Multikunstner skråstreg freakazoid Kim Richard Adler Mejdahl er uddannet fra Det Fynske Kunstakademi og Det Kongelige Danske Kunstakademi og udgiver elektronisk musik under aliasset Kim Kim.
Med stor partybus og godt humør kørte Kim Richard Adler Mejdahl sidste sommer ind i folks tv-stuer i DR-programmet Kunstnerkolonien (se her). Han har også gjort sig bemærket med sine genrenedbrydende koncerter, der sammenblander film og billedkunst med musik.
Kim Kims kerneprojekt er at skabe en lyd, en stemme og et visuelt udtryk, der kan rumme øko-depression, material debris og stadig åbne en dør til det utænkelige og fantastiske.
Debutalbummet Amulet fra 2016 bød på sort pulterkammer-electronica efterfulgt af den prisvindende animationsmusikvideo ”No Ozone”, hvor Kim Kim ædes af magiske klapperslanger.
I 2020 udkom det kulte collab-mixtape Long Hair Don’t Care med polske Femmexy, som er fuld af dekonstruktive club-tracks og 00’er-nostalgi.
Nu er Mejdahl blevet præmieret af Statens Kunstfond som en del af talentprogrammet Den unge kunstneriske elite, og han udgiver i år det nye album Liljegrotten, som kunstneren beskriver som en heavy metal-kirkekoncert opført af hekse, der synger salmer om en klimakriseramt verden, hvor mennesket ser på naturen som et monster. Liljegrottens sange er lavet ud af 1000 gæsters lydoptagelser fra Mejdahls soloudstilling med samme titel på Overgaden og er dermed Danmarks største fællesskabte lydværk.
Kim Kim indtager rummet for fuld queer-hammer, og når han træder på scenen til Roskilde Festival 2022 bliver det med et bagkatalog af grænsesøgende elektronisk musik og gale visuals.
Kurator: Solvej Helweg Ovesen