Vores partnere

Roskilde Festival arbejder sammen med virksomheder og brands om at organisere og udvikle festivalen. Disse partnerskaber er med til at gøre Roskilde Festival til en unik, international begivenhed, som ikke findes andre steder i verden.

SCROLL NED

Tuborg

I årtier har Tuborg været vores hovedpartner. Siden 1992 har vi arbejdet sammen om udviklingen af Roskilde Festival. I de senere år har den økologiske transformation og de genanvendte glas været projekter, der især har bidraget til en bedre og mere bæredygtig festival.

Andel

Andel og Roskilde Festival deler en fælles vision og ambition om at bidrage til omstillingen fra sort til vedvarende energi. Udover at begge parter er forankret i det sjællandske, deler vi en vigtig værdi, der handler om fællesskab. Der er brug for stærke fællesskaber, der går foran i kampen for at stoppe klimaforandringerne og ønsker at skabe en grøn fremtid til alle. Roskilde Festival arbejder målrettet med klimavenlig udvikling – og er samtidig er et af de største og stærkeste fællesskaber i Danmark.

Når mennesker mødes i fællesskaber, så opstår der ofte en helt særlig energi – en energi til at tænke anderledes, drømme større og skabe nyt. Det er også tilfældet for Roskilde Festivalen og Andels energipartnerskab.

Meyer Sound

Meyer Sound er officiel lydpartner til Roskilde Festival. Lydpartnerskabet har til formål at drage nytte af styrkerne ved den ikoniske musikfestival og den verdensførende producent af professionelle lydsystemer til at løfte festivaloplevelsen for både kunstnere og fans. Næsten 1000 Meyer Sound-højttalere er installeret på tværs af alle festivalscener og performancerum.

Volt

Ideen bag Volt startede på Roskilde Festival 2011. Siden den første test i 2012 har Volt leveret mobil opladning ved mere end 200 begivenheder verden over, hvor de har opladet over en million telefoner. Udover den transportable oplader har Volt også udviklet mobilservices for festivaler og andre begivenheder.

Avis

Avis arbejder på at fremme miljøhensyn for biludlejlingsbranchen og gøre det lettere for kunder og medarbejdere at være grønne. Derfor falder samarbejdet mellem Avis og Roskilde Festival naturligt. Avis leverer mere end 100 køretøjer til festivalen og er dermed en vigtig partner i festivalens infrastruktur og planlægning.