BECOME AN ALL-YEAR VOLUNTEER

Do you want to be a part of the festival throughout the year?

At Roskilde Festival we have more than 1.200 amazing volunteers, who create the festival throughout the entire year - we call them all-year volunteers. They are the backbone of building the festival, and common to all of them is that they take on an extra responsibility and put a lot of effort into the festival up to, during or after the festival.

Do you want to become an all-year volunteer? Find a position as an all-year-volunteer and apply as described in the opening. Check out the openings below:

You can also check out this Facebook page: Roskilde Festival – become a volunteer, where new positions are also shared as they are posted on the homepage.

If you are a carpenter, tech guru, journalist (or something else) outside the festival days, we may just have an interesting and relevant position for you. Send your CV to volunteer@roskilde-festival.dk and we will get back to you.

Scenesikkerhed under divisionen deltagere søger fire tværfaglige scenekoordinatorer, som kan hjælpe med at logge og koordinere den tværfaglige indsats ved hændelser. Din opgave er vigtig og helt afgørende for, at samarbejdet på tværs af indsatser kan fungere. Du vil få adgang til alle kameraer, og i opvarmningsdagene også få ansvar for at styre kameraerne, hvorfra du kan følge med i afviklingen af koncerter.

Er du ansvarsfuld og har du mod på at løse en vigtig sikkerhedsopgave under Roskilde Festival så læs videre:

Det forventes at du er med til løbende at evaluere og optimere indsatsen. Og da det omhandler folks sikkerhed så er netop det en vigtig del af din opgave. Du skal hertil kunne være undersøgende og analyserende på de beslutninger der er taget i den foregående vagt og komme med forslag til, hvordan indsatsen kan optimeres fremadrettet og ved lignende hændelser. Her vil du få mulighed for at se tilbage på videoklip fra de konkrete hændelser og din analyse vil blive taget alvorligt og brugt i år - men også i de kommende år.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil du sidde på divisionskontoret tæt på beredskabskontoret, hvor du ville kunne arbejde tæt med de øvrige koordinatorer og linke ind med din viden om det, der er planlagt og det du vurderer til at blive dagens udfordringer.

Du vil blive tilknyttet et ledelsesteam omkring scenesikkerhed. Og det er her essentielt, at du er en aktiv del af teamet og deltager i de møder, sociale arrangementer og lignende, som afholdes i sceneorganisationen i løbet af foråret - hvor du også vil blive klædt på til opgaven.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG OG DIN OPGAVE

  • At du kan holde overblik over alle scener og har en analytisk tilgang til dine opgaver. Det kunne være i forbindelse med analyse af hændelser, så du hurtigt kan reagere og koordinere next-step.
  • At du har gode IT kundskaber og kan logge i et raskt tempo.
  • At du har en analyserede tilgang til alt, der foregår før, under og efter koncerterne, som har med den tværgående koordinering og indsats at gøre.
  • At du kan holde hovedet koldt og træffe fornuftige beslutninger under pres.
  • At du er god til at sikre et godt informationsflow for den tværgående indsats.
  • At du har sceneerfaring og kender til scenesikkerhed, ikke nødvendigvis fra Roskilde Festival. En erfaring som du kan bruge til at få øje på eventuelle udfordringer.
  • Har erfaring med radiokommunikation.
  • Har god koordineringssans og sans for at lede tværgående samarbejde.
  • Tager opgaven alvorligt og kan træffe ledelsesmæssige beslutninger jf. Sikkerhedsplanen.
  • Deltager aktivt i de sikkerhedsopgaver der kommer forud for festivalen, hvor det også forventes at du kan forholde dig kritisk til Sikkerhedsplanen.
  • Deltager i evalueringen ca. 2 uger efter festivalen.

DET MED SMÅT

Under festivalen vil du have ca. 4 vagter á 9 til 12 timers varighed. Disse fordelt på tider hvor scenerne er i drift eller ved at gøre klar til drift. Din deltagelse vil give 100+ timer, hvilket betyder at du betragtes som medskaber og en del af planlægningsteamet.

Det forventes at du deltager i de indkaldelser der er op til festivalen og i evalueringen efter festivalen. Indsatsen udløser bl.a. adgang til overnatningsmulighed i sovebyen, adgang til Backstage Village, medskaber gave, invitation til årsfesten og meget mere.

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Kan du se dig selv i rollen som tværgående scenekoordinator, så send en ansøgning til sisse.larsen@roskilde-festival.dk, hvor du skriver lidt om dig selv, dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi glæder os til at høre fra dig samt at byde dig velkommen i teamet.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 800 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bailar Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, The BAR’N og TimBar.

Synes du det kunne være sjovt at drive en bar på Roskilde Festival? Og har du mod på store armbevægelser, højt til loftet og fede oplevelser sammen med en masse andre engagerede frivillige? Så er det måske dig vi leder efter!

Du kommer til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som er en del af Handelsdivisionen.

OPGAVEN

er en helårsrolle, som indebærer ansvar for planlægning og drift af en af festivalens barer, herunder:

  • budgettering og omkostningsstyring
  • rekruttering og vagtplanlægning
  • design, opbygning og nedtagning af bar
  • udvikling af menu
  • leverandørhåndtering og varebestilling
  • kommunikation med frivillige og andre interessenter
  • administrativt arbejde

Du vil have 2-4 frivillige ledere i dit team til at hjælpe dig. Det er ikke en opgave man kan løse alene 😊.

VI FORVENTER AT DU

  • kan se dig selv som leder (erfaring med ledelse af bar el.lign. er et plus, men ikke en betingelse)
  • har et stort personligt drive og mod på at tale med alle typer mennesker
  • er god til at uddelegere og følge op
  • kan arbejde selvstændigt og i teams, og synes at projektledelse er spændende
  • bidrager aktivt til løsningen af alle de opgaver, der stilles undervejs
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være til stede under hele festivalen (inklusive dagene før og efter musik)

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret team af frivillige
  • en grundig, praktisk oplæring i at drive en Roskilde-bar
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler så snart vi har den rigtige ansøger!

Kan du yde god service og har du erfaring med driftsledelse og håndtering af hændelser, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab eller har anden sikkerhedsmæssig baggrund og kunne du tænke dig at arbejde på Danmarks fedeste festival? Så læs videre....

ROLLEN

Rollen har titel af Safety vært og vil være en vagtgående funktion i små teams af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under en koordinator enhed på beredskabskontoret. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Servicere og give tryghed til gæster og andre frivillige med at løse deres opgave på bedst mulig måde
  • Deltagelse på informationsmøde vedrørende dagens drift af dit område
  • Rundering i dit tildelte område. Arbejdet dækker over alt fra driftsmæssige opgaver, samt konfliktløsning og tryghed skabelse.  
  • Håndtering af hændelse uden for den normale drift 
  • Afrapportering 
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspillere og samtidig vise vejen. Vi ønsker at skabe teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Udviser den højeste grad af samarbejdsvilje ved indsættelse til løsning af alarmerings- og beredskabsopgaver, hvor fælles samordnet indsats er påkrævet
  • Besidder en vis portion modenhed
  • Skal være indstillet på at konfliktløsning sker gennem kommunikation fremfor magtanvendelse
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing

INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festivalen 2021, og du er indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk. Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mail adresse.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Har du erfaring med driftsledelse og koordinering, indenfor områder som publikums sikkerhed, beredskab samt håndtering af hændelser og kunne du tænke dig at være frivillig på Danmarks fedeste festival? 

ROLLEN

Rollen har titel af Safety koordinator og vil være en beredskabsfunktion på Beredskabskontoret. Du vil skulle koordinere de vagtgående teams, der hver består af 2-3 m/k. Organisatorisk hører man under afviklingslederen. 

Din rolle dækker bl.a. over følgende arbejdsområder:

  • Briefe og de-briefe de vagtgående teams vedrørende dagens drift af deres område
  • Prioritere opgaver
  • Koordinere opkald 
  • Føre log
  • Kommunikation med beredskabskontoret samt andre enheder på festivalen 

VI SØGER

M/K som har interesse og evne til at være holdspiller og samtidig vise vejen og yde den bedste services til sine kollegaer. Vi ønsker M/K der kan skabe tryghed for de runderende teams som kan arbejde selvstændigt og har viden og gerne erfaring i driftsledelse.

Du skal kunne fremvise ren straffeattest.

Det forventes desuden, at du:

  • I din tilgang til opgaveløsning og fremtræden virke proaktiv og bidrager positivt til driftsafvikling, samt udvise en høj grad af initiativ og handlekraft
  • Er yderst struktureret
  • Optræder med den fornødne myndighed og udviser medmenneskelighed i enhver situation. 
  • Have mange bolde i luften samtidig
  • Besidder en stor portion modenhed
  • Deltager aktivt før, under og efter festivalen
    • Deltagelse før festivalen dækker over møder, arrangementer, uddannelse og træning
    • Afvikle 3-4 vagter i opstart/under og under afslutningen af festivalen, samt driftsmøder, briefing og debriefing
    • Deltagelse efter festivalen dækker over debriefing og evaluering 


INTERESSERET?

Hvis du synes dette kunne være en spændende opgave for dig som frivillig på Roskilde festival 2021, og er du indstillet på at lægge op til 100 timer alt inkl., så send os en kort ansøgning på frivillig.safety@roskilde-festival.dk, mærket Saafety koordinator. 

Husk at oplyse: Navn, adresse, tlf.nr. samt fødselsdag i din ansøgning. 

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte os via samme mailadresse.     

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Synes du det kunne være sjovt at lede et kerneområde for et af festivalens store teams? Så er du måske vores nye Produktleder. Vi opretter i år en ny rolle, som skal koordinere menukort, indkøb og salg af varer på tværs af Roskilde Fondens 9 barer. Som Produktleder skal man lede et tværgående team på 9 Produktansvarlige, og hjælpe dem med at komme i mål.

ROLLEN

Det forventes, at man tager selvstændigt ansvar for planlægning og drift af sit område i tæt samarbejde med Produktansvarlige, Barchefer i barerne og Teamledere. Rollen refererer til Teamlederen i Team Barer. Arbejdet er fordelt over hele året, med meget aktivitet i første halvdel af året.

Som Produktleder skal man sikre, at alle barer kommer i mål med

  • udvikling af menukort
  • bestillinger af salgsvarer, processer for returvarer og dialog med leverandører
  • leverancer af salgsvarer under drift (op til, under og lige efter festival)
  • processer for vaskbare krus & engangsservice
  • at budget, overskud og dækningsgrad holdes i henhold til barernes egne budgetter

VI FORVENTER AT DU

  • har et stort personligt drive og lyst og mod til at lede
  • kan holde hovedet iskoldt når det går stærkt - for det gør det, især i drift
  • er detaljeorienteret
  • kan bruge de timer det tager, inklusive møder i Roskilde og København i løbet af året
  • er indstillet på at være (meget) til stede under festivalen, da der ofte opstår leveranceudfordringer
  • sørger for afholdelse af møder i Produktgruppen i løbet af året

VI TILBYDER DIG

  • en oplevelse for livet, samtidig med, at du støtter et godt formål
  • at blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • mulighed for at blive certificeret frivillig-leder, og masser af dokumenteret ledererfaring til CV’et
  • masser af sociale events før, under og efter festivalen
  • adgangstegn til festivalen inkl. frivilligområde, særlig overnatning og andre privilegier (Ansvarlig 365)

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra Teamleder, samt sparring fra Produktansvarlige og Barchefer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som løfter i flok.

SKAL DU VÆRE MED?

Hvis det lyder som dig, så skynd dig at skrive lidt om dig selv til mikkel.jungfalk@roskilde-festival.dk.

Vi afholder samtaler løbende.

Team Barer består af omkring 50 frivillige ledere og 850 frivillige. Vi er en del af Roskilde Festival og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handelsdivisionen, og vi driver Apollo Bar, Bar 2, B’ARTIST, EXBAR, Gin & Vodka Bar, Grand Stand Bar, SPOT Bar, The BAR’N og TimBar.

Alderskrav: minimum 16 år

Sprogkrav: dansk og engelsk

Vil du være med til at udvikle IT på en af Danmarks absolut mest markante kultur- og musikbegivenheder? Roskilde Festival søger nye IT-ildsjæle.  

Team IT-Udvikling arbejder året rundt med en række projekter. Teamet består af ca. 30 personer, primært IT-udviklere, der håndterer en bred vifte af IT opgaver, og du vil derfor få erfaring med at håndtere store IT-systemer. Vi har fokus på at forbedre de eksisterende systemer, tænke nyt og levere de absolut bedste løsninger til gavn for hele Roskilde Festival.  

OPGAVEN 

IT-udviklingsgruppen søger lige nu nye udviklere til arbejdet frem mod næste års festival i 2021. 

  • er minimum 16 år, og taler dansk og engelsk.  
  • har lyst til at involvere dig som frivillig ildsjæl hele året rundt (100+ timer). 
  • kan fungere selvstændigt og er opsøgende. 

Det er en fordel, hvis du har kendskab til Roskilde Festival og eventuelt har erfaring som frivillig. 

Du bedes i din ansøgning tilkendegive, i hvor høj grad du ønsker at arbejde med følgende kodesprog / frameworks 

Slet ikke 

I begrænset omfang 

I nogen grad 

I høj grad 

I meget høj grad 

1 

2 

3 

4 

5 

 

  • C#  
  • Razor / MVC  
  • Java  
  • React  
  • Node.Js  
  • Angular  
  • HTML & CSS 

INTERESSERET?  

Du vil blive en del af et team af ligesindede IT-folk, hvor arbejdsformen er fri og hvor du i høj grad har medbestemmelse over egne opgaver.  

Vi har et unik fællesskab og bruger en del tid sammen gennem hele året. Vi mødes bl.a. seks weekender inden næste festival for at kode og hygge, da vi synes det er vigtigt, at opgaver og udvikling suppleres med sociale aktiviteter og et stærkt sammenhold. Vores udviklerweekender afholdes på Havsteensvej 11 i Roskilde – Roskilde Festivals hovedkvarter.  

Første udvikler-weekend er den 25.- 26. september 2020 

Du kan forvente at høre fra os løbet af august. 

Send en kort motiveret ansøgning + CV til projektleder Frederikke Weien Jensen på, frederikke.weien@roskilde-festival.dk senest søndag d. 23. august 2020 

Sprogkrav: Dansk og Engelsk

Alderskrav: minimum 18 år

Ca. 30.000 frivillige er hvert år sammen om at skabe én af verdens største midlertidige byer; festivalbyen i Roskilde. Kunne du tænke dig at være med til at hjælpe med rekrutteringen af alle de frivillige? At hjælpe de rekrutteringsansvarlige og frivillige godt på vej ifm. rekrutterings-processen? Og har du lyst til at være med til at skabe en fantastisk festival? ... så er det måske dig vi leder efter.

OBS: Den frivillige indsats er midlertidig og varer til og med festivalen i 2021. Det er desuden et krav at du er minimum 18 år og at du er flydende i dansk skrift og tale.

HVAD GÅR INDSATSEN UD PÅ?

Vi i Team Rekruttering leder efter en frivillig ildsjæl til at facilitere mødet mellem frivillige og den frivillige indsats. Sammen med et team af 5 engagerede ildsjæle skal du understøtte den centrale rekrutteringsproces af frivillige året rundt i tæt koordination med resten af organisationen. Opgaven består primært i løbende at udvikle rekrutteringsområdet på festivalen, at facilitere og matche potentielle frivillige med de rette opgaver i festivalens interne teams og divisioner og alle festivalens samarbejdende foreninger og partnere, at besvare og videreformidle henvendelser via mail, at stille nysgerrige spørgsmål til teamet, samt at kvalitetssikre festivalens frivilligopslag her på Roskilde Festivals hjemmeside.  

Team Rekruttering er centrum for et hav af forskellige henvendelser fra potentielle frivillige og festivalens interne teams og divisioner og alle festivalens eksterne partnere, hvor vi hjælper med alt vedrørende rekruttering af frivillige; f.eks. fra ”Hvordan bliver jeg frivillig”, ”Kan i hjælpe med at finde 20 frivillige til min madbod” til spørgsmål om reglerne for internationale frivillige. 

Vi søger derfor en engageret og fleksibel frivillig, som kan sikre at henvendelser via vores hovedmail får et hurtigt og fyldestgørende svar, at frivillig opslag bliver lagt op på hjemmesiden og deltage i evt. igangværende projekter. 

DET ER EN FORDEL - MEN IKKE ET KRAV - AT DU:

  • har kendskab til Office-pakken, og er vant til at arbejde i Outlook og med systemerne SharePoint og OneNote 
  • er tidsmæssigt fleksibel, (vi modtager henvendelser døgnet rundt fra potentielle frivillige, som gerne skal besvares inden for ca. 48 timer)
  • evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i spidsbelastningsperioder 
  • er flydende i skriftlig dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige) 
  • har interesse for rekruttering og flair for kommunikation 
  • har erfaring med en lignende administrativ funktion – en funktion der sommetider kræver at du holder tungen lige i munden og har overblik 

Og så skal du selvfølgelig have lyst til at være ildsjæl hele året rundt (100+ timer) med peak periode op til selve festivalen! 

VI TILBYDER:

  • en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål
  • adgangstegn til festivalen 2021, inkl. frivilligområder og mulighed for særlig overnatning i rollen som Medskaber365 
  • mealvouchers og drikkebilletter samt crew t-shirt 
  • … og ikke mindst muligheden for at blive en del af et fantastisk frivilligfællesskab og et socialt team 

Lyder denne indsats som lige noget for dig? Så send en kort motiveret ansøgning og dit CV til stine.gregers@roskilde-festival.dk  

Vi indkalder løbende til samtaler, og fjerner opslaget når vi har fundet den rette kandidat til indsatsen.

Orange festival-feelings

Team Rekruttering