BECOME AN ALL-YEAR VOLUNTEER

Do you want to be a part of the festival throughout the year?

At Roskilde Festival we have more than 1.200 amazing volunteers, who create the festival throughout the entire year - we call them all-year volunteers. They are the backbone of building the festival, and common to all of them is that they take on an extra responsibility and put a lot of effort into the festival up to, during or after the festival.

Do you want to become an all-year volunteer? Find a position as an all-year-volunteer and apply as described in the opening. Check out the openings below:

You can also check out this Facebook page: Roskilde Festival – become a volunteer, where new positions are also shared as they are posted on the homepage.

If you are a carpenter, tech guru, journalist (or something else) outside the festival days, we may just have an interesting and relevant position for you. Send your CV to volunteer@roskilde-festival.dk and we will get back to you.

Alderskrav: minimum 16 år

Sprogkrav: dansk og engelsk

Team IT-Udvikling arbejder året rundt med en række projekter. Teamet består af ca. 25 personer, primært IT-udviklere, der håndterer en bred vifte af IT opgaver, og du vil derfor få erfaring med at håndtere store IT-systemer. Vi har fokus på at forbedre de eksisterende systemer, tænke nyt og levere de absolut bedste løsninger til gavn for hele Roskilde Festival.

OPGAVEN

IT-udviklingsgruppen søger lige nu nye udviklere til arbejdet frem mod næste års festival i 2022.

  • er minimum 16 år, og taler dansk og engelsk.
  • har lyst til at involvere dig som frivillig ildsjæl hele året rundt (100+ timer).
  • kan arbejde selvstændigt og er opsøgende.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til Roskilde Festival og eventuelt har erfaring som frivillig.

Du bedes i din ansøgning tilkendegive, i hvor høj grad du ønsker at arbejde med følgende kodesprog / frameworks:

 

Slet ikke 

I begrænset omfang

I nogen grad

I høj grad

I meget høj grad

1

2

3

4

5

  • C#
  • Razor / MVC
  • Java
  • React
  • Js
  • Angular
  • HTML & CSS

INTERESSERET?

Du vil blive en del af et team af ligesindede IT-folk, hvor arbejdsformen er fri og hvor du i høj grad har medbestemmelse over egne opgaver.

Vi har et unikt fællesskab og bruger en del tid sammen gennem hele året. Vi mødes bl.a. seks weekender inden næste festivalen for at kode og hygge, da vi synes det er vigtigt, at opgaver og udvikling suppleres med sociale aktiviteter og et stærkt sammenhold. Vores udviklerweekender afholdes på Havsteensvej 11 i Roskilde – Roskilde Festivals hovedkvarter.

De to første udviklerweekender er den 13. november og igen den 15. januar 2022.

Du kan forvente at høre fra os i løbet af oktober.

Send en kort motiveret ansøgning + CV til teamleder Kasper Holm, kasper.holm@roskilde-festival.dk senest søndag d. 19. september 2021

Under opbygning, afvikling og nedtagning af vores fantastiske festival-by, skal vores frivillige helte have noget at spise. Festivalen har her et glimrende samarbejde med Compass Croup, der leverer de i alt ca. 50.000 kuverter der serveres i de forskellige bespisningsområder heraf ca. 20.000 i Vor Frue.

 

Vi mangler en leder, der kan planlægge, drive og koordinere området i Vor Frue – som i år skal ligge et nyt sted, og levere endnu flere kuverter end tidligere. Derfor er planlægningsopgaven ekstremt vigtig, men der vil ud over planlægningsopgaven det første år (uanset om vi afvikler RF21 eller ej) være fokus på læring og god overdragelse af lederrollen samt at få etableret et stærk team omkring bespisningen i Vor Frue.

DIN ROLLE

Team bespisning - Vor Frue består i dag af 2 ansvarlige ledere, 2 helårsfrivillige og 77 festival frivillige under afvikling af bespisning.

Vi ønsker at tilføre en ny ansvarlig – nemlig dig. De nuværende ansvarlige ønsker at stoppe efter denne festival, og derfor vil det fremadrettet være dig som har opgaven. I år vil du vil blive en af de ansvarlige med ansvar for køkken og servering i Vor Frue. Begge dele i tæt samarbejde med teamlederne for Team Bespisning og leverandøren af maden.

Vi har brug for en ansvarlig i Vor Frue, der kan sætte et godt team og sikre en stabil planlægning og afvikling med højt humør.

DINE OPGAVER

  • Overordnet ansvar for opbygning, drift og nedtagning af frivilligbespisning i Vor Frue
  • Planlægning og projektering af fysisk område
  • Rekruttering, oplæring og ledelse af mellemledere
  • Ansvarlig for at daglig afvikling fungerer
  • Samarbejde med ansvarlig køkkenchef fra Fazer
  • Koordinering og samarbejde med det andet område for bespisning Hal 45
  • Reference til Teamledelsen for bespisning – implementering af fælles retningslinjer
  • Etablere et ledelsesteam om bespisnings opgaven i Vor Frue

Vi drømmer om en ny ansvarlig der kender til festival opbygning og kan se det lange perspektiv. Det kommer bl.a. til udtryk ved at du uddelegerer opgaver, investerer i dit ledelsesteam om opgaven, samt kan se og implementere den strategiske retning.

Derudover er det vigtigt, at du kan bevare overblikket under pres, ikke er konfliktsky og kan skabe en positiv og rar kultur for de folk, der skal løse en stor opgave sammen.

Ansvarlig rollen er en helårlig frivillig indsats, hvor du skal regne med et engagement på 300+ timer. Vi er i gang hele året, men du kan forvente en intensiv periode fra medio juni – medio juli hvor bespisning i Vor Frue er åben.

SEND EN ANSØGNING TIL OS 

Synes du det lyder som en spændende rolle i Roskilde Festival, så send en motiveret ansøgning og dit CV hurtigt muligt til teamleder Henrik Gøtke på henrik.gotke@roskilde-festival.dk eller teamleder Marie Merrald på marie.merrald@roskilde-festival.dk

Vil du gerne vide lidt mere først, så kan du snakke med Henrik Gøtke på henrik.gotke@roskilde-festival.dk (tlf. 27213020) eller Marie på marie.merrald@roskilde-festival.dk om forventninger til ansvarligrollen og det strategiske blik i Roskilde Festival, da de i praksis vil være dine frivilligledere.

Vi glæder os til at høre fra dig! 

I frivilligbespisningen arbejder vi kontinuerligt med mad- og måltidskvaliteten med fokus på bæredygtighed og tilfredse frivillige. Vi søger frivillige ildsjæle til frivilligbespisningen i Hal45, der skal fungere som daglige afviklingsledere.

OM OPGAVEN

Der er tale om en frivillig indsats og funktionen indebærer både et stort ansvar og meget indflydelse.

Vi ønsker at opbygge en mindre gruppe af daglige afviklere, der i samspil er ansvarlige for den daglige overordnede afvikling af måltider i Hal45. Åbningstiden vil blive fordelt mellem jer, så man på skift har det overordnede ansvar. Frivilligbespisningen er i gang fra lørdag d. 18. juni til onsdag d. 29. juni og igen fra søndag d. 3. juli til tirsdag d. 5. juli. De fleste dage er køkkenet i gang fra kl. 06 til 22.

Som afviklingsansvarlig er man ”den daglige blæksprutte” på området og sørger f.eks. indcheckning af frivillige, koordinering mellem køkkenet og spisehallen, debriefing af frivillige ved vagternes afslutning samt en masse ad hoc-opgaver. Køkkenet og madproduktionen har særskilt ledelse, så køkkenfaglig kompetence er ikke en forudsætning.

HVEM ER DU?

  • Du skal have mulighed for at dedikere dig til opgaven og du skal brænde for at lave frivilligt arbejde.
  • Du kan holde et overblik og have mange bolde i gang på samme tid, og du holder af at være i kontakt med forskellige typer af mennesker.
  • Er i stand til at bevare roen, også når der er drøn på
  • Erfaring med lignende opgaver er ikke must – der er gode lærings- og udviklingsmuligheder
  • Er klar på at blive medskaber365 og lægge en indsats på +100 timer fordelt over hele året, dog med en del samlet på perioden op til, under og efter festivalen.

INTERESSERET?

Skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er den rette kandidat til teamleder henrik.gotke@roskilde-festival.dk eller marie.merrald@roskilde-festival.dk . Spørgsmål til rollen kan ligeledes rettes hertil.

Synes du det kunne være sjovt at lede et kerneområde for et af festivalens store teams? Så er du måske vores nye Opbygningsleder. Vi opretter i år en ny rolle, som skal koordinere opbygning og nedtagning af Roskilde Fondens 9 barer. Som Opbygningsleder skal man lede et tværgående team på 9 Opbygningsansvarlige, og hjælpe dem med at komme i mål.

Det forventes, at man tager selvstændigt ansvar for planlægning og drift af sit område i tæt samarbejde med Opbygningsansvarlige, Barchefer i barerne og Teamledere. Rollen refererer til Teamlederen i Team Barer. Arbejdet er fordelt over hele året, med meget aktivitet i første halvdel af året.

ROLLEN

Som Opbygningsleder skal man sikre, at alle barer kommer i mål med

  • planlægning af barkonstruktion
  • målfaste tegninger af konstruktion
  • bestilling af materialer mm.
  • aftaler med festivalens byggehold
  • opbygning af bar i dagene op til festival (vi starter typisk 7-10 dage før musikken starter)
  • nedtagning og nedpakning af bar i container efter festival (vi slutter 1-2 dage efter musikken stopper)
  • at budget for materialeindkøb holdes

VI FORVENTER AT DU

  • har et stort personligt drive og lyst og mod til at lede
  • kan arbejde både med hænder og hoved
  • kan lytte til, men også udfordre andres ideer og holde overblikket
  • kan finde de smarte og effektive løsninger både når vi tegner og bygger
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være (meget) til stede i opbygningsdagene og til nedtagning
  • sørger for afholdelse af møder i Opbygningsgruppen i løbet af året

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra Teamleder, samt sparring fra Opbygningsansvarlige og Barchefer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 850 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, SPOT Bar, The BAR’N og TimBar.

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2022, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde Festival 2022, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 800 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bailar Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handelsdivisionen.

OPGAVEN

er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

Du vil have 2-4 frivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene 😊.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere og følge op
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik)

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler så snart vi har den rigtige ansøger!