BLIV ILDSJÆL

Vil du være en del af Roskilde Festival året rundt?

Roskilde Festival har mere end 1.200 seje frivillige, som laver festival hele året – dem kalder vi ildsjæle. De er rygraden i opbygningen af Roskilde Festival, og fælles for dem alle er, at de påtager sig endnu mere ansvar og lægger en stor indsats i festivalen op til, under eller efter festivalen.

Vil du være Ildsjæl på Roskilde Festival? Så find en tjans herunder, der passer til dig, og ansøg som angivet i opslaget. Se opslagene her nedenfor:

Du kan også følge med på Facebook siden: Roskilde Festival – become a volunteer, hvor der jævnligt deles nye opslag. I gruppen kan du søge eller udbyde frivilligtjanser og komme i kontakt med andre frivillige.

Har du særlige kvalifikationer fra dit job i dagligdagen? Er du fx håndværker, journalist, fotograf eller har et teleskoplæsser certifikat – send da en e-mail med dit CV til volunteer@roskilde-festival.dk, så kan det være, at vi har en særlig rolle til dig.

Sprogkrav: dansk eller engelsk

Alderskrav: 18 år 

Vil du være med til at udvikle frivillige fællesskaber? Så er du den nye ildsjæl vi mangler!

Team frivilligudvikling er de frivilliges velkomstkomité på Roskilde Festival og lægger en indsats året rundt for at styrke frivilligheden på Roskilde Festival.

Vi laver små̊ og store projekter, som på hver deres måde støtter op om de frivilliges oplevelse før, under og efter festivalen. Vores mål er at styrke mangfoldigheden blandt de frivillige, og for at udvikle og afprøve nye måder at være frivillig på.

VI HAR BRUG FOR DIG SOM HAR

  • lyst til at være med til at styrke, udvikle og løse alsidige udfordringer, som knytter sig til Roskilde Festivals ca. 30.000 frivillige fællesskaber.
  • erfaring med didaktik e-learning/onlinekurser, fjernundervisning, formidling, udviklingsprojekter, procesledelse, projektledelse, mentoring eller lignende
  • lyst til at indgå i og udvikle på projekter som handler om, hvordan vi styrker frivilligheden, frivilligoplevelsen og fællesskaberne på Roskilde Festival. Der er både tale om den projektudviklende del, hvor vi fx udtænker nye måder at få de frivillige integrerede på Roskilde Festival, fx informationspakker til nye frivillige, og den praktiske del, hvor vi forsøger løsninger i praksis - eksempelvis nye e-learningsmoduler.
  • til at være med til at udvikle løsninger og lave sjove/anderledes/eksperimenterende e-learning i fællesskab med andre ildsjæle som primær rådgiver.
  • til at være frivillig for Roskilde Festival hele året som ildsjæl, med møder månedligt og løbende opgaver, men flest i foråret.

Du er vant til at tage ansvar og har lyst til løbe med opgaver, som ikke altid er hverken afgrænsede eller tydeligt defineret. Du har lyst til at være en del af et team, hvor dine ideer og tanker ikke bare bliver hørt, når de opstår, men hvor det forventes, at du er med til idégenerering og tager ansvar for at projekterne bliver ført ud i livet.

Det er vigtigst, at du har mod på en mangefacetteret frivilligoplevelse og selv har lyst til at sætte dit præg på projekterne.

HVAD TILBYDER VI?

  • Muligheden for at være med til at skabe projekter, som har betydning for mange tusinde frivillige
  • At få erfaring med HR-udviklingsopgaver, projektledelse og eventplanlægning
  • At du får plads til at tage ansvar og har stor indflydelse på egne opgaver
  • En plads i Roskilde Festivals sjoveste frivilligteam.

KONTAKT OS

Vi vil løbende indkalde kandidater til samtale. Ansøg ved at sende en mail med en kort intro og et CV til teamleder Julie Rasmussen på julie.rasmussen@roskilde-festival.dk.

Sidste ansøgningsfrist er d. 10. marts 2020. Kontakt også teamleder Julie ved spørgsmål på samme mailadresse, eller tlf. 28348650.

 

Ledelsesteamet kommer til at bestå af fire ansvarlige og af holdledere for de enheder hvorfra der sælges tobak. Da vi er i gang med at opbygge teamet, bliver der gode muligheder for at udvikle fællesskabet og påvirke opgaveløsningen i teamet. 

Vi er i gang med at opbygge teamet, som står for rekruttering og ledelse af de frivillige i tobakssalgsboderne på Roskilde Festival. Derfor søger vi holdledere, som har mod på ledelse og på Roskilde Festival.    

OPGAVER FOR LEDELSESTEAMET

INDEN FESTIVALEN

  • Koordinere vagtplaner for festivalfrivillige i tobakssalgsboderne
  • Udvikle og deltage i planlægnings- og informationsmøder for ledere og holdledere
  • Afholde informationsmøder for festivalfrivillige og sikre, at de festivalfrivillige har gennemført den obligatoriske træning.
  • Udvikle instruktionsmateriale
  • Rekruttere festivalfrivillige

UNDER FESTIVALEN

  • Bidrage til bodernes drift
  • Sikre bedst mulig drift via vagtplaner og opfølgningsmøder med ledere og holdledere
  • Bidrage aktivt til at skabe en god festivaloplevelse for holdledere og festivalfrivillige
  • Motivere og give feedback til frivillige

OM DIG

Du interesserer dig for at skabe relationer og motivere frivillige og du er optaget af at skabe et godt fællesskab på dit hold. Som leder er du god til at understøtte teamet og få det bedste frem i de frivillige. Du er dygtig til at planlægge, strukturere og skabe overblik. Du følger opgaverne helt til dørs. Du er god til kommunikation – både internt i gruppen og i forhold til samarbejdspartnere.

INDSATS

Vi søger holdledere med en Medskaber 365 rolle, hvor vi forventer at du lægger en indsats på 100+ timer i løbet af året.

Til gengæld for din indsats får du

  • erfaring med rekruttering af frivillige
  • erfaring med ledelse af frivillige
  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • mulighed for at være med til at opbygge et engageret fællesskab
  • sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier

INTERESSERET?

Skriv senest den 27. marts 2020 til tobaksboder@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv og om hvorfor du er den rette til opgaven. Vi inviterer løbende relevante ansøgere til en kort samtale. Vi glæder os til at høre fra dig.

Scenesikkerhed under divisionen deltagere søger fire tværfaglige scenekoordinatorer, som kan hjælpe med at logge og koordinere den tværfaglige indsats ved hændelser. Din opgave er vigtig og helt afgørende for, at samarbejdet på tværs af indsatser kan fungere. Du vil få adgang til alle kameraer, og i opvarmningsdagene også få ansvar for at styre kameraerne, hvorfra du kan følge med i afviklingen af koncerter.

Er du ansvarsfuld og har du mod på at løse en vigtig sikkerhedsopgave under Roskilde Festival så læs videre:

Det forventes at du er med til løbende at evaluere og optimere indsatsen. Og da det omhandler folks sikkerhed så er netop det en vigtig del af din opgave. Du skal hertil kunne være undersøgende og analyserende på de beslutninger der er taget i den foregående vagt og komme med forslag til, hvordan indsatsen kan optimeres fremadrettet og ved lignende hændelser. Her vil du få mulighed for at se tilbage på videoklip fra de konkrete hændelser og din analyse vil blive taget alvorligt og brugt i år - men også i de kommende år.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil du sidde på divisionskontoret tæt på beredskabskontoret, hvor du ville kunne arbejde tæt med de øvrige koordinatorer og linke ind med din viden om det, der er planlagt og det du vurderer til at blive dagens udfordringer.

Du vil blive tilknyttet et ledelsesteam omkring scenesikkerhed. Og det er her essentielt, at du er en aktiv del af teamet og deltager i de møder, sociale arrangementer og lignende, som afholdes i sceneorganisationen i løbet af foråret - hvor du også vil blive klædt på til opgaven.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG OG DIN OPGAVE

  • At du kan holde overblik over alle scener og har en analytisk tilgang til dine opgaver. Det kunne være i forbindelse med analyse af hændelser, så du hurtigt kan reagere og koordinere next-step.
  • At du har gode IT kundskaber og kan logge i et raskt tempo.
  • At du har en analyserede tilgang til alt, der foregår før, under og efter koncerterne, som har med den tværgående koordinering og indsats at gøre.
  • At du kan holde hovedet koldt og træffe fornuftige beslutninger under pres.
  • At du er god til at sikre et godt informationsflow for den tværgående indsats.
  • At du har sceneerfaring og kender til scenesikkerhed, ikke nødvendigvis fra Roskilde Festival. En erfaring som du kan bruge til at få øje på eventuelle udfordringer.
  • Har erfaring med radiokommunikation.
  • Har god koordineringssans og sans for at lede tværgående samarbejde.
  • Tager opgaven alvorligt og kan træffe ledelsesmæssige beslutninger jf. Sikkerhedsplanen.
  • Deltager aktivt i de sikkerhedsopgaver der kommer forud for festivalen, hvor det også forventes at du kan forholde dig kritisk til Sikkerhedsplanen.
  • Deltager i evalueringen ca. 2 uger efter festivalen.

DET MED SMÅT

Under festivalen vil du have ca. 4 vagter á 9 til 12 timers varighed. Disse fordelt på tider hvor scenerne er i drift eller ved at gøre klar til drift. Din deltagelse vil give 100+ timer, hvilket betyder at du betragtes som medskaber og en del af planlægningsteamet.

Det forventes at du deltager i de indkaldelser der er op til festivalen og i evalueringen efter festivalen. Indsatsen udløser bl.a. adgang til overnatningsmulighed i sovebyen, adgang til Backstage Village, medskaber gave, invitation til årsfesten og meget mere.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Kan du se dig selv i rollen som tværgående scenekoordinator, så send en ansøgning til sisse.larsen@roskilde-festival.dk, hvor du skriver lidt om dig selv, dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi glæder os til at høre fra dig samt at byde dig velkommen i teamet.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 800 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bailar Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handelsdivisionen.

OPGAVEN

er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

Du vil have 2-4 frivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene 😊.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere og følge op
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik)

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler så snart vi har den rigtige ansøger!

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festivalen 2020, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2020, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Har du lyst til at være en del af det frivillige fællesskab der driver Trælasten på Roskilde Festival?

Trælasten på Roskilde Festival er stedet, hvor andre teams henter alt det, de har brug for, for at kunne bygge og drive Roskilde Festival. Vi har alt fra toiletpapir til presenninger og fra øl til river på hylderne.

Trælasten på Roskilde Festival er stedet, hvor andre teams henter alt det, de har brug for, for at kunne bygge og drive Roskilde Festival. Vi har alt fra toiletpapir til presenninger og fra øl til river på hylderne.

OPGAVER

Inden festivalen:

  • Koordinere pakning af bestilte varer i samarbejde med holdlederen
  • Deltage i pakning af forudbestilte varer
  • Deltage i planlægnings- og informationsmøder.

Under festivalen:

  • Bidrage til bedst mulig drift via vagtplaner og daglige opfølgningsmøder med holdlederen.
  • Motivere og give feedback til de festivalfrivillige på dit hold, og bidrage til det gode samarbejde
  • Sikre at holdets opgaver bliver løst i samarbejde med holdlederen.

Efter festivalen:

  • Deltage i oprydning og klargøring af Trælasten
  • Deltage i evaluering af hvordan afviklingen er forløbet

OM DIG

Du interesserer dig for at skabe gode relationer, udvikle og motivere frivillige, og du er optaget af at skabe et godt fællesskab for alle på dit hold. Du behøver ikke at have erfaring med ledelse, men det er vigtigt, at du har lyst til at lære om ledelse.

Du har erfaring med at arbejde på et lager og du har evt. truckførerbevis

DET, FORVENTER VI AF DIG

Du bliver medskaber af Roskilde Festival og du lægger en koncentreret indsats op til,  under og i ugen efter festivalen.

TIL GENGÆLD FÅR DU

  • Erfaring med ledelse af frivillige.
  • Fællesskab med andre frivillige.
  • Forplejning på vagter
  • Adgang til Volunteers’ Village og overnatning i områder kun for frivillige.

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og om hvorfor du er den rette til opgaven, til Rikke Panzio på
rikke.panzio@roskilde-festival.dkVi inviterer løbende relevante ansøgere til en kort samtale.

Synes du det kunne være sjovt at lede et kerneområde for et af festivalens store teams? Så er du måske vores nye Produktleder. Vi opretter i år en ny rolle, som skal koordinere menukort, indkøb og salg af varer på tværs af Roskilde Fondens 9 barer. Som Produktleder skal man lede et tværgående team på 9 Produktansvarlige, og hjælpe dem med at komme i mål.

ROLLEN

Det forventes, at man tager selvstændigt ansvar for planlægning og drift af sit område i tæt samarbejde med Produktansvarlige, Barchefer i barerne og Teamledere. Rollen refererer til Teamlederen i Team Barer. Arbejdet er fordelt over hele året, med meget aktivitet i første halvdel af året.

Som Produktleder skal man sikre, at alle barer kommer i mål med

  • udvikling af menukort
  • bestillinger af salgsvarer, processer for returvarer og dialog med leverandører
  • leverancer af salgsvarer under drift (op til, under og lige efter festival)
  • processer for vaskbare krus & engangsservice
  • at budget, overskud og dækningsgrad holdes i henhold til barernes egne budgetter

VI FORVENTER AT DU

  • har et stort personligt drive og lyst og mod til at lede
  • kan holde hovedet iskoldt når det går stærkt - for det gør det, især i drift
  • er detaljeorienteret
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være (meget) til stede under festivalen, da der ofte opstår leveranceudfordringer
  • sørger for afholdelse af møder i Produktgruppen i løbet af året

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra Teamleder, samt sparring fra Produktansvarlige og Barchefer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 850 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, SPOT Bar, The BAR’N og TimBar.

I Roskilde Festivals mediehus byder vi hvert år velkommen til ca. 40 frivillige, der under selve festivalen laver videoer til bl.a. vores sociale medier. Det gør de sammen med fire garvede frivillige redaktører, der før festivalen udvikler koncepterne og under og efter festivalen følger projekterne helt til dørs.

Vi mangler en frivillig leder af denne gruppe, der frem mod festivalen får til opgave at styre processen med at udvælge og prioritere de ideer til videoer, der skal laves. Rekruttering af frivillige til opgaverne er en anden væsentlig opgave for lederen og redaktørerne. 

ROLLEN

Vi søger en person, der med solid projektledelse kan skabe overblik og være kontaktperson for det øvrige mediehus. Det kræver ikke nødvendigvis selv har den store erfaring med produktion af video, men det ville selvfølgelig være endnu bedre, hvis du også være med til at videreudvikle ideerne.

Det er med andre ord ingen ulempe, hvis du har en vis erfaring med medieproduktion. Men det allervigtigste er, at du har lyst til at bruge dit frivillige engagement til at prøve dig selv af og blive bedre til projektledelse i et kreativt miljø.

På sigt er der planer om at tilknytte flere helårsaktive frivillige, så vi også kan lave videoprodukter resten af året. Det kunne fx være om nogle af Roskilde Festivals donationer eller previews på årets festival. Den opgave defineres i samarbejde med mediehusets ledere frem mod i evalueringen af årets festival. Det betyder, at vi leder efter en leder, der vil være med til at lave Roskilde Festival året rundt.

Vi leder derfor efter en frivillig leder, der har erfaring med eller lyst til at blive dygtig til at: 

  • Udvælge, overskue og styre mediehusets portefølje af videoprojekter
  • Lave en klar forventningsafstemning med de dele af organisationen, som får produceret kortere og længere videoer af mediehuset
  • Onboardeog lede frivillige produktionshold så det producerede materiale er som det skal være 
  • Sikre at materialet overleveres på en måde, så det kan bruges til både det aftalte formål - og også gerne de næste produktioner
  • På sigt at udvikle en engagerende helårlig redaktion af frivillige videofolk, der producerer nytænkende videoer til sociale medier mv.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Send et CV og nogle ord om hvordan du ville gribe opgaven an til Martin Finnedal martin.finnedal@roskilde-festival.dk. Da det er en central rolle i mediehuset , læser vi løbende ansøgninger og indkalder til samtale indtil vi har fundet den helt rigtige.

Vi er i gang med at opbygge teamet, som står for rekruttering og ledelse af de frivillige i tobakssalgsboderne på Roskilde Festival. Derfor søger vi en ildsjæl med erfaring i People og HEAP365.

Ledelsesteamet kommer til at bestå af 2 – 3 ildsjæle til rekrutering af frivillige og af holdledere for de enheder hvorfra der sælges tobak.

OPGAVER FOR LEDELSESTEAMET

  •  INDEN FESTIVALEN
    • Rekruttere festivalfrivillige
    • Udvikle instruktionsmateriale
    • Udvikle og deltage i planlægnings- og informationsmøder for ledere og holdledere
    • Koordinere vagtplaner for festivalfrivillige i tobakssalgsboderne
    • Afholde informationsmøder for festivalfrivillige og sikre, at de festivalfrivillige har gennemført den obligatoriske træning.
  •  UNDER FESTIVALEN
    • Håndtere syge / udeblevne frivillige
    • Supportere holdlederne i boderne

OM DIG

Du kender festivalen, du har været med til at lede et team og du har derfor erfaring med brug af People og HEAP365 til håndtering af frivillige under afvikling. Du interesserer dig for at skabe relationer og motivere frivillige og du er optaget af at skabe et godt fællesskab på dit hold. Du følger opgaverne helt til dørs. Du er god til kommunikation – både internt i gruppen og i forhold til samarbejdspartnere.

INDSATS

Vi søger holdledere med en Medskaber 365 rolle, hvor vi forventer at du lægger en indsats på 100+ timer i løbet af året.

INTERESSERET?

Skriv hurtigst til mikkel.nielsen@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dine erfaringer med HEAP. Vi inviterer løbende relevante ansøgere til en kort samtale. Vi glæder os til at høre fra dig.

Som forårsmedskaber får du indflydelse på udviklingen af pant på Roskilde Festival. Der bliver drukket mange øl på Roskilde Festival, og det er vores opgave at sikre, at der er gode muligheder for at pante, så campingområdet og festivalpladsen er så ryddet som muligt – i tråd med Roskilde Festivals vision om bæredygtighed.

HVEM ER VI

Team Pantbod består af et team på 6 personer (inkl. dig), hvor vi er to ansvarlige, to 365 medskabere og to forårsmedskabere.

Vi har ansvaret for, at pantboderne på Roskilde Festival er velfungerende og rustet til at løfte opgaven, indtil festivalen er afviklet. Det kræver, at der er styr på placeringen af pantboder på festivalen samt et godt samarbejde med alle vores seje pantforeninger, der driver pantboderne under afvikling.

Vi søger en ildsjæl der har lyst til at blive en del af Team Pantbod og har mod på at arbejde i peak-perioder op til og under festivalen.

INDSATSEN OPGAVER ER

Før festivalen

  • Løbende kommunikation med foreningerne
  • Følge op på og hjælpe foreningerne med vagtplaner, herunder retningslinjer for frivillige og rekruttering
  • Bidrage til at sikre pantboderne bliver opbygget og har hvad de skal bruge
  • Deltage i diverse møder med pantforeningerne samt opbygningsweekend

Under festivalen:

  • 3 vagter hvor du er kontaktperson for pantboderne
  • Under vagter deltager du i dagligt statusmøde med pantforeningerne

Efter festivalen

  • Nedpakning efter endt festival
  • Evaluering med team og pantforeninger

VI FORVENTER AT DU

  • tager initiativ og bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs – også ad hoc-opgaver der ikke er givet på forhånd
  • tager ansvar og følger opgaven til dørs
  • skarp til at kommunikere klart og tydeligt med fokus på et godt samarbejde mellem vores frivillige pantforeninger og på tværs af organisationen i Roskilde Festival
  • løsningsorienteret og i stand til hurtigt at sætte dig ind i processer og procedurer
  • kan samarbejde i teams og yde en selvstændig indsats
  • har lyst til at være en del af Roskilde Festival og bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København (rollen som forårsmedskaber er en indsats på 100+ timer)

DU VIL FÅ

  • erfaring indenfor projektstyring med fokus på udvikling af dine kommunikative egenskaber
  • muligheden for at blive en del af et stort og engageret fællesskab af frivillige, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig både personligt og fagligt
  • chancen for at være en del af et dynamisk team, der løfter i flok og hjælper hinandeN

LYDER DETTE SOM LIGE NOGET FOR DIG?

Hvis det lyder som dig, så skriv lidt om dig selv til Christina eller Laura, Ansvarlig for pantboderne, på christina.orloff@roskilde-festival.dk eller laura.orloff@roskilde-festival.dk