Ansøg som helårsfrivillig

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: emma.sjoervad@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

For at vores festival spiller, så er der nogle fuldstændig grundlæggende ting, der skal være på plads – og muligheden for at have en god oplevelse med komme på toilettet og i bad er bare unægtelig en af dem. Som logistikkoordinator i teamet for toilet- og badservices vil du få ansvaret for en lille gruppe frivillige, der sørger for at køre diverse produkter ud til toiletter og bade på festivalen – fx toiletpapir, sæbe, menstruationsprodukter mv.

Du vil derfor skulle udføre følgende opgaver:

  • Lægge vagtplaner for de frivillige, der skal køre produkter ud
  • Rekruttering af frivillige chauffører
  • Sørge for bestilling af køretøjer
  • I samarbejde med din teamleder koordinere med områder ift., om de får de rette mængder og produkter, og hvor de opbevares
  • Være med til at udvikle, hvad vi vil tilbyde på toilet- og badområdet på festivalen – bl.a. for kapacitet, tilgængelighed og meget mere

Du kommer til at samarbejde med forskellige teams i Deltagerdivisionen med ansvar for fx affald og camping, men også særligt tværgående med divisionen Byplan & Logistik, der står for opsætning, nedtagning, leverandørkontrakter mv. ifm. toiletter og bade.

OM DIG

Vigtigst af alt har du lyst til at komme ind i maskinrummet for festivalen og sikre, at nogle af de mest væsentlige funktioner fungerer. Men det er en fordel at du:

  • Er god til at skabe overblik, lægge en plan og arbejde struktureret
  • Kan lide at snakke med mange forskellige mennesker i vores organisation
  • Har lyst til at bidrage til at skabe et godt og hyggeligt team at være en del af
  • Har erfaring med at arbejde med logistik eller koordinering (men dette er ikke et krav)
  • Være indstillet på at deltage i et par enkelte møder i efteråret, men ellers primært lægge dine timer i foråret samt lige op til og under Roskilde Festival. Du vil få rollen Medskaber eller Medskaber365 afhængig af, hvornår du starter.

HVEM ER VI?

Du kommer til at træde ind i et relativt nyt team, og du kommer derfor også til at have stor mulighed for at præge, hvordan tingene skal fungere hos jer.

Jeres team er en del af Deltagerdivisionen, der – som navnet indikerer – beskæftiger sig med deltagernes oplevelse på Roskilde Festival. Du vil få hands-on erfaring med at lede frivillige, koordinere logistik og samtidig bidrage til, at vi bliver en bedre og bedre festival.

Du vil komme til at referere til Teamlederen for Team Toilet- og Badservice.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil høre mere om rollen, så tøv ikke med at skrive til mail til Emma Sjørvad på emma.sjoervad@roskilde-festival.dk

Vi er godt i gang med planlægningen, så hvis du er interesseret i at blive del af teamet, skal du sende en ganske kort motiveret ansøgning + CV til emma.sjoervad@roskilde-festival.dk – snarest muligt og senest den 1. juni 2025, da vi allerede er i fuld gang.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: emma.sjoervad@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

For at vores festival spiller, så er der nogle fuldstændig grundlæggende ting, der skal være på plads – og muligheden for at have en god oplevelse med at komme på toilettet og i bad er bare unægtelig en af dem. Som teamleder i Deltagerdivisionen for service af toiletter og bade har du medansvaret for, at vores deltagere har en god oplevelse, og kommer med ind i maskinrummet, hvor vi udvikler og lægger strategi for, hvilken oplevelse vi vil tilbyde vores deltagere.

Din rolle er at være teamleder for det team, der har ansvaret for følgende områder:

  • Levering af hygiejneprodukter som toiletpapir, sæbe og menstruationsprodukter til festivalens toiletter og bade
  • I samarbejde med andre fra teamet have kontakt til frivilligforeninger, der bemander toiletter og bade
  • Udvikling af principper for, hvad vi vil tilbyde på toilet- og badområdet på festivalen – bl.a. for kapacitet, tilgængelighed og meget mere
  • Tværgående koordineringsgruppe med Byplan & Logistik-divisionen

Du kommer til at referere til Teamlederen for Services på linje med lederen af Team Affald og Genbrug. Du kommer derfor til at samarbejde med forskellige teams i Deltagerdivisionen med ansvar for fx affald og camping, men også særligt tværgående med divisionen Byplan & Logistik, der står for opsætning, nedtagning, leverandørkontrakter mv. ifm. toiletter og bade.

OM DIG

Vigtigst af alt har du lyst til at komme ind i maskinrummet for festivalen og sikre, at nogle af de mest væsentlige funktioner fungerer. Men det er en fordel at du:

  • Er god til at skabe overblik, lægge en plan og arbejde struktureret
  • Kan lide at snakke med mange forskellige mennesker i vores organisation
  • Har lyst til at være med til at skabe et godt og hyggeligt team at være en del af
  • Evt. har erfaring med at være frivillig i en anden rolle på festivalen (men dette er ikke et krav)
  • Være indstillet på et vist antal møder i løbet af året og tiltagende hen imod og under Roskilde Festival.

Du vil få rollen Ansvarlig365, og får dermed en ledelsesrolle året rundt, hvor du deltager i både teammøder og ledelsesmøder i Deltager-divisionen.

HVEM ER VI?

Du kommer til at træde ind i et relativt nyt team, og du kommer derfor også til at have stor mulighed for at præge, hvordan tingene skal fungere hos jer.

Jeres team er en del af Deltagerdivisionen, der – som navnet indikerer – beskæftiger sig med deltagernes oplevelse på Roskilde Festival. Du vil derfor lære en masse om, hvordan vi arbejder med mennesker og fællesskaber og hvordan man får en festival til at spille.

Du vil komme til at referere til Helene Kristine Olsen, Teamchef for Services i Deltagerdivisionen.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil høre mere om rollen, så tøv ikke med at skrive til mail til Emma Sjørvad på emma.sjoervad@roskilde-festival.dk.

Vi er godt i gang med planlægningen, så hvis du er interesseret i at blive del af teamet, skal du sende en ganske kort motiveret ansøgning + CV til emma.sjoervad@roskilde-festival.dk – snarest muligt og senest den 1. juni 2025, da vi allerede er i fuld gang. 2025, da vi allerede er i fuld gang.

I 2025 vil du have mulighed for at være med i en oplæringsrolle fra den tidligere teamleder, og vil derfor først skulle stå endeligt på egne ben til RF26.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: sigrid.jacobsen@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Vil du være med til at forme fremtidens frivillige lederskab på Roskilde Festival? Er du nysgerrig på, hvordan man udvikler mennesker og fællesskaber? Har du lyst til at sætte dit præg på, hvordan Roskilde Festival fremover understøtter ledelse- og kompetenceudvikling blandt vores mange tusinde frivillige? Så er du måske en af de ildsjæle, vi leder efter til vores nye team Frivillig Ledelses- og Kompetenceudvikling.

Teamet forventes at mødes et par gange om måneden og opgaverne omfatter blandt andet:

  • Udvikling og forankring af et fælles ledelsesparadigme
  • Vidensindsamling og analyse
  • Dialog med frivillige og ledere på tværs af organisationen
  • Idéudvikling og formidling af konkrete formater og værktøjer'
  • Sparring, fællesskab og nysgerrighed

Derudover vil man også få opgaver, man løser selvstændigt mellem møderne. Det forventes, at man som del af Team Ledelses- og Kompetenceudvikling lægger en indsats på 200+ timer om året.

OM DIG

Vi leder efter fire engagerede medskabere, som kan bringe forskellige perspektiver i spil og sammen med teamlederen sætte retningen:

1. Den fællesskabsdrevne facilitator
Har erfaring med at læring, forandringsarbejde og facilitering af meningsfulde samtaler. Du trives i samskabelsesprocesser og ved, hvordan man får forskellige stemmer i spil og skaber kreative processer. Du har en baggrund i procesfacilitering, undervisning, forandringsarbejde eller lignende.

2. Den strategiske udvikler
Tænker i systemer og strukturer og kan være med til at sætte retning for både vision og konkrete tiltag. Du har flair for analyse, strategi og konceptudvikling – og kan bygge bro mellem idé og implementering. Du har en baggrund i HR, organisationsudvikling, forandringsledelse eller lignende.

3. Den kreative formidler
Kan oversætte komplekse idéer til konkrete budskaber, værktøjer og visuelle formater. Du har blik for formidling, sprog og brugeroplevelse og brænder for at gøre viden tilgængelig. Du har en baggrund i kommunikation, læringsdesign, digital formidling eller lignende.

4. Den frivillighedsnørdede kulturbærer
Har indsigt i frivillighed og festivalens kultur – enten som mangeårig frivillig eller med erfaring fra andre frivillige fællesskaber. Du ved, hvad der driver frivillige, og hvad der skaber god frivilligledelse i praksis. Brænder for at bygge bro mellem teori og praksis. Din baggrund er underordnet - det vigtigste er, at du har erfaring med frivillighed.

Kan du ikke se dig selv i de ovenstående profiler? Send en ansøgning alligevel! Vi hører gerne fra alle, der er nysgerrige, samarbejdsorienterede og har lyst til at være med til at tænke nyt – og folk der tror på, at fællesskab er et stærkt udgangspunkt for ledelse og udvikling.

HVEM ER VI?

Vi er et nyoprettet team forankret i Organisation & Engagement, som skal udvikle en ny ramme for frivillig ledelses- og kompetenceudvikling. Vi skal både udvikle og drifte nye og eksisterende initiativer, fx:

  • Udvikling af uddannelses- og kursusforløb til frivillige ledere
  • Udbyde kompetenceudviklingsforløb i samarbejde med både interne og eksterne partnere
  • Skabe en digital e-lærings- og uddannelsesplatform til frivillige
  • Styrke og facilitere dialogen om fællesskabende ledelse på tværs af organisationen

Hvad får du ud af det?

Du bliver en del af et meningsfuldt fællesskab og får mulighed blandt andet mulighed for at nyde godt af:

  • Hands-on læring: Du vil udvikle dig som facilitator, projektleder og teamspiller.
  • En position med impact: Dine opgaver omhandler strategi og udvikling i en af Danmarks mest ikoniske frivilligorganisationer.
  • Orange Feeling: Du får adgang til festivalen og særlige områder kun for ildsjæle.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Så send dit CV og en ansøgning til teamleder Sigrid Liv Jacobsen på sigrid.jacobsen@roskilde-festival.dk senest fredag den 23. maj kl. 12. Vi afholder samtaler løbende.

Har du spørgsmål, så tøv ikke med at række ud.

Vi glæder os til at høre fra dig!

SPROGKRAV: Både dansk og engelsk er et krav

ALDERSKRAV: Min. 25 år

KONTAKT: frivillig.ankomst-adgang@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Formålet med denne rolle er at bistå, støtte og vejlede foreninger samt at være kontaktpunkt mellem teamet og foreninger. Du er ansvarlig for, at foreningerne i dit område har ressourcer og virkemidler til at løse deres opgave. Foreningskontakten støtter, og sparrer med de øvrige foreningskontakter om rekruttering, registrering, frivilligvilkår og faglig viden.
Du er den primære kontakt mellem foreninger og "Ankomst & Adgang". 

Som minimum skal du deltage i følgende møder: 
- Foreningsmøder 
- Planmøder og evalueringsmøde i "Ankomst & Adgang" og teammøder i HR 
- Aftener for helårsfrivillige - når det er relevant. 

Denne opgave er en ildsjæleopgave, som betyder at du ligger frivilligtimer hele året rundt. Du vil få en rolle som ansvarlig, som er normeret til +200 timer. Men allervigtigst bliver du en del af den store glade festivalfamilie med hang til #orangefelling. Vi har et baseområde, hvor vi gør lidt ekstra for frivilligplejen, som vi vægter rigtig højt. Festival er der hvor du møder nye venner og mødes med din store festivalfamilie år efter år. 

OM DIG

Vi håber at finde en frivillig der vil:
-Være opsøgende og skabe kontakt til foreningerne
-Være tilgængelig og åben for nye tiltag.
-Understøtte foreninger så de kan udføre deres opgaver også ad-hoc opståede opgaver. 

Derfor er det vigtigt at du er udadvendt, smilende og social. Vi er med til at gøre festivaloplevelsen god for både deltagere og frivillige. Af den grund er det vigtigt at vi har engagerede frivillige, der er med til at sprede en god atmosfære og som gør det bedste vi kan for at løse opgaven.

HVEM ER VI?

Under Ankomst & Adgang har vi, udover dig, mange andre frivillige i flere forskellige funktioner. Vi dækker hele Roskilde Festival området. Flere har været med i mange år, og en del andre vil ligesom dig enten være helt nye eller blot have en enkelt eller to festivaler bag sig. 
Vi arbejder på at give vores frivillige den bedste oplevelse, så du føler dig tryg og velkommen.

Og hvorfor er det nu, du skal vælge at blive frivillig hos os?
Mari-Ann skriver: Endnu en fantastisk dag i Ankomst og Adgang. Dit fristed som frivillig både når du er på vagt og når du ikke er.
Ole skriver: Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med jer. Sammen fik vi sat vores præg på festivalen. Vi ses igen til næste år.
Dorte skriver: Mine sko og jeg takker for en god festival (her er lagt billede op af meget slidte sko). Her mødte vi en masse fantastiske mennesker. Måske ses vi til næste år.

Du vil joine et unikt fællesskab og møde masser af nye og gamle venner, der både i løbet af året planlægger festival sammen men også en uge om året går sammen om at skabe et fantastisk oplevelsesrigt fællesskab. Du vil blive en del af maskinrummet i en helt utroligt fascinerende verden, som du ikke finder andre steder. 

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du kunne tænke dig at være med til at skabe et fantastisk sammenhold og samarbejde med engagerede og erfarne foreninger, hører vi rigtig gerne fra dig. 

Send en mail, hvor du fortæller om dig selv – hvad du laver til hverdag, hvorfor lige netop Roskilde Festival og hvad brænder du allermest for? Skriv i emnefeltet, at du søger Foreningskontakt. 

Vores mail er: frivillig.ankomst-adgang@roskilde-festival.dk

Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig – og endnu mere til at lære dig at kende!

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: steven.hansen@roskilde-festival.dk og jesper.kjaergaard@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Områdelederen er områdets projektleder og er med til både at skabe og eksekvere Byplanen.
Gennem gode inddragende processer, er det områdelederens opgave at sørge for at samle organisationen omkring udvikling, planlægning og projektering af en helstøbt oplevelse, tro mod de skitserede rammer, idéer og identiteter fra Byplanen.

Som områdeleder er du ansvarlig for grundidéen med området og skal sikre, at det visuelle og rumlige udtryk lever op til den aftalte identitet i området og det kvalitetsniveau, der skal være kendetegnende for Camping Central. Dette gælder både i forhold til festivalens interne leverancer og projekter, men også for de eksterne stadeholdere, hvor dialogen tages i tæt samarbejde med Handel & Gastronomi. Særligt fokuseret er vi på integration og planlægning af vores affaldsindsats og vores cirkulære ambitioner som skal stå tydeligt frem i vores prioriteringer når vi planlægger.

Områdelederen er bindeled mellem identiteten i området og planlægningen, driften og udførslen af området og er ansvarlig for økonomien tildelt området. Du leder områdegruppen, samler interessenter på tværs af divisioner og sørger for, at planlægningsprocessen skrider frem i fælles samarbejde.

Rollen strækker sig over hele året med mange planlægningsaktiviteter både i efteråret, hen over vinter og forår og intensiveres frem mod sommerens festival, hvor det også forventes, at du kan være mange dage samlet på pladsen både op til, under og efter festivalen. Samlet skal du regne med et timeforbrug på +300 timer.

OM OMRÅDET

Camping Central-området danner lokale beboerfællesskaber, der alle arbejder aktivt med at reducere affaldsmængderne. Der er fem Community Campingområder på tværs af Camping Central. Områderne er kendetegnet ved, at deltagerne her søger om at bo der, og på forskellige måder forpligter sig til at bidrage til festivalen både socialt og miljømæssigt.

OM DIG

Rollen er en krævende lederopgave, hvor mange tråde og en bred kreds af involverede skal samles. Det forudsætter derfor, at du allerede har ledelseserfaring, gerne fra RF om end det ikke er et krav. Har du ikke RF-erfaring, forventes det dog, at du har en sammenlignelig, brugbar erfaring fra andet arbejde eller engagement.

HVEM ER VI?

Der er en bred ledelsesgruppe på tværs af de større leverancer i Camping Central-området og på tværs af vores campingområder samlet set. Du vil som områdeleder lede og guide den videre indsats og planlægning i samarbejde med en række ansvarlige for de forskellige leverancer i området. Dertil har områdets egen logistikfunktion også et mindre praktisk team, der udfører forskellige opbygningsopgaver i området. Her vil du i samarbejde med områdeledelsesteamet skulle planlægge og prioritere, hvordan holdets kræfter bruges bedst i udviklingen af publikumsoplevelsen i området.  

Det er en super spændende opgave, der kan give dig masser af ledelseserfaringer og gode timer med dit team og mange samarbejdspartnere. Du bliver en del af den samlede ledelsesgruppe for hele Camping, som mødes jævnligt over hele året, så du får mange gode kollegaer at sparre med. Og så er det bare sjovt at lave festival hele året!

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Kontaktpersoner er Steven Raymond Hansen, Områdechef Camping og Jesper Kjærgaard. Send din ansøgning til både steven.hansen@roskilde-festival.dk og jesper.kjaergaard@roskilde-festival.dk. I din ansøgning bedes du skrive, hvorfor du mener du har de erfaringer og kvalifikationer, der skal til for at løse opgaven – og ikke mindst hvorfor du mener, du er den helt rigtige til rollen. Vi behandler ansøgninger løbende og du starter i rollen, så snart vi er gensidigt enige om, at du er den nye områdeleder for Camping Central-området.

Vi søger løbende nye helårsfrivillige, og ledige roller lægges op her på siden. Vil du søge uopfordret, fordi du har et særligt interesseområde eller nogle særlige kvalifikationer, som du gerne vil bringe i spil på Roskilde Festival? Så skriv til volunteer@roskilde-festival.dk – så hjælper vi dig i den rigtige retning.