i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV hurtigt muligt til teamleder Henrik Gøtke på henrik.gotke@roskilde-festival.dk eller teamleder Marie Merrald på marie.merrald@roskilde-festival.dk

Vil du gerne vide lidt mere først, så kan du snakke med Henrik Gøtke på henrik.gotke@roskilde-festival.dk (tlf. 27213020) eller Marie på marie.merrald@roskilde-festival.dk om forventninger til ansvarligrollen og det strategiske blik i Roskilde Festival, da de i praksis vil være dine frivilligledere.

Vi glæder os til at høre fra dig! 

I frivilligbespisningen arbejder vi kontinuerligt med mad- og måltidskvaliteten med fokus på bæredygtighed og tilfredse frivillige. Vi søger frivillige ildsjæle til frivilligbespisningen i Hal45, der skal fungere som daglige afviklingsledere

OM OPGAVEN

Der er tale om en frivillig indsats og funktionen indebærer både et stort ansvar og meget indflydelse.

Vi ønsker at opbygge en mindre gruppe af daglige afviklere, der i samspil er ansvarlige for den daglige overordnede afvikling af måltider i Hal45. Åbningstiden vil blive fordelt mellem jer, så man på skift har det overordnede ansvar. Frivilligbespisningen er i gang fra lørdag d. 19. juni til onsdag d. 30. juni og igen fra søndag d. 4. juli til tirsdag d. 6. juli. De fleste dage er køkkenet i gang fra kl. 06 til 22.

Som afviklingsansvarlig er man ”den daglige blæksprutte” på området og sørger f.eks. indcheckning af frivillige, koordinering mellem køkkenet og spisehallen, debriefing af frivillige ved vagternes afslutning samt en masse ad hoc-opgaver. Køkkenet og madproduktionen har særskilt ledelse, så køkkenfaglig kompetence er ikke en forudsætning

HVEM ER DU?

  • Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at lave frivilligt arbejde.
  • Du kan holde et overblik og have mange bolde i gang på samme tid, og du holder af at være i kontakt med forskellige typer af mennesker.
  • Er i stand til at bevare roen, også når der er drøn på
  • Erfaring med lignende opgaver er ikke must – der er gode lærings- og udviklingsmuligheder
  • Er klar på at blive medskaber365 og lægge en indsats på +100 timer fordelt over hele året, dog med en del samlet på perioden op til, under og efter festivalen

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til teamleder henrik.gotke@roskilde-festival.dk eller marie.merrald@roskilde-festival.dk . Spørgsmål til rollen kan ligeledes rettes hertil.

Roskilde Festivals Program Division søger en helårsfrivillig Organisationschef. Vi er sat i verden for at udvikle og indhente kunstnerisk og aktivistisk indhold der understøtter fællesskabet. Divisionens opgaver er at udvikle et stærkt og unikt program indenfor Musik, Kunst og Aktivisme for Roskilde Festival hele året, hvori vi engagerer et bredt spektrum af kunstnere og samarbejdspartnere.

Som Organisationschef bliver du en del af divisionsledelsen, som udover dig består af 3 dedikerede mennesker, der samarbejder på tværs af festivalorganisationen og understøtter at vores division og vores frivillige fællesskab løbende udvikles.

Du vil sammen med de andre topledere på tværs af divisioner blive en del af Roskilde Festivals fællesledelse med henblik på udvikling af ledelse og strategi for festivalen.

DINE OPGAVER

  • Engagement og trivsel i vores division.
  • Deltage i den strategiske udvikling af frivilligheden i Roskilde Festival.
  • Understøtte Divisionschefteamet i divisionens organisering og herunder ansvarlig for udformning af årligt organisationsdiagram.
  • Drive divisionens rekrutteringsprocesser af nye frivillige.
  • Sparre med ledere i divisionen om svære samtaler med frivillige.
  • Planlægge divisionens årshjul.
  • Planlægge og facilitere divisionens møder og samlinger.

VI LEDER EFTER DIG DER

  • Optimalt set har erfaring som frivillig, måske endda som helårsfrivillig, i Roskilde Festival og kendskab til vores organisation.
  • Vil elske at være en del af et velfungerende ledelseshold.
  • Tændes af og brænder for det gode samarbejde.
  • Er tillidsfuld og engageret og forstår at hjælpe andre til at blive det samme.
  • Har lyst til at blive en del af et stærkt fællesskab og være ildsjæl i Roskilde Festival. Forvent at bruge gennemsnitlig 5 – 8 timer om ugen.
  • Er flydende i både skriftligt og mundtligt engelsk

Hvis det er dig, så skriv lidt om dig selv til tinna.bro@roskilde-festival.dk

Vi afholder løbende samtaler med egnede ansøgere.

Når 130.000 mennesker samles for at bo, feste og dyrke musik, kunst og fællesskabet, skaber det noget affald. Affaldet der opstår på campingområderne, er en kæmpe ressource, hvis det sorteres til genanvendelse. Her kan du gøre en håndgribelig forskel!  

Sprogkrav

Du skal kunne tale og forstå dansk og engelsk

Alderskrav

Min. 25 år

Om holdet

I Team Affaldshåndtering har vi brug for en ildsjæl til at muliggøre affaldssortering for festivalens gæster, der hvor de bor. Dette sker på festivalens Recycling Stations, der er campingområdernes lokale genbrugsstationer. Som ansvarlig for Recycling Stationerne skal du sammen med teamet planlægge, drifte og udvikle Recycling Stationerne. Sammen er det vores opgave at gøre det nemmere, lækre og sjovere for gæsterne på festivalen at komme af med deres affald, og samtidig sørge for at mest mulig bliver sorteret og flest ressourcer genanvendt til gavn for klima og miljø.  

 

Hvad bliver dine opgaver?  

Som ansvarlig for Recycling Stations vil du indgå i Team Affald Ydre, der står for al affaldshåndtering på campingområderne. Vi har tradition for at arbejde sammen om tingene, så du vil finde masser af støtte i teamet. Du vil være ansvarlige for følgende opgaver:    

  • Planlægge hvor stationerne skal placeres og koordinere med områdeansvarlige 

  • Frivilligledelse af frivillige til bemanding af stationerne 

  • Have kontakt til festivalens renovatør 

  • Udvikle stationerne i dialog med Team Affald, så mere affald bliver sorteret.   

Du vil i høj grad selv have indflydelse på, hvordan du løser dine opgaver og der er rig mulighed for at tilføje mere og få gode ideer i spil.   

 

Hvem er du?  

Du skal være klar på at arbejde hele året rundt og lægge en stor indsats op til og under festivalen. Det kræver ikke særlige, faglige kvalifikationer at være ansvarlig for Recycling Stations. Det vigtige er, at du har lyst til at indgå i et forpligtende fællesskab, hvor du bidrager med det, du kan. Så er det bare et plus, hvis du motiveres af at gøre en forskel for festivalens ressource-, miljø- og klimaaftryk og synes det er sjov at løbe rigtig stærkt, når de gode planer møder en festivalvirkelighed.  

Team Affaldshåndterings funktion på festivalen er en central del af festivalens drift. Du vil derfor indgå i et engageret team, hvor vi tager vores opgaver seriøs og løser problemer sammen. Når det er sagt, så er der selvfølgelig plads til festivalsstemning, koncerter og alt det som hører til Roskilde Festival.  

Vi har et enkelt krav om,  at du skal have lyst til frivilligledelse. Det kræver, at du kan møde andre med respekt og god energi og tager ansvar for, at andre frivillige får en god festival oplevelse.  

Fedt! Jeg vil være med, hvad gør jeg nu?!? 

Interesseret?

Vil du høre mere om opgaverne og teamet, er du velkommen til at ringe eller skrive til Sif på 27267777 eller Sif.klemp@roskilde-festival.dk 

Vi glæder os til at høre fra dig! 

Team Affaldshåndtering  

Vi er Team Læring og Ledelse (LoL)! Et team i Roskilde Festival, der arbejder med procesfacilitering, ledelsesudvikling og organisatorisk læring på tværs af vores skønne orange organisation – og vi er på udkig efter vores næste teamleder. 

Som team dyrker vi året rundt det faglige fællesskab omkring vores aktiviteter, vi brænder for sammenhæng mellem teori og praksis og tager gerne en slapper fra hjernearbejdet med en hyggestund i ny og næ. 

Vil du lede vores skønne fællesskab og spændende indsatser, som vores nye teamleder? 

OM TEAMET

Teamet består af 31 helårsfrivillige, der alle er tilknyttet ét fokusområde opdelt i fire selvstændige grupper. 

  • Vi er procesgruppen, der arbejder med procesfacilitering og udviklingsinitiativer i organisationen hvor det efterspørges
  • Vi er LeadershipLab-gruppen, der står bag vores frivilligledelsesuddannelse i festivalen: Roskilde Leadership Lab og nu i år også står bag vores ledertræf.  
  • Vi er en nyetableret gruppe, der arbejder på meningsfulde indsatser for ledelsesudvikling på græs og tæt på afvikling, når organisationen vokser med rekordfart. 
  • Vi er en coach- og psykologgruppe, som er klar, når der er behov for ledelsessparring og støtte hos vores frivillige og frivilligledere gennem fortrolig samtale. 

Vi har brug for en teamleder, der sammen med teamet kan understøtte, at vi fortsat udvikler og skaber meningsfulde indsatser inden for de 4 måder at adressere læring og ledelse på. 

DINE OPGAVER SOM TEAMLEDER I LoL

  • Du lytter bredt efter, hvad der sker rundt omkring i organisationen for at sikre et helhedsorienteret blik på vores indsatser inden for læring og ledelse.  
  • Du sikrer jævnlige møder for ansvarliggruppen i teamet, så vi får det bedste ud af hinanden og vores viden på tværs af teamet. 
  • Du tager sammen med de ansvarlige ansvar for at understøtte både fagligt og socialt engageret og fællesskab i teamet. 
  • Du er til rådighed for sparring i vores team både fagligt og praktisk på konkrete indsatser.
  • Du rekrutterer og oplærer nye ansvarlige, når/hvis behovet opstår. 
  • Du sikrer sammen med ansvarligrollerne en god velkomst og on-boarding til nye frivillige, herunder støtte til oprettelse i rette systemer, People og Office365.

OM DIG

Vi vægter et (spirende) langvarigt engagement for Roskilde Festival højt, da du som vores teamleder skal have lyst til at repræsentere os udadtil i organisationen. Det kommer bl.a. til udtryk, når du deltager i det brede fællesskab via divisionsdage, fællesmøder, online fællesskaber og fællesarrangementer, hvor du indgår i dialog med andre frivilligledere – for fortsat at udvikle og tilpasse vores teams indsatser med nysgerrighed og engagement. 

Derudover ser vi det som et plus, at vores kommende teamleder har bred erfaring med ledelse i praksis og at skabe værdifulde indsatser omkring ledelsesudvikling og læring. Erfaring med frivilligledelse vægter tungt, gerne i Roskilde Festival – og gerne fra andre divisioner. 

Teamlederrollen er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer fordelt jævnt over hele året udover juleferie- og sommerferieperioden. 

SEND EN ANSØGNING TIL OS

Synes du det lyder som en spændende teamlederrolle i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV snarest muligt til divisionschef Annette Jorn og afgående teamleder, Signe Frost på  annette.jorn@roskilde-festival.dk og signe.frost@roskilde-festival.dk

Vil du gerne vide lidt mere først, kan du tale med Annette (53 53 69 19) om forventninger til teamlederrollen og det strategiske blik i Roskilde Festival, da hun for nuværende praktik vil være din frivilligleder eller du kan snakke med nuværende teamleder, Signe (26 19 25 14), for mere indsigt i ledelsesopgaven som leder for et team på 31 helårsfrivillige. 

Vi går efter at holde samtaler, når vi har et stærkt ansøgerfelt, så send ansøgning hurtigst muligt, så vi også kan sikre et par måneders overlap til overlevering sammen med Signe inden hun skifter teamlederrollen ud for en mor-titel i september. Vi ser rollen besat senest i august. 

Vi glæder os til at høre fra dig! 

Synes du det kunne være sjovt at lede et kerneområde for et af festivalens store teams? Så er du måske vores nye Opbygningsleder. Vi opretter i år en ny rolle, som skal koordinere opbygning og nedtagning af Roskilde Fondens 9 barer. Som Opbygningsleder skal man lede et tværgående team på 9 Opbygningsansvarlige, og hjælpe dem med at komme i mål.

Det forventes, at man tager selvstændigt ansvar for planlægning og drift af sit område i tæt samarbejde med Opbygningsansvarlige, Barchefer i barerne og Teamledere. Rollen refererer til Teamlederen i Team Barer. Arbejdet er fordelt over hele året, med meget aktivitet i første halvdel af året.

ROLLEN

Som Opbygningsleder skal man sikre, at alle barer kommer i mål med

  • planlægning af barkonstruktion
  • målfaste tegninger af konstruktion
  • bestilling af materialer mm.
  • aftaler med festivalens byggehold
  • opbygning af bar i dagene op til festival (vi starter typisk 7-10 dage før musikken starter)
  • nedtagning og nedpakning af bar i container efter festival (vi slutter 1-2 dage efter musikken stopper)
  • at budget for materialeindkøb holdes

VI FORVENTER AT DU

  • har et stort personligt drive og lyst og mod til at lede
  • kan arbejde både med hænder og hoved
  • kan lytte til, men også udfordre andres ideer og holde overblikket
  • kan finde de smarte og effektive løsninger både når vi tegner og bygger
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være (meget) til stede i opbygningsdagene og til nedtagning
  • sørger for afholdelse af møder i Opbygningsgruppen i løbet af året

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra Teamleder, samt sparring fra Opbygningsansvarlige og Barchefer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 850 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, SPOT Bar, The BAR’N og TimBar.

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2021, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festivalen 2021, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 800 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bailar Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handelsdivisionen.

OPGAVEN

er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

Du vil have 2-4 frivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene 😊.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere og følge op
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik)

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler så snart vi har den rigtige ansøger!

Scenesikkerhed under divisionen deltagere søger fire tværfaglige scenekoordinatorer, som kan hjælpe med at logge og koordinere den tværfaglige indsats ved hændelser. Din opgave er vigtig og helt afgørende for, at samarbejdet på tværs af indsatser kan fungere. Du vil få adgang til alle kameraer, og i opvarmningsdagene også få ansvar for at styre kameraerne, hvorfra du kan følge med i afviklingen af koncerter.

Er du ansvarsfuld og har du mod på at løse en vigtig sikkerhedsopgave under Roskilde Festival så læs videre:

Det forventes at du er med til løbende at evaluere og optimere indsatsen. Og da det omhandler folks sikkerhed så er netop det en vigtig del af din opgave. Du skal hertil kunne være undersøgende og analyserende på de beslutninger der er taget i den foregående vagt og komme med forslag til, hvordan indsatsen kan optimeres fremadrettet og ved lignende hændelser. Her vil du få mulighed for at se tilbage på videoklip fra de konkrete hændelser og din analyse vil blive taget alvorligt og brugt i år - men også i de kommende år.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil du sidde på divisionskontoret tæt på beredskabskontoret, hvor du ville kunne arbejde tæt med de øvrige koordinatorer og linke ind med din viden om det, der er planlagt og det du vurderer til at blive dagens udfordringer.

Du vil blive tilknyttet et ledelsesteam omkring scenesikkerhed. Og det er her essentielt, at du er en aktiv del af teamet og deltager i de møder, sociale arrangementer og lignende, som afholdes i sceneorganisationen i løbet af foråret - hvor du også vil blive klædt på til opgaven.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG OG DIN OPGAVE

  • At du kan holde overblik over alle scener og har en analytisk tilgang til dine opgaver. Det kunne være i forbindelse med analyse af hændelser, så du hurtigt kan reagere og koordinere next-step.
  • At du har gode IT kundskaber og kan logge i et raskt tempo.
  • At du har en analyserede tilgang til alt, der foregår før, under og efter koncerterne, som har med den tværgående koordinering og indsats at gøre.
  • At du kan holde hovedet koldt og træffe fornuftige beslutninger under pres.
  • At du er god til at sikre et godt informationsflow for den tværgående indsats.
  • At du har sceneerfaring og kender til scenesikkerhed, ikke nødvendigvis fra Roskilde Festival. En erfaring som du kan bruge til at få øje på eventuelle udfordringer.
  • Har erfaring med radiokommunikation.
  • Har god koordineringssans og sans for at lede tværgående samarbejde.
  • Tager opgaven alvorligt og kan træffe ledelsesmæssige beslutninger jf. Sikkerhedsplanen.
  • Deltager aktivt i de sikkerhedsopgaver der kommer forud for festivalen, hvor det også forventes at du kan forholde dig kritisk til Sikkerhedsplanen.
  • Deltager i evalueringen ca. 2 uger efter festivalen.

DET MED SMÅT

Under festivalen vil du have ca. 4 vagter á 9 til 12 timers varighed. Disse fordelt på tider hvor scenerne er i drift eller ved at gøre klar til drift. Din deltagelse vil give 100+ timer, hvilket betyder at du betragtes som medskaber og en del af planlægningsteamet.

Det forventes at du deltager i de indkaldelser der er op til festivalen og i evalueringen efter festivalen. Indsatsen udløser bl.a. adgang til overnatningsmulighed i sovebyen, adgang til Backstage Village, medskaber gave, invitation til årsfesten og meget mere.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Kan du se dig selv i rollen som tværgående scenekoordinator, så send en ansøgning til sisse.larsen@roskilde-festival.dk, hvor du skriver lidt om dig selv, dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi glæder os til at høre fra dig samt at byde dig velkommen i teamet.