Sprogkrav: Dansk og engelsk

Alderskrav: Min. 18 år

Indsats: 300+timer

Rolle: Ansvarlig365

Ansøg her

OM OS

Vil du være en del af noget større og skabe uforglemmelige øjeblikke for tusindvis af mennesker? Træd ind i Roskilde Festivals organisatoriske maskinrum som frivillig organisationschef og vær med til at forme vores frivillighedskultur.

OM ROLLEN

Du vil få en central rolle i ledelsen af vores 2000 dedikerede frivillige. Dine hovedopgaver vil spænde bredt fra udviklingen af frivillighedsstrukturer til praktisk HR-styring, med fokus på at nytænke og styrke vores frivillighedskultur.


Yderligere vil du:
• Koordinere og forny HR- og rekrutteringsstrategier for frivillige.
• Udvikle og forfine metoder til at fremme frivillighed internt i divisionen.
• Støtte divisionsledelsen med ekspertise inden for frivillighed, adfærd og rekruttering.
• Udvikle og implementere nyskabende tilgange til frivillighed på Roskilde Festival.
• Koordinere divisionens arbejdsmiljøindsatser.
• Deltage aktivt i det tværgående netværk af organisationschefer fra festivalens øvrige divisioner.

Som organisationschef vil du have betydelig indflydelse på, hvordan din rolle defineres og udvikles.

OM DIG

Erfaring med festivaler eller lignende store arrangementer, samt en forståelse for frivillighedens betydning og dynamik, vil være en fordel, men det er absolut ikke et must.

Forvent at dedikere 2-5 timer ugentligt til møder og arrangementer året rundt. Under selve festivalen vil du som udgangspunkt være fuldt engageret alle dage.

VI TILBYDER

Du bliver en del af et vibrerende, kreativt og støttende fællesskab bestående af både frivillige og fastansatte. Dit ledelsesansvar omfatter et dynamisk team af helårsfrivillige, der inkluderer rekrutteringsspecialister, en arbejdsmiljøansvarlig og en uddannelseskoordinator.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du ønsker at bidrage til vores mangfoldige og inkluderende festival og har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores nuværende organisationschef, Jakob Ishøy, på jakob.ishoey@roskilde-festival.dk eller telefon 5376 7267.

Ansøgningsprocessen:
Vi stræber efter diversitet og beder dig derfor undlade at vedlægge et billede med din ansøgning. Dit CV og ansøgning vil blive behandlet anonymt før videregivelse til ansættelsesudvalget. Vi indkalder løbende til samtaler og ser frem til at modtage din ansøgning.
Vi glæder os til at byde dig velkommen i vores fællesskab, hvor hver stemme tæller, og hvor vi sammen skaber en festival for alle.

Sprogkrav: Dansk eller engelsk

Alderskrav: Min. 18 år

Indsats: 100+timer

Rolle: Medskaber

Ansøg her

OM OS

Det er byggeholdets ansvar at scenerummet står færdigt, når det første band går på scenen på
Arena. Vi har brug for nogle folk, som sammen med resten af byggeholdet og byggeleder tager
ejerskab over at få scenen bygget til tiden, og også er med på at det hele skal pilles ned igen
bagefter. Der vil være gode byggefolk til at lære dig op, hjælpe dig i gang og sørge for at du bliver en
del af holdet, så vi i sidste ende er fælles om at give vores kunstnere og publikum den bedste
oplevelse på Arena.

OM ROLLEN

Vi søger frivillige medskabere, som vil være med på Arenas byggehold i dagene op til og efter
musikken. Det drejer sig om en række forskellige opgaver, som f.eks.:

  • hjælpe med at bygge og nedtage scenen
  • opbygning af scenegulv/tribuner
  • beklædning af scene
  • kørsel med lifte og andre maskiner
  • hjælpe ved opsætning/nedtagning af lyd/lys
  • opgaver i højden
  • tømreropgaver
  • maleropgaver
  • opsætning af hegn

Det er fysiske opgaver, og du er aktiv det meste af tiden, så man sover godt om natten. Det kan være
lange dage, for scenen skal jo være klar til tiden, og vi fortsætter til vi er færdige (indenfor
rimelighedens grænser).
Byggeholdet er i gang fra den 25. juni (eftermiddag) - 3. juli (formiddag), samt 7.-8.-9. juli til
nedtagning.
Vi skal være flere på holdet end sidste år, så vi har 8 ledige pladser, så der er også mulighed for at
søge sammen med dine venner.

OM DIG

Du behøver ikke være håndværker eller stor og stærk, for vi har mange forskellige opgaver, men du
skal kunne holde til en aktiv fysisk indsats og lange dage, og så skal du ikke være bange for at tage
fat. Hvis du har håndværkserfaring og/eller er vant til at køre større maskiner er det selvfølgelig
velkomment.

VI TILBYDER

Som en del af byggeholdet er der et fedt sammenhold, masser af hygge og fester og du kommer til at være på Arenas hold i den årlige dyst mod de andre scener. Du har fri under musikdagene, men er
altid velkommen på bagsceneområdet, hvor vi tit mødes og følges ud til koncerter. Som frivillig på
Arena bliver du inviteret med bag en af Roskildes største scener med masser af traditioner, og der er
i det hele taget et godt Arena-sammenhold og en god stemning på scenen.
Der er gode fordele ved at være medskaber på Arena:

  • sovevogn tæt på festivalpladsen, hvor du kan sove hele festivalen
  • god mad 3 gange dagligt (+ snacks, toast og drikkevarer)
  • ildsjælegave
  • fedt bagområde med bar, sofahygge og cafe.
  • adgang til rene toiletter/varmt bad i nærheden af sovevogn og toiletter på bagscenen
  • du får lov at se festivalen bag kulissen

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv lidt om dig selv og dine erfaringer til byggeleder Holger på holger.jessen@roskilde-festival.dk ,
så vender han tilbage til dig hurtigst muligt.

Sprogkrav: Dansk og engelsk

Alderskrav: Min. 18 år

Indsats: 300+timer

Rolle: Ansvarlig365

Ansøg her

OM OS

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige?

Så er det måske dig vi leder efter! 

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handel, Mad og Drikke-divisionen.Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere, foreningskontakter og 2300 frivillige. Vi er en del af Roskilde-festivalen og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handel, Mad og Drikke-divisionen, og vi driver cocktailbarerne Just a Bar, Bar'tist, EXBAR, Gin Bar, Grand Stand Bar, The Bar'n, Barvalon, Barium samt ølsalg.

OM ROLLEN

Jobbet, som er en helårsrolle, indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens ølbarer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

OM DIG

Vi forventer, at du:

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen

VI TILBYDER

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til asger.risager@roskilde-festival.dk eller giv et kald på +4528877721 for at høre mere om rollen. 

Ansøg før d. 20/05-2024 da vi afholder samtaler løbende.

Sprogkrav: Dansk

Alderskrav: Min. 16 år

Indsats: 100+timer

Rolle: Medskaber365

Ansøg her

OM OS

Team IT-Udvikling arbejder året rundt med en række projekter. Teamet består af ca. 35 personer, primært ITudviklere, der håndterer en bred vifte af IT-opgaver, og du vil derfor få erfaring med at håndtere store ITsystemer. Vi har fokus på at forbedre de eksisterende systemer, tænke nyt og levere de absolut bedste løsninger til gavn for hele Roskilde Festival.

OM ROLLEN

IT-udviklingsgruppen søger lige nu nye udviklere til arbejdet frem mod næste års festival i 2025 (opstarten bliver i efteråret 2024).

OM DIG

Du

  • er minimum 16 år, og taler dansk og engelsk.
  • har lyst til at involvere dig som frivillig ildsjæl hele året rundt (100+ timer).
  • kan arbejde selvstændigt og er opsøgende.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til Roskilde Festival og eventuelt har erfaring som frivillig.

Du bedes i din ansøgning tilkendegive, i hvor høj grad du ønsker at arbejde med nedenstående kodesprog / frameworks, på skalaen:
1: Slet ikke
2: I begrænset omfang
3: I nogen grad
4: I høj grad
5: I meget høj grad

  • C#
  • Razor / MVC
  • Java
  • React
  • Node.Js
  • HTML & CSS
  • Kubernetes

VI TILBYDER

Du vil blive en del af et team af ligesindede IT-folk, hvor arbejdsformen er fri og hvor du i høj grad har medbestemmelse over egne opgaver.

Vi har et unikt fællesskab og bruger en del tid sammen gennem hele året. Vi mødes bl.a. seks weekender (fredag + lørdag) inden næste festival for at kode og hygge, da vi synes det er vigtigt, at opgaver og udvikling suppleres med sociale aktiviteter og et stærkt sammenhold.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Vores udviklerweekender afholdes i Roskilde i festivalens lokaler.

Datoerne for udviklerweekender ligger som følger:

  • 13-14 september 2024
  • 15-16 november 2024
  • 17-18 januar 2025
  • 28 februar - 1 marts 2025
  • 4-5 april 2025
  • 24 Maj 2025

Du kan forvente at høre fra os i starten af september 2024.
Send en kort motiveret ansøgning + CV til teamleder Kasper Holm, kasper.holm@roskilde-festival.dk senest søndag d. 18. august 2024.

Sprogkrav: Dansk

Alderskrav: Min. 18 år

Indsats: 100+timer

Rolle: Medskaber

Ansøg her

OM OS

Vi er et byggehold der står for opbygning og nedtagning af GAIA scenen. Det er andet år vi skal bygge GAIA, som er en af de scener der har musik under hele festivalen.

OM ROLLEN

Vores opgave er, at bygge scenen, bagområde og publikumsområdet. Mere specifikt opsætter vi scene, lyd, lys og bagtæppe med kyndig vejledning fra vores teknikere. Vi opsætter bagområdet, så det er klar til at hele produktionen kan rykke ind og afvikle, når festivalen starter. Og ude i publikumsområdet bygger vi FOH (front of house), et handicappodium og en merchandise bod.

Vi starter mandag d. 24. juni og bygger frem til lørdag d. 29. juni. Efter festivalen tager vi hele molevitten ned igen fra søndag d. 7. juli til tirsdag d. 9. juli. Som bygger/medskaber er du med fra morgen til aften, alle dagene - stillingen som medskaber er derfor på 100 timer.

OM DIG

Erfaring med at bygge scener er ikke et krav, men et plus. Du behøver i øvrigt ikke være
et kæmpe brød for at kunne være med – men du skal være klar på at tage fat, blive beskidt og højst
sandsynligt bruge forskelligt værktøj.

Har du certifikat til teleskoplæsser, er det klart et plus (men ikke et krav).

VI TILBYDER

Som bygger på GAIA bliver du en del af et hold, der har fokus på at være der for hinanden. Her er der plads til at alle kan være dem selv og deltage på lige vilkår, uanset køn, seksualitet, etnicitet, synlig eller usynlig førlighed og personligt udtryk. Vi løfter i fællesskab og har fokus på det aftryk vi sætter - på hinanden og på planeten.

Du får mulighed for at sætte dit eget præg på opgaverne der skal løses på bagområdet og publikumsområdet (i et vist omfang).

Vi er et lille byggehold, der kommer til at arbejde tæt sammen - vi vil gøre vores bedste for at skabe et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til hyggen og til at have det sjovt :)

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du mener, at du vil være et godt match til vores hold, så send os en besked med det samme, hvor du fortæller lidt om dig selv. Vi svarer hurtigst muligt på henvendelser, så tøv ikke med at skrive til byggeleder Laura Wang på laura.wang@roskilde-festival.dk

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: 300+ timer

ROLLE: Ansvarlig365

 

Ansøg

OM OS

Roskilde Festival er ikke blot en musikfestival; det er et kulturelt samlingspunkt med fokus på bæredygtighed og kunstnerisk udfoldelse. Vi stræber for en bedre fremtid ved at integrere miljømæssig, økonomisk, social og kunstnerisk bæredygtighed i alt, hvad vi gør. Det gælder også den handel, vi har på pladsen.

Lige nu leder vi efter en engageret leder med kommerciel interesse og en visionær tilgang til handel til rollen som teamchef for merchandise og nonfood på Roskilde Festival!

OM ROLLEN

De to teams Merchandise og Nonfood er ansvarlige for alle de boder, der ikke sælger mad og drikke, som er på Roskilde Festival. Som teamchef for Nonfood og Merchandise vil dine primære opgaver vil være:
• Ledelse og Koordination: Du vil lede to teams af dedikerede frivillige og sikre, at vores merchandise og Nonfood boder kører problemfrit før, under og efter festivalen.
• Strategisk Udvikling: Bidrage med udvikling og implementering af handelsstrategier, der fremmer bæredygtighed inden for miljø, økonomi, sociale forhold og kunstnerisk udfoldelse.
• Innovation: Introducere nye produkter og koncepter, der både er kommercielt attraktive og bæredygtige, med fokus på kreativitet og kunstnerisk kvalitet.
• Samarbejde: Arbejde tæt sammen med andre divisionsledere og teamchefer for at sikre en helhedsorienteret tilgang til festivalens mål.

OM DIG

Vi forestiller os at du er en engageret og dedikeret leder med kommerciel interesse og en visionær tilgang til handel.

Derudover skal du:
• Have lyst til at lede andre frivillige og kan skabe engagement i teamet.
• Være selvengagerende og kan drive opgaver i mål med fokus på bæredygtighed og kunstnerisk kvalitet.
• Have kommerciel forståelse og evnen til at identificere og implementere nye tendenser inden for handel og merchandise.
• Have et stort hjerte for bæredygtighed, både hvad angår miljø, økonomi og sociale forhold.
• Have interesse for Roskilde Festivals kunstneriske vision og ønsker at bidrage til festivalens unikke atmosfære.

VI TILBYDER

Som en del af en af Europas største musikfestivaler, får du mulighed for at udvikle og implementere strategier, der ikke blot styrker vores kommercielle indsats, men også bidrager til festivalens overordnede bæredygtige mål og kunstneriske vision.

Som teamchef får du mulighed for at være med til at sætte retning for den handel vi har på Roskilde Festival. Du bliver også den af en velfungerende divisionsledelse, hvor vi på tværs af ansvarsområder hjælper hinanden, har det sjovt sammen, og glæder os over at være med til at skabe en unik oplevelse for de mange tusinde gæster på Roskilde Festival.

SKAL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Er ovenstående noget for dig, så skriv lidt om dig selv, og hvorfor du er vores nye teamchef for merchandise og non-food til Organisationschef for Handel & Gastronomi Laura Olsen på laura.olsen@roskilde-festival.dk.

Vi håber at du kan starte omkring august 2024, men vi vil gerne mødes med dig på den kommende Roskilde Festival, så vi kan vise vores funktioner i afvikling.

Samtaler vil blive afholdt løbende.

Spørgsmål kan rettes til Laura på mail Laura.Olsen@roskilde-festival.dk eller på telefon 42714278.

Kan du ikke finde en rolle, der matcher din interesse og erfaring? Har du særlige kvalifikationer, som du gerne vil bringe i spil på Roskilde Festival? Så skriv til volunteer@roskilde-festival.dk – så hjælper vi dig i den rigtige retning.