NY DIREKTØR I ROSKILDE FESTIVAL-GRUPPEN

PUBLICERET TORSDAG 10.2.2022

Ud over festivalen
Michala Svane starter 1. marts i en nyoprettet stilling som direktør for forretningsudvikling, salg og digitalisering.


Roskilde Festival-gruppen har i de seneste år arbejdet målrettet på at styrke den samlede almennyttige virksomhed ved at udvikle aktiviteter og forretningsområder, der ligger ud over Roskilde Festival. En strategi, der ikke mindst under corona-krisen har vist sig vigtig.

Signe Lopdrup, administrerende direktør i Roskilde Festival Gruppen, udtaler:

”Det er afgørende for os, at de ben i vores forretning, der ikke handler om selve festivalen, bliver stærkere. Og det er faktisk – nok både på trods og på grund af pandemien – lykkedes for os at udvikle og udvide vores forretning i de seneste par år. Det har bekræftet os i, at der er stort potentiale i at understøtte bæredygtige fællesskaber på den måde, vi gør – ikke mindst inden for digitalisering.”

Som direktør for forretningsudvikling, salg og digitalisering skal Michala Svane stå i spidsen for dette.

Michala Svane

Stærk digital profil med orange hjerte
Michala Svane kommer fra en stilling som salg- og marketingdirektør i Tivoli. Hun har stor erfaring med at drive digital transformation og udvikling, der sikrer nye forretningsmuligheder og øget vækst. I Tivoli har hun stået bag en prisvindende digital transformation og været med til at levere de bedste resultater i den 178 år gamle virksomheds historie. Indsatsen for Tivoli har blandt andet indkasseret hende prisen som årets CMO i 2020.

Tidligere har Michala bl.a. været ansvarlig for HK’s digitale transformation og markedsføring, der med udgangspunkt i data og en ny omnichannel-strategi satte fokus på segmentering, nye digitale fællesskaber og datadrevet personalisering.

Signe Lopdrup udtaler:

”Med Michala Svane får vi en stærk profil med mange års erfaring med forretningsudvikling, markedsføring og digitalisering fra både kommercielle virksomheder og medlemsorganisationer – og med et stort orange hjerte. Hun besidder lige præcis den kombination af forståelse for fællesskab og forretningsudvikling, som er vigtig hos os.”

Michala Svane udtaler:

”Som født og opvokset i Roskilde banker der et stort orange hjerte i min krop. Derfor glæder jeg mig uendelig meget til at blive en del af det store fællesskab i og omkring Roskilde Festival-gruppen og udvikle det store potentiale for nye digitale og forretningsmæssige muligheder, der kan understøtte engagement og frivillighed og skabe stærke resultater og nye landvindinger.”

Med ansættelsen af Michala Svane består Roskilde Festival-gruppens direktion af:

  • Signe Lopdrup, adm. direktør, CEO
  • Michala Svane, direktør for forretningsudvikling, salg og digitalisering
  • Christina Bilde, vicedirektør, kommunikation, partnerskaber og filantropi
  • Dorthe Hove Olesen, vicedirektør, organisation, HR og engagement
Som født og opvokset i Roskilde banker der et stort orange hjerte i min krop. Derfor glæder jeg mig uendelig meget til at blive en del af det store fællesskab i og omkring Roskilde Festival-gruppen og udvikle det store potentiale for nye digitale og forretningsmæssige muligheder, der kan understøtte engagement og frivillighed og skabe stærke resultater og nye landvindinger.
MICHALA SVANE