BECOME AN ALL-YEAR VOLUNTEER

Do you want to be a part of Roskilde Festival all year round?

Roskilde Festival has more than 1,200 volunteers who make the festival all year round - they are the foundation of Roskilde Festival. As an all-year volunteer, you put in an effort of at least 100 hours. The distribution of the hours depend on your volunteer role.

Why become a volunteer all year around?
You will be an important part of creating Northern Europe's most important youth cultural meeting place for music, art and activism. You become part of a committed community and you will for sure experience new things, get ownership, and take responsibility for leading a larger task or a team of volunteers. During the year, you will be invited to social events - e.g. festival evenings, volunteer parties and interesting workshops. 

Do you want to join us? Then you have the following options: 

  1. Below you can see current volunteer positions. Apply as indicated in each post. You can also sort the postings by selecting the areas you are interested in. 

  2. You are welcome to follow our Facebook page Roskilde Festival - Become A Volunteer!, where new positions are regularly shared. 

  3. If you can't find a role that matches your commitment and experience and you have special qualifications that you would like to bring into play at Roskilde Festival, please send us an e-mail at volunteer@roskilde-festival.dk  

 

ALDERSKRAV: min. 18 år

 

Skal du være med på festivalens hyggeligste hold, så læs videre.

Team Frivillig og base, der hører under Festival IT, mangler lige nu 2 frivillige i medskaber roller. 

OM OPGAVEN 

Har du lyst til at 

  • være med til at tage imod de nye frivillige der ankommer 
  • snakke med mange forskellige mennesker 
  • skabe hygge i og omkring vores baseområde der ligger i nærheden af Bycenter Øst 
  • nusse med administrative opgaver 
  • hjælpe vores ad hoc´ere med opfyldning af drikkevarer 
  • hjælpe til med at gøre klar til arrangementer og møder 
  • pakke snacks osv. 
  • evt. bage en kage J 

så er det lige dig vi søger til vores lille team. 

OM OS 

Festival IT har ca. 300 frivillige som står for alt internet på pladsen. De arbejder hårdt og derfor er det vores opgave at sørge for at de har det godt. 

Vi starter lørdag den 17. juni og er på vagt næsten hver dag frem mod musikken starter den 28. juni. Du vil have fri i musikdagene, men møder ind igen på den sidste vagt søndag d. 2/7 hvor vi starter nedpakning af kontoret.  

VI TILBYDER 

Som medskaber hos Festival IT modtager du naturligvis et armbånd til festivalen for din indsats. Derudover har du mulighed for at få overnatning i en sovevogn i Soveby Vor Frue, tæt på hvor vi holder til. Du får adgang til Volunteer Village og andre områder for frivillige, fuld forplejning alle dage samt mad og drikkebilletter til musikdagene. 

INTERESSERET? 

Har du lyst til at prøve Roskilde Festival på en anderledes måde, få en fed oplevelse i et dedikeret og socialt team af frivillige, så send mig en mail på ditte.marie@roskilde-festival.dk 

Sprogkrav: Dansk

Alderskrav: + 18 år

Har du lyst til at gøre GRASP vidensfestival og konference endnu bedre. Og har du mod på ledelse af et team af verdens bedste frivillige? 

 

Så er du måske den ny Teamchef til teamet GRASP i Roskilde Festival. GRASP er en vidensfestival og konference, der løber af staben en gang om året. Her udfoldes den mest aktuelle og vigtigste viden om bæredygtig forandring på tværs af discipliner.  

 

Hvem er vi?
GRASP er hjertet i vores ønske om at dele nye idéer fra tidens skarpeste tænkere, lærerige cases fra de fremmeste organisationer og inspirerende samtaler. Vi blander forskning, kunst, aktivisme og praksis, fordi vi tror på, at når nye forbindelser skabes, så kan de mest uventede muligheder gribes. 

Ca. 10 ildsjæle er engagerede i arbejdet – også når der ikke er festival. Vi leder nu efter endnu en ildsjæl, der kan udføre projektunderstøttende koordinering og planlægning af aktiviteter. Vi holder fysisk til i lokalerne Roskilde Festival, Rabalderstræde 7, 4000 Roskilde. 

 

Rollen

Teamet har i dag en projektleder, der står for den overordnede ledelse af teamet, og vi søger en ny Teamchef som i år vil stå i oplæring hos den eksisterede projektleder. GRASP er en forholdsvis ny vidensfestival, men vi er så heldige at have en høj/pæn fastholdelse blandt både festivalfrivillige som helårsfrivillige, hvor alle er passionerede omkring det sociale, det faglige og agendaen. 

Rollen som Teamchef er, at koordinere og planlægge aktiviteter på GRASP, at hjælpe de frivillige med den rette vej frem og indgå i faste check-ins med projektlederen for, at få teamets indsats ud og leve i GRASP. Det betyder, at du sammen med projektlederen skal hjælpe med at bære teamets budskaber videre ud, være problemløser, når der opstår udfordringer rundt omkring, sparring og understøttelse af den faglige udvikling af teamet, evaluering af teamet efterfølgende, biddrage til indsamling af data, mv. 

 

Hvem er du? 

Det vigtigste er, at du har en interesse for projektledelse og festivalverdenen, og at du har mod på at lede et lille team af frivillige, og kan være faglig sparingspartner for de ansvarlige. 

Konkret vil vi lægge vægt på, at du har forståelse for eller erfaring med: 

  • Samarbejde på tværs, ledelse af personale 
  • Projektstyrring og koordinering af en konkret opgave 
  • Problemknuser, der er klar til at finde løsninger på de udfordringer der måtte opstå for teamet undervejs 

 

Kan du nikke ja til til følgende: 

  • Du er klar til at være sparringspartner teamlederen og er klar til at påtage dig ansvar for ledelse af frivillige 
  • Du er pålidelig, passioneret og villige til at indgå i et helårligt engagement ved siden af dit arbejde eller studie 
  • Du er klar til at indgå som en del af et frivilligt team med en stærk team-ånd, hvor vi støtter hinanden 

 

Er du den rigtige profil tilbyder vi spændende opgaver og en del af et fællesskab i en spændende del af Roskilde Festival – GRASP vidensfestival. Bemærk at stillingen er som frivillig og ikke er lønnet. 

 

Har du spørgsmål så er du velkommen til at kontakte projektleder på GRASP, Mads Ravnsbæk Sørensen, mads.soerensen@roskilde-festival.dk for at høre mere om GRASP og, rollen som Teamchef. Det er også her, du kan aflevere en ansøgning senest 7. juli 2023 

Vi glæder os til at høre fra dig. 

Alderskrav: Min. 18 år

Sprogkrav: Dansk

Har du lyst til at hjælpe med at sætte GRASP vidensfestival og konference på landkortet og formidle de mest aktuelle, bæredygtige idéer fra ind- og udland? Og har du mod på at være en del af et team af verdens bedste frivillige? 

 

Så er du måske den ny Medskaber til teamet GRASP i Roskilde Festival. GRASP er en årligt tilbagevendende vidensfestival og konference der udfolder den mest aktuelle og vigtigste viden om bæredygtig forandring på tværs af discipliner.  

Hvem er vi?

GRASP er hjertet i vores ønske om at dele nye idéer fra tidens skarpeste tænkere, lærerige cases fra de fremmeste organisationer og inspirerende samtaler. Vi blander forskning, kunst, aktivisme og praksis, fordi vi tror på, at når nye forbindelser skabes, så kan de mest uventede muligheder gribes. 

Ca. 10 ildsjæle er engagerede i arbejdet – også når der ikke er festival. Vi leder nu efter endnu en ildsjæl, der kan udføre udføre projektunderstøttende opgaver, kommunikation og SOME. Vi holder til i Samspillet sammen med resten af organisationen, på Rabalderstræde 7 i Musicon, Roskilde. 

Teamet har i dag en projektleder der står for den overordnede ledelse af teamet, og en kommunikationsansvarlig som den ny Medskaber vil referere til. GRASP er en forholdsvis ny vidensfestival, men vi er så heldige at have en høj/pæn fastholdelse blandt både festivalfrivillige som helårsfrivillige, hvor alle er passionerede omkring det sociale, det faglige og agendaen. 

 

Rollen

Rollen som Medskaber kommunikation på GRASP er, at koordinere, planlægge og udføre praktiske synlighedsaktiviteter og indgå i faste check-ins med den kommunikationsansvarlige. Det betyder, at du sammen med projektlederen og den kommunikationsansvarlige skal hjælpe med at bære teamets budskaber videre ud. Skrive tekster til bl.a. hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier. Før og under konference skal du hjælpe med produktion, opsætning af byrumskommunikation og alt det andet praktiske formidlingsarbejde som følger med afviklingen af en to-dages begivenhed for 1200 gæster. Efter konferencen vil der være opsamling på materiale fra oplægsholdere, håndtering af fotomateriale mv. 

 

Hvem er du? 

Det vigtigste er, at du har mod på arbejdet med begivenhedsformidling, kan se dig selv med opgaver der både finder sted foran computeren og ude i byrummet med en pensel i hånden.

Da GRASP finder sted i slutningen af september, må det forventes at du har luft i kalenderen i sommerperioden og kan afsætte uge 38 og 39 til afvikling af GRASP 2023.  

Konkret vil vi lægge vægt på, at du har forståelse for eller erfaring med: 

  • Tekstproduktion  
  • Formidling af kulturbegivenheder eller andre midlertidige formater 
  • Praktiske produktionsopgaver 
  • Koordinering med samarbejdspartnere 

Kan du nikke ja til til følgende: 

  • Du er klar til at udføre de løbende, praktiske opgaver inden for kommunikation og engagement 
  • Du er pålidelig, passioneret og villige til at indgå i et helårligt engagement ved siden af dit arbejde eller studie 
  • Du arbejder relationelt 
  • Du er klar til at indgå som en del af et frivilligt team med en stærk team-ånd, hvor vi støtter hinanden 

Er du den rigtige profil tilbyder vi spændende opgaver og en del af et fællesskab i en spændende del af Roskilde Festival – GRASP vidensfestival. Bemærk at stillingen er som frivillig og ikke er lønnet. 

 

Har du spørgsmål så er du velkommen til at kontakte kommunikationsansvarlig, Maria Andersen på maria.andersen@roskilde-festival.dk, for at høre mere om GRASP og rollen som Medskaber til kommunikation. Det er også her, du kan aflevere en ansøgning senest fredag d. 16. juni 2023. 

Vi glæder os til at høre fra dig. 

ALDERSKRAV: Min. 18 år

 

Har du lyst til at være frivillig før festivalen og være fri i alle musikdagene? Team Skilte søger Ildsjæle, dvs. ca. 100 timers indsats på Roskildes absolut mest hyggelige crew. 

OM DIG 

Vi søger folk med hænderne rigtigt skruet på, til opsætning af skilte på vores vejhold. 

  • Personer med kørekort B er foretrukket, men ikke et krav. 
  • Vejen som arbejdsplads kursus ville være et stort plus, men ikke et krav. 

OM OPGAVEN 

Vi mødes søndag d. 18 juni hvor dagen bliver brugt på introduktion, indkvartering og hygge. 

Vores opgaver er fra mandag d. 19 og frem til onsdag d. 28 juni, og tager udgangspunkt i vores produktion, som ligger på Darupvej nr. 1, hvor vi producerer skilte og opsætter. 

Onsdag d. 28 kl. 17 bliver vi frie til at nyde alle musikdagene. Søndag efter musikken har vi en dag hvor vi pakker sammen. 

VI TILBYDER 

  • Mad og forplejning i alle dage på nær musikdagene. Morgen, middag og aftensmad i en kantine (hal 4 & 5). 
  • Soveplads i Sovebyen (Aflåst rum med seng, madras og strøm i ALLE dage) 
  • 10 drikkekuponer og 3 madkuponer som der kan bruges i musikdagene. 
  • Adgang til Volunteers Village og Backstage Village. 
  • Opgrader en ven eller kærestes standard armbånd til et armbånd med samme adgangsmuligheder som dit. 
  • En del af et utrolig festligt og socialt team. 

Ingen erfaring er nødvendigt! 

INTERESSERET? 

Har dette interesse er du meget velkommen til at kontakte mig på: 

Tim.Mickey@roskilde-festival.dk 

Vi skiltes ved 

ALDERSKRAV: 18+

SPROGKRAV: Dansk

 

Vil du være med til at skabe årets festival, og samtidig få et unikt indblik i hele opbygningen af Roskilde Festival, så kan det være dig vi søger. 

Festival IT´s kablingshold mangler et antal medskabere til den omfattende opgave med at trække netværkskabler overalt på festivalen. Vi er i alle boder, barer, på- og bag scenerne, i div. kontorer osv osv.  

OM OPGAVEN 

Opgaven kræver ikke specielle IT-kompetencer, er du derimod elektriker (evt. lærling), eller anden håndværksmæssig baggrund er det en fordel. Ellers kommer du også langt med en nogenlunde logisk tankegang, godt humør og gå-på-mod.  

Som medskaber vil du blive en vigtig brik i den store opgave, det er at bygge en festival fra grunden. Vi lægger ikke skjul på at vi er på mange, og indimellem også lange dage, men du kommer til at indgå i et unikt sammenhold, som gør at mange kommer igen år efter år.  

VI TILBYDER 

Som medskaber hos Festival IT modtager du naturligvis et armbånd til festivalen for din indsats. Derudover vil du få en plads i Soveby Vor Frue, tæt på hvor vi holder til. Du får adgang tiVolunteer Village og andre områder for frivillige, fuld forplejning alle dage samt lidt mad og drikkebilletter til musikdagene. Derudover kommer der også en invitation til den store frivillig-fest som afholdes efter festivalen. 

Vi starter lørdag den 17. juni og arbejder hver dag frem mod musikken starter den 28. juni. En enkelt vagt under musikdagene kan komme på tale, men det er yderst sjældent at der sker noget på en vagt. 

OM DIG 

Du skal være minimum 18 år.

Det forventes at medskabere lægger en indsats på 100+ timer om året, de timer går hurtigt hos os, og vi er stadig fleksible ifht. evt. fridage under opbygningen.  

INTERESSERET? 

Hvis du kan se dig selv i rollen som medskaber hos Festival IT Kabling, så skal du kontakte Rune Høj Nielsen (Gruppeleder for Kabling) i en fart, skriv lidt om dig selv til rune.nielsen@roskilde-festival.dk  

ALDERSKRAV: Min. 16 år

 

Vil du være med til at udvikle IT på en af Danmarks absolut mest markante kultur- og musikbegivenheder?

Team IT-Udvikling lægger en indsats året rundt med en række projekter. Teamet består af ca. 30 personer, primært IT-udviklere, der håndterer en bred vifte af IT opgaver, og du vil derfor få erfaring med at håndtere store IT-systemer. Vi har fokus på at forbedre de eksisterende systemer, tænke nyt og levere de absolut bedste løsninger til gavn for hele Roskilde Festival. 

OPGAVEN 

IT-udviklingsgruppen søger lige nu nye udviklere til indsatsen frem mod næste års festival i 2024. 

  • er minimum 16 år, og taler dansk og engelsk. 
  • har lyst til at involvere dig som frivillig ildsjæl hele året rundt (100+ timer). 
  • kan handle selvstændigt og er opsøgende. 

Det er en fordel, hvis du har kendskab til Roskilde Festival og eventuelt har erfaring som frivillig. 

Du bedes i din ansøgning tilkendegive, i hvor høj grad (på skalaen 1 (slet ikke), 2 (i begrænset omfang), 3 (i nogen grad), 4 (i høj grad) 5 (i meget høj grad)) du ønsker at arbejde med følgende kodesprog / frameworks: 

  • C# 
  • Razor / MVC 
  • Java 
  • React 
  • Node.Js 
  • Angular 
  • HTML & CSS 

INTERESSERET? 

Du vil blive en del af et team af ligesindede IT-folk, hvor arbejdsformen er fri og hvor du i høj grad har medbestemmelse over egne opgaver. 

Vi har et unikt fællesskab og bruger en del tid sammen gennem hele året. Vi mødes bl.a. seks weekender inden næste festival for at kode og hygge, da vi synes det er vigtigt, at opgaver og udvikling suppleres med sociale aktiviteter og et stærkt sammenhold. Vores udviklerweekender afholdes på Rabalderstræde 7 i Roskilde. 

De to første udviklerweekender er den 29-30 september 2023 og igen den 10-11 november 2023. 

Du kan forvente at høre fra os i starten af september 2023. 

Send en kort motiveret ansøgning + CV til teamleder Kasper Holm, kasper.holm@roskilde-festival.dk senest onsdag d. 23. august 2023. 

ALDERSKRAV: minimum 18 år  

SPROGKRAV: Dansk  

 

Synes du rekruttering og foreningsliv er spændende? Vil du hjælpe nye foreninger godt på vej i et samarbejde med Roskilde Festival? Og har du lyst til at indgå i et fantastisk frivilligfællesskab året rundt og samarbejde med flere forskellige ildsjæle på festivalen? 

Lige nu har vi to spændende ildsjæle-roller, som begge vil få et skarpt fokus på at rekruttere nye foreningssamarbejder til festivalen. Disse to ildsjæle-roller vil naturligt indgå i et tæt samarbejde året rundt.  

Den ene rolle vil være en del af Division Deltagere og have fokus på at rekruttere nye foreninger til serviceopgaver - f.eks. værtskab på campingområderne. Den anden rolle vil være forankret i Division Handel og Gastronomi og have fokus på at finde foreninger, der har lyst til at drive en madbod eller bemande en pantbod, ølbar eller garderobe.  

HVORFOR? 

Roskilde Festival er en 100% non-profit festival og alt overskud doneres efter festivalen. Herudover samarbejder Roskilde Festival med 100+ almennyttige foreninger, som gennem deres opgave på festivalen indsamler penge til deres forening. Vi ønsker at skabe endnu mere synlighed ude i foreningslandskabet omkring muligheden for at indgå i et festivalsamarbejde.   

DIN ROLLE OG OPGAVER 

Vi søger to ildsjæle, som vil få rollen ”Ansvarlige 365”.  Ansvarlig 365 roller består af et engagement 300+ timer fordelt over hele året inkl. afvikling af festivalen og med rollen følger selvfølgelig en række ildsjæle-fordele.    

OPGAVERNE FOR BEGGE ROLLER VIL BL.A. VÆRE  

  • Opsøge foreningslivet nationalt (primært fra juni-november) og præsentere muligheden for et foreningssamarbejde med Roskilde Festival.    
  • Indgå i en tæt dialog og samarbejde med alle de ildsjæle på festivalen, som skal bruge foreninger i deres område. 
  • Løbende lægge ledige foreningsopgaver op på vores hjemmeside og hjælpe med at finde relevante foreninger til opgaverne.  
  • Koordinere og invitere til en årlig rundvisning på festivalen for nye foreninger med henblik på at engagere sig på den kommende festival.  

Udover det tætte samarbejde med den anden rekrutteringsansvarlige og alle de frivillige og ansatte der arbejdere direkte sammen med foreningerne, vil du blive en del af Tværlaget for Rekruttering som består af 10 helårsfrivillige, hvor der vil være faglig sparring at hente omkring rekruttering.  

OM DIG 

Det er ikke et krav at du har erfaring med rekruttering – men vi håber at du: 

  • Har et netværk og et godt kendskab til foreningslivet.  
  • Er god til at skabe relationer og ikke er bange for at tage kontakt.  
  • Har interesse for rekruttering og flair for kommunikation. 
  • Er klar på at lave opsøgende rekruttering og fx holde oplæg for en samlet gruppe af foreninger.  
  • Har lyst til at være med til sociale arrangementer, teamaftener og faglige møder. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København og Roskilde og vi mødes ofte online.    
  • Har lyst til at være en del af Roskilde Festival hele året rundt. Indsatsen foregår hele året, men det opsøgende arbejde til foreningslivet er som udgangspunkt fra juni-november, hvor vi giver plads til nye foreninger på den kommende festival.     

VI TILBYDER DIG 

  • Erfaring med rekruttering af foreninger for Nordeuropas største festival for kunst, musik og aktivisme.    
  • Mulighed for at møde mange engagerede frivillige både fra din egen division og i de tværgående samarbejder du naturligt vil indgå i. En udvidelse af dit netværk i en ny professionel ramme.  
  • Mulighed for at gøre en forskel for foreningslivet.  
  • Muligheden for at blive en del af et stort, levende og givende frivilligfællesskab, hvor du med garanti vil udvikle dig både personligt og fagligt.   

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?  

Vi gennemgår løbende ansøgninger og fjerner opslaget, når vi har fundet den rigtige kandidat.   

Vi laver en blød opstart af rollen fra slutningen af juni og vil gerne have dig med under Roskilde Festival 2023 til vores rundvisninger for foreninger. Udover det vil årets festival primært handle om at lære opgaverne til foreningerne godt at kende. Vi forventer at den reelle opstart af dine opgaver vil være fra august.    

Send en kort motiveret ansøgning og dit CV til organisationschef Mathilde.andersen@roskilde-festival.dk 

Skriv gerne i din ansøgning om du er mest interesseret i at arbejde i Division Deltagere eller Division Handel og Gastronomi, hvis du har en præference.   

Har du spørgsmål til rollen, er du velkommen til at sende en mail til fagkoordinator for rekruttering stine.gregers@roskilde-festival.dk

STADION er campings mest aktive områder, hvor vi giver festivaldeltagerne en mulighed for at udfolde sig i alverdens fysiske discipliner som yoga, morgentræning, volleyball og cykling. 

OM OPGAVEN

Som medskaber af området er du med til at bygge op før festivalen starter - og pille det hele ned igen efter festivalen slutter. Det er en tjans på 100 timer, hvilket vil sige du ligger ca. 100 timer før, under og efter festivalen. 

Erfaring er ikke afgørende, bare du har hænderne skruet ordentligt på og ikke er bange for at tage fat, så hjælpes vi ad med at løse opgaverne. 

Opbygningsperioden starter mandag d. 19/6 og varer indtil lørdag den 25/6, hvor pladsen åbner. Vi er på vagt fra 09-21 hver dag, men variationer kan forekomme.

Der er forplejning undervejs, og overnatningsmulighed i Sovebyen under opbygning. 

Tidligere har der været rig lyst og lejlighed til at hygge under, og efter, endt arbejdsdag, så du kommer i festivalstemning fra dag et. 

Under opvarmningsdagene har alle 2 stand-by vagter, hvor vi udbedrer fejl og mangler. 

Når den indre plads åbner onsdag, mødes vi om formiddagen og lukker ned i området, hvorefter vi holder fri i musikdagene. Vi mødes igen søndag og mandag efter festivalen er slut og pakker ned og rydder op. 

OM STADION 

Stadion (tidligere kendt som Game) er campings mest aktive område for alverdens former for sport og fysisk udfoldelse. Her præsenteres både et faciliteret og et frit program indenfor streetsport, dans, rap battles, yoga og mindfulness, paddle tennis, løbetræning, morgentræning og cykling. Fælles for alt er et fokus på fysisk og mental sundhed - også selvom vi er på festival.

I Stadion kan alle kan være med, uanset om man er nybegynder eller øvet, kommer alene eller med hele sin lejr, om man deltager eller bare ønsker at være tilskuer.

I 2023 er Stadion placeret ved vindmøllen på Camping West, hvor vi bygger de velkendte baner til volley, fodbold og street basket. Det er herfra vores hovedprogram præsenteres, med de store turneringer og shows i bl.a. kontaktsport og dans. Derudover vil vi også præsenterer programlagt indhold ved Badesøen og på dansegulvet i Camping East.

Det programlagte indhold er aktivt i festivalens tre first days, fra søndag d. 25. juni til og med tirsdag d. 27. juni 2023.

INTERESSERET?

Har du nogle spørgsmål til tjansen som bygger på Stadions byggehold, så kontakt Byggeleder Trille Matilde Holmberg Ander på trille.ander@roskilde-festival.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

ALDERSKRAV: min. 18 år

SPROGKRAV: Dansk

 

HUB West er en lille café og bar for festivalens frivillige. Her kan der slappes af, købes toast, øl og drinks. Og det er også her der er gratis kaffe og saftevand.
HUB West ligger tæt på Volunteer Camping.

Er du en af vores nye daglige ledere i HUB West?

Som daglig leder er det dig der har ansvaret på det hold, du er på vagt sammen med. Du skal derfor trives med at have overblik og at løse de problemer der måtte opstå. Du er dog aldrig alene, da du arbejder tæt sammen med barens ledelsesteam. Rollen som daglig leder er en medskaber rolle.

Som daglig leder skal du blandt andet

  • Tage godt imod de frivillige, når de møder ind og afrunde med holdet, når vagten er slut
  • Have overblik over prep-område og at hygiejne-regler bliver overholdt
  • Sikre at der er fyldt op i køleskabe, at området er rent og pænt og at skraldespande bliver tømt
  • Sikre at alle på holdet får holdt pauser
  • Kontakte barchef, eller hvem der måtte være relevant, hvis der opstår udfordringer der kræver hjælp
  • Lukke baren og sørge for at procedurer bliver overholdt

Hvornår er dine vagter?

  • Du har 4 vagter i perioden fredag. 23. juni - lørdag d. 1. juli. Vagterne er på 8 timer og ligger indenfor tidsrummet 06:30 - 03:00
  • Derudover skal du forvente at deltage i enkelte møder før festivalen, samt sætte dig ind i forskelligt materiale og praktiske ting inden afviklingen

Som daglig leder får du

  • Partout adgang til festivalen inkl. adgang til Volunteer Village og mulighed for at booke plads på Volunteer Camping
  • Mad- og drikkevouchers
  • Gratis kaffe og saft i HUB’en
  • Invitation til RF årsfest
  • Et mega hyggeligt sted at være og et hold fyldt med søde frivillige

HUB West skal være et dejligt sted at være. Vi er åbne for idéer og vi lytter til dig.

Det vil være muligt at få vagter sammen med en ven eller veninde, hvis du kender nogen som du gerne vil kunne følges med.

Skal du være med?

Er dette noget for dig, så send os en mail og fortæl lidt om dig selv:
christinesondergaard@roskilde-festival.dk

ALDERSKRAV: + 18

SPROGKRAV: dansk eller engelsk

Den er god nok J

Nu har du chancen for at blive et fuldgyldigt medlem af det herlige arbejdshold på den nye Eos-scene. Det er os der, blandt andet, opsætter og nedtager Eos-scenen, backstageområdet og publikumsområdet foran scenen. Vores indsats er før og efter festivalen, så du ikke går glip af musikken.

Eos-scenens arbejdshold er et traditionsrigt fællesskab, der skaber meget mere end festival.
Vi favner bredt og tror på, at glæden ved samarbejdet skaber fremdriften i vores frivillige engagement.

Vi ”lever” og ”bor” på festivalen i hele perioden 19. juni til 4. juli.
Det er muligt at møde ind dagen før (søndag den 18. juni) og overnatte hvis du kommer langvejs fra.


Vores indsats er fokuseret på og omkring Eos-scenen:

  • Vi starter opgaven mandag morgen den 19. juni og afleverer vores område klar til festival lørdag den 24 juni. Vi mødes igen søndag den 2. juli om morgenen kl. 8.00, klar til at nedtage vores område. Vi forlader pladsen når vores område er pænt og godkendt, dog senest den 4. juli.
  • Du har fri hele festivalen! Fra 25. juni til og med 1. juli.
  • Vi står blandt andet for opsætning af backstageområdet, scenen, FOH, handikap-rampe, pladehegn samt publikums-arealer og publikums-installationer.
  • Vi møder ind kl. 8.00 til morgenmad. Der er frokost ca. kl. 12.00 og aftensmad ca. kl. 18.00. Vi plejer at slutte arbejdsdagen efter aftensmad, det kan dog variere lidt.
  • Det er ikke en kagetjans! 

Som frivillig på hos os får du:

  • Lov til at blive en del af fællesskabet på festivalens dejligste scene.
  • Chancen for at skabe den festival vi alle holder så meget af.
  • Mulighed for at gå i kast med en varieret række af byggeopgaver, og se dem i brug under festivalen, samt muligheden for at præge vores del af festivalpladsen.
  • Mulighed for at udfordre dig selv og udvikle dine kompetencer, mens du skaber en festival, hvis overskud går til godtgørende formål.
  • Det er en ildsjæletjans (+100 timer) der giver dig status af Medskaber med dertil hørende vilkår.
  • Af vilkår kan fremhæves:
  • 1) Mad (varieret buffet) 3 gange om dagen i op- og nedtagningsfasen og et par fyraftensbajere efter endt dag. 2) Overnatning i sovevogn placeret backstage på selve festivalpladsen (2 personers rum), samt adgang til badevogne under hele festivalen.3) Mad og drikkebilletter til festivaldagene. 4) Frivillig T-shirt og ildsjælegave. 5) Invitation til Roskilde Festivals årsfest.

Vores forventninger til dig:

  • Håndværksmæssig baggrund er et plus, men ikke et krav.
  • Du er ansvarlig, tager arbejdssikkerhed alvorligt og at du kan arbejde og omgås andre mennesker.

KONTAKT os for pokker 😊

Rasmus Jensen (Byggeleder): rasmus.jensen@roskilde-festival.dk

Når du skriver, så må du meget gerne lige skrive lidt om dig selv, og om du har været frivillig på Roskilde festival før.

Jeg vil vende tilbage hurtigst muligt via mail.

ALDERSKRAV: 21 år

Ren straffeattest kræves

Opstart: 24. Maj 2023

Kan du ikke få nok festival og koncertstemning og kunne godt tænke dig at varme op til Roskilde Festival?

Vil du være en del af et fællesskab af ildsjæle, som sammen drager ud og hjælper på mange forskellige events og til sommer have mulighed for at være en del af Copenhell og/eller de store koncerter i Parken til sommer (Coldplay, Bruce Springsteen og Depeche Mode)?

Under brandet RF Experience leverer vi sikkerhedsværter til et hav af arrangementer hele året rundt og er med til at generere overskud til festivalen.

Det her er et tilbud om at få mere fælleskab og mere erfaring med scenesikkerhed – det er ikke en rolle på festivalen.

I RF Experience sætter vi vores viden og kompetencer fra Roskilde Festival i spil i andre sammenhænge. Dit arbejde og dit engagement er med til at øge overskuddet som doneres til almennyttige formål. Ved at styrke vores kompetencer eksternt, kan du med større erfaring i ryggen afvikle på Roskilde festival med mere viden og knowhow, hvilket styrker relationen til andre deltagere på festivalen. Derudover kan vi tilbyde udvikling af dine mulige lederegenskaber på festivalen.

Det er et vigtigt og spændende arbejde at udføre. Derfor sørger vi også for udvikling af dine kompetencer i form af gratis uddannelse og kompetenceudvikling. For os betyder det meget at du er godt klædt på til opgaven og får kvalifikationer til dit CV.

Af samme årsag er det ikke et krav med tidligere erfaring eller uddannelse, men du skal have en ren straffeattest. På dit første arrangement vil du få tilknyttet en mentor/kontaktperson der tager imod dig.

Hvis det lyder som noget for dig så skriv lidt om dig selv til Jesper Adler på safety@rfexperience.dk eller kom med til introaften til november.

Vi opfordrer alle uanset køn, alder og nationalitet at søge ind.

Dato: 24. Maj

Tid: 18-22

Henrik Hall, Havsteensvej 11 Roskilde

 

 

Har du lyst til at gøre verdens bedste festival endnu bedre ved brug af data og undersøgende analyser? Og har du mod på ledelse af et tæt sammentømret team af verdens bedste frivillige?

 

Så er du måske den nye co-teamleder til teamet Viden & Analyse i Roskilde Festival. I Viden & Analyse er en gruppe på ca. 50 helårsfrivillige der laver analyser og anbefalinger til at videreudvikle Roskilde Festival  i tæt samarbejde med andre dele af festivalen og eksterne partnere. Vi løser opgaver inden for et bredt spektrum af områder, eksempelvis publikums- og frivilligtilfredshed, social responsibility, kommercielle og strategiske tiltag, tilgængelighed, sikkerhed, m.fl. 

 

Teamet har i dag to teamledere der står for den overordnede ledelse af teamet, og vi søger en ny teamleder som i år vil stå i oplæring hos en af de eksisterende teamledere som ønsker at drosle sit frivilligengagement ned. Under de to teamledere findes der 5 ansvarlige, som hver har deres team med mellem 5-18 helårsfrivillige og yderligere festivalfrivillige. I alt tæller vi ca. 90 frivillige og vi er så heldige at have en høj fastholdelse blandt både festivalfrivillige som helårsfrivillige, hvor alle er passionerede omkring det sociale, fagligheden og agendaen. 

 

Rollen som teamleder er at hjælpe de ansvarlige med den rette vej frem, og indgå i faste check-ins med teamchefen for at få teamets indsats ud og leve i resten af festivalen. Det betyder at du, sammen med den anden teamleder, skal hjælpe med at bære teamets budskaber videre ud, være problemløser når der opstår udfordringer rundt omkring, indgå i budgetdiskussioner, evaluering af teamet efterfølgende, diskussion om organisation, m.v. 

 

Hvem er du?  

Du vigtigste er, at du har en interesse i Roskilde Festival, har mod på at give dig ud i at lede team af frivillige og kan være faglig sparringspartner for de ansvarlige

  

Konkret vil vi lægge vægt på, at du har forståelse for eller erfaring med: 

  • Erfaring med analysearbejde, enten kvantitativt eller kvalitativt 
  • Grundlæggende forståelse for data; indsamling, behandling, kvalitetssikring i de rette databaer og værktøjer
  • Problemknuser der er klar på at finde løsninger på de problemer der måtte opstå for teamet undervejs 
  • I stand til at være sparringspartner for de ansvarlige og klar til at påtage dig ansvar for ledelse af frivillige
  • Pålidelig, passioneret og villig til at indgå i et helårligt engagement ved siden af dit arbejde eller studie 
  • Klar til at indgå som en del af et frivillig team med en stærk team-ånd, og hvor vi støtter hinanden

 

Er du den rigtige profil tilbyder vi spændende opgaver og en del af et fællesskab i

verdens fedeste festival.  Bemærk at stillingen er som frivillig og er

ikke lønnet. 

 

Har du spørgsmål til rollen, så tøv ikke med at kontakte Teamleder Emil Skals på 2092 8877 eller Teamleder Mathias Vinther på 6077 0907. 

 

Er du interesseret? 

Så send en mail til emil.skals@roskilde-festival.dk med et par linjer omkring dig selv + et CV. Vi tager løbende kontakt til relevante ansøgere.  

We are looking for a passionate and dedicated Food Curator to join our team in the Gastronomy Event team. You will be part of a small team - a passionate community that co-curates an ambitious program and focuses on delivering engaging and innovative projects that challenge and present new formats across art forms, current debates, and new production forms.   

The Food Curator will be responsible for curating and producing the pop-up dinners at this year's Roskilde Festival as a part of the official Food Is Now program, where food is in the heart of everything.  

KEY RESPONSIBILITIES

  • Dialogue with external partners, chefs, and artists  
  • Secure alignment across the food and program in general 
  • Coordinate with the producer about practical setup 

All the above in close collaboration with the curating team, the production team and the Food Is Now team. 

As curator you will be part of RF’s wide community and you will work together with various collaborators including partners, RF staff, external curators, fellow volunteers, and production to lift the program to a high professional and international level that challenges traditional formats. As a team player you can make things happen and love when the community succeeds. 

WHAT TO EXPECT

This is a full commitment role. There are regular meetings with the curatorial team, with activists, artists, partners, as well as with festival colleagues and local communities. You should expect a dedicated commitment throughout the year, as we have a busy planning period as well as full commitment during the execution period during the festival itself. The role is for you If you are passionate about art and culture and are looking for an exciting opportunity to join a dynamic team. We are especially interested in people with experience with, other projects at Roskilde Festival, but it is not a requirement.  
 
Send a short motivated application + CV to: seliina.jokiaho@roskilde-festival.dk   
As it is a unique role you are welcome to discuss the role and find out more by calling Camilla Pallis, 40370140. 

Looking forward to hearing from you!  

 

We are looking for a passionate and dedicated Curator to join our team in the Gastronomy Event team. You will be part of a small team - a passionate community that co-curates an ambitious program and focuses on delivering engaging and innovative projects that challenge and present new formats across art forms, current debates, and new production forms.   

With a focus on developing an activistic gastronomic program, you will work together with artists, changemakers, NGO’s and other activists to co-create diverse content at Roskilde Festival’s stage Food Is Now. In Food Is Now food is in the heart of everything we do. We is that presents current ideas, brings people together to engage and act for a possible better future. This is a unique chance to inspire to create new ways of connecting communities through food.  

KEY RESPONSIBILITIES

  • Reach out and have dialogue with external interests 
  • Make sure everything is in line with the overall principles 
  • Develop a schedule and the overall timeframe together with the team 
  • Dialogue with the producers who will be doing the production on site 

All the above in close collaboration with the curating team, the Arts & Activism team and the Food Is Now team. 

As curator you will be part of RF’s wide community and you will work together with various collaborators including partners, RF staff, external curators, fellow volunteers, and production to lift the program to a high professional and international level that challenges traditional formats. As a team player you can make things happen and love when the community succeeds. 
 
WHAT TO EXPECT

This is a full commitment role. There are regular meetings with the curatorial team, with activists, artists, partners, as well as with festival colleagues and local communities. You should expect a dedicated commitment throughout the year, as we have a busy planning period as well as full commitment during the execution period during the festival itself. The role is for you If you are passionate about art and culture and are looking for an exciting opportunity to join a dynamic team. We are especially interested in people with experience with, other projects at Roskilde Festival, but it is not a requirement.  
 
Send a short motivated application + CV to: seliina.jokiaho@roskilde-festival.dk   

As it is a unique role you are welcome to discuss the role and find out more by calling Camilla Pallis, 40370140. 

Looking forward to hearing from you! 

Age requirements: 18+

Language requirements: Danish or English

 

We move into the area one week before the festival starts to build and have fun!

On Team FLOKKR, we need volunteers for the building crew (byggeholdet), who want to be part of building the FLOKKR stage and FLOKKR’s backstage area in the week before the festival starts. We need volunteers who are handy, not afraid of hard work and who bring good spirits! It’s a HUGE plus if you have a telescopic loader certificate, and a good thing, if you have a regular driving license. Are you the one we need? Read on!

Just can’t get enough of Roskilde Festival? Would you like to take part in building the FLOKKR stage and move into the festival a week before the festival opens? This is your chance to be part of our building crew that moves into the area on 18 June, after which time we will spend a week building, painting and having fun before the festival area opens on 24 June. We will also dismantle FLOKKR on 2 and 3 July. That means that your volunteer effort will take place before and after the festival.

FLOKKR is Roskilde Festival’s small community hall, which is in the camping area, and which sets the frame for a lot of debates, talks and small events that are often held in collaboration with a number of NGO’s that work toward a better world. Events at FLOKKR take place during the first days of the festival (also known as the warm-up days).

As part of the FLOKKR building crew, you will be building the stage alongside 15 other amazing volunteers. Our volunteer team is international, so English is typically our working language.

YOUR PRIMARY TASK

Before the festival starts, 18-24 June:

  • Participate in building the FLOKKR stage and FLOKKR’s backstage area
  • Ensure great team spirit and a good volunteer environment

After the festival, 2-3 July:

  • Dismantle the FLOKKR stage and FLOKKR’s backstage area

WE EXPECT THAT YOU:

  • Have experience with or are motivated to building anything in collaboration with other people.
  • Work well in a serious but cosy and informal environment
  • Will make an intensive volunteer effort for the entire week up to the festival starts (from Saturday 18 June to Saturday 24 June, when the camping area opens to festivalgoers); as well as on Sunday 2 July and Monday 3 July when FLOKKR must be dismantled. The effort is 100+ hours and you will be assigned the role of “co-creator”, which offers several benefits.
  • Have lots of gumption, can keep up the good mood and participate in social initiatives and general silliness.

YOU GET

  • Accommodation in communal sleeping cabin, communal tepee tent or in your own tent at the restricted camping for dedicated volunteers called ‘Målfeltet’ with the rest of the team, or accommodation in the restricted volunteer camping area in your own tent.
  • Meals in accordance with carrying out the task during the entire period from 18 June to 3 July. Full catering for the whole week of building including vouchers for food and beverages to be used in the festival’s stands during the festival week.
  • Gift for dedicated volunteers and invitation to events such as the annual party
  • Chance to swap 1 Full Festival Ticket to Zone 8 or swap 1 One-day Ticket to Zone 8 (you can bring a friend with a ticket to the festival to the same restricted areas as you have access to)

As a volunteer in Team FLOKKR, you will become part of a small, but passionate and enthusiastic team. Team FLOKKR is part of East City and belongs to the Programme Division.

INTERESTED?

Send a short description of yourself, previous relevant experience and your motive for applying to: HR manager for FLOKKR, Frederikke de Lichtenberg at: frederikke.dl@roskilde-festival.dk.

Please state in your application if you have a regular driving license, a telescopic loader certificate or if you would like to, and would be able to, complete a one-week telescopic loader course during the spring (paid for by Roskilde Festival).

Brænder du for koordinering, planlægning og afvikling? Er du stærk i Excel, og synes du ordet ‘optimering’ er sexet? Så er dig vi søger som driftansvarlig i Hub West. 

Opgaven

HUB West er et lille område udelukkende til de frivillige på Roskilde festival. Her har de blandt andet mulighed for et varmt bad, gode toiletforhold og generelt bare at trække sig lidt tilbage. Du vil indgå i driften for en lille bar i området, hvor der vil være salg af alkohol, sodavand og div. snacks. Baren står også for udlevering af gratis saft, the og kaffe. Dine opgaver bliver bl.a.:

• Ansvar for drift, før, under og efter Roskilde Festival.

• Ansvar for leverancer, og kontakt til leverandører.

• Sortiment, og varebestilling

• Budget i forbindelse af vare forbrug.

Du kommer til at indgå i barens ledelsesteam, der er aktivt hele året med planlægning. Det forventes, at du kan deltage under afviklingen i uge 26. Din indsats lægges i løbet af hele året. Opgaverne vil være koncentreret til årets første halvår, herunder afviklingen af Roskilde Festival og efterfølgende opsamling. Du skal påregne at arbejde løbende med opgaverne samt have mødeaktivitet i København og Roskilde. Omfanget kan tilpasses til ambitioner, og muligheder – det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i festivalens arbejde. Vi sørger altid for at tilpasse møder så de går udenom arbejde osv. Rollen vil være som ‘Medskaber 365’.

Hvem er du?

• Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at arbejde frivilligt.

• Du interesserer dig for drift af en bar, relationer og ledelse

• Du har erfaring med at organisere og planlægge opgaver af forskellige karakter

• Du er god til at samarbejde med andre i et team – også når der er drøn på

• Du har sans for at finde nye løsninger og muligheder, og du byder ind med dine idéer

• Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med drift, optimering af en bar, ledelse af frivillige eller erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival.

Interesseret?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til Katrine Aagaard, mail: katrine.aagaard@roskilde-festival.dk

Brænder du for koordinering, planlægning og afvikling? Er du stærk i Excel, og synes du ordet ‘optimering’ er sexet? Så er dig vi søger som driftansvarlig i Hub West. 

Opgaven

HUB West er et lille område udelukkende til de frivillige på Roskilde festival. Her har de blandt andet mulighed for et varmt bad, gode toiletforhold og generelt bare at trække sig lidt tilbage. Du vil indgå i driften for en lille bar i området, hvor der vil være salg af alkohol, sodavand og div. snacks. Baren står også for udlevering af gratis saft, the og kaffe. Dine opgaver bliver bl.a.:

• Ansvar for drift, før, under og efter Roskilde Festival.

• Ansvar for leverancer, og kontakt til leverandører.

• Sortiment, og varebestilling

• Budget i forbindelse af vare forbrug.

Du kommer til at indgå i barens ledelsesteam, der er aktivt hele året med planlægning. Det forventes, at du kan deltage under afviklingen i uge 26. Din indsats lægges i løbet af hele året. Opgaverne vil være koncentreret til årets første halvår, herunder afviklingen af Roskilde Festival og efterfølgende opsamling. Du skal påregne at arbejde løbende med opgaverne samt have mødeaktivitet i København og Roskilde. Omfanget kan tilpasses til ambitioner, og muligheder – det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i festivalens arbejde. Vi sørger altid for at tilpasse møder så de går udenom arbejde osv. Rollen vil være som ‘Medskaber 365’.

Hvem er du?

• Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at arbejde frivilligt.

• Du interesserer dig for drift af en bar, relationer og ledelse

• Du har erfaring med at organisere og planlægge opgaver af forskellige karakter

• Du er god til at samarbejde med andre i et team – også når der er drøn på

• Du har sans for at finde nye løsninger og muligheder, og du byder ind med dine idéer

• Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med drift, optimering af en bar, ledelse af frivillige eller erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival.

Interesseret?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til Katrine Aagaard, mail: katrine.aagaard@roskilde-festival.dk

Alderskrav: min. 18 år

Har du talent for at løse praktiske udfordringer? Gå-på-mod? Lyst til at hjælpe andre? Så er du måske en del af Team Barers nye problemknuser-team.

Udfordringen
Team Barer har bl.a. ansvaret for 20 ølsalgssteder på Roskilde Festival. Alle er bemandet med dygtige foreninger, som med deres engagerede medlemmer er ansvarlige for at drive et eller flere ølsalg på vegne af festivalen. Men som forening kan det en gang imellem være en udfordring at få løst praktiske udfordringer i forbindelse med opbygning, afvikling og nedtagning. Det kan f.eks. være svært at vide hvem man skal spørge for at få fikset et hegn, hvem man skal ringe til hvis strømmen går, eller hvordan man låner en cykel. Hvem er du? Vi leder efter dem, som synes det er sjovt at have travlt på vagten og er klar på at løse en masse forskellige praktiske udfordringer, hvad enten de skal løses med hænder eller hoved. Det er en stor fordel, hvis du har kendskab til RF fra en anden rolle, men det kan også være du bare er 100% klar til at gi’ den gas. Måske har du en praktisk baggrund, måske er du bare god til at løse praktiske problemer. Oftest er opgaven at forstå et problem, finde ud af hvem der kan løse det – og så få fulgt løsningen til dørs. Andre gange er man selv med til at løse problemet, f.eks. ved at hente det rigtige værktøj i trælasten, levere et manglende prisskilt eller give en hånd med på anden måde. En almindelig fysik er nødvendig, da vi arbejder over hele festivalpladsen, og man ofte vil skulle gå eller cykle mellem opgaver. Og man skal være min 18 år.

Hvem er vi?
Vi er Team Barer! Vi er ca. 2.000 frivillige, som driver cocktailbarer og ølsalg. Vi er et festival-hold, og alt overskud går til festivalens formål. Vi er Frivillige med stort F. Vi er engagerede, travle og har det skidesjovt sammen. Kort sagt, det rigtige sted at være når det går løs! Vi har travlest når Indre Plads er åben (onsdag-lørdag), men vi har også mange opgaver fra campingåbning til onsdag – bl.a. fordi vi har en masse trailersalg på camping, samtidig med vi bygger en masse ølsalg på pladsen.

Hvad tilbyder vi?
Vi søger det vi hos festivalen kalder Medskabere. Dvs. man arbejder både under opbygningen før festivalen og under musikdagene. Vi tager hensyn til alle de ønsker vi kan i forhold til vagter, men det er en opgave som kræver flere timer og større engagement end en standardrolle på 24 eller 32 timer. Til gengæld for indsatsen får man adgangsbillet til festivalen, mad og drikke på hver vagt, samt adgang til frivilligområdet Volunteers Village og til særlig frivilligovernatning. Vi tilbyder også en kæmpe oplevelse, hvor man møder en masse sjove mennesker, opbygger et netværk og bliver en del af festivalens mest engagerede team. Og der er masser af gode karrieremuligheder i Team Barer, når man først er kommet indenfor. Og masser af sociale events med udgangspunkt i fællesskabet.

Tag fat i os – og start en ny rejse i Team Barer
Er du interesseret så skriv en mail til Casper på casper.fabrin@roskilde-festival.dk, hvor du fortæller os hvad det er for kvalifikationer du medbringer - så skal vi nok prøve at overbevise dig om, at vi er det bedste match ☺.

SPROGKRAV: Dansk i skrift og tale, engelsk i tale

Volunteers Village & Wellness er et pauserum fra vores frivilligefællesskab, hvor frivillige hygger sig med kollegaer, holder faglige møder og holder pause alene eller i fællesskabet. 

OM ROLLEN 

Vi søger en ansvarlig til Wellness-området, der er en oase, hvor der tilbydes massage, fodbade, hårvask, yoga og lignende. Du får mulighed for tidligt i processen at have medindflydelse på, hvilke tilbud der skal være i området samt indretningen heraf. 

Det er ikke en forudsætning at du er uddannet massør, stylist eller lignende, men klart en fordel, hvis du kan se dig selv være ansvarlig for et hold, der spreder ro, glæde og lækkerhed. 

Dansk i skrift og tale samt engelsk i tale er en forudsætning.

Hovedopgaven består i sammen med et Team på ca. 24 frivillige at drive Wellness-området og de faciliteter, vi tilbyder.

Der vil i løbet af året være nogen mødeaktivitet ift. planlægning, ligesom deltagelse i såvel opbygning som nedtagning af området, når festivalen er slut, skal forventes. Som ansvarlig for området er man også en stor del heraf under afvikling af festivalen. Det samlede tidsforbrug vil forventes at blive +300 timer fordelt over hele året.

Som Ansvarlig 365 har man adgang til Volunteers Camping samt forplejning, der understøtter opgavens udførelse. Man får en festival-T-shirt og en ildsjælegave, ligesom man kan deltage i årsfest og fællesmøder. Du får også egen festival-email, adgang til festivalen for dig selv og en ledsager samt to endagsbilletter.

INTERRESERET? 

Hvis det lyder som noget for dig, så tag kontakt til René Frimand på: rene.frimand@roskilde-festival.dk eller på telefon 20827552.

Brænder du for at samle det helt rigtige team og skabe rammerne for det gode samarbejde, der kan give den gas, når der er drøn på? Så er det måske dig, vi har brug for. Lige nu søger vi frivilligkoordinatorer til HUB East.

HUB East, er en lille bar, hvor der vil være udskænkning af alkohol, og snacks for Roskilde Festivals frivillige.

Dine opgaver bliver bl.a.

  • Udarbejde vagtplaner og arbejdsbeskrivelser
  • Rekruttere frivillige til baren
  • Kommunikation med alle frivillige, før, under og efter festivalen
  • Administration af frivillige-database og forplejning
  • Udarbejde kommunikations strategi for baren
  • Evaluering af frivillige
  • Arbejde med barens arbejdsmiljø

Du kommer til at indgå i barens ledelsesteam, der er aktivt hele året med planlægning. Det forventes, at du kan deltage under afviklingen i uge 26.

Din indsats lægges i løbet af hele året. Opgaverne vil være koncentreret til årets første halvår, herunder afviklingen af Roskilde Festival og efterfølgende opsamling. Du skal påregne at arbejde løbende med opgaverne samt have mødeaktivitet i København og Roskilde. Omfanget kan tilpasses til ambitioner, og muligheder – det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i festivalens arbejde.

Hvem er du?

  • Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at arbejde frivilligt
  • Du interesserer dig for rekruttering, relationer og ledelse
  • Du har erfaring med at organisere og planlægge opgaver af forskellige karakter
  • Du er god til at samarbejde med andre i et team – også når der er drøn på
  • Du har sans for at finde nye løsninger og muligheder, og du byder ind med dine idéer
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med rekruttering af frivillige, ledelse af frivillige eller erfaring som ildsjæl på Roskilde Festival

Interesseret?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til Teamleder Katrine Aagaard, mail: katrine.aagaard@roskilde-festival.dk

ALDERSKRAV: Min. 21 år d. 22. juni 2023

SPROVKRAV: Dansk

Roskilde Festivals Team Safety værter søger frivillige til at være Safety værter.

Safety værter er festivalens øjne, øre og hænder ”i marken”, varetager en lang række opgaver, der strækker sig fra at være festivalens ambassadør og guide til at være en aktiv del af det stående beredskab ved utilsigtede hændelser.

Du vil få mange kilometer i benene, en tæt kontakt til og dialog med de øvrige deltagere (både gæster og andre frivillige) og vil i mange tilfælde være ”den første” på stedet og derfor også kunne være en ”problemknuser” for mange af de små udfordringer, der opstår undervejs på festivalen og vil i sidste ende kunne føle, at du og din indsats faktisk har gjort en forskel.

OM DIG

Vi søger personer der har en eller flere af de nedenstående kompetencer og kvalifikationer:

  • Du er moden af sind.
  • Du har hjertet på rette sted.
  • Du ser ikke problemer men udfordringer og har en servicemæssig tilgang til dem.
  • Du vil gerne gøre en forskel.
  • Du har måske også en professionel eller anden baggrund i enten pædagogik, beredskab, håndtering af mennesker eller konflikthåndtering f.eks. gennem arbejde?

Vi sætter dog krav om at det følgende er på plads:

  • Du er fyldt 21 år senest d. 22. juni 2023.
  • Du skriver, læser, taler og forstår dansk.
  • Du kan fremvise en ren straffeattest.

Herudover er det en fordel, hvis du:

  • ikke føler ubehag ved større forsamlinger af mennesker
  • ikke føler dig utilpas ved kommunikere ved hjælp af radio
  • ikke bliver afskrækket af at se mennesker der føler sig dårlige eller er kommet til skade.
  • er i rimelig fysisk form.

DET MED SMÅT

Du vil skulle levere en personlig indsats der består af :

  • afsætte ca. 30 min til en samtale med en HR ansvarlig (f.eks. pr. telefon eller andet)
  • forudgående deltagelse i et obligatorisk 12 timers kursus i Roskilde eller i Jylland (sted ukendt pt) på en dag i maj eller juni
  • ”hjemmearbejde” i form af læsning af materiale som f.eks. Festivalens sikkerheds- og beredskabsplaner
  • 4 vagter a ca. 8 timers varighed (32timer +) i løbet af festivalperioden
  • Frivilligt deltage i enkelte kurser og/eller møder før under efter festivalen.

Vores samlede fysiske indsats under festivalen begynder lørdag d. 24 juni 2023 og er ikke afsluttet før sent søndag d. 2. juli 2023.

Vores opgave foregår udendørs og døgnet rundt under hele festivalen.

Vi går i små teams af 2 personer, der fortrinsvis vil blive sat op med personer, der kompletterer hinanden. 

Vores vagtplan afspejler de forventningerne vi har til antallet af ”udfordringer” og derfor vil:

  • Mindst 1 til 2 vagterne vil ligge ”om natten” (22.00-06.00)
  • Mindst 2 vagter ligge under ”musik-dagene” (onsdag-lørdag)

Rollen er nomineret som minimum en Festivalfrivillig 32+ men også med mulighed for en rolle som Medskaber

HVORDAN KOMMER VI VIDERE?

Skriv til frivillig.safety@roskilde-festival.dk

Og du vil herefter snarest blive kontaktet af et medlem af ledelsesteamet

Ses vi på RF23? Det håber vi at vi gør 😉

ALDERSKRAV: min. 18 år

SPROGKRAV: Dansk

 

Synes du det kunne være sjovt at drive ”din egen” bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handel & Gastronomi-divisionen. 

OM OPGAVEN

Det er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • Budgettering og omkostningsstyring
  • Rekruttering og vagtplanlægning
  • Design, opbygning og nedtagning af bar
  • Udvikling af menu
  • Leverandørhåndtering og varebestilling
  • Kommunikation med frivillige og andre interessenter

Du vil have 2-4 helårsfrivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene. Det allervigtigste er dit engagement.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik).

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangsbånd til festivalen inkl. frivilligområde, inklusive adgangsbånd til din partner og børn, særlig overnatning samt andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?
Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barers cocktailbarer består af ca. 50 frivillige ledere og 600 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handel & Gastronomi, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Grand Stand
Bar, Piripi Bar, The BAR’N og TimBar.

Ved du noget om at være livredder, eller brænder du bare for at få lidt indblik i en frivillig rolle med tæt kontrakt til dit eget frivillige team, så er rollen som Ansvarlig Livredder lige dig!

OMRÅDE

Beredskabskontoret på Roskilde Festival er kernen af festivalen under afviklingen, for så vidt angår beredskab og sikkerhed. Beredskabskontoret er festivalens døgnbemandede alarmcentral, der håndterer alle alarmopkald gennem koordinering og aktivering af festivalens egne beredskabsenheder, samt arbejde med myndighederne. Men også her har vores livreddere til huse, og det er dem som du vil komme til at arbejde særligt tæt sammen med som ansvarlig livredder.

OPGAVE SOM ANSVARLIG LIVREDDER

Som ansvarlig livredder bliver du en del af teamledelsen for Beredskabskontoret og får ansvaret for dit eget team af frivillige. Du vil stå med ansvaret for udarbejdelsen af procedurer, samt rekruttering og vagtplanlægning i samarbejde med den HR-ansvarlige for Beredskabskontoret.

Derudover indebærer opgaverne bland andet:

  • Planlægning og udførelsen af livredderopgaverne ved badesøen
  • Ansvar for rekruttering af egne frivillige livreddere
  • Løbende ajourføring af People
  • Instruktion og koordinering af frivillige under afvikling
  • Opfølgning med frivillige
  • Afvikling af evaluering med frivillige
  • Deltage i egen evaluering med teamleder
  • Opfølgning og udarbejdelse af mål og strategi frem mod næste festival

OM DIG

Det er et plus, hvis du har erfaring som frivillig på Roskilde Festival eller anden frivilligt arbejde, men ikke noget krav. Det vigtigste er at du kan se dig selv i rollen og gerne over flere år.

Derudover forventer vi, at du

  • Tager ansvar for opgaven og bidrager med en positiv energi
  • Har et stort personligt drive og mod på at samarbejde med alle typer af mennesker
  • Har mulighed og tiden til at dedikere dig til opgaven og brænder for at lave frivilligt arbejde
  • Har som minimum det basale kendskab til Office og SharePoint

Det kan være en fordel hvis du også har erfaring med People og/eller Heap360.

VILKÅR

Som ansvarlig livredder bliver du en del af beredskabskontorets teamledelse med medskaber365-vilkår. Dette betyder, at det forventes at du yder en indsats på +100 timer fordelt over året, inklusiv under afvikling af festivalen.

KONTAKT

Har du spørgsmål eller må rollen bare være din, så kontakt Signe Nielsen, HR-Ansvarlig på signe.nielsen@roskilde-festival.dk eller tlf. 30 22 10 40. Skriv gerne en kort motiveret ansøgning hvis rollen bare må være din.

Kunne du tænke dig at deltage i den fysiske planlægning af festivalen? Indgå i et team der ikke alene koordinerer tæt med folk fra egen division, men har mange snitflader på tværs af organisationen? Har du flair for den del af processen, hvor vi går fra områdebeskrivelse gennem projektering og helt ind i afvikling?

I Handel og gastronomi søger vi en ny aktivitetsleder. Du vil indgå i et team af aktivitetsledere, men samtidig være tilknyttet et eller flere områder, hvor du sammen med aktivitetsledere fra andre divisioner og områdeleder planlægger områdets fysiske udformning.

Du vil trives i rollen som aktivitetsleder, hvis du:

  • Kan træffe beslutninger i tæt dialog med områdeleder og relevante handelsfolk.
  • Føler dig tilpas i situationer, hvor Handels interesser skal varetages, men under hensyn til fælles visioner, målsætninger, strategier og ikke mindst andre ildsjæles opgaver og roller.
  • Er opsøgende hos relevante kollegaer i både egen og andre divisioner, når du har brug for information eller har spørgsmål.
  • Kan tyde en plantegning og navigere i GIS-kortet.
  • Har god forståelse for handel-bagområders logistiske muligheder samt begrænsninger.

Aktivitetslederrollen kan med fordel kombineres med en anden opgave i festivalen, hvis det giver mening. Har du ingen anden rolle i festivalen vil korttegning (i GIS-kortet) også indgå i aktivitetslederrollen (erfaring med GIS-software er ikke en forudsætning, men generel god it-forståelse er et plus).

Aktivitetslederrollen er defineret som en ’Ansvarlig 365’ rolle.

Har du interesse eller yderligere spørgsmål, så skriv endelig til teamchef for områder & fysik i Handel og gastronomi på sune.scheller@roskilde-festival.dk.

Alderskrav: 25+

Sprogkrav: Både dansk og engelsk

Har du en leder i maven og vil du gøre Roskilde Festival til en bedre og grønnere festival? Team Affald og Genbrug søger nu to Daglige Ledere til vores baseområde

Rollen som Daglig Leder er min. 25+ år

DIN ROLLE

Din rolle bliver en del af Team Affald og Genbrug, hvor vi alle arbejder for at få festivalens affald genanvendt, genbrugt og sorteret korrekt. Det gør vi både før, under og efter festivalen. Din rolle udgør en 100-timers frivilligrolle.

Som Daglig Leder skal du kunne lide at have overblik, tage ansvar for andre, være god til at kommunikerer tydeligt og i stand til at løse problemer i pressede situationer – men du er aldrig alene. For at du kan varetage din rolle er det ikke et krav at du ved noget om affaldsprocesser eller bæredygtighed - for vi klæder dig godt på til at kunne svare og håndtere de mest almindelige spørgsmål. Du skal derfor forvente at deltage i enkelte møder før festivalen, evt. workshops i Roskilde eller København og vores interne evalueringsmøde i september.

Når Roskilde Festival løber af stablen består dine opgaver i, at få vores baseområde til at forløbe roligt når 150+ frivillige møder ind for at løse deres opgaver. Du skal derfor:

  • Tage godt imod de frivillig når de møder ind til og sige farvel når dagen er omme.
  • Holde kommunikationen mellem frivillige på Recycling Stationerne, vores sorteringsparader og muligvis andre grupper som arbejder ude på campingområdet
  • På din vagt har du en vagttelefonen på dig, hvor du fx modtager opkald med spørgsmål fra de frivillige og koordinering af parader, som kører på camping.
  • Afslutte dagen med debrifing og nedlukning af basen

HVORNÅR ER DINE VAGTER?

  • Du har fire dagvagter i perioden lørdag d. 24. juni – lørdag d. 1 juli
  • Din sidste vagt er søndag d. 2. juli som er obligatorisk – her afvikles vores sidste opgave
  • Alle vagter er i tidsrummet 08:00 – 17:00

VI FORESTILLER OS AT DU:

  • Er interesseret i opgaver indenfor bæredygtighed og en grønnere Roskilde Festival
  • Motiveres af at hjælpe andre med at lykkedes i deres arbejde
  • Har en positiv tilgang til opgaver, er initiativrig og følger op på opgaver
  • Taler både dansk og engelsk flydende
  • Det er et plus, hvis du har kørekort til personbil
  • Og så gør det ikke noget at du har et godt sind og højt humør

VI TILBYDER

  • Partout adgang til festivalen inkl. adgang til Volunteer camping og Volunteer Village
  • Meal- og drikkevouchers samt et varmt bad efter din vagt
  • Kolde drikkevarer i køleskabet!
  • Har du blod på tanden så er der mulighed for at blive en fast del af teamet

SKAL DU VÆRE MED?

Er dette noget for dig, så send en kort motiveret ansøgning til os, hvor du fortæller, hvorfor du har lyst til at være en del af vores team. Ansøgningen skal sendes til Sif.Klemp@roskilde-festival.dk

Har du ligeledes nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektleder Sif Rantzau Klemp i Team Affald og Genbrug på +45 27 26 77 77 eller Sif.Klemp@roskilde-festival.dk

Vi glæder os til at høre fra dig, mange hilsener fra hele Team Affald og Genbrug!