SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: Helårs-medskaber (200+ timer)
KONTAKT: pil.refstrup@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Vil du være med til at drive over 20 barer på Roskilde Festival – før, under og efter festivalen?
Vi leder nu efter folk der brænder for udtryk og opbygning. Du skal også have evner for planlægning og koordinering. Vi har brug for folk med forskellige kompetencer – især dig, der:
- Er du skarp på at designe barer, menuer og andre materialer?
- Har du erfaring med opbygning og kan du tegne målfaste tegninger?
- Kan du holde overblik og koordinere på tværs af mange interessenter?
- Har du lyst og talent for at kommunikere med frivillige og eksterne og få ting til at ske?
- Er du klar på at tage ansvar og forme nye roller sammen med os?
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har været RF-frivillig før og kender lidt til organisationen.
Du skal være indstillet på at deltage i et antal fysiske møder i København og Roskilde forud for festivalen, og også onlinemøder efter behov.
Hvis I er flere, der er vant til at arbejde sammen, så søg gerne sammen, vi skal bruge flere frivillige.
HVEM ER VI?
Team Barer består af ca. 50 frivillige ledere og foreningskontakter – og sammen med 2300 frivillige driver vi festivalens barer med store armbevægelser og højt til loftet. Vi er en del af Roskilde Festivals Handel og Gastronomi-division, og alt overskud går til festivalens formål.
Som frivillig hos Team Barer får du en oplevelse for livet og en vigtig rolle i en af Danmarks største kulturbegivenheder. Du bliver en del af et stærkt fællesskab med sociale events før, under og efter festivalen, og du får både indflydelse, oplæring og støtte fra erfarne teamledere. Du kommer til at samarbejde tæt med barcheferne og resten af ledelsen i Team Barer, og du får masser af sparring og opbakning undervejs. Og bare rolig – du står ikke alene. Hos Team Barer hjælper vi hinanden, og fællesskabet er altid i centrum.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Send din ansøgning med CV til frivilligansvarlig Pil Refstrup på pil.refstrup@roskilde-festival.dk. Spørgsmål kan stilles på samme mail.
Vi starter op i løbet af november, så vi vil gerne have posterne besat snarest muligt – men vi kan også vente på de helt rigtige.
Vi glæder os til at høre fra dig – og til at skabe festivalen sammen med dig!
SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: Helårs-medskaber (200+ timer)
KONTAKT: pil.refstrup@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Team Barer søger flere frivillige helårs-medskabere, der vil være med før, under og efter festivalen. Vil du være med til at drive over 20 barer på Roskilde Festival?
Vi leder nu efter folk der brænder for bardrift og koordinering. Du skal have evner for planlægning og koordinering. Vi har brug for folk med forskellige kompetencer – især hvis du kan svare ja til følgende:
- Kan du koordinere med mange leverandører, sponsorer og andre parter?
- Har du erfaring med produkter, bestillinger og bardrift?
- Kan du holde overblik og koordinere på tværs af mange interessenter?
- Har du lyst og talent for at kommunikere med frivillige og eksterne og få ting til at ske?
- Er du klar på at tage ansvar og forme nye roller sammen med os?
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har været RF-frivillig før og kender lidt til organisationen.
Du skal være indstillet på at deltage i et antal fysiske møder i København og Roskilde forud for festivalen, og også onlinemøder efter behov.
Hvis I er flere, der er vant til at lægge en indsats sammen, så søg gerne sammen, vi skal bruge flere frivillige.
HVEM ER VI?
Team Barer består af ca. 50 frivillige ledere og foreningskontakter – og sammen med 2300 frivillige driver vi festivalens barer med store armbevægelser og højt til loftet. Vi er en del af Roskilde Festivals Handel og Gastronomi-division, og alt overskud går til festivalens formål.
Hvad får du?
- En oplevelse for livet – og en vigtig rolle i en af Danmarks største kulturbegivenheder
- Et stærkt fællesskab og sociale events før, under og efter festivalen
- Indflydelse, oplæring og støtte fra erfarne teamledere
Du kommer til at samarbejde tæt med både barcheferne og den øvrige ledelse i Team Barer, og du får masser af sparring og støtte undervejs. Og bare rolig – du skal ikke gøre det hele selv. Team Barer har et godt samarbejde og alle hjælper hinanden.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Klar til at være med? Send din ansøgning med CV til frivilligansvarlig Pil Refstrup på pil.refstrup@roskilde-festival.dk. Spørgsmål kan stilles på samme mail.
Vi starter op i løbet af november, så vi vil gerne have posterne besat snarest muligt – men vi kan også vente på de helt rigtige.
Vi glæder os til at høre fra dig – og til at skabe festivalen sammen med dig!
SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: Helårs-ansvarlig (300+ timer)
KONTAKT: Lotte.Larsen@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Team Merchandise søger en helårsansvarlig, der – i tæt samarbejde med teamledelsen – vil stå i spidsen for rekruttering af ca. 300 frivillige samt for den overordnede ledelse af vores ressourcehold.
Rollen indebærer ansvar for to hovedområder:
- Rekruttering, som primært foregår før festivalen.
- Ledelse af ressourceholdet, som er aktivt under festivalen
Rekruttering
Rekrutteringsdelen handler om at tiltrække og fastholde frivillige.
Vi er så heldige at have en stor gruppe dedikerede frivillige, hvor mange har flere års erfaring og dermed bærer vigtig viden med sig.
Vi har i alt ca. 500 potentielle frivillige i vores ”bank”, hvoraf omkring 65 allerede har tilkendegivet, at de gerne vil være med til sommer.
Dine opgaver i samarbejde med helårsmedskaberen:
- Kommunikere mulige vagtpakker til de frivillige, indsamle deres ønsker og lave det store puslespil, så flest muligt får deres ønsker opfyldt (det plejer at lykkes 😊).
- Oprette vagtpakker i HEAP og fordele frivillige på dem.
- Lave opslag til festivalens hjemmeside ved behov for ekstern rekruttering.
- Oprette frivillige i People, tildele armbånd m.m.
- Deltage i tre infomøder i foråret (afholdes i Roskilde og København).
Ressourceholdet
Ressourceholdets opgave er at sikre, at alle frivillige har det godt, føler sig trygge og er tanket op – både på energi og saltstænger. Fokus er især på at de mindre boder ikke glemmes i travlheden.
Holdet træder til ved fravær og hjælper desuden med oprydning, telefonpasning m.m.
Ressourceholdet arbejder tæt sammen med kontorholdet.
På ressourceholdet er fire frivillige på vagt ad gangen, og du vil være ansvarlig for deres ledelse under festivalen.
Dine primære opgaver:
- Sikre, at de frivillige føler sig godt klædt på til opgaven.
- Afholde briefinger med de frivillige under festivalen.
Hvordan du og helårsmedskaberen fordeler opgaverne, finder vi ud af i fællesskab.
Hvis du allerede har en makker, du gerne vil invitere med som helårsmedskaber, er det også en mulighed.
Hvad kræver det?
Der stilles ingen krav til bestemte kompetencer eller baggrunde – det vigtigste er, at du har mod på opgaven og lysten til at engagere dig.
Du skal være klar til at lægge timer i projektet gennem hele året – også i perioder, hvor festivalen fylder meget.
Din festival vil ikke ligne den, som de betalende gæster oplever. Til gengæld får du en unik mulighed for at præge festivalen og komme helt tæt på maskinrummet, hvor beslutningerne træffes for ca. 300 frivillige og tusindvis af kunder der samles over otte intense dage.
HVEM ER VI?
Vi står for salget af festivalens officielle merchandise. Det sker fra en stor hovedbod på Indre Plads samt fire mindre boder fordelt på Indre og Ydre Plads.
Boderne skal fungere både for de mange tusinde kunder og for de ca. 300 frivillige, der arbejder i dem.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du vil høre mere – eller allerede ved, at det er noget for dig – så kontakt:
Teamleder Lotte Larsen – Lotte.Larsen@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Team Merchandise søger en helårsansvarlig, der – i tæt samarbejde med teamledelsen – vil stå i spidsen for rekruttering af ca. 300 frivillige samt for den overordnede ledelse af vores ressourcehold.
Rollen indebærer ansvar for to hovedområder:
- Rekruttering, som primært foregår før festivalen.
- Ledelse af ressourceholdet, som er aktivt under festivalen.
Rekruttering
Rekrutteringsdelen handler om at tiltrække og fastholde frivillige.
Vi er så heldige at have en stor gruppe dedikerede frivillige, hvor mange har flere års jubilæum og dermed bærer vigtig viden med sig.
Vi har i alt ca. 500 potentielle frivillige i vores ”bank”, hvoraf omkring 65 allerede har tilkendegivet, at de gerne vil være med til sommer.
Dine opgaver i samarbejde med helårsmedskaberen:
- Kommunikere mulige vagtpakker til de frivillige, indsamle deres ønsker og lave det store puslespil, så flest muligt får deres ønsker opfyldt (det plejer at lykkes).
- Oprette vagtpakker i HEAP og fordele frivillige på dem.
- Lave opslag til festivalens hjemmeside ved behov for ekstern rekruttering.
- Oprette frivillige i People, tildele armbånd m.m.
- Deltage i tre infomøder i foråret (afholdes i Roskilde og København).
Ressourceholdet
Ressourceholdets opgave er at sikre, at alle frivillige har det godt, føler sig trygge og er tanket op – både på energi og saltstænger. Fokus er især på at de mindre boder ikke glemmes i travlheden.
Holdet træder til ved fravær og hjælper desuden med oprydning, telefonpasning m.m. Ressourceholdet arbejder tæt sammen med kontorholdet.
På ressourceholdet er fire frivillige på vagt ad gangen, og du vil være ansvarlig for deres ledelse under festivalen.
Dine primære opgaver:
- Sikre, at de frivillige føler sig godt klædt på til opgaven.
- Afholde briefinger med de frivillige under festivalen.
Hvordan du og helårsmedskaberen fordeler opgaverne, finder vi ud af i fællesskab.
Hvis du allerede har en makker, du gerne vil invitere med som helårsmedskaber, er det også en mulighed.
Hvad kræver det?
Der stilles ingen krav til bestemte kompetencer eller baggrunde – det vigtigste er, at du har mod på opgaven og lysten til at engagere dig. Du skal være klar til at lægge timer i projektet gennem hele året, også i perioder, hvor festivalen fylder meget.
Din festival vil ikke ligne den, som de betalende gæster oplever. Til gengæld får du en unik mulighed for at præge festivalen og komme helt tæt på maskinrummet, hvor beslutningerne træffes for ca. 300 frivillige og tusindvis af kunder der samles over otte intense dage.
HVEM ER VI?
Vi står for salget af festivalens officielle merchandise. Det sker fra en stor hovedbod på Indre Plads samt fire mindre boder fordelt på Indre og Ydre Plads.
Boderne skal fungere både for de mange tusinde kunder og for de ca. 300 frivillige, der arbejder i dem.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du vil høre mere, eller allerede ved, at det er noget for dig, så kontakt:
Teamleder Lotte Larsen på Lotte.Larsen@roskilde-festival.dk.
SPROGKRAV: Dansk og Engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: Helårs-ansvarlig (300+ timer)
KONTAKT: wienke.reimer@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Vil du sætte dit præg på bæredygtighed, ledelse og fællesskab på Roskilde Festival 2026?
Bliv Teamleder for Team Pant – kåret som RF Heroes for vores stærke sammenhold og innovation!
Som Teamleder indgår du i en ledelsesduo sammen med Wienke Reimer. I står sammen med det overordnede ansvar for drift og logistik omkring pant. I udvikler, nytænker og eksekverer strategi for fremtidens pant – og sørger samtidig for, at vores fællesskab fortsat leverer RF-magi og prisvindende sammenhold.
Dine vigtigste opgaver:
- Ledelse af 5 teams: Runners, Pantboder, Opbygning & Bestillinger, Logistik og Backoffice
- Fokus på opbygning og tegning af pantboder
- Sikre de rigtige bestillinger og have styr på detaljerne
- Overblik og eksekvering under opbygning af pantboderne
- Sikre at nye, smarte logistikprocesser bliver godt overdraget til næste ildsjæl
- Deltage i fysiske møder i Roskilde (og lidt online).
HVEM ER VI?
Team Pant er stolte af at være kåret som RF Heroes 2025:
"Igennem flere år har de forenklet en tung proces med en digital løsning – til stor gavn for mange medfrivillige. Samtidig lægger holdet mange gode kræfter i at værne om deres eget lille fællesskab, hvor den enkeltes engagement kan tilpasses livet udenfor festivalen."
Vi søger dig, der:
- Elsker at tage ansvar sammen med andre
- Får energi af at skabe rammer, overblik og bæredygtige løsninger
- Trives blandt frivillige og værdsætter ægte fællesskab
- Kan deltage på fysiske møder i Roskilde
Hvad får du?:
- Ledelsesudfordring på Danmarks vildeste festival
- Adgang til festivalen, mad under vagter, adgang til frivilligområder, et godt sted og sove og meget mere!
- Et kæmpe netværk af festivalfrivillige – plus på CV og livet
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Er det dig?Så send din motiverede ansøgning eller et par linjer om dig selv til os.
Spørgsmål? Tag fat i os direkte – vi vil SÅ gerne høre fra dig!
wienke.reimer@roskilde-festival.dk
SPROGKRAV: Dansk og engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +300 timer
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Vil du være den, der får pantboderne til at spille – året rundt og under festivalen?
Bliv HelårsAnsvarlig for Team Pant – kåret til RF Heroes for vores unikke sammenhold og innovative drive!
Som HelårsAnsvarlig får du driftsansvaret for pantboderne, der drives af foreningerne. Det er dig, der sørger for, at foreningerne får ALT, de har brug for, så deres frivillige kan give festivalen det bedste fra Team Pant.
Du får støtte af et dedikeret hold medskabere til kommunikation og opbygning – og kan selv forme teamet med flere frivillige, hvis nye opgaver kræver det.
Team Pant består – udover Team Pantbod – også af Team Runners, Team Backoffice, Team Logistik, Team Opbygning og Bestilling , som er klar til at løfte med, mens du er tovholder for driften.
Vi er stolte af netop at være blevet kåret som RF Heroes 2025 for bedste frivillige fælleskab:
"Igennem flere år har de forenklet en tung proces gennem digitale løsninger, til stor gavn for mange medfrivillige. Samtidig lægger holdet gode kræfter i at værne om deres eget lille fællesskab, hvor den enkeltes engagement kan tilpasses livet uden for festivalen."
Dine vigtigste opgaver:
- Sikre foreningerne har alt nødvendigt til driften af pantboderne
- Overblik over arbejdsgange, materialer og kommunikation
- Lede og motivere dit eget team af medskabere
- Samarbejde med de andre teams for at opnå RF-præcision
- Mulighed for at rekruttere flere frivillige til nye opgaver
- Tilstede til fysiske møder i Roskilde (og lidt online)
HVEM ER VI?
Vi leder efter dig, der:
- Kan tage ansvar og skabe rammer så andre lykkes
- Har stærke kommunikations- og samarbejdsevner
- Tænker i løsninger og ser muligheder i hverdagen
- Elsker festivalstemning og frivillig energi
Det får du:
- Afgørende rolle i et prisvindende fællesskab
- Ledelseserfaring og mulighed for at skabe egne projekter
- Adgang til festivalen, mad under vagter, adgang til frivilligområder, et godt sted og sove og meget mere!
- Et kæmpe netværk af festivalfrivillige – plus på CV og livet
Er du klar på ansvar, fællesskab og Orange Feeling?
Send din motiverede ansøgning eller et par linjer direkte til os – eller spørg, hvis du har mere på hjertet!
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Send din motiverede ansøgning eller et par linjer direkte til os – eller spørg, hvis du har mere på hjertet! eileen.winterholt@roskilde-festival.dk
SPROGKRAV: Dansk og Engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: Helårs-medskaber (200+ timer)
KONTAKT: wienke.reimer@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN OG HVAD DU BLIVER EN DEL AF
Vil du prøve kræfter med flere roller, tage ansvar og være med hvor det sker?
Bliv Barselsvikar – Fixer i Team Pant, kåret som RF Heroes for fællesskab og innovation!
Team Pant leder efter dig, der elsker at være medskaber på flere niveauer. Som Barselsvikar – Fixer får du en rollle der altid udvikler sig– med mulighed for indblik og indflydelse i hele teamet.
I Team Pant rokerer vi på de “store” roller år for år:
Du starter som Barselsvikar – og får chancen for at udvikle dig. Måske bliver du projektleder for kommunikation, medskaber i logistik, eller næste år tager du rollen som Ansvarlig365 i Team Pantbod. Vi kan allerede nu se, at vi har brug for en person med mod på at prøve flere roller over tid og bidrage med både overblik og “ja-hat” energi.
Du får et hold af medskabere under dig, der støtter med både kommunikationsmateriale og opbygning. Hvis du står med nye opgaver eller idéer, kan du tilknytte flere frivillige! Og du får opbakning fra naboteams: Team Runners, Team Backoffice, Team Logistik, Team Opbygning og Bestilling hjælper med at sikre, at du lykkes.
Dine vigtigste opgaver:
- Overblik og fokus på årets udvalgte område
- Sikre driften af pantboderne, drevet af festivalens foreninger
- Lede og motivere dit team af medskabere
- Samarbejde med naboteams for optimal festivaldrift
- Rekruttere flere frivillige hvis der er behov
- Tilstede ved fysiske møder i Roskilde
HVEM ER VI?
RF Heroes-anerkendelsen for bedste frivillige fælleskabt:
"Igennem flere år har Team Pant fornyet og forenklet processer med digitale løsninger, til stor gavn for medfrivillige. Samtidig er deres fællesskab åbent og inkluderende – et sted hvor alle kan bidrage og vokse."
Vi søger dig, der:
- Har lyst til ansvar, projektledelse og fællesskab
- Kan holde overblik og samtidig prøve noget nyt
- Trives med rokering og nye opgaver år efter år
- Vil tage festivalstemningen med hjem og i hjertet
Hvad får du?:
- Unik mulighed for at prøve flere roller over tid
- Ledelseserfaring og mulighed for at præge din egen udvikling
- Adgang til festivalen, mad under vagter, adgang til frivilligområder, et godt sted og sove og meget mere!
- RF Heroes-fællesskab og festivalvenner for livet
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Klar på fleksibilitet, ansvar og Orange Feeling?
Send din ansøgning eller et par linjer til os – eller spørg hvis du har mere på hjertet!



