Vilkår og kriterier for brancheakkreditering

Brancheakkreditering

For at få adgang til Roskilde Festival som pladeselskab, management eller agentur og sikre dig adgang til Backstage Village skal du først akkrediteres.

Akkreditering foregår på baggrund af en ansøgning, som du skal lave på vegne af din virksomhed.

Vi anbefaler dig at sætte dig ind i vilkår og kriterier for akkreditering, før du ansøger. Vi akkrediterer kun arbejdende personer; ikke gæster, venner, familie, kærester etc.

Vilkår for akkreditering af agenturer, managements og pladeselskaber:

• 1-2 artister repræsenteret på dette års Roskilde Festival udløser max. 2 akkrediteringer uden gebyr og mulighed for et begrænset antal ombyttere mod gebyr (se nedenfor).
  • 3 artister repræsenteret på dette års Roskilde Festival udløser max. 3 akkrediteringer uden gebyr og mulighed for et begrænset antal ombyttere mod gebyr (se nedenfor).
  • 4 eller flere artister repræsenteret på dette års Roskilde Festival udløser max. 4 akkrediteringer uden gebyr og mulighed for et begrænset antal ombyttere mod gebyr (se nedenfor).
  • Ingen bands repræsenteret på dette års Roskilde Festival: max. 1 akkreditering mod gebyr og mulighed for 2 ombyttere mod gebyr (se nedenfor).

En artist kan kun være repræsenteret af ét pladeselskab, ét musikforlag, ét agentur og/eller ét management. I tilfælde af tvivl kontakter Roskilde Festival artisten for afklaring.

Exchange tickets (dansk: ombyttere)

Efter godkendelse af velbegrundet ansøgning køber ansøger en normal festivalbillet, som ombyttes til adgangstegn med adgang til Backstage Village. Det eventuelt tildelte antal ombyttere vil være pålagt et gebyr oven i prisen for festivalbilletten.

Kommercielle aktiviteter

Det er ikke tilladt uden forudgående skriftlig aftale med Roskilde Festival at anvende Roskilde Festivals navn, varemærker og kendetegn i markedsføringsøjemed. Det er heller ikke uden forudgående skriftlig aftale med Roskilde Festival tilladt at gennemføre markedsføringstiltag under ophold på Roskilde Festival, herunder foretage lyd- og billedoptagelser i kommercielt øjemed.