Sprogkrav: Dansk og engelsk
Alderskrav: 15+
Baggrund
På Roskilde Festival er pant meget mere end bare at aflevere pant og få penge udbetalt. Pant er bl.a. en essentiel del af den grønne omstilling. Vidste du, at vi på festivalpladsen f.eks. også har pant på shots rør, fordi plastikkvaliteten er så god, at det kun giver mening at genbruge dem?
Opgave
Pantboderne er kendt som et område, hvor der bliver sorteret og ryddet op, alt imens sprog og kultur bliver godt blandet sammen, fordi pant også er et mødested for rigtig mange forskellige personer.
Som pantbod er I ansvarlige for at:
- modtage pant
- tælle og sortere pant
- udbetale værdier
- hjælpe med at få panten tilbage i recycling-systemet
I kan som forening vælge mellem en kort indsats, hvor jeres frivillige skal engagere sig i 24 timer under festivalen, eller en standard indsats, hvor de frivillige er med i 32 timer. I skal stille med alt fra 40 til 150 frivillige, alt efter hvad der er muligt for jeres forening. De frivillige, I har med på opgaven, skal minimum være 15 år.
Vi tilbyder
Udover at tjene penge til jeres forening og give jeres frivillige adgang til festivalen (som I kan læse mere om her), vil I også få mulighed for at være en af den fremtidige udvikling af pantområdet på Roskilde Festival. I vil indgå i et tæt samarbejde med rigtig gode mennesker fra Team Pant og andre pantforeninger, og vi sørger for at instruere jer godt i opgaven.
I vil få tildelt jeres eget bagområde på festivalen og blive inviteret til sociale og faglige arrangementer året rundt med resten af det store frivillige fællesskab bag Roskilde Festival.
Din forenings kompetencer
Vi søger foreninger, der er klar til at afprøve nye ting og være med i et samarbejde over flere år. Vi forestiller os, at I er en forening med et stort netværk og tætte relationer til medlemmerne. I behøver ikke at kende til tematikken bag pant – det skal vi nok lære jer. Dog er det vigtigt at der er masser af gåpåmod og drivkraft hos jer.
Lyder det som noget for jer?
Så skriv en mail til wienke.reimer@roskilde-festival.dk med nogle linjer om, hvem I er, og hvorfor I gerne vil være med. I er selvfølgelig også velkommen til at henvende jer, hvis I har yderligere spørgsmål om opgaven. Vi indgår løbende aftaler med nye foreninger og tager opslaget ned, når alle pladser er besat.
Vi glæder os til at høre fra jer!
Sprogkrav: Dansk og engelsk
Alderskrav: 15+
Indsatstype: 32 timer
Om opgaven
Vi søger 1-2 forening til renholdelse af område omkring toiletter, samt opfyldning af toiletpapir, håndsæbe og udskiftning af madamposer. Toiletterne er placeret i området omkring Eos og Gaia, som har åbent fra lørdag til lørdag, og toiletterne skal være bemandet fra ca. 08-04. Alle frivillige skal arbejde 32 timer og antallet af frivillige kan aftales. Eos og Gaia er et område fyldt med farver, lys og lyd, og hvor der er musik alle dage og hvor mange kommer forbi for at nyde et måltid mad eller en forfriskning fra en af områdets barer og madboder.
Om jer
Som serviceforening skal I have lyst til at hjælpe publikum med at besvare spørgsmål og guide dem i den rigtige retning. I skal være engageret i renholdelse opgave og være de bedste værter for jeres område. I behøver ikke have erfaring med at være på festival, så længe i kommer med godt humør og lysten til at være med til at skabe endnu en festival.
Om os
Vi er et lille team på 3 personer som er frivillige hele året og når festivalen er i gang vokser vi til ca. 20 frivillige. Vi har ansvaret for renholdelse af alle publikum toiletter og badefaciliteter. Vi samarbejder med serviceforeninger på camping, og 3-5 serviceforeninger i vores eget team som tager sig af toiletterne på festivals pladsen.
Vi tilbyder
Vi arbejder tæt sammen med vores foreninger og der er stor mulighed for selv at være en del af planlægningen afhængig af hvilken indsats man vil bidrage med. Vi samarbejder med nogle meget rutineret foreninger som gerne stiller deres ekspertise til rådighed, enten i form af et godt råd eller som mentor på den første festival. Foreningen tilbydes en afgrænset opgave, som afregnes med 1440 kr. per 32 timers, plus et par foreningsmedskabere som skal anvendes til at sørge for de frivillige. Forening skal selv stå for forplejning til de frivillige.
Skal I være en del af teamet?
Hvis I kunne tænke jer at komme på festival og samtidig tjene nogle penge til jeres forening, så skriv til henriette.erichsen@roskilde-festival.dk for mere information. Vi kan evt. aftale et møde hvor vi kommer på besøg i foreningen eller i kommer på besøg på Roskilde Festivals kontor, for at fortælle mere om opgaven og om det at være serviceforeninger på Roskilde Festival.
Alderskrav: 18+
Om opgaven
Vi søger en forening til kontrol af armbånd og køretilladelser. Port og køresluse er placeret på nordsiden af motorvejsbroen mellem handelsskolen og en af hovedindgangene ind på pladsen Opgaven er baseret på ca. 60 styks ”32-timers frivillige” efter nærmere aftale og skal være bemandet 24/7 alle 8 dage under festivalen. Det er en opgave med en høj grad af menneskelig kontakt med god service og festivalens første indtryk for ankommende. Der vil i opgaven skulle kontrolleres gående og cyklende i porten, samt køretilladelser ved den automatiske bom for adgang til området.
Om jer
Som serviceforening skal I have lyst til at være en del af vores ”service guider”, som udover den primære opgave, også hjælper med spørgsmål, smiler og af og til finder den løsning der gør forskellen for vores gæster. I behøver ikke have erfaring med at være på festival, så længe i kommer med godt humør og lysten til at være med til at gøre RF24 (og forhåbentlig de næste mange) til en fantastisk oplevelse for både frivillige og gæster.
Om os
I Ankomst & Adgang sidder vi med Kørsel, parkering, offentlig transport, porte, sluser og mere – Næsten alt hvad der rør sig omkring hvordan folk kommer frem til og ind på festivalen. Vi er inddelt i mindre teams og I vil få en dedikeret kontaktperson med fokus på jer, samt naturligvis adgang til hele teamet.
Vi er en lille gruppe som arbejder hele året på at forbedre og skabe Roskilde Festivals ankomst og adgangsforhold, og teamet er under festivalen ca. 200 egne frivillige og ca. 2.500 foreningsfrivillige fordelt ud i porte, parkeringspladser, sluser og offentlig transport.
Vi tilbyder
Armbånd med fuld adgang til alle frivillige, inklusiv naturligvis adgang til frivilligområder
-Enkelte ekstra armbånd til foreningen til støtte af den ansvarlige (medskaberarmbånd)
En dedikeret kontaktperson med fokus på jer, sparring og alt det der skal til for at komme i mål. Både fællesmøder og individuelle møder – vi ønsker jeres involvering i opgaven, samt undervisning i systemer og et netværk til andre fantastiske foreninger med opgaver i samme stil. Vi afholder i løbet af året flere informationsmøder, målrettede kurser i systemer og 1-1 møder med jer, så I føler jer klædt på til opgaven, samt naturligvis evaluering og sparring til opgavespecifikke behov.
Derudover er der for foreningens ildsjæle mulighed for at deltage i flere arrangementer og specielle events hele året – herunder muligheden at udbygge og få et netværk på tværs med andre fantastiske mennesker.
Forplejning af de frivillige skal foreningen selv stå får, men det er muligt at tilkøbe en madordning til frivillige som RF stiller rådighed for alle frivillige/foreninger baseret på de gode madsteder på indre og ydre plads. Vi stiller baseområde til rådighed, og her kan i selv skabe hygge og fællesspisning, og selv udforme området med eget telt osv.
Afregningen følger den årlige takst og er for RF24 kr. 1.440 per frivillig
Skal I være en del af teamet?
Så kontakt endelig Kim Herlevsen – kim.herlevsen@roskilde-festival.dk og bliv en del af holdet.