VOLUNTEER POSITIONS

Do you want to help create Roskilde Festival 2023?

Find all vacant volunteer positions for Roskilde Festival 2023 right here! In each posting you will find info about who to contact in order to become part of the team. New volunteer positions will be submitted continously, so keep your eyes open if you can't find a position that fits your wishes right now.

If you can't a volunteer position for you, you have the possibility to sign up to our waiting list for volunteers. By doing so you will become one of the first people to be contacted directly when a team is looking for a volunteer.

You can also become part of our Facebook group Roskilde Festival – Become a Volunteer.

 

SPROGKRAV:
Du skal kunne tale og forstå dansk.

ALDERSKRAV:
Du skal være fyldt 21 år

Vi har muligheden for at kunne tilbyde dig en plads allerede nu!

Vi mangler frivillige til vores frontstage og til vores backstage på vores fantastiske scener på Roskilde Festival.

 

Om dig

Først og fremmest er det et krav, at du er fyldt 21 år, når festivalen starter lørdag 24. juni 2023. Dernæst skal du have super meget lyst til at blive tilknyttet en af vores scener og virkelig kunne tage fat, når det går stærkt. Der er mange mennesker og ganske høj musik omkring dig. Modsat skulle du også kunne trives og hygge dig, når der sker knapt så meget ud på de tidlige morgentimer, og mågerne om muligt skriger om kap med din træthed. Kort sagt skal du være skarp og omstillingsparat. Det stiller krav til, at du som person er klar til også at udfordre dig selv både fysisk og psykisk.

 

Vores scener

Vi har 4 scener i Vest, Orange i midten og 3 scener i Øst. Fælles for alle scenerne er, at vi både har frivillige foran scenen under koncerterne til at være passe på publikum og skabe den gode stemning sammen med dem, når artisterne gæster festivalen. Bag scenerne har vi ligeledes frivillige, der er med til at passe på vores backstage område – der indeholder alt fra kontorer, artister, grej, porte og ikke mindst alle dine medfrivillige.

 

Rollen som frivillig til frontstage indebærer følgende

Du er her sammen med dit hold, hvor du skal være med til at sørge for, at vores gæster har det godt under afvikling af koncerterne. Du kender dem måske allerede som de orange veste foran scenen. Du vil stå med ryggen til scenen, som spiller ganske højt musik. Du har vores gæster foran dig, som du skal hjælpe med at passe på. Du skal blandt andet dele vand ud og være med til at hjælpe publikum væk fra de områder, hvor de står tæt. Du skal være mega god til at give high fives til vores gæster og sætte en god stemning! Denne funktion kræver, at du har en god fysik og er psykisk robust.

 

Rollen som frivillig til backstage indebærer følgende

Du er her med til at bemande adgangspositioner på vores område. Det vil sige foretage adgangskontrol af dem, der gerne vil ind på vores område og tjekke, at de har den rigtige akkreditering og dermed formel adgang til vores område. Men samtidig også have let til smil og være hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.

 

Om os

Under Programsikkerhed på scenerne er vi udover dig mange andre frivillige. Flere har været med i mange år, og en del andre vil ligesom dig enten være helt nye eller blot have en enkelt eller to festivaler bag sig. Af den årsag er vi også rigtig gode til at tage imod nye og med det samme sørge for, at netop DU føler dig velkommen.

 

Og hvorfor er det nu, du skal vælge os at blive frivillig hos os?

En af vores frivillige fortæller: ”Fordi man bliver lykkelig og stolt helt ned i storetåen, når man får en high-5 eller et kram af en fremmede efter en koncert, som tak for man var der for dem og var med til at skabe den fantastiske ramme, som de elskede og havde en enestående oplevelse i.

Og fordi man bliver en del af et helt unikt fællesskab af vildt fremmede mennesker, der i en uge om året bliver ens nærmeste familie, som man simpelthen ikke kan vente med at se og kramme igen året efter. Et fællesskab der skaber noget helt utroligt og i virkeligheden fuldstændigt unikt. En verden, som kun eksisterer en uge om året, men som er så uendeligt kompleks og fascinerende, og som det er spændende at få lov til at se ind i maskinrummet på - og endda være med til at få til at hænge sammen.”

 

Det med småt

Du skal hos os være frivillig i minimum 24 timer (fordelt på tre vagter), der alle ligger under de fire dage musikken spiller på festivalpladsen. For de scener, der spiller i opvarmningsdagene, skal du være frivillig i minimum 32 timer (fordelt på fire vagter). Ud over det forventes, at du i perioden inden festivalen deltager i ét infomøde (ca. 2 timers varighed) samt et scenesikkerhedskursus (ca. 4 timers varighed), som er på festivalens hovedkontor på Havsteensvej 11 i Roskilde.

Du modtager selvfølgelig ét adgangsgivende armbånd til hele festivalen samt tre spise- og ti drikkevouchers, mulighed for at booke en plads på Volunteer Camping (hvor du selv har eget telt med, som du også selv sætter op og naturligvis tager med dig hjem igen) og én Roskilde Festival frivillig T-shirt. Men aller vigtigst så bliver du en del af den store glade festivalfamilie med hang til #theorangefeeling. Vi sætter frivilligpleje meget højt og glæder os hvert år til hyggeligt gensyn med hinanden og ikke mindst til at møde alle de nye medlemmer af familien.

 

Så skal du ikke være med hos os? Jo da….dét er da lige præcis det, du skal

Kan du se dig selv i rollen som frivillig hos os, så send hjertens gerne med det samme en ansøgning, hvor du bedes fortælle lidt om dig selv. Alt efter hvad du søger, så skriver du enten ”Backstage” eller ”Frontstage” i emnefeltet. Husk at angive, hvilken scene du er interesseret i at være frivillig på.

Vores mail er: frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk

 

Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig – og endnu mere til at lære dig at kende!

 

 

Age requirements:

18+

Language requirements:

Danish or English

 

*** ENGLISH TEXT COMING SOON ***

Kunne du tænke dig at blive en del af Team Mikropolis på dette års Roskilde Festival? Så får du muligheden her! Hos Mikropolis sørger vi for festivalens bedste cocktails, men mangler awesome frivillige til at hjælpe os med at servere dem. Du behøver ikke barerfaring, da vi sørger for at du får en grundig oplæring.

Mikropolis har i år en bod på Camping, hvor vi sælger et udvalg af vores cocktails.

Du vil sammen med en håndfuld andre seje frivillige udgøre den gode vibe og de høje ambitioner for Mikropolis Bar.

OM MIKROPOLIS

Mikropolis skaber produkter med fokus på at være den bedste drink til øjeblikket i det rigtige format. Vi tror ikke på, at en drink kan ændre, hvordan folk opfører sig. Vi tror vi kan skabe den bedste drink til, hvordan folk opfører sig.

Èn ting er at lave en god drink én gang. Nøglen er at kunne gøre det igen og igen.

MIKROPOLIS TILBYDER

Good vibes og højt til loftet! Vores fornemmeste opgave er at servicere festivalens mange gæster, og sikre sig de ikke tørster. Derfor søger vi glade og engagerede kræfter, der vil være med til at løfte denne opgave, når vi sammen skal servere de lækreste cocktails.

I bytte for ca. 32 af dine timer, fordelt på 3 vagter mellem den 24. juni og 1. juli, kvitterer vi med en festival billet samt et måltid mad på hver af dine vagter.

Vi tilbyder fuld adgang til festivalen inkl. adgang til frivilligområder (volunteers camping, village og bar). Mikropolis Bar har sit eget baseområde med flere forskellige goder, hvor man frit vil kunne hænge ud mellem sine vagter.

Vi garanterer højt humør og mulighed for at arbejde sammen med sin yndlings ven, samt ønske hvilke dage man vil vil have vagt, så du kan nå at høre dine yndlings bands og artister.

Mikropolis Bar rummer alle nationaliteter, det er derfor ikke et krav at du kan tale dansk, men du skal kunne forstå dig på engelsk. Du skal være 18 ved festivalens begyndelse. 

Du vil modtage en Mikropolis merchandise t shirt.

DINE OPGAVER

  • Servere cocktails (RTD, Ready to drink)
  • Delvis klargøring af cocktail (is og garnish)
  • Åbning- og lukning af boden
  • Kassebetjening
  • Sprede god energi blandt gæster og kollegaer

TILMELD DIG HER

Vi ser frem til at høre fra dig og have dig med på Mikropolis holdet!

Du kan læse mere og tilmelde dig teamet her: https://mikropolis-festival-volunteers-2023.confetti.events/

Sidder du inde med spørgsmål er du velkommen til at række ud på nedenstående kontaktinformationer.

Mange hilsnerMikropolisSimone Lindstrøm

simone@mikropolis.dk+45 3165 6456

Age requirements:

18+

Language requirements:

Danish or English

DO YOU WANT TO MAKE A DIFFERENCE in CARAVAN AT ROSKILDE FESTIVAL?

Then you have come to the right place!

WHAT ARE WE DOING

We are looking for camping hosts for CARAVAN at Roskilde Festival 2023. You will be part of a larger team making sure that all the guests in our caravan camping have a fantastic festival. We are there to offer service and support in case anyone needs a hand. We make the caravan camping the greatest place to stay at Roskilde.

WHEN?

You will be volunteering at the festival for 4*8 hours over period of June 24th to July 2nd. You can apply with your friends, ant we will try our very best to make sure that you have all your shifts with your friends if possible.

WE OFFER

We offer you full access to the whole festival and free meals and drinks every day throughout the whole festival (at our base).

You also have the opportunity to become a member of ”Klub Roskildejob”. Read more on our website, www.roskildejob.dk. This year we have special focus on creating a great social life at our base, so you do not want to spend your time anywhere else.

You can also enjoy the special offers available for all volunteers by the festival such as the option to stay at Volunteers Camping or access to Volunteers Village.

Before the festival starts we invite all our volunteers to an information meeting in Roskilde. In case you cannot participate, we arrange a similar meeting prior to first shift at the festival site.

SPECIAL NEEDS

If you are a person with special needs, wanting to volunteer at Roskilde Festival, ROSKILDEJOB might be the right place for you. Please send us an e-mail with your phone number and we will call you back and see if we can arrange something that suits both our needs.

WHO ARE WE?

ROSKILDEJOB is part of Skovvejens Blå Spejdere (a scout group outside of Holbaek) and all our profit from the festival, is given to the scout group to offer children and youth great experiences in nature.

SOMETHING FOR YOU?

Check our website and sign up via this link: https://roskildejob.dk/info-til-frivillige-2/

Any questions – write to: info@roskildejob.dk

Age requirements:

Min. 16 years old

Language requirements:

Danish or English

*** ENGLISH TEXT COMING SOON ***

Volt søger frivillige til vores services på festivalen, hvor vi blandt andet sørger for, at festivalgæsterne har strøm på telefonen. De fleste af vores boder er placeret i campingområdet, og du vælger selv, hvor du vil have vagter og en vagtpakke som passer dig.OM OPGAVENVi søger frivillige til en række opgaver, men den primære opgave er at servicere tusindvis af glade festivalgæster. Vi har været på festivalen de sidste 10 år og leverer en opladningsservice, hvor gæsterne lejer en powerbank med en bytteservice, så de hver dag kan komme forbi og bytte til en ny. Vi varetager også andre servicefunktioner, og gæsterne kan f.eks. bytte deres Soundboks-batterier hos os. Du bliver sat godt ind i opgaven af din teamleder på din første vagt, så du kan fokusere på at sprede den gode energi.VI TILBYDER

  • Fuld adgang til festivalen inkl. adgang til frivilligområder (volunteers camping, village og bar)
  • Vores eget baseområde med aktiviteter, fest, masser af hygge og kolde øl (og sodavand)! 
  • Gratis morgenmad alle dage 7:30 – 10:30 uanset om du har vagt eller ej. 
  • Let forplejning når du er på vagt 
  • Volts opladningsservice - så du ikke skal tænke på at løbe tør for strøm på mobilen 
  • Et stort team på mere end 500 frivillige 
  • En cute goodie-bag (den vil du ikke gå glip af)

ER DU INTERESSERET?Meld dig som frivillig på volunteer.getvolt.dk eller se mere på getvolt.dk/volunteer

 

Age requirements:

18+

Language requirements:

Danish or English

Other:

Possibility of senior volunteer terms (65+)

In Team Waste and Recycling (Team Affald og Genbrug), we are looking for volunteers (18+) with a green heart and an interest in a cleaner festival, who can see the point in recycling used camping equipment instead of just throwing it away.

YOUR ROLE

In Team Waste and Recycling, you will become part of a group of people from all over the world. Our team consists of over 150 volunteers who make Roskilde Festival a more sustainable festival every year. The used camping equipment that we collect in large parades is either reused or recycled – instead of being thrown away.

WHAT WILL YOU DO?

  • Help guests sort and collect their camping equipment for recycling
  • Help load and unload at the recycling stations
  • Be the good and green example
  • In addition to your shifts, you need to participate in online training (E-learning) before the festival about your tasks.
  • The team does not handle bins and containers – we have professionals for that.

WHEN ARE YOUR SHIFTS?

  • You have three day shifts in the period from Saturday 24 June to Saturday 1 July
  • Your last shift is Sunday 2 July, which is mandatory – on this day we complete our last tasks
  • All shifts are scheduled between 08:00 and 17:00

WE IMAGINE THAT YOU:

  • Are interested in volunteering with sustainability and a greener Roskilde Festival
  • Like to volunteer with other people
  • Are ready to make an effort and not afraid to lend a hand when you are needed
  • It’s a plus if you are a positive person who can keep spirits high

WE OFFER

  • Full access to the festival including access to Volunteer Camping and Volunteers’ Village
  • Attractive shifts, so you can experience as much of the party and music as possible
  • If you are a group of friends, you can join the same team and take shifts together – let us know and we will work it out!
  • Meal and drink vouchers, and a hot shower after your shift
  • If you are up for it, you have the opportunity to become a permanent part of the team
  • We offer a limited number of senior roles for people aged 65+. As a senior, you must put in an effort of 75% of the normal total number of hours. Write in the application if you are 65+ and interested in senior terms.

WANT TO JOIN US?

We look forward to hearing from you, many greetings from the entire Team Waste and Recycling!

Alderskrav: 

25+

Sprogkrav: 

Både dansk og engelsk

Andet: 

Mulighed for seniorfrivillig-vilkår (65+)

 

Team Affald og Genbrug søger Paradeledere til vores daglige sorteringsparader

Til rollen som Paradeleder skal du minimum være 25 år gammel.

DIN ROLLE:

Som paradeleder har du ansvaret for én af Team Affald og Genbrugs sorteringsparader, der hver dag sammen med en frivilliggruppe på omkring 15 personer og ladvogne, kører igennem campingområdet og hjælper gæsterne med at sortere deres affald til genanvendelse – til stor glæde for gæsterne!

Dit ansvar bliver at lede disse parader igennem dagen, og sørger for at så meget affald samles op til genanvendelse. Din nærmeste frivilligleder er den Daglige Leder, og sammen har I ansvaret for at paraderne kommer godt og sikkert igennem campingområderne samtidig med at de frivillige som er med i paraderne, får en god og hyggelig oplevelse. Du er ikke alene i rollen, for I er en gruppe på 6-8 andre paradeledere, der har ansvaret for hver jeres parade.

HVAD SKAL DU LAVE?

  • Sammen med din gruppe af frivillige går I igennem campingområderne og indsamler en masse campingudstyr, som sendes videre til genanvendelse
  • Sørger for at holdet har en god oplevelse sammen
  • På din vagt har du en vagttelefon på dig, hvor du kan modtage opkald fra den daglige leder, som kan få brug for dig og dit hold et andet sted på campingområdet
  • Holdet skal ikke håndtere skraldespande og containere – det har vi professionelle til.
  • Udover dine vagter, skal du før festivalen påregne tid til undervisning via nettet (E-learning) vedr. din opgave.

HVORNÅR ER DINE VAGTER?

  • Du har tre dagvagter i perioden lørdag d. 24. juni – lørdag d. 1 juli
  • Din sidste vagt er søndag d. 2. juli som er obligatorisk – her afvikles vores sidste opgave
  • Alle vagter er i tidsrummet 08:00 – 17:00

VI FORESTILLER OS AT DU:

  • Er interesseret i at arbejde med bæredygtighed og en grønnere Roskilde Festival
  • Motiveres af at hjælpe andre med at lykkedes i deres arbejde
  • Er i stand til at løse problemstillinger der kan opstå ude på campingområdet - sammen med den daglige leder.
  • Taler både dansk og engelsk flydende
  • Det er et plus, hvis du har kørekort til personbil
  • Og så gør det ikke noget at du har et godt sind og højt humør

VI TILBYDER:

  • Partout adgang til festivalen inkl. adgang til Volunteer camping og Volunteer Village
  • Attraktive vagter, så du kan opleve mest mulig fest og musik
  • Er I en gruppe venner, kan I komme på hold og vagt sammen – det finder vi bare ud af!
  • Meal- og drikkevouchers samt et varmt bad efter din vagt
  • Har du blod på tanden så er der mulighed for at blive en fast del af teamet
  • Vi tilbyder et begrænset antal senior-roller til personer på 65+ år. Som senior skal du lægge en indsats på 75 % af det samlede timeantal. Skriv i din mail hvis du er 65+ og ønsker disse vilkår

SKAL DU VÆRE MED?

Vi glæder os til at høre fra dig, mange hilsener fra hele Team Affald og Genbrug!

Alderskrav: 18+

Sprogkrav: Dansk

Rollen som MP Crew er 18+ år

Team Affald og Genbrug søger frivillige til et hold, der sammen med vores renovatør Marius Pedersen tømmer skraldespande på campingområder – hurtigt og effektivt.

Erfaringen fra tidligere år var, at hele det frivillige hold syntes, at det var rigtig sjovt at køre rundt bag på skraldevognen, gøre folk glade ved at indsamle deres affald og dagen fløj simpelthen afsted.

HVAD SKAL DU LAVE?

  • Du bliver en del af en gruppe på 3-4 frivillige, som kører rundt med Marius Pedersen og tømmer skraldespandene på de forskellige campingområder.
  • To rutinerede medarbejdere fra renovationsfirmaet Marius Pedersen instruerer dig i, hvordan arbejdet udføres mest effektivt.
  • Helt konkret, vil du skulle trække skraldespandene hen til komprimatorvognen og stille dem på plads igen efter tømning.
  • Dele nye affaldsposer ud til gæsterne
  • Udover dine vagter, skal du før festivalen påregne tid til online undervisning (E-learning) vedr. dine opgaver.

Opgaven kræver ikke, at du er fysisk stærk. Du skal blot synes, at det er sjovt at være effektiv, så I kan nå mest muligt i løbet af dagen. Det er en indsats, hvor man gør en konkret og synlig forskel til glæde for festivalgæsterne. Er du smilende og glad, gør det bestemt heller ikke noget!

HVORNÅR ER DINE VAGTER?

  • Du har tre dagsvagter i perioden lørdag d. 24. juni – lørdag d. 1. juli
  • Din sidste vagt er søndag d. 2. juli som er obligatorisk – her afvikles vores sidste opgave
  • Alle vagter er i tidsrummet 08:00 – 17:00

VI TILBYDER

  • Partout adgang til festivalen inkl. adgang til Volunteer camping og Volunteer Village
  • Attraktive vagter, så du kan opleve mest mulig fest og musik
  • Er I en gruppe venner, kan I komme på hold og vagt sammen – det finder vi bare ud af!
  • Meal- og drikkevouchers samt et varmt bad efter din vagt
  • Har du blod på tanden så er der mulighed for at blive en fast del af teamet

SKAL DU VÆRE MED?

Vi glæder os til at høre fra dig, mange hilsener fra hele Team Affald og Genbrug!

Alderskrav:

25+

Sprogkrav:

Dansk

Andet:

Kørekort B

Mulighed for seniorfrivillig-vilkår (65+)

I rollen som chauffør hos os skal du være fyldt 25 år og have almindeligt B kørekort. Sammen med en gruppe frivillige skal du kører en almindelig ladbil i en parade maks 10 km/t. på campingområdet. Paraden styres af en paradeleder.

HVAD SKAL DU LAVE?

  • Ladvognen køres sammen med gruppe gående frivillige, hvor I sammen indsamler og sorterer affald til genanvendelse
  • Er parat til at give en hånd med, når ladbilenskal læsses og aflæsses
  • Du skal være ædru på din vagt – det vil sige, at der ikke må drikkes optil og under din vagt
  • Udover dine vagter, skal du før festivalen påregne tid til online undervisning (E-learning) vedr. dine opgaver.
  • Holdet skal ikke håndtere skraldespande og containere – det har vi professionelle til.

HVORNÅR ER DINE VAGTER?

  • Du har tre dagvagter i perioden lørdag d. 24. juni – lørdag d. 1. juli
  • Din sidste vagt er søndag d. 2. juli som er obligatorisk – her afvikles vores sidste opgave
  • Alle vagter er i tidsrummet 08:00 – 17:00

VI FORESTILLER OS AT DU

  • Er interesseret i at arbejde med bæredygtighed og en grønnere Roskilde Festival
  • Du har B kørerkort til alm. personbil
  • Og så gør det ikke noget at du har et godt sind og højt humør

VI TILBYDER

  • Partout adgang til festivalen inkl. adgang til Volunteer camping og Volunteer Village
  • Attraktive vagter, så du kan opleve mest mulig fest og musik
  • Er I en gruppe venner, kan I komme på hold og vagt sammen – det finder vi bare ud af!
  • Meal- og drikkevouchers samt et varmt bad efter din vagt
  • Har du blod på tanden så er der mulighed for at blive en fast del af teamet
  • Vi tilbyder et begrænset antal senior-roller til personer på 65+ år. Som senior skal du lægge en indsats på 75 % af det samlede timeantal. Skriv i ansøgningen hvis du er 65+ og ønsker disse vilkår

SKAL DU VÆRE MED?

Vi glæder os til at høre fra dig, mange hilsener fra hele Team Affald og Genbrug!

AGE REQUIREMENTS: 18 years

LANGUAGE REQUIREMENTS: Danish or English

 

In our tight-knit unit, we ensure good vibes as well as the opportunity to experience both the Camping Area and Inner Festival Area to assist with solving tasks. This way, you will get a more nuanced experience of the atmosphere, scope and running of Roskilde Festival.

THE TASK

The tasks can be urgent in nature or in areas with unexpected high pressure. You might be sent to a food stand to help with food preparation and sale, or to help with building/preparations before opening of the Inner Festival Area, repairs, transport and deliveries, Gate Guard, ad hoc tasks etc.

You will act as a temp, covering different tasks for 32 hours divided on 4 shifts between 24 June and 1 July, meals and beverages are included – half of the shifts will be during the music days.

WE OFFER

You will get a wristband with access to all days, t-shirt, access to Volunteer Camping and access to 2 x Volunteers’ Village (one area with its own small stage) and Volunteer Hub East and West as well as Backstage Village. These areas are for volunteers only, and offer clean toilets and shower facilities, free tea, coffee, water and lemonade, and you can charge your phone. It’s meant to be a space for volunteers to breathe and relax for a while.

At our base in Temp Service, we also have a cosy waiting area, toilets, beverages, and the opportunity to charge your phone and borrow a power bank.

Read more about Roskilde Festival as a non-profit and charitable organisation… ”all financial profit from Roskilde Festival – and from all our activities throughout the year – is distributed to initiatives that benefit children and young people as well as cultural work.”

Donations | Roskilde Festival (roskilde-festival.dk)

… New acquaintances, even friendships, are waiting for YOU when you are sent into the field by our friendly dispatchers… and we will take good care of you. You will not be sent out on a task that might be or feel problematic for you.

’Our’ temps has to be treated well!

JOIN US and experience RF 23, the party, and the music from the inside and outside. Unfortunately, we have very few tasks for people under 18.

INTERESTED? 

Write to Kristian on kristian.andersen@roskilde-festival.dk

ALDERSKRAV: Min. 21 år d. 22. juni 2023

SPROVKRAV: Dansk

 

Roskilde Festivals Team Safety værter søger frivillige til at være Safety værter.

Safety værter er festivalens øjne, øre og hænder ”i marken”, varetager en lang række opgaver, der strækker sig fra at være festivalens ambassadør og guide til at være en aktiv del af det stående beredskab ved utilsigtede hændelser.

Du vil få mange kilometer i benene, en tæt kontakt til og dialog med de øvrige deltagere (både gæster og andre frivillige) og vil i mange tilfælde være ”den første” på stedet og derfor også kunne være en ”problemknuser” for mange af de små udfordringer, der opstår undervejs på festivalen og vil i sidste ende kunne føle, at du og din indsats faktisk har gjort en forskel.

OM DIG

Vi søger personer der har en eller flere af de nedenstående kompetencer og kvalifikationer:

  • Du er moden af sind.
  • Du har hjertet på rette sted.
  • Du ser ikke problemer men udfordringer og har en servicemæssig tilgang til dem.
  • Du vil gerne gøre en forskel.
  • Du har måske også en professionel eller anden baggrund i enten pædagogik, beredskab, håndtering af mennesker eller konflikthåndtering f.eks. gennem arbejde?

Vi sætter dog krav om at det følgende er på plads:

  • Du er fyldt 21 år senest d. 22. juni 2023.
  • Du skriver, læser, taler og forstår dansk.
  • Du kan fremvise en ren straffeattest.

Herudover er det en fordel, hvis du:

  • ikke føler ubehag ved større forsamlinger af mennesker
  • ikke føler dig utilpas ved kommunikere ved hjælp af radio
  • ikke bliver afskrækket af at se mennesker der føler sig dårlige eller er kommet til skade.
  • er i rimelig fysisk form.

DET MED SMÅT

Du vil skulle levere en personlig indsats der består af :

  • afsætte ca. 30 min til en samtale med en HR ansvarlig (f.eks. pr. telefon eller andet)
  • forudgående deltagelse i et obligatorisk 12 timers kursus i Roskilde eller i Jylland (sted ukendt pt) på en dag i maj eller juni
  • ”hjemmearbejde” i form af læsning af materiale som f.eks. Festivalens sikkerheds- og beredskabsplaner
  • 4 vagter a ca. 8 timers varighed (32timer +) i løbet af festivalperioden
  • Frivilligt deltage i enkelte kurser og/eller møder før under efter festivalen.

Vores samlede fysiske indsats under festivalen begynder lørdag d. 24 juni 2023 og er ikke afsluttet før sent søndag d. 2. juli 2023.

Vores opgave foregår udendørs og døgnet rundt under hele festivalen.

Vi går i små teams af 2 personer, der fortrinsvis vil blive sat op med personer, der kompletterer hinanden. 

Vores vagtplan afspejler de forventningerne vi har til antallet af ”udfordringer” og derfor vil:

  • Mindst 1 til 2 vagterne vil ligge ”om natten” (22.00-06.00)
  • Mindst 2 vagter ligge under ”musik-dagene” (onsdag-lørdag)

Rollen er nomineret som minimum en Festivalfrivillig 32+ men også med mulighed for en rolle som Medskaber

HVORDAN KOMMER VI VIDERE?

Skriv til frivillig.safety@roskilde-festival.dk

Og du vil herefter snarest blive kontaktet af et medlem af ledelsesteamet

Ses vi på RF23? Det håber vi at vi gør 😉

AGE REQUIREMENTS: Minimum 18 years

LANGUAGE REQUIREMENTS: Danish or English 

If you want to help direct and secure the traffic around Roskilde Festival, then we have the effort for you.

THE TASK

Our effort takes place on the roads just north of the festival, around the main entrance to the agricultural fair grounds/festival area (Darupvej & Maglegårdsvej). We ensure that only vehicles with the right permits are allowed through our gates and locks, as well as checking wristbands on passengers and pedestrians at the entrances to the festival. Only volunteers or festival workers enter through our entrances, so it's all wristband checks, no searches. We help those without the right permits with instructions on where to go to get them. In addition, we are responsible for checking parking permits in a single parking lot. We man a total of 2 locks, 2 gates for vehicles, 2 entrances and 1 parking lot.

WHAT DO WE EXPECT?

You need to cover 4 shifts of 8 hours. You get to choose when, but they must be chosen as one package. We will open for shift selection as soon as we have our volunteers and schedule in place.

Of course, you  will be at your shift on time, preferably a little early, and you must not be under the influence. 

You always respond with a smile. Even if we check permissions and wristbands, we are still a service function.

WE OFFER

  • Full festival ticket incl. access to special volunteer areas (Camping and Volunteers’ Village)
  • Own base area with cheap draft beer, sofas, games, parties and lots of coziness.
  • Free breakfast every day at 7:30-10:30
  • Catering when on shift
  • 1 Festival volunteer goodie-bag (you can thank us later)

WHY US

You become part of a team and community like no other. We pull together, even if we can still feel the aftereffects of yesterday’s party  and the weather is against us. We always take on challenges with a smile –  and a pint when the shift is over (maybe several). We are happy to go the extra mile for our volunteers as long as the respect is mutual.

Are you interested or have more questions? Contact Dennis (+45 22995875), or Troels (+45 30617041) and we will help you as best we can. You can also write to us at roskilde@dragonsfloorball.dk, or join our Facebook group https://www.facebook.com/groups/RFDRAGONS. See you?

HG/Næstved Dragons is a small floorball club in Næstved. We are close to 80 members with approximate 50/50 distribution between senior and youth. Everything we earn at the festival goes uncut to the association's operations and activities. However, our goal is that about 1/3 of the profit should benefit our volunteers at the festival.

ALDERSKRAV: en begrænset gruppe kan være 15-18 år, ellers er alderskrævet 18 år.
SPROGKRAV: du skal kunne tale og forstå dansk

Vil du være med til at gøre Roskilde Festivals og camping området Dream City til en endnu større oplevelse?

HVEM ER VI?

Bjarkegruppen DDS er en lokal spejderforening beliggende i Roskilde vest. Vi er en del af Roskilde Festival, og alt overskud går til spejderne i Bjarkegruppen, så vores spejdere kan komme på spejderlejre.

ROLLE PÅ FESTIVALLEN

Du bliver frivillig i campingområdet Dream City, hvor der ligger primært camps, som bygger konstruktioner. Dream City er også området hvor der før og under festivallen er mange forskellige aktiviteter, koncerter, +100 weet T-shirt, nøgenløb, samt en masse forskellige events. 

Din frivilligindsats forløber sig over 4 vagter af 8 timer fra lørdag d. 24 juni kl. 15.00 til søndag d. 2 juli kl. 23.00. Mindst 2 vagter i musikdagene.

Opgaverne indeholder drift og service af Dream City, rundering på camping området, service og tryghedsvagt og renhold af toiletter, samt tilkald af assistance til beredskabet.

Alle vagthold vil afholdes med minimum 2 personer per vagthold. 
VI FORVENTER AT
  • Du er mødestabil
  • Du taler dansk.
  • Da vi både har drift- og serviceopgaver er det muligt for en begrænset gruppe at være 15-18 år, ellers er alderskrævet 18 år.

VI TILBYDER DIG

  • Mulighed for at blive en del af et stærkt frivilligt fællesskab
  • Mad og drikke på vagterne.
  • Masser af gode oplevelser. 

ER DU INTERESSERET?

Kontakt Bjarkegruppen hvis du har spørgsmål på mail: festival@bjarkegruppe.dk

Vi glæder os til at se dig

ALDERSGRÆNSE: 18 år i de fleste tilfælde (læs nærmere i opslaget)

SPROGKRAV: Dansk

Festivalen har overdraget Lions Ramsø 2 funktioner på Roskilde Station i festivalperioden.

For begge frivilligopgaver er den samlede indsats 32 timer. Vagterne er fordelt på med 2 X 8 timer under warm up og de resterende 2 X 8 timer på selve musikdagene.

SÆLGERFUNKTIONEN

Vi står i begge ender af perronen på Roskilde Station og sælger enkeltbilletter til festivaltoget, der ca. hver halve time kører til Camping West.

Der skal altid være mindst 2 sælgere ved samme trappe, og i nogle perioder kan man være op til 4-5 ved samme trappe.

Aldersgrænse: Mindst 18 år.

GUIDEFUNKTIONEN

Af hensyn til de mange festivaldeltagere, der ikke kender området så godt, har festivalen besluttet at have guider fordelt på hele stationsområdet, som kan hjælpe gæsterne.

Som guide kan man blive placeret mange forskellige steder på stationsområdet, f.eks. ved enderne af tunnellerne, ved trapperne i tunnellerne op til perronerne eller oppe på de 4 perroner.

Aldersgrænse: Normalt mindst 18 år – men mulighed for enkelte yngre dog efter speciel vurdering.  

På vores område har vi vores kontorvogn, køkken/madvogn, opholdstelt med borde/stole samt et toilet.

På hver vagt serverer vi en stor sportsbolle, der kan nydes i opholdsteltet.

I køkken/madvognen har vi kaffe/te samt vandflasker i køleskabet.

Er du interesseret i en frivilligindsats hos os og ved, at vi kan forvente at få en aktiv og stabil frivillig på alle dine tildelte vagter, så kan du kontakte os på rframsoevagt@gmail.com.

Med festival-hilsen

Torben Mølgaard

Lions Ramsø

Age requirements: 18 years old

Language requirements: Danish or English

 

One ticket to Roskilde Festival and an amazing experience in exchange for volunteering.

Haché Gourmet Burger at Camping East needs volunteers to man the big stand.

We make delicious burgers, vegetarian burgers, fries with dips, lemonade, coffee and breakfast.

When you are part of the Haché Team, you will get access to Roskilde Festival (all 8 days at Roskilde Festival incl. camping). Additionally, food, coffee and lemonade are free, when you perform your role. We also have a small volunteer area, where you can hang out before and after shifts and relax & charge your phone and more.

We take great care of each other and keep our spirits high throughout the festival.

We need 125 volunteers covering 4 shifts each, 8 hours per shift. 2 of the shifts will be scheduled during the warm-up days and the other 2 will be during the music days. Interested? Write a bit about yourself in an email and send it to jakob@hache.dk – you will hear from us.

 

We’re looking forward to hearing from you and to an awesome festival.

 

Best,

Jakob Schottländer, Haché Gourmet Burger

AGE REQUIREMENT: Min. 18 years of age at the start of the festival

LANGUAGE REQUIREMENT: English or Danish

OTHER REQUIREMENTS: Active Facebook profile

**** ENGLISH TEXT COMING SOON ****

Vi er en 100 % vegansk foodtruck bod på camping West, som går meget op i bæredygtighed - fra emballage til råvarerne. Vi sælger alt fra burgers, wraps, nachos, havregryn til kaffe, øl, drikkevarer og hjemmelavede smoothies. Har du lyst til at være med til at blende dem, så læs videre…

VI SØGER

glade mennesker, som vil være en del af et fedt team af 38 frivillige. Hos os behøver du ikke erfaring i madlavning - det vigtigste er at du kan lide opgaver med salg og fødevarer, er udadvendt og at du er pligtopfyldende. Da vi har døgnåbent i 8 dage under festivalen fra den 24. juni til den 1. juli, er du klar til at hjælpe 32 timer af 4-8 timers vagter, hvoraf 1-2 kan være om natten. Du vælger selv hvor dine timer ligger efter et først til mølle-princip

OM INDSATSEN

  • Betjening af kunder
  • Snitte grøntsager, samle burgers osv.
  • Vareopfyldning
  • Oprydning

Hos os er du i et super dedikeret team, hvor humøret er højt hele døgnet og hvor du får mulighed for at møde mange andre unge mennesker. Vores grundlæggende holdning er ’frihed under ansvar’ – så hvis du er pligtopfyldende og flittig, når vi har travlt, er der også plads til hygge i vores bagområde med sofaer.

VI TILBYDER

● Armbånd med adgang til festivalen alle dage

● Adgang til volunteer camping, hvor der er mere stille og hvor du kan komme i et rigtigt bad

● Alt det, du kan drikke af sodavand, vand og go’ kaffe

● Valgfri ret af vores festivalmenu på hver vagt

● Intromøde og rundvisning på området

● Årets T-shirt for frivillige

TJEK OS UD

og send en PB til ”Vex Mex – Green Street Food” på facebook. Skriv lidt om dig, din alder, hvorfor vi skal vælge dig, din arbejdserfaring (job og periode) samt dit telefonnummer. Har du spørgsmål, så tøv ikke med at skrive eller ringe på tlf. 22 50 72 62.

Kh Teamet bag Vex Mex - Mette & Carsten

AGE REQUIREMENT: 16 years 

LANGUAGE REQUIREMENT: Danish or English

Do you like to be on the front line? Do you want to be part of a well-organised team with many years of experience? Then join us in Parking West where we will be some of the first people that the happy and excited festivalgoers meet when they arrive!

Together, we take care of the good atmosphere, the dancing, high spirits, and great jokes.

TASKS

· Traffic control

· Checking driving and parking permits

· Giving directions

WE OFFER

· Full festival access

· Access to special festival areas, including Volunteers' Village

· Opportunity to sleep in Volunteer Camping

· Food and beverages while on shift

· Opportunity to influence the planning of your own schedule

· A 32-hour effort (usually with at least one day shift, one evening shift and one night shift)

· Only one of your shifts take place on a concert evening/night

· Intro evening and tour around the area

YOUR QUALITIES

· You are outgoing and service minded with a smile on your face

· You can keep cool in fast-paced situations, and together with your team, you can keep spirits high during slow periods

HOW TO SECURE A SPOT?

Write to darupgaard@darupgaard.dk

· In the email, please write your name and age, and if you want to team up with your friends

· Feel free to tell us if you have volunteered before

AGE REQUIREMENTS: min. 18 when the festival starts

LANGUAGE REQUIREMENTS: Danish or English

Want to be part of our amazing team of gatekeepers at the festival grounds, close to the Arena-stage?We offer high humor, great catering from the festival’s food stalls with food tickets, nice and cosy volunteer-base, great vibes and an unforgettable experience as a volunteer.

THE TASK

  • Gate control at the festival grounds 
  • Checking festival driving permits 
  • Being a source of information

Your volunteer effort is 4x8 hours - approximately two shifts before the music and two shifts during the music. 

WE OFFER

  • Full festival access
  • Access to restricted festival areas, including Volunteer Village and Camping
  • Food and drink at all shifts
  • Coffee, Tea and water at the volunteer base
  • Oportunity to charge your phone
  • Support from team leaders 
  • Good company and great collaboration
  • Influence on shift-schedule
  • Tour of the area

YOUR QUALITIES

  • You have to be at leat 18 and a responsible person
  • You help set the mood and provide safety
  • You are smiling, outgoing and serviceminded

ContactIs this something for you? Then drop an email at groen.rf@gmail.comWe are looking forward to hearing from you!