BECOME AN ALL-YEAR VOLUNTEER

Do you want to be a part of Roskilde Festival all year round?

More than 1,200 volunteers take part in creating Roskilde Festival all year round - we call them all-year volunteers. They are the backbone of Roskilde Festival, and they take even more responsibility and make a great effort both before, during and after the festival.

As an all-year volunteer you get invited to social events, exciting presentations and educational workshops throughout the year. 

Become an all-year volunteer!

Interested? Then you have the following options:

  1. Below you can read about current vacant roles as an all-year volunteer. Notice that not all roles are described in English. Apply as indicated in the post.
  2. Follow our Facebook page Roskilde Festival - Become A Volunteer where we frequently post new volunteer roles.
  3. Do you have special qualifications that you would like to share with Roskilde Festival? If you can’t find a position that matches your passion and experience, then send an e-mail to volunteer@roskilde-festival.dk and attach your CV. Maybe we have a role that is hust right for you.

Alder: mindst 21 år

Sprogkrav: dansk og engelsk

Har du lyst til at være med at skabe et helt unikt fællesskab for vores frivillige i Programsikkerhed og særligt dem på Vest scenerne?

Så læs med her….

OM DIG

Du skal have lyst til at lægge en frivillig indsats hele året rundt og blive en del af et lille og supersjovt team for Roskilde festival. Du skal have flair for IT og være fortrolig med Office-pakken (herunder særligt Word, Excel, Powerpoint, Sharepoint og Teams). Det vil være en fordel, hvis du er fortrolig med at afholde møder fysisk og online med større og mindre forsamlinger.

Du er smilende, udadvendt og social. Du får også brug for masser af gåpåmod, at kunne holde mange bolde i luften og brede skuldre, da en stor del af rollen er kontakt og kommunikation med en bred skare af frivillige. Derudover er det bestemt et plus, hvis du har erfaring med frivilligkoordinering og -pleje.

HR Medskaber er en rolle som er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer fordelt jævnt over hele året udover juleferie- og sommerferieperioden.

OM ROLLEN

Som HR Medskaber 365 for Programsikkerhed på Vest scenerne (Apollo, Gaia og EOS), bliver du en del af Roskilde Festivals helårsfrivillige. Vi er en gruppe ildsjæle, der er dedikeret til festivalen 365 dage om året.

Du vil, som HR Medskaber, have et tæt parløb med den HR-Ansvarlige for Vest scenerne i planlægningsfasen. Derudover understøtter du Teamlederen for Programsikkerhed, HR & Logistik.

I denne rolle er du medansvarlig for rekruttering, oprettelse og onboarding af frivillige indenfor scenesikkerhed til hele Programsikkerhed og har til opgave at skabe gode rammer for, at de frivillige har en god oplevelse. Du er aldrig alene.

HR Medskaber støttes af og sparrer med den HR-Ansvarlige samt med de øvrige HR Medskabere fra de andre scener om rekruttering, registrering, vilkår for de frivillige og faglig viden.

Der vil være et kontor af frivillige under festivalen til hjælp og samarbejde, og du vil selv have vagter på HR-kontoret under afviklingen af festivalen.

Din fornemmeste opgave bliver at sørge for, at de frivillige bliver taget godt imod og generelt er velinformeret om, hvad der kan forventes, da ’frivilligpleje’ er en stor del af denne rolle.

Dette indebærer blandt andet at sikre, at de frivillige bliver registreret i People, og at deres vagter er registreret i vagtplanlægningssystemet Heap 360, samt at de frivillige er bekendt med deres vagter og gældende procedure for afvikling af vagter.

Under selve festivalen er du også en central rolle for de frivillige og sørger for at tjekke folk ind til vagter, tage imod sygemeldinger og have en åben kommunikation med de frivillige for at sikre den gode oplevelse som frivillig på Roskilde festival.

SEND EN ANSØGNING TIL OS

Synes du det lyder som en spændende rolle som HR Medskaber 365 i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV snarest muligt til frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Alderskrav: 25+

Sprogkrav: Både dansk og engelsk

Har du en leder i maven og vil du gøre Roskilde Festival til en bedre og grønnere festival? Team Affald og Genbrug søger nu to Daglige Ledere til vores baseområde

Rollen som Daglig Leder er min. 25+ år

DIN ROLLE

Din rolle bliver en del af Team Affald og Genbrug, hvor vi alle arbejder for at få festivalens affald genanvendt, genbrugt og sorteret korrekt. Det gør vi både før, under og efter festivalen. Din rolle udgør en 100-timers frivilligrolle.

Som Daglig Leder skal du kunne lide at have overblik, tage ansvar for andre, være god til at kommunikerer tydeligt og i stand til at løse problemer i pressede situationer – men du er aldrig alene. For at du kan varetage din rolle er det ikke et krav at du ved noget om affaldsprocesser eller bæredygtighed - for vi klæder dig godt på til at kunne svare og håndtere de mest almindelige spørgsmål. Du skal derfor forvente at deltage i enkelte møder før festivalen, evt. workshops i Roskilde eller København og vores interne evalueringsmøde i september.

Når Roskilde Festival løber af stablen består dine opgaver i, at få vores baseområde til at forløbe roligt når 150+ frivillige møder ind for at løse deres opgaver. Du skal derfor:

  • Tage godt imod de frivillig når de møder ind til og sige farvel når dagen er omme.
  • Holde kommunikationen mellem frivillige på Recycling Stationerne, vores sorteringsparader og muligvis andre grupper som arbejder ude på campingområdet
  • På din vagt har du en vagttelefonen på dig, hvor du fx modtager opkald med spørgsmål fra de frivillige og koordinering af parader, som kører på camping.
  • Afslutte dagen med debrifing og nedlukning af basen

HVORNÅR ER DINE VAGTER?

  • Du har fire dagvagter i perioden lørdag d. 24. juni – lørdag d. 1 juli
  • Din sidste vagt er søndag d. 2. juli som er obligatorisk – her afvikles vores sidste opgave
  • Alle vagter er i tidsrummet 08:00 – 17:00

VI FORESTILLER OS AT DU:

  • Er interesseret i opgaver indenfor bæredygtighed og en grønnere Roskilde Festival
  • Motiveres af at hjælpe andre med at lykkedes i deres arbejde
  • Har en positiv tilgang til opgaver, er initiativrig og følger op på opgaver
  • Taler både dansk og engelsk flydende
  • Det er et plus, hvis du har kørekort til personbil
  • Og så gør det ikke noget at du har et godt sind og højt humør

VI TILBYDER

  • Partout adgang til festivalen inkl. adgang til Volunteer camping og Volunteer Village
  • Meal- og drikkevouchers samt et varmt bad efter din vagt
  • Kolde drikkevarer i køleskabet!
  • Har du blod på tanden så er der mulighed for at blive en fast del af teamet

SKAL DU VÆRE MED?

Er dette noget for dig, så send en kort motiveret ansøgning til os, hvor du fortæller, hvorfor du har lyst til at være en del af vores team. Ansøgningen skal sendes til Sif.Klemp@roskilde-festival.dk

Har du ligeledes nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektleder Sif Rantzau Klemp i Team Affald og Genbrug på +45 27 26 77 77 eller Sif.Klemp@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at høre fra dig, mange hilsener fra hele Team Affald og Genbrug!

Alderskrav:
Minimum 21 år
Sprogkrav:
Dansk og engelsk

Har du lyst til at være med at skabe et helt unikt fællesskab for vores frivillige i Programsikkerhed og særligt dem på Øst scenerne?

Så læs med her….

OM DIG

Du skal have lyst til at lægge en frivillig indsats hele året rundt og blive en del af et lille og supersjovt team for Roskilde festival. Du skal have flair for IT og være fortrolig med Office-pakken (herunder særligt Word, Excel, Powerpoint, Sharepoint og Teams). Det vil være en fordel, hvis du er fortrolig med at afholde møder fysisk og online med større og mindre forsamlinger.

Du er smilende, udadvendt og social. Du får også brug for masser af gåpåmod, at kunne holde mange bolde i luften og brede skuldre, da en stor del af rollen er kontakt og kommunikation med en bred skare af frivillige. Derudover er det bestemt et plus, hvis du har erfaring med frivilligkoordinering og -pleje.

HR Medskaber er en rolle som er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer fordelt jævnt over hele året udover juleferie- og sommerferieperioden.

OM ROLLEN

Som HR Medskaber 365 for Programsikkerhed på Øst scenerne (Avalon, Gloria og Arena), bliver du en del af Roskilde Festivals helårsfrivillige. Vi er en gruppe ildsjæle, der er dedikeret til festivalen 365 dage om året.

Du vil, som HR Medskaber, have et tæt parløb med den HR-Ansvarlige for Øst scenerne i planlægningsfasen. Derudover understøtter du Teamlederen for Programsikkerhed, HR & Logistik.

I denne rolle er du medansvarlig for rekruttering, oprettelse og onboarding af frivillige indenfor scenesikkerhed til hele Programsikkerhed og har til opgave at skabe gode rammer for, at de frivillige har en god oplevelse. Du er aldrig alene.

HR Medskaber støttes af og sparrer med den HR-Ansvarlige samt med de øvrige HR Medskabere fra de andre scener om rekruttering, registrering, vilkår for de frivillige og faglig viden.

Der vil være et kontor af frivillige under festivalen til hjælp og samarbejde, og du vil selv have vagter på HR-kontoret under afviklingen af festivalen.

Din fornemmeste opgave bliver at sørge for, at de frivillige bliver taget godt imod og generelt er velinformeret om, hvad der kan forventes, da ’frivilligpleje’ er en stor del af denne rolle.

Dette indebærer blandt andet at sikre, at de frivillige bliver registreret i People, og at deres vagter er registreret i vagtplanlægningssystemet Heap 360, samt at de frivillige er bekendt med deres vagter og gældende procedure for afvikling af vagter.

Under selve festivalen er du også en central rolle for de frivillige og sørger for at tjekke folk ind til vagter, tage imod sygemeldinger og have en åben kommunikation med de frivillige for at sikre den gode oplevelse som frivillig på Roskilde festival.

SEND EN ANSØGNING TIL OS

Synes du det lyder som en spændende rolle som HR Medskaber 365 i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV snarest muligt til frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Min. 18 år

Brænder du for at samle det helt rigtige team og skabe rammerne for det gode samarbejde, der kan give den gas, når der er drøn på? Så er det måske dig, vi har brug for. Lige nu søger vi frivilligkoordinatorer til HUB East.

HUB East, er en lille bar, hvor der vil være udskænkning af alkohol, og snacks for Roskilde Festivals frivillige.

Dine opgaver bliver bl.a.

· Udarbejde vagtplaner og arbejdsbeskrivelser

· Rekruttere frivillige til baren

· Kommunikation med alle frivillige, før, under og efter festivalen

· Administration af frivillige-database og forplejning

· Udarbejde kommunikations strategi for baren

· Evaluering af frivillige

· Arbejde med barens arbejdsmiljø

Du kommer til at indgå i barens ledelsesteam, der er aktivt hele året med planlægning. Det forventes, at du kan deltage under afviklingen i uge 26.

Din indsats lægges i løbet af hele året. Opgaverne vil være koncentreret til årets første halvår, herunder afviklingen af Roskilde Festival og efterfølgende opsamling. Du skal påregne at arbejde løbende med opgaverne samt have mødeaktivitet i København og Roskilde. Omfanget kan tilpasses til ambitioner, og muligheder – det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i festivalens arbejde.

Hvem er du?

· Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at arbejde frivilligt

· Du interesserer dig for rekruttering, relationer og ledelse

· Du har erfaring med at organisere og planlægge opgaver af forskellige karakter

· Du er god til at samarbejde med andre i et team – også når der er drøn på

· Du har sans for at finde nye løsninger og muligheder, og du byder ind med dine idéer

· Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med rekruttering af frivillige, ledelse af frivillige eller erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival

 

Interesseret?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til Teamleder Katrine Aagaard, mail: katrine.aagaard@roskilde-festival.dk

Min. 18 år

Brænder du for at samle det helt rigtige team og skabe rammerne for det gode samarbejde, der kan give den gas, når der er drøn på? Så er det måske dig, vi har brug for. Lige nu søger vi frivilligkoordinatorer til HUB West.

HUB West, er en lille bar, hvor der vil være udskænkning af alkohol, og snacks for Roskilde Festivals frivillige.

Dine opgaver bliver bl.a.

· Udarbejde vagtplaner og arbejdsbeskrivelser

· Rekruttere frivillige til baren

· Kommunikation med alle frivillige, før, under og efter festivalen

· Administration af frivillige-database og forplejning

· Udarbejde kommunikations strategi for baren

· Evaluering af frivillige

· Arbejde med barens arbejdsmiljø

Du kommer til at indgå i barens ledelsesteam, der er aktivt hele året med planlægning. Det forventes, at du kan deltage under afviklingen i uge 26.

Din indsats lægges i løbet af hele året. Opgaverne vil være koncentreret til årets første halvår, herunder afviklingen af Roskilde Festival og efterfølgende opsamling. Du skal påregne at arbejde løbende med opgaverne samt have mødeaktivitet i København og Roskilde. Omfanget kan tilpasses til ambitioner, og muligheder – det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i festivalens arbejde.

Hvem er du?

· Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at arbejde frivilligt

· Du interesserer dig for rekruttering, relationer og ledelse

· Du har erfaring med at organisere og planlægge opgaver af forskellige karakter

· Du er god til at samarbejde med andre i et team – også når der er drøn på

· Du har sans for at finde nye løsninger og muligheder, og du byder ind med dine idéer

· Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med rekruttering af frivillige, ledelse af frivillige eller erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival

 

Interesseret?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til Teamleder Katrine Aagaard, mail: katrine.aagaard@roskilde-festival.dk

ALDERSKRAV: Min. 21 år d. 22. juni 2023

SPROVKRAV: Dansk

Roskilde Festivals Team Safety værter søger frivillige til at være Safety værter.

Safety værter er festivalens øjne, øre og hænder ”i marken”, varetager en lang række opgaver, der strækker sig fra at være festivalens ambassadør og guide til at være en aktiv del af det stående beredskab ved utilsigtede hændelser.

Du vil få mange kilometer i benene, en tæt kontakt til og dialog med de øvrige deltagere (både gæster og andre frivillige) og vil i mange tilfælde være ”den første” på stedet og derfor også kunne være en ”problemknuser” for mange af de små udfordringer, der opstår undervejs på festivalen og vil i sidste ende kunne føle, at du og din indsats faktisk har gjort en forskel.

OM DIG

Vi søger personer der har en eller flere af de nedenstående kompetencer og kvalifikationer:

  • Du er moden af sind.
  • Du har hjertet på rette sted.
  • Du ser ikke problemer men udfordringer og har en servicemæssig tilgang til dem.
  • Du vil gerne gøre en forskel.
  • Du har måske også en professionel eller anden baggrund i enten pædagogik, beredskab, håndtering af mennesker eller konflikthåndtering f.eks. gennem arbejde?

Vi sætter dog krav om at det følgende er på plads:

  • Du er fyldt 21 år senest d. 22. juni 2023.
  • Du skriver, læser, taler og forstår dansk.
  • Du kan fremvise en ren straffeattest.

Herudover er det en fordel, hvis du:

  • ikke føler ubehag ved større forsamlinger af mennesker
  • ikke føler dig utilpas ved kommunikere ved hjælp af radio
  • ikke bliver afskrækket af at se mennesker der føler sig dårlige eller er kommet til skade.
  • er i rimelig fysisk form.

DET MED SMÅT

Du vil skulle levere en personlig indsats der består af :

  • afsætte ca. 30 min til en samtale med en HR ansvarlig (f.eks. pr. telefon eller andet)
  • forudgående deltagelse i et obligatorisk 12 timers kursus i Roskilde eller i Jylland (sted ukendt pt) på en dag i maj eller juni
  • ”hjemmearbejde” i form af læsning af materiale som f.eks. Festivalens sikkerheds- og beredskabsplaner
  • 4 vagter a ca. 8 timers varighed (32timer +) i løbet af festivalperioden
  • Frivilligt deltage i enkelte kurser og/eller møder før under efter festivalen.

Vores samlede fysiske indsats under festivalen begynder lørdag d. 24 juni 2023 og er ikke afsluttet før sent søndag d. 2. juli 2023.

Vores opgave foregår udendørs og døgnet rundt under hele festivalen.

Vi går i små teams af 2 personer, der fortrinsvis vil blive sat op med personer, der kompletterer hinanden. 

Vores vagtplan afspejler de forventningerne vi har til antallet af ”udfordringer” og derfor vil:

  • Mindst 1 til 2 vagterne vil ligge ”om natten” (22.00-06.00)
  • Mindst 2 vagter ligge under ”musik-dagene” (onsdag-lørdag)

Rollen er nomineret som minimum en Festivalfrivillig 32+ men også med mulighed for en rolle som Medskaber

HVORDAN KOMMER VI VIDERE?

Skriv til frivillig.safety@roskilde-festival.dk

Og du vil herefter snarest blive kontaktet af et medlem af ledelsesteamet

Ses vi på RF23? Det håber vi at vi gør 😉

ALDERSKRAV: min. 18 år

SPROGKRAV: Dansk

 

Synes du det kunne være sjovt at drive ”din egen” bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handel & Gastronomi-divisionen. 

OM OPGAVEN

Det er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • Budgettering og omkostningsstyring
  • Rekruttering og vagtplanlægning
  • Design, opbygning og nedtagning af bar
  • Udvikling af menu
  • Leverandørhåndtering og varebestilling
  • Kommunikation med frivillige og andre interessenter

Du vil have 2-4 helårsfrivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene. Det allervigtigste er dit engagement.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik).

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangsbånd til festivalen inkl. frivilligområde, inklusive adgangsbånd til din partner og børn, særlig overnatning samt andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?
Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barers cocktailbarer består af ca. 50 frivillige ledere og 600 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handel & Gastronomi, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Grand Stand
Bar, Piripi Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være spændende at være med til at skabe de bedst mulige rammer til at motivere og engagere de frivillige på Roskilde Festival? Er du samtidig interesseret i bardrift, og kunne godt tænke dig at havde ansvaret for en lille del af de kommende års festivaler? Så er det måske dig vi leder efter!

I Division Handel & Gastronomi arbejder vi blandet andet med at udvikle og drifte spændende faciliteter til alle frivillige på Roskilde Festival. Til den kommende festival er vi i gang med at udvikle et koncept til alle de frivillige på festivalen, nemlig Volunteer HUB East og West. Tanken er at skabe et nyt unikt område til de frivillige med badefaciliteter, toiletfaciliteter, afslapningsområder og en cafe hvor der kan købes en kold øl, drink, sodavand eller noget let at spise – både øst og vest er lokaliseret ude på festivalpladsen, så der ikke længere er så langt for frivillige til vores fælles faciliteter, uagtet hvor man har valgt at camperer eller hvor man har opgaver henne.

OM ROLLEN

Som Barchef for Cafe West vil du indgå i teamet af frivillige ledere i de interne barer på Roskilde Festival, hvilket består af BarRock, Volunteer Lounge, Cafe West og Cafe East. Som barchef er man helårsfrivillig og har ansvaret for følgende opgaver:

  • Udvikling af konceptet i tæt samarbejde med Cafe East
  • Budget og omkostningsstyring
  • Frivilligledelse
  • Opbygning og nedtagning af baren
  • Varebestilling
  • Dag til dag bardrift under festivalen
  • Kommunikation med alle brugere af dit område, festivalen og de frivillige
  • Rekruttering og vagtplanlægning af de frivillige

Til at hjælpe dig med opgaven får du 2 frivillige ledere i dit team som du selv kan være med til at rekruttere. Cafe West har omkring 30 frivillige og skal havde åbent i hele festivalperioden. Samtidig vil du havde masser af mulighed for at hente viden og information på tværs af de fælles ledelsesteam – du kommer ikke til at stå alene med opgaven.

Som Barchef i Cafe West vil du derudover indgå i en gruppe, som arbejder sammen om at udvikle de to nye Volunteer HUBs, som Cafe East og West er en vigtig del af.

VI FORVENTER AT DU

  • Er interesseret i at prøve kræfter med frivillig ledelse og bardrift på en og samme tid
  • Er god til at bruge dit team og løfte i fællesskab
  • Kan arbejde selvstændigt og i teams på tværs af festivalen
  • Er indstillet på at bruge de timer opgaven kræver – både i løbet af året og under festivalen
  • Erfaring med bardrift er et plus – men ikke et krav

VI TILBYDER DIG

  • At blive en del af et unikt fællesskab der laver frivilligt arbejde for den gode oplevelse og for at støtte et godt formål
  • En grundig oplæring af bardrift af en bar til frivillige på Roskilde Festival
  • Mulighed for at blive certificeret frivillig-leder og få dokumenteret ledelseserfaring
  • En rolle som Ansvarlig365.
  • At være med i udviklingen og opstarten af en nyt projekt for de frivillige på Roskilde Festival.

Lyder det som noget for dig så kan du sende en ansøgning til Katrine.aagaard@roskilde-festival.dk og hvis du har spørgsmål til rollen, kan du give et kald på 22805485.

Vi holder løbende samtaler.

Roskilde Festivals Program-team søger frivillige Producenter/Show Day Production Managers og frivillige Stage Managers til planlægning og afvikling af vores Art & Activism program.

OPSUMMERING AF ROLLEN

Roskilde Festivals Program-team leder efter entusiastiske, modige og dedikerede frivillige til planlægning og afvikling af festivalens Art & Activism-program.

Du vil blive en del af et lille team – et passioneret fællesskab, som i tæt samarbejde med vores frivillige kuratorer, producerer et ambitiøst program og fokuserer på at levere engagerende og innovative projekter, der udfordrer og præsenterer nye formater på tværs af kunstformer, aktuelle diskussioner og nye produktionsformer.

Med fokus på at planlægge og afvikle et kunstnerisk og aktivistisk program, vil du komme til at samarbejde med andre frivillige, kunstnere, forandringsagenter og NGO’er for at skabe diverst indhold på Roskilde Festival, hvor vi præsenterer nye idéer og bringer folk sammen. Det er især Program på Platform, Destroy Me Once Destroy Me Twice, i Gloria Foyer og tværgående kunstprojekter du kommer til at være involveret i.

Vi søger både producenter/Show Day Production Managers og Stage Managers:

Som producent/Show Day Production Manager forventer vi at du:

- Har lyst til at indgå i tæt samarbejde med vores frivillige kuratorer og kunstner og samtidig kan arbejde selvstændigt

- Kan planlægge afviklingen af tværdisciplinære formater, såsom performance, demonstrationer, debatter, cirkulære undersøgelser, campsite interventioner, reach-out happenings og kunstinstallationer

- Kan lede afviklingen af vores tværdisciplinære formater

- Kan stå for rekruttering og ledelse af frivillige under afvikling

- Indgår i Roskilde Festivals produktionstværlag

- Har mulighed for at indgå i et arbejdsfællesskab der mødes ca. hver 14. dag (om aftenen).

- Lægger dine frivillige timer fra februar og frem mod festivalen samt under festivalen (Ansvarlig-rolle)

Som Stage Manager forventer vi at du:

- Kan lede afviklingen på en scene/platform

- Kan samarbejde med frivillige, teknikere, artister m.fl.

- Har et stærkt koordinerende hjerte, der sikrer at programmet sker til tiden

- Lægger hoveddelen af dine frivillige timer op til -og under festivalen (medskaber-rolle)

OM DIG

Som en del af vores Program-team vil du blive en del af RF’s brede fællesskab, og du kommer til at løse opgaver sammen med forskellige aktører – inkl. partnere, RF-ansatte, eksterne kuratorer og andre, som alle er med til at løfte Art & Activism programmet til et højt professionelt og internationalt niveau, der udfordrer traditionelle formater. Som team-player kan du få ting til at ske, og du elsker når fællesskaber og programmet lykkes.

Du skal forvente et dedikeret engagement i løbet af foråret, da vi har en travl planlægningsperiode samt tilstedeværelse under afviklingen af programmet på selve festivalen.

Vi er især interesseret i folk der har tidligere erfaring med projekter på Roskilde Festival, men det er ikke et krav.

Send en kort motiveret ansøgning + CV til: lars.liliengren@roskilde-festival.dk senest d. 26. januar 2023

Ved du noget om at være livredder, eller brænder du bare for at få lidt indblik i en frivillig rolle med tæt kontrakt til dit eget frivillige team, så er rollen som Ansvarlig Livredder lige dig!

OMRÅDE

Beredskabskontoret på Roskilde Festival er kernen af festivalen under afviklingen, for så vidt angår beredskab og sikkerhed. Beredskabskontoret er festivalens døgnbemandede alarmcentral, der håndterer alle alarmopkald gennem koordinering og aktivering af festivalens egne beredskabsenheder, samt arbejde med myndighederne. Men også her har vores livreddere til huse, og det er dem som du vil komme til at arbejde særligt tæt sammen med som ansvarlig livredder.

OPGAVE SOM ANSVARLIG LIVREDDER

Som ansvarlig livredder bliver du en del af teamledelsen for Beredskabskontoret og får ansvaret for dit eget team af frivillige. Du vil stå med ansvaret for udarbejdelsen af procedurer, samt rekruttering og vagtplanlægning i samarbejde med den HR-ansvarlige for Beredskabskontoret.

Derudover indebærer opgaverne bland andet:

· Planlægning og udførelsen af livredderopgaverne ved badesøen

· Ansvar for rekruttering af egne frivillige livreddere

· Løbende ajourføring af People

· Instruktion og koordinering af frivillige under afvikling

· Opfølgning med frivillige

· Afvikling af evaluering med frivillige

· Deltage i egen evaluering med teamleder

· Opfølgning og udarbejdelse af mål og strategi frem mod næste festival

DIG

Det er et plus, hvis du har erfaring som frivillig på Roskilde Festival eller anden frivilligt arbejde, men ikke noget krav. Det vigtigste er at du kan se dig selv i rollen og gerne over flere år.

Derudover forventer vi, at du

· Tager ansvar for opgaven og bidrager med en positiv energi

· Har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker

· Har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde

· Har som minimum det basale kendskab til Office og SharePoint

Det kan være en fordel hvis du også har erfaring med People og/eller Heap360.

VILKÅR

Som ansvarlig livredder bliver du en del af beredskabskontorets teamledelse med medskaber365-vilkår. Dette betyder, at det forventes at du yder en indsats på +100 timer fordelt over året, inklusiv under afvikling af festivalen.

KONTAKT

Har du spørgsmål eller må rollen bare være din, så kontakt Signe Nielsen, HR-Ansvarlig på signe.nielsen@roskilde-festival.dk eller tlf. 30 22 10 40. Skriv gerne en kort motiveret ansøgning hvis rollen bare må være din.

Er du et organisatorisk talent som brænder for frivillighed og vil du med ind i maskinrummet på Roskilde Festival, så kom og vær vores nye frivillige administrationschef i division Program og Produktion!

Som vores nye frivillige administrationschef vil du indtræde som en helt central person for divisionens 2000 frivillige. Opgaverne som administrationschef fordeler sig mellem udvikling og drift af divisionens organisering, forplejning, overnatning og øvrige drift under afvikling af festivalen samt udvikling af festivalen på tværs af organisationen.

Du vil som vores nye kollega komme til at indgå i et sjovt, energisk, kreativt og ikke mindst hyggeligt fællesskab af frivillige, fastansatte og ildsjæle. Her vil du som udgangspunkt have det overordnede overblik over og ansvar for:

  • Koordinering af forplejning og overnatningsmuligheder for divisionens frivillige under afvikling af festival
  • I samarbejde med organisationschefen/divisionsledelse at udvikle og optimere på vores interne processer og procedure for armbånd rolletildelinger o.l.
  • Understøtte divisionsledelsen med data fra vores administrationssystem People
  • Være ansvarlig for at der udarbejdes kortfattede beslutningsreferater fra divisionsledelsesmøder og andre ledermøder
  • Planlægge og invitere til divisionsledelsesmøder, teamledermøder, divisionsaftener og divisionsdage i samarbejde med fx Organisationschefen. 

Til at understøtte dig i din opgaveløsning vil du, sammen med vores organisationschef, få til opgave at samle et team af frivillige omkring dig.

Som administrationschef kan du forvente at bruge 2 – 5 timer ugentligt på møder og arrangementer i løbet af året. Under afvikling af festivalen vil der som udgangspunkt være tale om alle dagene.

Interesseret?

Er du vores nye kollega og har du spørgsmål til stillingen, så kontakt organisationschef Jakob Ishøy på jakob.ishoey@roskilde-festival.dk eller på 5376 7267.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ansøgningsfrist: 15. januar 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 4 og 5.

Kunne du tænke dig at deltage i den fysiske planlægning af festivalen? Indgå i et team der ikke alene koordinerer tæt med folk fra egen division, men har mange snitflader på tværs af organisationen? Har du flair for den del af processen, hvor vi går fra områdebeskrivelse gennem projektering og helt ind i afvikling?

I Handel og gastronomi søger vi en ny aktivitetsleder. Du vil indgå i et team af aktivitetsledere, men samtidig være tilknyttet et eller flere områder, hvor du sammen med aktivitetsledere fra andre divisioner og områdeleder planlægger områdets fysiske udformning.

Du vil trives i rollen som aktivitetsleder, hvis du:

  • Kan træffe beslutninger i tæt dialog med områdeleder og relevante handelsfolk.
  • Føler dig tilpas i situationer, hvor Handels interesser skal varetages, men under hensyn til fælles visioner, målsætninger, strategier og ikke mindst andre ildsjæles opgaver og roller.
  • Er opsøgende hos relevante kollegaer i både egen og andre divisioner, når du har brug for information eller har spørgsmål.
  • Kan tyde en plantegning og navigere i GIS-kortet.
  • Har god forståelse for handel-bagområders logistiske muligheder samt begrænsninger.

Aktivitetslederrollen kan med fordel kombineres med en anden opgave i festivalen, hvis det giver mening. Har du ingen anden rolle i festivalen vil korttegning (i GIS-kortet) også indgå i aktivitetslederrollen (erfaring med GIS-software er ikke en forudsætning, men generel god it-forståelse er et plus).

Aktivitetslederrollen er defineret som en ’Ansvarlig 365’ rolle.

Har du interesse eller yderligere spørgsmål, så skriv endelig til teamchef for områder & fysik i Handel og gastronomi på sune.scheller@roskilde-festival.dk.

SPROGKRAV: Du skal kunne tale dansk

Vil du med helt ind i maskinrummet, og have ansvar for at planlægge driften af regular camping i West på Roskilde Festival. Så har du muligheden nu, hvor vi søger en aktivitetsleder til område B, C, D og E.

OMRÅDET
Vi søger lige nu en aktivitetsleder for campingområde B, C, D og E, som er regular camping i West. Regular Camping er festivalens traditionelle camping, hvor deltagerne selv vælger deres yndlingsplads på festivalen. Du vil have ansvar for den praktiske planlægning og udvikling af området, som breder sig over ca. 110 felter.

Du vil blive en del af Camping, som er forankret i Division Deltagere.

I camping er vi organiseret med en Teamchef, en stabsfunktion med forskellige ansvarsområder (fx HR, foreninger, økonomi mv.), fire teamledere og ca. 15 aktivitetsledere.

ROLLEN SOM AKTIVITETSLEDER 

Du bliver en del af Camping West, som består af en teamleder og 2 andre aktivitetsledere. Derudover vil du i flere sammenhænge sparre med de i alt 14 andre aktivitetsledere på camping.
• Du sikrer en god og rolig ankomst for de mange gæster
• Du leder dit team i den Orange ånd
• Du klæder serviceforeningen på til at drifte området og sikre en god dialog
• Du planlægger hvordan enhederne skal placeres på området
• Du planlægger bemanding på området under afvikling
• Du designer området, placere agora, reception, toilet/bad mm. på området samt sikre, at der er strøm, internet osv. på området
• Du udvikler en kultur som understøtter vores bæredygtighedsstrategi
Alt dette foregår naturligvis i samspil med Teamlederen for West, resten af campingorganisationen, Byplan og Produktion samt Handel. Du samarbejder både i planlægningen og under afviklingen tæt med serviceforeningen på området, som står for selve driften (campingværter, toilet/bad service etc.). Under afvikling vil du, udover eget hold, være i tæt dialog med managers og supervisors.

OM DIG 
Det er et stort plus, hvis du har erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival og gerne erfaring med ledelse af frivillige - Det vigtigste er dog, at du brænder for opgaven.
Du får i høj grad frie hænder til at stille dit hold på 2-3 personer til at løse opgaven sammen med dig. Derudover forventer vi, at du:

• I din tilgang til opgaveløsningen virker proaktiv og bidrager med en positiv
energi, initiativ og handlekraft
• Er struktureret
• Er dygtig til at have mange bolde i luften samtidig
• Deltager aktivt før, under og efter festivallen
• Har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
• Har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde.
• Er klar på at blive leder og lægge en indsats på +300 timer fordelt over hele året, dog med en del samlet på perioden op til, under og efter festivallen.

SPØRGSMÅL?
Hvis du har spørgsmål, så kontakt gerne Teamleder for West, Bo Bønnelycke
(Bo.boennelycke@roskilde-festival.dk) eller teamchef, Linda Howarth (linda.howarth@roskilde-festival.dk)

INTERESSERET?
Hvis rollen bare MÅ være din, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til louise.kure@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.
Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

VILKÅR
Som aktivitetsleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Ansvarlig365-vilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:
• Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
• Forplejning under afvikling når du er på pladsen
• Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
• T-shirt og ildsjælegave
• Invitation til årsfest og fællesmøder
• Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
• 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.

Vil du med helt ind i maskinrummet, og have ansvaret for at planlægge og afvikle et Special Camping campingområde på Roskilde Festival? Så har du nu muligheden!

OMRÅDET

Vi søger en aktivitetsleder til område M (Special Camping East), hvor festivalen udbyder betalingsprodukterne Get A Tent og Tenthouse. Gæsterne på dette område er typisk lidt ældre end på de øvrige campingområder. Derudover huser området vores communityområde med plads til mangfoldighed, som bebos af folk med små og store fysiske og psykiske handicap samt deres venner, familie og hjælpere.

Opsætning og nedtagning af enheder (telte og Tenthouse) samt den daglige drift står vores skønne serviceforeninger for under kyndig vejledning af dig.

OPGAVEN SOM AKTIVITETSLEDER

Som aktivitetsleder bliver du en del af de helårsfrivillige ildsjæle i Division Deltager, der er dedikeret til festivalen 365 dage om året. Du bliver en del af Camping, hvor i alt 14 aktivitetsledere har ansvar for hvert deres campingområde.

Du er ansvarlig for planlægning af driften af området, hvilket eksempelvis inkluderer:

  • At sørge for at serviceforeningen ved, hvordan de skal drifte området
  • At afstemme hvilken bemanding der er behov for på området under afvikling
  • At beslutte om der skal være aktiviteter for gæsterne
  • At planlægge hvordan enhederne skal placeres på området
  • At fastlægge hvordan stier/veje skal placeres
  • At placere agora, reception, toilet/bad osv. på området samt sikre at der er strøm, internet osv. på området, når det skal bruges.

Alt dette foregår naturligvis med inspiration fra de andre aktivitetsledere og i samspil med Teamleder Camping samt Byplan og Produktion og Handel.

Din indsats ligger både i planlægningen og under afviklingen tæt sammen med serviceforeningen på området, som står for selve driften (campingværter, toilet/bad service etc.). Hvis der sker en hændelse på området (alt fra mudder foran toiletterne til brand eller voldsepisoder) vil serviceforeningen tage kontakt til dig, og du hjælper med at sikre, at hændelsen bliver håndteret korrekt. Det betyder, at du skal være tilgængelig via telefon hele festivalperioden – dog med mulighed for at aktivitetslederne aflaster hinanden, så der også bliver tid til at feste.

I forbindelse med planlægning er det dig der kommer med inspiration til, hvordan området bliver endnu mere bæredygtigt, og hvordan vi giver gæsterne en endnu bedre festivaloplevelse. Du kommer også med input til effektiviseringer, så vi hele tiden kan yde den bedste service indenfor de givne økonomiske rammer.

OM DIG

Det er et plus, hvis du har erfaring som helårsfrivillig/ildsjæl på Roskilde Festival eller en anden festival eller erfaring med ledelse af frivilige, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du brænder for opgaven og har mod på en stejl indlæringskurve, hvis du ikke kender Roskilde Festival på forhånd.

Du vil i høj grad få frie hænder til at sætte dit hold på 2-3 personer til at løse opgaven sammen med dig.

Derudover forventer vi, at du

  • leder dit team i den Orange ånd
  • tager ansvar for opgaven og bidrager med en positiv energi, initiativ og handlekraft
  • har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
  • er dygtig til at have mange bolde i luften samtidig
  • har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde.
  • er klar på at blive leder og lægge en indsats på +300 timer fordelt over hele året, og at du deltager aktivt før, under og efter festivalen

Det er desuden vigtigt, at du har mod på at bidrage med gode idéer, når det kommer til den bæredygtige omstilling, som Roskilde Festival er i gang med. Målet er at blive en mere cirkulær festival, og det kræver nye løsninger overalt. Du skal på ingen måde løfte opgaven alene, men det er vigtigt at der kommer bidrag fra ”frontlinjen” hvor mange tiltag i sidste ende skal udføres.

Rent praktisk vil det blive forventet af dig, at du er på festivalpladsen i perioden fra onsdag før camping-områderne åbner, til søndag/mandag efter camping lukker, altså i alt ca. 10 dage. Det er vigtigt, at du kan balancere i en opgave som kræver, at du er tilgængelig under afviklingen, men også at du nyder festivalens mange muligheder, koncerter og sociale tiltag med bl.a. folk fra teamet omkring camping og dine øvrige venner på festivalen.

I planlægningen skal du være indstillet på 1-2 møder om måneden, som oftest ligger om aftenen eller i weekenderne på vores hovedkontor i Roskilde. Derudover vil der regelmæssigt være onlinemøder, der typisk placeres efter kl. 17.

VILKÅR

Som aktivitetsleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Ansvarlig365-vilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:

  • Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
  • Forplejning under afvikling når du er på pladsen
  • Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
  • T-shirt og ildsjælegave
  • Invitation til årsfest og fællesmøder
  • Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
  • 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.

SPØRGSMÅL?

Hvis du har spørgsmål, så kontakt Katrine Grønhøj, Teamleder Camping Øst på mail katrine.gronhoj@roskilde-festival.dk eller tlf. 29932882.

ANSØGNING

Hvis rollen bare MÅ være din, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til william.bjarnoe@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.

Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

Kunne du tænke dig at blive en del af VestScenernes ansvarshold – og har lyst til at prøve kræfter som frivilligleder - så er rollen som byggeleder på Countdown og Mantra måske noget for dig?

 

OM OS
VestScenerne består af Apollo, Pavilion og Countdown/Mantra, hvor Countdown spiller i warm-up dagene og ændrer navn til Mantra i main-dagene. VestScenerne har til sammen næsten 400 frivillige, hvoraf de ca. 15 hører til Countdown/Mantra.

OM BYGGELEDERROLLEN
Som byggeleder får du ansvaret for alt uden om selve scenen – bagområde, kontorer, kunstnerområde, hegn, dekoration etc. – så scenen står klar til at spille under warm-up dagene. Derefter skal du sikre overgangen fra Countdown til Mantra ved skiftet til main-dagene. Når hele festivalen er løbet af stablen, er du ansvarlig for at alt nedtages igen. Selve opførelsen af scenen vil blive klaret af et andet frivillighold fra VestScenerne sammen med sceneleverandøren.

Dine frivillige består primært af Medskabere (100 timers). Det er din opgave at sørge for at fordele arbejdet til de frivillige, herunder udfærdige vagtplaner mv.

Din egen rolle er en Ansvarlig365, hvilket er en ansvarsrolle med +300 timer fordelt på opgaver hen over hele året, men selvfølgelig med en større vægt på perioden op til, under og lige efter festivalen.

At lave festival er i høj grad en fælles ting, hvorfor du kommer til at arbejde tæt sammen med de øvrige ansvarspersoner på VestScenerne. Sammen skal vi være med til, at de frivillige får en fantastisk oplevelse – og derfor kommer igen år efter år.

OM DIG
Du må meget gerne have erfaring med festival som frivillig. Du skal have en god flair for arbejdsplanlægning og ledelse af frivillige. Du skal være god til at motivere og være klar på at trække i arbejdstøjet, når det gælder. Der vil være god mulighed for sparring med de øvrige ansvarspersoner om ledelsesopgaven – og der bliver løbende afholdt kurser og workshops i regi af Roskildefestivalen. Du behøver derfor ikke have konkret ledelseserfaring, men det er bestemt heller ikke en ulempe.

Hvis du kunne være interesseret i at vide mere, så er du meget velkommen til at kontakte Karsten Grejsen på mail karsten.grejsen@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Vil du være med til at videreudvikle det inkluderede og meningsfulde fællesskab hos Roskilde Festival?

Vi søger en frivillig projektleder til at være med til at facilitere projekter indenfor diversitet og lighed, som skal hjælpe os med skabe og videreudvikle det inkluderende, meningsfulde og respektfulde fællesskab hos Roskilde Festival.

Dette lykkes vi bedst med ved at være tydelige omkring, hvad vi skal og ved at skabe gode rammer for udvikling og forandring. Sammen skal vi arbejde for at omsætte vores strategiske ambitioner til handlinger og samtidig sikre, at vi kan rykke det frivillige initiativ, os selv og vores deltagere i en mere bæredygtig retning. Vi har for nyligt udgivet en handleplan for et mangfoldigt fællesskab med lige muligheder, og den videre implementering af ambitionerne for den vil vi gerne have din hjælp til at realisere.

HVEM ER VI

Vi er en projektgruppe, som består af tre frivillige projektledere. Vi understøtter alle hinandens projekter og sparrer med hinanden løbende.

VI FORESTILLER OS AT DU

  • Er interesseret i social retfærdighed og social bæredygtighed.
  • Motiveres af at skabe optimale betingelser for mennesker indenfor områder som mangfoldighed, trivsel og adfærd, der med afsæt i tiltag i festivalregi kan gøre en forskel i omverden.
  • Er en person der har erfaring med eller viden om at arbejde med diversitet.
  • Har viden om bæredygtighed, organisatoriske forandringsprocesser, og er nysgerrig på, hvordan man omsætter store ord og strategiske ambitioner, så alle kan være med.
  • Har kendskab til og viden om metoder til kulturændringer, eller om at bruge kunst til at skubbe til mennesker.
  • Har lyst til at facilitere dit eget projekt indenfor handleplanens ambitioner og målsætninger.

Indsatsens primære opgaver vil være:

  • At facilitere projekter indenfor handleplanens rammer projektet i samarbejde med projektgruppen.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG

Hvis denne rolle og indsats lyder som den rigtige for dig, så tøv ikke med at sende en mail hvor du skriver lidt om dig selv, eller en kort motiveret ansøgning samt CV til mikkel.groenne@roskilde-festival.dk.

Ønsker du at vide mere så kontakt teamleder Mikkel Grønne (+45 6091 7145).

Vi opfordrer alle uanset religion, køn, etnicitet og alder (dog min. 18 år) til at søge, da vi ønsker et team, hvor vi ikke ligner hinanden.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Team Diversitet & Lighed

Vil du være med til at videreudvikle indsatsen mod grænseoverskridende adfærd hos Roskilde Festival?

Vi søger en frivillig projektleder, der skal være med til at stå i spidsen for indsatsen Orange Together. Orange Together arbejder med forebyggelsen af krænkende og grænseoverskridende adfærd, og sætter rammen for hvordan vi kan være sammen så flest muligt trives. Dette lykkes vi bedst med ved at være tydelige omkring, hvad vi skal og ved at skabe gode rammer for udvikling og forandring. Sammen skal vi arbejde for at omsætte vores strategiske ambitioner til handlinger og samtidig sikre, at vi kan rykke det frivillige initiativ, os selv og vores deltagere i en mere bæredygtig retning. Vi har for nyligt udgivet en handleplan for et mangfoldigt fællesskab med lige muligheder, og den videre implementering af ambitionerne for den vil vi gerne have din hjælp til at realisere.

HVEM ER VI

Vi er en projektgruppe, som består af tre frivillige projektledere. Vi understøtter alle hinandens projekter og sparrer løbende med hinanden.

VI FORESTILLER OS AT DU

  • Er interesseret i social retfærdighed og social bæredygtighed.
  • Har erfaring med at lede projekter eller teams, enten professionelt eller aktivistisk
  • Motiveres af at skabe optimale betingelser for mennesker indenfor områder som mangfoldighed, trivsel og adfærd, der med afsæt i Orange Together-indsatsen kan gøre en forskel i omverdenen.
  • Er en person der har erfaring med eller viden om at arbejde med diversitet.
  • Trives med at række ud til eksterne aktører, og tilrettelægge samarbejder med mange forskellige interessenter. Har kendskab til og viden om metoder til kulturændringer, eller om at bruge kunst til at skubbe til mennesker.
  • Er klar til at facilitere workshops og møder både på hverdagsaftener og i weekender.

INDSATSENS PRIMÆRE OPGAVER VIL VÆRE

  • At lede indsatsen omkring Orange Together i samarbejde med teamets andre medlemmer.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Hvis denne rolle og indsats lyder som den rigtige for dig, så tøv ikke med at sende en mail hvor du skriver lidt om dig selv, eller en kort motiveret ansøgning samt CV til mikkel.groenne@roskilde-festival.dk.

Ønsker du at vide mere så kontakt teamleder Mikkel Grønne (+45 6091 7145).

Vi opfordrer alle uanset religion, køn, etnicitet, seksualitet og alder (dog min. 18 år) til at søge, da vi ønsker et team, hvor vi ikke ligner hinanden. Erfaring som årsfrivillig i Roskilde Festival-regi er et plus, men bestemt ikke et krav.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Team Diversitet & Lighed

Vil du give affaldshåndteringens til festivalens bagområder et serviceløft? Vil du være en del af en ledelse, der lige nu står midt i en af festivalens største omstillinger mod en grønnere festival? Så læs med her – måske er det dig vi mangler som teamleder for Bagområder i Team affaldshåndtering.

OMRÅDET

Som Teamleder for Bagområder bliver du leder af de frivillige ildsjæle, der planlægger og driver affaldssortering rettet mod alle festivalens boder, kontorer, kantiner og scene-bagområder.  

Rollen er placeret i Deltager divisions Team Affaldshåndtering, hvor vi er en teamchef, fire teams med hver deres teamleder (det ku’ være dig?), stabsfunktioner, og cirka 20 helårsfrivillige.

ROLLEN SOM TEAMLEDER

Det er dig som teamleder, der tegner teamet, sætter holdet og hjælper ansvarspersoner i dit team med at lykkes med opgaverne.

Du vil blive ansvarlig for at:

  • Bidrage til indfrielse af vores strategiske ambitioner og målsætninger med at skabe en cirkulær festival
  • Lede hold, der udviklinger, planlægger og driver affaldssortering i:
    • Food- og Non-food-boder
    • Festivalens kontorer
    • Kantiner og bespisning
    • Scener & hospitality (backstageområder)
  • Lede et hold for et tværgående driftskontor, der koordinerer under afviklingen af festivalen.
  • Lede materiel-hold, der sammen med renovatør står for logistikken vedrørende opsætning og udbringning af spande og containere.
  • Skabe samarbejder på tværs af teams i egen og andre divisioner.

Du vil stå for et team, der er under udvikling, og som er en vigtig del af Roskilde Festivals grønne ambitioner. Derfor vil du også skulle være nysgerrig og opsøgende på samarbejde med frivillige i andre dele af organisationen – både omkring indretning af fysisk planlægning af pladsen, kommunikation og infrastrukturen.

Din indsats fordeles over hele året, hvor du i tæt samarbejde med dit team, deltager i møder, aktiviteter og planlægning af affaldshåndtering på festivalens bagområder. Derudover træder du ind i en teamledelse, hvor I sammen lægger linjen for året, inspirerer og samarbejder om at skabe de bedste rammer for affaldssortering, og at teamet har de bedste forudsætninger for at lykkes. Du kan også se frem til et intensivt og stærkt fællesskab, når festivalen går løs.

OM DIG

Det er et stort plus, hvis du har erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival og gerne erfaring med ledelse af frivillige - Det vigtigste er dog, at du brænder for opgaven.

  • Du har lyst til at blive leder og lægge en indsats på 300 + timer fordelt over hele året.
  • Du er klar på at samarbejde med mange forskellige typer mennesker
  • Du motiveres af klare mål samt processen og vejen dertil
  • Du synes det er sjovt at skabe klare rammer og lede en proces med klare overgange fra ideer over planlægning til drift.
  • Du vil være med til at dyrke og skabe et vores fantastiske frivillige fællesskab

Det er ikke et krav, men en fordel hvis du har erfaring med:

  • Frivilligt arbejde, meget gerne på Roskilde Festival og meget gerne som leder
  • Ved noget om projekt- og procesledelse
  • Bæredygtig omstilling, logistik, ressourcer og affald, cirkulær økonomi.

HVEM ER VI?

Det er Team Affaldshåndterings ansvar at servicere festivalbyen og dens beboere med løsninger til at sortere affald til genbrug og genanvendelse. Det gælder både nemme løsninger til affaldssortering på camping, af byggeaffald fra festivalens midlertidige byggeri, til madbodernes køkkener og bag orange scene.  Team Affaldshåndterings fire teams har opgaver med planlægning og udvikling hele året og er i gang fra Dreamcity etableres 100 dage inden festivalen starter indtil efteråret, når den sidste flade dåse er samlet op på campingområderne.

SPØRGSMÅL?

Hvis du har spørgsmål, så kontakt gerne Teamchef Simon Hartkopp – simon.hartkopp@roskilde-festival.dk – tlf: 29763676

INTERESSERET?

Hvis du kan se dig selv som ny teamleder, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til simon.hartkopp@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.

Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

VILKÅR

Som Teamleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Teamledervilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:

  • Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
  • Forplejning under afvikling når du er på pladsen
  • Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
  • T-shirt og ildsjælegave
  • Invitation til årsfest og fællesmøder
  • Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
  • 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.

Kan du lide at arbejde med forandringer, udvikling og har du mod på at lede et team med mange frivillige? Vil du være en del af en ledelse, der lige nu står midt i en af festivalens største omstillinger mod en grønnere festival? Så læs med her – måske er det dig vi mangler som teamleder for Deltagerområder i Team affaldshåndtering.

Som Teamleder for Deltagerområder bliver du leder af de frivillige ildsjæle, der planlægger og driver affaldssortering rettet mod deltagerne (publikum) på festival– der hvor de bor og færdes. Der er et stort udviklingsfokus, da opgaven handler om at gøre det så nemt som muligt for deltagere at sortere deres affald.

Rollen er placeret i Deltager divisions Team Affaldshåndtering, hvor vi er en teamchef, fire teams med hver deres teamleder (det ku’ være dig?), stabsfunktioner, og cirka 20 helårsfrivillige.

ROLLEN SOM TEAMLEDER

Det er dig som teamleder, der tegner teamet, sætter holdet og hjælper ansvarspersoner i dit team med at lykkes med opgaverne.

Du vil blive ansvarlig for at:

  • Bidrage til indfrielse af vores strategiske ambitioner og målsætninger med at skabe en cirkulær festival
  • Lede udvikling af metoder og praksis til affaldssortering på campingområder og der, hvor deltagere (publikum) færdes
  • Samarbejde om klar kommunikation om affaldssorterings-indsatser rettet mod deltagere
  • Skabe metoder for at øge deltagernes engagement i affaldssortering
  • Lede dine ansvarlige holdledere
  • Skabe samarbejder på tværs af teams i egen og andre divisioner.

Du vil stå for et team, der er under udvikling, og som er en vigtig del af Roskilde Festivals grønne ambitioner. Derfor vil du også skulle være nysgerrig og opsøgende på samarbejde med frivillige i andre dele af organisationen – både omkring indretning af campingområder, fysisk planlægning af pladsen, adfærdsdesign, kommunikation og infrastrukturen.

Din indsats fordeles over hele året, hvor du i tæt samarbejde med dit team, deltager i møder, aktiviteter og planlægning af affaldshåndtering på festivalens deltagerområder. Derudover træder du ind i en teamledelse, hvor I sammen lægger linjen for festivalåret, inspirerer og samarbejder om at skabe de bedste rammer for affaldssortering, og at teamet har de bedste forudsætninger for at lykkes. Du kan også se frem til et intensivt og stærkt fællesskab, når festivalen går løs.

OM DIG

Det er et stort plus, hvis du har erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival og gerne erfaring med ledelse af frivillige - Det vigtigste er dog, at du brænder for opgaven.

  • Du har lyst til at blive leder og lægge ind indsats på 300 + timer fordelt over hele året.
  • Du er klar på at samarbejde med mange forskellige typer mennesker
  • Du motiveres af klare mål samt processen og vejen dertil
  • Du synes det er sjovt at skabe klare rammer og lede en proces med klare overgange fra ideer over planlægning til drift.
  • Du vil være med til at dyrke og skabe et vores fantastiske frivillige fællesskab

Det er ikke et krav, men en fordel hvis du har erfaring med:

  • Frivilligt arbejde, meget gerne på Roskilde Festival og meget gerne som leder
  • Ved noget om projekt- og procesledelse
  • Grøn omstilling, adfærds-design, ressourcer og affald, cirkulær økonomi.

HVEM ER VI?

Det er Team Affaldshåndterings ansvar at servicere festivalbyen og dens beboere med løsninger til at sortere affald til genbrug og genanvendelse. Det gælder både nemme løsninger til affaldssortering på camping, af byggeaffald fra festivalens midlertidige byggeri, til madbodernes køkkener og bag orange scene. Team Affaldshåndterings fire teams har opgaver med planlægning og udvikling hele året og er i gang fra Dreamcity etableres 100 dage inden festivalen starter indtil efteråret, når den sidste flade dåse er samlet op på campingområderne.

SPØRGSMÅL?

Hvis du har spørgsmål, så kontakt gerne Teamchef Simon Hartkopp – simon.hartkopp@roskilde-festival.dk – tlf. 29763676

INTERESSERET?

Hvis du kan se dig selv som ny teamleder, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til simon.hartkopp@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.

Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

VILKÅR

Som Teamleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Teamledervilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:

  • Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
  • Forplejning under afvikling når du er på pladsen
  • Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
  • T-shirt og ildsjælegave
  • Invitation til årsfest og fællesmøder
  • Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
  • 1 stk. partout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.

Er det dig, der skal udvikle festivalens affaldshåndtering, der hvor festivalen står med de helt store mængder affald? Vil du være en del af en ledelse, der lige nu står midt i en af festivalens største omstillinger mod en grønnere festival? Så læs med her – måske er det dig vi mangler som teamleder for ”Sortering og genbrug før og efter” i Team affaldshåndtering.

Når Roskilde Festival pakker sammen efter en afvikling, opstår der tons-store bunker af efterladt campingudstyr og byggeaffald. Det kan nu blive dit ansvar at lede effektive sorteringer og genbrugssystemer og redde så meget som muligt fra forbrændingen! Som Teamleder for ”Sortering og genbrug før og efter” bliver du leder af de frivillige ildsjæle, der planlægger og driver affaldssortering rettet mod byggehold, festivalens infrastrukturhold samt et fokus på genbrug fra camping og udvikling af en effektiv efteroprydning. Med andre ord alle de opgaver, der ligger før og efter selve afviklingen af festivalen.

Rollen er placeret i Deltager divisionens Team Affaldshåndtering, hvor vi er en teamchef, fire teams med hver deres teamleder (det ku’ være dig?), stabsfunktioner, og cirka 20 helårsfrivillige.

ROLLEN SOM TEAMLEDER

Det er dig som teamleder, der tegner teamet, sætter holdet og hjælper ansvarspersoner i dit team med at lykkes med opgaverne.

Du vil blive ansvarlig for at:

  • Bidrage til indfrielse af vores strategiske ambitioner og målsætninger med at skabe en cirkulær festival
  • Lede hold, der udviklinger, planlægger og driver affaldssortering af:
    • Byggeaffald
    • Affald fra festivalens logistikhold – VVS’ere, IT, el-gruppen osv.
    • Efterladt campingudstyr og andre brugbare ting til genbrug
    • Særlige fraktioner og systemer til affaldssortering i forbindelse med at publikum forlader campingområderne.
  • Lede indsatsen for efteroprydning så festivalens arealer afleveres som inden festivalen og naboer i omkringliggende områder bliver glade.
  • Skabe samarbejder på tværs af teams i egen og andre divisioner.

Du vil stå for et team, der er under udvikling, og som er en vigtig del af Roskilde Festivals grønne ambitioner. Derfor vil du også skulle være nysgerrig og opsøgende på samarbejde med frivillige i andre dele af organisationen – både ansvarlige fra campingområder, byggehold, de frivillighold, der står for pladsens infrastruktur, foreninger til Efteroprydning mv.

Din indsats fordeles over hele året, hvor du i tæt samarbejde med dit team, deltager i møder, aktiviteter og planlægning af affaldshåndtering i perioderne før og efter festivalen. Derudover træder du ind i en teamledelse, hvor I sammen lægger linjen for festivalåret, inspirerer og samarbejder om at skabe de bedste rammer for affaldssorteringen, og at teamet har de bedste forudsætninger for at lykkes. Du kan også se frem til et intensivt og stærkt fællesskab, når festivalen går løs. Og i dagene efter, når du ruller planerne ud.

OM DIG

Det er et stort plus, hvis du har erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival og gerne erfaring med ledelse af frivillige - Det vigtigste er dog, at du brænder for opgaven.

  • Du har lyst til at blive leder og lægge ind indsats på 300 + timer fordelt over hele året.
  • Du er klar på at samarbejde med mange forskellige typer mennesker
  • Du motiveres af klare mål samt processen og vejen dertil
  • Du synes det er sjovt at skabe klare rammer og lede en proces med klare overgange fra ideer over planlægning til drift.
  • Du vil være med til at dyrke og skabe et vores fantastiske frivillige fællesskab

Det er ikke et krav, men en fordel hvis du har erfaring med:

  • Frivilligt arbejde, meget gerne på Roskilde Festival og meget gerne som leder
  • Ved noget om projekt- og procesledelse
  • Bæredygtig omstilling, genbrug, ressourcer og affald, cirkulær økonomi.

HVEM ER VI?

Det er Team Affaldshåndterings ansvar at servicere festivalbyen og dens beboere med løsninger til at sortere affald til genbrug og genanvendelse. Det gælder både nemme løsninger til affaldssortering på camping, af byggeaffald fra festivalens midlertidige byggeri, til madbodernes køkkener og bag orange scene. Team Affaldshåndterings fire teams har opgaver med planlægning og udvikling hele året og er i gang fra Dreamcity etableres 100 dage inden festivalen starter indtil efteråret, når den sidste flade dåse er samlet op på campingområderne.

SPØRGSMÅL?

Hvis du har spørgsmål, så kontakt gerne Teamchef Simon Hartkopp – simon.hartkopp@roskilde-festival.dk - Tlf. 29763676

INTERESSERET?

Hvis du kan se dig selv som ny teamleder, så skal du sende en kort motiveret ansøgning og relevant CV til simon.hartkopp@roskilde-festival.dk hurtigst muligt.

Vi holder løbende samtaler med relevante kandidater.

VILKÅR

Som Teamleder bliver du en af de helårsfrivillige ildsjæle i Roskilde Festival med Teamledervilkår. Det betyder, at du forventes at yde en indsats +300 timer årligt fordelt over hele året inkl. under afvikling af festival. Som tak for indsatsen får du:

  • Mulighed for at overnatte i soveby eller egen enhed, hvis du ønsker det
  • Forplejning under afvikling når du er på pladsen
  • Adgang til Volunteer’s Village og Backstage Village
  • T-shirt og ildsjælegave
  • Invitation til årsfest og fællesmøder
  • Egen @roskilde-festival.dk mailadresse
  • 1 stk. gæstepartout (kan ændres til 2 endags) samt 2 stk. endagsbilletter samt adgang for egne børn 0-17 år.